a TripAdvisor company

foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 1 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 2 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 3 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 4 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 5 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 6 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 7 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 8 foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 9

1. Restaurant

1. 8,1 10 1 149

2. 8,1

3. 7,8

Culinair genieten in de Rivierenbuurt

Zacht licht, hoogpolig tapijt, mooi gedekte tafels; Eau de Vie in de Rivierenbuurt heeft een chique uitstraling en je zit er heerlijk. Geniet van verfijnde gerechten, prachtig gepresenteerd en heerlijk van smaak. De attente bediening adviseert je graag het perfecte glas wijn voor een heerlijke wijn-spijscombinatie. Een lunch of diner die je echt niet snel zult vergeten.

leonore1

In het kader van een groupon actie hier genoten van een 5 gangen diner. We hebben hier al eerder heerlijk gegeten, maar dit keer was het nog beter. Het voorgerecht was een bourgondische terrine, daarna een kopje pompoensoep, gevolgd door gewokte spinazie met een stuk zalmfilet en beurre blanc saus. Als hoofdgerecht wildzwijnfilet met pepersaus, verrukkelijk en mals vlees, het leek wel ossehaas, daarbij een garnituur van diverse groenten, stuk voor stuk allemaal erg lekker. Het dessert was gemberparfait, ook bijzonder lekker. Alles werd erg mooi en verzorgd opgediend. De bediening was heel attent en de gastheer was ook letterlijk een echte gastheer.
Dit alles werd begeleid door heerlijke glazen cremant en een fles goede Côte du Rhône.
Het interieur is verzorgd en vooral de verlichting erg mooi en sfeervol. Wij boften enorm met ons tafeltje aan het raam.
Kortom, een echte aanrader!

Gegeten op 2 februari 2016

rondeloos

Hier op zaterdag 30 januari met vier personen gegeten. Een overheerlijk dinertje met heerlijke gerechten, zoals als voorgerecht coquilles met spinazie en hoofdgerecht wildzwijn. Zo mooi gegaard en de paddenstoelen verrukkelijk. Vergeet dan niet de kastanje puree, zo zacht en smaakvol.
Dit alles keurig opgemaakt en voorzien van heerlijke wijnen ( op advies).
Het enige wat jammer is dat de heren van de bediening eens een schoon gestreken overhemd mogen aantrekken en de oudere heer moet niet roken, want om hem heen hangt een walm van sigarettenrook . Dit is dan ook het enige minpuntje.
De ambiance van het restaurant is gewoon goed.

Gegeten op 30 januari 2016

petradehaas

Perfecte klassieke Franse keuken en super-kwaliteit. Perfect op elkaar afgestemde smaken en structuren. Professionele bediening, goede wijnen kortom een goed adres voor een perfecte avond. Alles klopte van A tot Z.

UITGEBREIDE RECENSIE:
Het interieur doet een beetje aan als huiskamer en heeft niet veel opsmuk. Alles klopte van A tot Z. Bij ontvangst kregen we vers brood met een kruidensmeersel. We weten niet wat het was maar het was heerlijk. De amuse was een rilette van zeewolf, een heerlijk hapje opgediend in pastabord in miniuitvoering. Het menu begon met een heerlijke huisgemaakte paté geserveerd met frisee-sla en vinigrette en daarbij kweepeer. Daarna kregen we pompoensoepje met een truffelroom. Normaal gesproken heb ik niet veel met pompoen maar dit soepje was niet te versmaden. Als tussengerecht kregen we een stukje perfect gebakken zeewolf op roergebakken spinazie met een burre blanc saus dit was sensationeel goed. Met het hoofdgerecht kwamen we in de culinaire hemel. De wildzwijnfilet was botermals en perfect gegaard. De kastanjepuree op smaak en zacht van structuur en de zuurkool was zacht gegaard in en op smaak gebracht met nootmuskaat en ingekookt met room. De smaken waren perfect op elkaar afgestemd en in balans. Het dessert was een stukje cheescake van aardbei met een sorbet van bloedsinaasappel. We sloten ons diner af met koffie. Bij de koffie kwam een etagaire waarop huisgemaakte roombotertuilles, chocoladetruffel en roomboterkoekjes. We werden bediend door zeer vriendelijke en professionele dame met hart voor de zaak. Deze komt op onze favorietenlijstje!Dit is echt een aanrader voor wie van de klassieke Franse keuken houdt.

