a TripAdvisor company

foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 1 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 2 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 3 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 4 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 5 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 6 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 7 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 8 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 9

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 662 95 88

Culinair genieten in de Rivierenbuurt

Zacht licht, hoogpolig tapijt, mooi gedekte tafels; Eau de Vie in de Rivierenbuurt heeft een chique uitstraling en je zit er heerlijk. Geniet van verfijnde gerechten, prachtig gepresenteerd en heerlijk van smaak. De attente bediening adviseert je graag het perfecte glas wijn voor een heerlijke wijn-spijscombinatie. Een lunch of diner die je echt niet snel zult vergeten.

susannehaandrikman

Via online reservering

We zijn daar gaan eten met de AH actie - de bediening was goed maar het eten was slecht. Voorgerecht was koude aubergine met munt en blauwe kaas. Nou er zat geen blauwe kaas bij maar 2 blokjes oude kaas. Als hoofdgerecht hadden we de surf en turf- de garnalen waren geen gamba's zoals beschreven de groentes waren doorgekookt en 3 gefrituurde aardappelbolletjes. Het vlees was prima maar echt niet speciaal. Als toetje hadden we cheesecake en die smaakte alsof die al jaren in de koelkast had gestaan. Kortom bij alles had ik gevoel dat ik zelf beter had kunnen klaarmaken. En het geld dat ze ervoor vragen 36 Eur is echt belachelijk!

Gegeten op 22 juli 2016

catarinarobalo

Via online reservering

Super leuk restaurant met rustig buiten terras. Vriendelijk bediening en eten was heel erg lekker. Goede wijn!
Zeker doen.

Gegeten op 17 juli 2016

Irene1955

Wij hebben inmiddels al verschillende keren in dit restaurant gegeten.We hadden een 5 gangen menu [Groupon]. Alle gerechten zien er heerlijk uit en smaken ook zo. De gerechten zijn goed op smaak. Er wordt heerlijk brood bij de gangen geserveerd. De bediening is aardig en professioneel. Het restaurant is smaakvol ingericht. Je gaat hier naar toe voor een avondje uit.

Gegeten op 24 juni 2016

Derek-K

Gelukkig bleef het droog en konden we buiten op het terras aan de Maasstraat plaatsnemen. We kozen voor een viergangenmenu, die je zelf uit de kaart kunt samenstellen. Alle gerechten waren goed van smaak. Dit geldt ook voor de witte huiswijn, waarbij je kunt kiezen uit drie verschillende druifsoorten. Water in een karaf wordt niet geserveerd. Wil je water, dan moet je dus een fles bestellen. De bediening is vlot en vriendelijk. Water en wijn worden steeds bijgeschonken. Kortom een prima afsluiting van een dagje Amsterdam.

Gegeten op 24 juni 2016

spekkoekie

Grouponbod gebuiken we als een soort try out. Bevalt het dan komen ze zeker terug - voor de volle pond. Helaas viel dit restaurant ons teleur.
De bediening, verzorgd door 1 heer, was echt uitstekend. Vanaf de ontvangst tot en met vertrek. Wat zo sneu is dat de smaken en kwaliteit van het eten hier niet parallel loopt met de bediening. Alleen het eerste gerechtje bestaande uit een stukje paté en wat friemeltjes op het bord was lekker en verzorgd. Daarna stortte alles in. Het stukje vis was zo'n goedkoop inkoopje van supermarktkwaliteit, zat geen ene smaak aan, was stug en had een kauwgumstructuur in de mond. De overige gerechtjes (schamele porties hoor) was ook van geen ene niveau of prestige. En we dachten dat ze dat juist willen uitstralen.
Paar aardige wijnen besteld waarvan de Viognier als huiswijn nog het beste afkwam.
Komen we terug? Nee. Geven we het een nieuwe kans? Nee. Deceptie was te groot

Gegeten op 28 mei 2016

fyuen1974

Via online reservering

We zijn hier eerder geweest, etennus goed. Maar helaas zat er een haar in het eten van mijn vriendin, uiteraard de ober (misschien wel de eigenaar) bijgeroepen. De ober zei: wat vervelend en haalde het haar met zijn vinger van het bord! Minstens zou hij dat weg moeten halen met een schoon doek?! Het enige wat hij zei was dat ie dat door ging geven aan de keuken. Voor ons gevoel voor de show. Geen excuses, geen nieuw voorgerecht, geen compensatie! Mijn vriendin heeft het bord volledig laten staan. Daarna was er nog een incident geweest, reactie van de ober was ook niet over te spreken. Hij heeft ons daarna genegeerd, niet eens tussentijd gevraagd of we nog wat wilde bestellen, drinken! Dat er een haar in het eten is, kan gebeuren. Maar maak het dan goed met service!

