Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Eau de Vie in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 662 95 88

Culinair genieten in de Rivierenbuurt

Zacht licht, hoogpolig tapijt, mooi gedekte tafels; Eau de Vie in de Rivierenbuurt heeft een chique uitstraling en je zit er heerlijk. Geniet van verfijnde gerechten, prachtig gepresenteerd en heerlijk van smaak. De attente bediening adviseert je graag in het perfecte glas wijn voor een heerlijke wijn-spijs combinatie.

bob58

Via online reservering

Hier gegeten met de AH bon, drie gangen menu.
Keuze was redelijk maar moesten voor verschillende gerechten 3,50 bij betalen.
Ook hadden ze geen karaf water dus 5,75 voor een fles belachelijk.
De 3 gangen waren van redelijke kwaliteit, maar het hoofdgerecht wildzwijn was erg flauw en erg weinig ik schat nog geen ons vlees, ook te weinig saus.
Alle porties waren eigenlijk net te klein. Wijnkaart ook veel te duur, geen huiswijn, wel open wijnen 6 euro per glas vind ik ook te duur voor een open wijn.

Gegeten op 19 oktober 2014

NickM1

Via online reservering

Het eten is er heerlijk. Goed bereide gerechte met verse ingrediënten. Lekkere bijpassende wijn. Enige minpunt is de hoeveelheid. Ik eet graag veel en de porties waren voor mij net iets te klein.
De service is goed. Een beleefde man kwam regelmatig vragen of alles in orde is, de glazen aanvullen, en alles weer netjes opruimen. Alleen dit laatste duurde af en toe even.
Leuk aangeklede kamer. Wel een beetje klein en veel tafels dicht op elkaar.
Maar al met al een geweldige avond gehad en heerlijk gegeten.

Gegeten op 17 oktober 2014

lesley8

Via online reservering

We hebben weer lekker gegeten en de service was goed. Het interieur is smaakvol ingericht. Zeker weer voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 4 oktober 2014

Ilse O.

Vanuit de RAI zijn we naar dit restaurant gelopen. We hadden hier nog niet eerder gegeten. Sfeervol ingericht restaurant, met leuke kunst aan de muur. De bediening was heel vriendelijk en alert. Ook het eten was heerlijk. Een amuse van zalm vooraf, coquilles in buikspek als voorgerecht en als hoofdgerecht hert. Het was heerlijk! We hebben heerlijk getafeld en lekker gegeten en komen graag nog eens terug als we in de buurt zijn.

Gegeten op 3 oktober 2014

LdH

We waren hier met de Iens DinerDagen. Prima, wat traditioneel menu met zeewolf vooraf en wild zwijn als hoofdgerecht. De ambiance was vrij huiselijk en gemoedelijk. Een goed adres om rustig te dineren, en geen snelle tent dus.

Gegeten op 3 oktober 2014

Jan_Edoe

Via online reservering

Prima 3-gangenmenu gegeten in het kader van een aanbieding. Op aanraden van de ober hier nog een exrta gang aan toegevoegd, cassolette met kreeft en coquilles. Eten van hoog niveau, de twee glazen wijn die werden aanbevolen pasten er goed bij. Maar alles wat buiten het menu kwam (water, wijn, koffie) was behoorlijk aan de prijs. Daardoor kwam de totale rekening voor twee personen alsnog op 130, met menuutjes van € 25.

Gegeten op 2 oktober 2014

TinekeHol

Via online reservering

Voorgerecht van terrine/eendelever was echt heerlijk, het aubergine voorgerecht viel ietwat tegen.
De hoofdgerechten van eend en wildzwijn waren allebei erg lekker, maar weinig verschil in smaak van de saus.
Ietwat weinig keus, maar verder hebben we alle 4 best goed gegeten.

Gegeten op 17 september 2014

Waterir

Via online reservering

Hier afgelopen zaterdag gegeten. Ik was er al vaak langs gelopen maar had er nog nooit gegeten. Ik was eerst een beetje bang dat we een andere bediening zouden krijgen omdat we met de dinerbon kwamen aanzetten. Maar prima service en echt mooi eten en mooie wijn. Niet goedkoop maar zeker de moeite waard als je van lekker eten houdt.

Gegeten op 21 september 2014

Evavan

Wij gaan naar Eau de Vie voor een echt avondje uit. Dit is het restaurant waar wij na het eten altijd blij op huis aan gaan. Als we uit eten willen dan belanden we uiteindelijk meestal hier omdat het eten hier iedere keer weer een feestje is. Smaken die je tong strelen en je doen verlangen naar een volgende smaakextase! Mijn partner koos voor het kreeften menu en ik liet me verrassen door de chef. Bij de tafel naast ons werd fois gras geserveerd. De bediening merkte op dat ik tegen mijn partner zei hoe lekker ik dat vond en dit wel weer een keer wilde eten. Kort daarna kregen we een heerlijk tussendoortje, fois gras. Heel erg attent!! Vlak voor het hoofdgerecht belde de oppas dat ons kleine baby thuis overstuur was. Hier werd direct op ingespeeld zodat we zo spoedig mogelijk naar huis konden. Toen we het hoofdgerecht op hadden was thuis de rust hersteld en konden we onze avond op ons gemak voortzetten. We hebben weer volop genoten. We kunnen iedereen dit restaurant aanraden. Hier werken mensen met passie voor hun vak! Heel erg bedankt!

Gegeten op 26 juli 2014

karin172

Via online reservering

Het eten was niet verkeerd, maar ook niet bijzonder lekker. De bediening was onder de maat, er leek geen oprechte interesse. Ondanks het vooraf kenbaar maken van een glutenallergie en het op de avond herhaaldelijk vragen, bleek een gerecht niet glutenvrij (croutons).

Gegeten op 19 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Eau de Vie in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eau de Vie. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.