Gegeten op 25 januari 2016

France89390

Het 3 gangen menu gegeten, waarbij de duo van paté en eendenlever als voorgerecht een aanrader is. Daarna kabeljauw en wildzwijn met zuurkool. De kabeljauw is goed, maar het vleesgerecht is net iets spannender. Wij dronken er een mooie lichte rode Bourgogne bij (€ 52,50) die zijn prijs meer dan waard was. Het restaurant is netjes ingericht maar is ook typisch Amsterdams beperkt in zijn ruimte. De bediening is informeel maar correct. De geboden prijs/kwaliteit verhouding is goed in balans

katrien13

Via online reservering

Ik was blij om nog eens in klassieke Franse stijl ontvangen te worden, en opgelet: het eten was niet slecht MAAR ondanks het feit dat we met de AH-actie het 2de 3-gangenmenu gratis kregen, gingen we met een gepeperde rekening naar huis. Ik weet best dat een 'echt restaurant' (tov brasserie) iets hogere prijzen hanteert, maar de goedkoopste fles wijn op de kaart betaal je 36€ - en een karaf water is een no go. De 2 glaasjes crémant de Bourgogne die ons bij het binnenkomen licht opgedrongen werden, betaalden we 15€. Een 3-gangenmenu voor 36€ valt op zich mee, de kwaliteit was zeker oké, maar de porties waren best klein ( met 3 gefrituurde aardappelbolletjes bij het hoofdgerecht heb ik niet gegeten) en de smaken waren goed maar niet verrassend. Dat er bij de lamsbout en de kabeljauw een zelfde garnituur komt, vind ik een restaurant dat zichzelf blijkbaar heel serieus neemt, niet waardig. Bij de lamsbout combineerde de garnituur wel nog, maar voor de kabeljauw (waar je de beurre blancsaus met een loep moest zoeken) was het geheel flauw. Zonder de AH-bon zou ik voor 2 personen €126 betaald hebben en dat vond ik het -ondanks de gezellige avond- niet waard.

Jobet

Via online reservering

De gerechten waren voortreffelijk bereid met ingrediënten van goede kwaliteit. Het vlees, wild zwijn, was verrukkelijk mals. De smaakcombinaties waren niet bijzonder verrassend, maar alles klopte. Bediening was vriendelijk en goed van tempo: niet te snel en niet te traag.

Gegeten op 25 januari 2016

pyotr64

Eau de Vie heeft een behoorlijke chique uitstraling met fraai gedekte tafels en kleurrijke schilderijen aan de muur en de bediening is er no-nonsense en attent. Als amuse kregen we een rillette van zalm met daarbij heerlijk vers afgebakken brood, olijfjes, aioli en boter. Uitstekend! Mijn voorgerecht bestond uit gepocheerde aubergine gemarineerd met verse mint, knoflook en blauwe kaas. Dit gerecht vond ik tegenvallen. De aubergine en de twee stukjes blauwe kaas kwamen niet bij elkaar. Erg smakelijk was daarentegen het hoofdgerecht: wild zwijn met zuurkool, paddenstoelen en een pepersaus. Wat mij betreft had er echter wel een aardappeltje bij gemogen en ook de hoeveelheid saus zou wel iets uitbundiger kunnen. Na hadden we een aardbeiencheesecake met frambozenijs en -coulis. Erg lekker. De koffie tenslotte ging vergezeld van een etagère met diverse pralines en koekjes. Op de vrij uitgebreide wijnkaart staan voornamelijk dure wijnen. De Spätburgunder trocken van Weingut Geil is echter betaalbaar en aanbevelenswaardig.

changnoi0508

We hebben hier diverse keren gegeten, altijd goed.
De kaart vind ik persoonlijk iets te klein, maar de kwaliteit is heel goed.
Beschikt ook over goede wijnen en is altijd druk.
Bediening kan soms iets sneller, maar misschien ben in een zeur.
In ieder geval zijn we al een aantal keren wezen eten en we zijn nimmer teleurgesteld.

Gegeten op 4 december 2015

pupke

Via online reservering

Het eten was goed maar te duur voor wat het restaurant te bieden heeft. Het water (6 euro per fles) en de drankjes zijn behoorlijk duur daardoor is de eindrekening behoorlijk hoog.

Gegeten op 20 januari 2016

AF-020

Via online reservering

Het 3 gangen menu genomen waarbij met name de kabeljauw heerlijk was.
Wijnkaart met halve flessen is perfect voor kleine gezelschappen.
Bediening is keurig zonder al te stijf te zijn en een kleine klacht bij het voorgerecht werd keurig opgelost.
Decor is netjes maar beetje standaard.

Gegeten op 20 januari 2016

Schrijf zelf een recensie over Eau de Vie in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eau de Vie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.