a TripAdvisor company

foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 1 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 2 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 3 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 4 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 5 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 6 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 7 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 8 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 9

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 662 95 88

Culinair genieten in de Rivierenbuurt

Zacht licht, hoogpolig tapijt, mooi gedekte tafels; Eau de Vie in de Rivierenbuurt heeft een chique uitstraling en je zit er heerlijk. Geniet van verfijnde gerechten, prachtig gepresenteerd en heerlijk van smaak. De attente bediening adviseert je graag het perfecte glas wijn voor een heerlijke wijn-spijscombinatie. Een lunch of diner die je echt niet snel zult vergeten.

Ton_uit_Amstelveen

• Service

• Decor

• In behandeling

Via online reservering

Bij Eau de Vie gedineerd met AH/iens-restaurantactie.

Voorgerecht: casserole van kreeft en coquilles --> heerlijk!; gepocheerde aubergines --> blauwkaas zeer overheersend bij de flauw aangemaakte aubergines;

Hoofdgerecht: kabeljauwfilet met garnituur --> op de huid gebakken staartstuk van de filet te gaar (dat gaat heel snel met het staartstuk) met boontjes in spek gewikkeld. Erg traditioneel + niet iedereen wenst vlees te eten bij vis, daarvoor zou de restaurateur kunnen waarschuwen in 2015; lamsschouder met (madeira meen ik) jus met garnituur --> Perfect gegaard en heerlijk stukje lamsvlees, geen schouder, jus prima, met boontjes in spek gewikkeld. Weer erg traditioneel.

Dessert: cheese cake --> prima stukje taart, niet bijzonder; tarte tatin van peer en perzik met bolletje vanilleijs--> prima dessert, niet bijzonder.

Wijn: fles heerlijke Riesling van Geil, aanrader!; bij lamsvlees glas rode wijn gevraagd. Mocht proeven tussen grenache (leek mij passend bij lamsschouder met madeira jus) en merlot (op aanraden van de bediening). Heerlijke merlot, aanrader!

Bediening: Amsterdams adrem, maar innemend. Ik vind dat prima, zeker als ik in Mokum diner.

Kosten: € 110. Als we niet mee hadden gedaan aan de AH/iens-kortingsactie (3-gangen diner op site € 36) € 146.

Conclusie: leuke avond gehad, lekker gegeten, heerlijk gedronken, kosten worden niet gerechtvaardigd door door de kwaliteit van de gangen (als alle gangen de kwaliteit van de cassarole hadden gehad, dan wel).

Gegeten op 28 augustus 2015

Proever30388

Via online reservering

Heerlijk gegeten bij Eau de Vie! Vriendelijke bediening, goed advies over de wijn en het enthousiasme van de twee mannen werkt aanstekelijk.

Gegeten op 28 augustus 2015

schu2818

Via online reservering

Wij zijn hier vaker geweest. De kwaliteit van de maaltijden is van hoog niveau. Bijna sterniveau. De bediening is vriendelijk en voorkomend. De gerechten waren allemaal bijzonder smakelijk. Soms waren enkele onderdelen van het diner een smaaksensatie. We waren met vier personen en allemaal lovend. Zowel de vlees- als visgerechten waren heel lekker.

Gegeten op 21 augustus 2015

vanhal.erwin

Via online reservering

Heerlijk gegeten met lekkere drankjes. Mijn vrouw is vegetariër en het restaurant was hier zeer attent op. Zelfs van de gelatine in de cheesecake werd gevraagd of dat bezwaarlijk was, wat zeer uitzonderlijk was.

Kwaliteit van het eten was erg goed. Het vegetarische voorgerecht was het lekkerste gerecht wat mijn vrouw in jaren gegeten had. Ook de vis- en vlees gangen waren top.

Aanrader dus.