Gegeten op 26 juni 2016

ToddHess

Hier gegeten met de Groupon actie. Mooie kwaliteit Franse keuken met een kleine menukaart en echt vriendelijke en enthousiaste bediening, toch met slechts een ober op en drukke avond. Poties zijn niet zo groot, maar sowieso een goede Franse restaurant om van een relaxte avond te genieten.

Gegeten op 16 juni 2016

Eerlijkiseerlijk

Met 4 personen gebruik gemaakt van de Groupon aktie. 5 gangen van de chef voor een klein prijsje. Omdat wij in de loop der "jaren" al vaker hier met en zonder acties gegeten hebben viel het dit keer op dat het menu (ingrediënten) toch wel wat (meer als vroeger) aangepast leken aan de prijs van het arrangement (maar dit vind ik te billijken). Niet erg spannend allemaal maar goed van smaak. Hoeveelheid was net genoeg. Op de vraag of er een wijnarrangement mogelijk was kregen wij geen duidelijk antwoord en derhalve maar een fles wit en rood van de kaart gekozen waarbij de prijzen vanaf zo'n 29 euro starten. De man die ons op deze zaterdagavond bediende was de hele avond alleen maar bleek dit goed aan te kunnen. Je kan aardig buiten eten maar zit dan wel aan de straat. Al met al hebben wij hier wel eens mooiere gerechten gegeten maar zoals aangegeven betaalde wij ook naar rato. Voor de dranken van voorafje en 2 flessen wijn, koffie tot de fooi nog 125 afgerekend. In de directe omgeving is het met mooi weer een gezellige drukte en met en opvallend groot aantal horeca gelegenheden. De moeite waard om dit (voor ons) vergeten stadsdeel eens vaker op te zoeken.

Gegeten op 4 juni 2016

Gert-Jan

Op een druk Amsterdams kruispunt ligt een rustig restaurant: Eau de Vie. Omdat wij vroeg waren konden wij nog een tafeltje kiezen met uitzicht naar binnen en buiten. Naarmate het op deze tweede Pinksterdag drukker werd bleek dat de tafeltjes wel dicht op elkaar staan. Door de prettige akoestiek kon je toch zonder stemverheffing met elkaar praten, en de achtergrondmuziek werd niet als storend ervaren. Wij hadden het iens menu besteld: vooraf een smakelijke amuse van zeewolf met knapperig bruin brood. Vervolgens een mootje kabeljauw met asperge; hierbij werd mij een glas Chardonnay aangeraden. Als hoofdgerecht zacht gegaard rundvlees met duchesse aardappeltjes en een beetje groente. Hierbij passend een glas Syrah. Allemaal erg lekker, maar kleine porties, zeker de bijgerechten. Voor ons voldoende, maar een grote eter heeft er niet genoeg aan - je kon desgewenst uitbreiden tot vier gangen. De bediening was attent, duidelijke uitleg van wat je kreeg te eten, maar omdat één ober alle (ongeveer 20) gasten moest bedienen had hij niet veel tijd. Het nagerecht bestond o.m. uit ijs met witte chocolade, fraai opgemaakt; kopje koffie toe genomen. Conclusie: voortreffelijk eten - "het oog wil ook wat" - maar kleine porties, in een aangename omgeving.

Gegeten op 16 mei 2016

mgaluud

Via online reservering

Prettige omgeving met klassieke uitstraling. Bediening zeer vriendelijk en attent. Huisgerookte zalm als voorgerecht heerlijk van smaak. Hoofdgerecht prima vlees maar verder niet erg opwindend, beetje weinig groente. Toetje warm chocolade taartje lekker, maar niet verrassend.
Amuse, huiswijn, koffie en snoeperij goed en attent.

Gegeten op 28 mei 2016

Schrijf zelf een recensie over Eau de Vie in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eau de Vie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.