Gegeten op 22 augustus 2015

ctlinde

Via online reservering

Het AH menu was prima, heel smakelijk en bovendien keuzemogelijkheid. Alleen heel minimale porties. Die zijn duidelijk aangepast, dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Heel storend dat men weigert bij de aankoop van 2 flessen wijn, een karaf kraanwater te serveren, waardoor je wordt gedwongen ook nog dure flessen water te bestellen. Bediening goed en ervaren, maar straalt geen enthousiasme meer uit.

Gegeten op 15 augustus 2015

jmhennequin

Via online reservering

Bediening was keurig, eten was heerlijk. Wijn erg aan de prijs, dus huiswijn besteld per glas.
Flesje plat bronwater erg duur, waarom biedt men niet de keuze aan voor water uit de kraan in karaf?
Ook de koffie was erg duur, kopje koffie voor 4 Euro vindt ik eigenlijk wel te gek.
Maar ja, je zit in de Maasstraat op de hoek van de Goudkust, dus dat zal wel de reden zijn..

grejacobs

Via online reservering

Via de AH actie met 4 personen gegeten, menu a 36 euro plus 3,50 extra voor een van de voorafjes, een van de hoofdgerechten en ook voor het kaasplankje. Daarmee kwam het menu op 43,50 . Twee mensen namen geen hoofdgerecht maar een ander voorafje en daar kon niets extra als garnituur bij gegeven worden. Garnituur bij vleesgerecht was simpele sperziebonen omwikkeld met spek (ouderwets). Karaf water was niet mogelijk, fles wijn kostte 52 euro, en stond niet in verhouding met kwaliteit van het geboden menu. Met aperitief en fles water erbij werd het een dure avond (187 euro) en ook culinair teleurstellend.

Restaurant - 2 weken geleden

Jammer dat de avond voor u niet naar verwachting is verlopen. Wat betreft de prijs: u bent niet verplicht om de gerechten met supplement te bestellen. Er is ook andere keus. De wijn heeft u zelf uit de wijnkaart gekozen, er zijn alternatieven qua prijs. Naast de paddestoelenmix serveren wij inderdaad sperzieboontjes met spek, ik zou het zelf liever klassiek willen noemen, passend bij onze stijl van koken.

alexander80

Via online reservering

Heerlijk gegeten. Bediening was attent en erg aardig.
De wijn dronken we per fles en paste meer dan prima bij de verschillende gangen.
Leuke dingetjes bij de koffie.
Uitstekende avond.

hannavmb

Via online reservering

De locatie aan een drukke weg was niet optimaal. Het eten was niet optimaal. Geen spannende smaken en erg weinig. Met name de prijs kwaliteit verhouding was uit verhouding.

Gegeten op 13 augustus 2015

Restaurant - 2 weken geleden

Beste mevrouw, wat jammer dat de avond niet helemaal naar wens verlopen is. Aan de drukke weg kan ik niet veel veranderen. Ik weet niet wat u bedoelt met "spannende" smaken? Wij hebben een klassieke, Franse keuken. En in welk opzicht was de kwaliteit niet op niveau? Wat is voor u "optimaal eten"? Wij proberen altijd de mening van de gasten mee te nemen in onze kwaliteitsverbetering, maar uw recensie is daarvoor iets te vaag.

a.andyau

Goed menu, lekker eten.
Minpunt: alles wat op tafel gezet wordt, wordt ook in rekening gebracht!! Had wel even verteld mogen worden zoals de amuse vh huis, schaaltje met olijven en brood

Gegeten op 12 augustus 2015

Beste heer, mevrouw,
Wij brengen nooit brood, boter, olijven, amuse e.d. in rekening. In het AH restaurantactie menu zitten drie gerechten met een supplement i.v.m. de duurdere inkoop. Dit staat vermeld op de menukaart. Op uw rekening ziet u dat terug als: keuken €3,50. Ik denk dat u daar mee in de war bent. Vriendelijke groet,

Schrijf zelf een recensie over Eau de Vie in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eau de Vie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.