Trattoria Italiana over zichzelf

''Wie bij ons komt, proeft het echte Italie. Wij staan voor kwaliteit: verse producten, voortreffelijke huiswijn en de verrukkelijkste Italiaanse specialiteiten, gecombineerd met een gastvrije staf. Niet voor niets wordt ons restaurant zo goed beoordeeld. Onze gasten krijgen een topervaring, voor minder doen we het niet.

Kom en oordeel zelf. Wij kijken er naar uit om u te mogen verwelkomen!''

kees98
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tja. Vanavond gegeten bij deze trattoria. Ik heb er voor 82,95 verteerd. In mijn up. Ik betrap me er op dat ik dat bij onfijne ervaringen dat bedrag ga omrekenen naar oud geld. Dat was dus 182.49 oude nederlandse guldens. Om te beginnen werd mijn bestelling (carpaccio, spaghetti 4 formagii, gamberoni) naar aanbeveling van de bediening omgekat naar vitello tonnato, en werd mijn 4 form bestelling aangehoord om dat daarna via een aanbeveling te sturen richting spaghetti vongole. Ik hield het koppig bij de vier kazen. Een vergissing bleek later. De wijn werd een fles in plaats van een glas, ik lette even niet op denk ik. De tonnato was een bord met plakjes kalf, opgesierd met een toefje zalf wat dwars door de boterachtige substantie vaag naar tonijn smaakte. Daarna volgde de spaghetti, plakkerig, wat de italianen denk ik beschouwen als mislukt, want niet al dente. De kaassmaak hield het midden tussen parmezaan, gorgonzola en oude sokken. Wat volgde waren de garnalen. Met cocktailprikkers gespietst op grote stukken meloen (!) tomatensaus, en peper, wat garant stond voor culinaire oorlog op het bord. Erbij geserveerd een salade ( als extra te bestellen) bestaande uit kool, plakjes tomaat en een de lengte gesneden komkommer. Niet aangemaakt, dat was self service dmv een olie/ azijn peper/ zoutstelletje. Op de rekening verscheen € 5,50 voor deze salade, ik schat € 0,55 inkoop. Noem me dom, ik hield stug vol door een tiramisu te bestellen. Deze verscheen en liet een doorgelopen waterig spoor na op het bordje. Kenners weten dan genoeg. Bij het afrekenen volgde het verplichte ' allesnaarwensgeweest'. Ik mompelde 'hmm wel erg middelmatig' waarna tot mijn stomme verbazing geen enkele reactie volgde behalve het driftig doorrammelen op de toetsen van de kassa. Zou ze het gehoord hebben? Interesseert het antwoord haar? God only knows. Lieve eetvrienden, beste liefhebbers van de italiaanse keuken, wat is hier nou aan de hand? Is er nog hoop? Zijn we verwend? Wie het weet mag het zeggen.... Als kinderachtige wraak heb ik bij de uitgang twee pepermuntjes meegenomen in plaats van 1. Die waren helemaal okee. Wilhelmina denk ik. Ik liep naar huis, bedenkend dat ik de volgende keer voor de helft van de prijs een mooie fles wijn, een goede worst, een fijn stuk kaas, en een degelijk stuk brood koop en daarmee een geweldige giornata particolare ga organiseren voor mezelf. Noooit te oud om te leren

Gegeten op 15 april 2014

Passionfortaste
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke Italiaanse zaak, hier een prima pizza gegeten! Mooie dunne bodem en verse ingrediënten! Erg lekker. Tiramisu als dessert viel wat tegen, te weinig structuur en te waterig van smaak. Opmaak is ook nog iets wat hier aandacht kan krijgen.. ps slagroom uit een kant en klaar spuitbus is voor koffie misschien prima, maar voor dessert toch overgaan op vers geklopte slagroom.

Gegeten op 24 januari 2014

femke19
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gegeten met valentijnsdag. Lagen open de tafels echte rozen blaadjes en werd een amuse in de vorm van een hartje geserveerd. Verder heel erg lekker gegeten! Vooraf de gegrilde groentes en kaas/vleeswaren plateau gedeeld. Mooi opgemaakt en heel lekker van smaak, vooral de groentes. Hoofdgerecht de risotto met parmezaan en paddestoelen en mijn tafelgenoot een lasagna gorgonzola. Beide ook erg lekker en mooi opgemaakt. De bediening is correct en vriendelijk. De inrichting is een beetje ouderwets, maar past wel bij een Italiaans restaurant. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 14 februari 2014

eddy10
  • Recensies in de laatste twee jaar

Donderdagavond ( 30 jan 2014)hebben we weer eens gegeten in ons lievelingsTrattoria. Bijzonder prettig personeel in een gezellige ambiance. Prima wijn in mooie glazen. Wij hebben genoten van de Vitello Tonnato en Salumi Formaggi als primi. Daarna elk een Flambe (Spaghetti): geflambeerde (whiskey) Parmezaanse kaas aan je eigen tafel.
Dit is niet de eerste keer dat wij zulke goede produkten kregen voorgeschoteld!
Allora, tutti e benissimo!!! Lei, cosa prende??

Gegeten op 30 januari 2014

Gratje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens ons bezoek viel het op dat er vrij luide zuid-amerikaanse muziek uit de speakers kwam. Toen wij de gastvrouw vertelde dat we eerder Italiaanse muziek zouden verwachten, antwoorde ZIJ dat ze dat nu al lang genoeg aangehoord had. De klant is op dit punt geen koning.
Het voorgerecht ( slakken) was lauw waarschijnlijk omdat het slakkenbordje koud was en dus niet in de over was geweest. Het andere voorgerecht (groentesoep ) was uitstekend. Het ene hoofdgerecht ( grote gamba's = specialiteit van het huis) zag er vooral 'mooi' uit. Gamba's , meloen, schijfjes sinasappel, citroen op spiesjes IN tomatensaus. De saus maakt het zeer lastig om je handen te gebruiken zoals blijkbaar de bedoeling was (citroen doekjes op een apart bordje) Mijn opmerking hierover werd afgedaan met ' zo doen wij dat in Italie' Het andere hoofdgerecht (kalfsrolletjes met ham en kaas) zag er nogal grouw uit maar was qua smaak geen uitblinker. De bijgerechten worden apart berekend, wat wij gezien de meer dan € 20.- kostende hoofdgerechten ongepast vinden. Het betrof op de randen zwart verbrande paprika/courgette en taaie aardappelschijfjes uit de oven. Wij hebben de dessertkaart niet meer uitgeprobeerd

Gegeten op 26 januari 2014

koek3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Top trattoria! Pizza's waren heerlijk, goede bodem en goed belegd en lekker warm. Top service, we moesten op tijd klaar zijn voor de film en dat werd gewoon fijn geregeld. Decor prima, lekker no nonsense. Wij komen zeker terug en raden het iedereen aan.

fabrizio3
  • Recensies in de laatste twee jaar

The only truly Italian restaurant in leeuwarden so far.
I was delighted with real and tastefull Italian food.
I am Italian and finally I felt like home.
The ambience reflects the real Italian style. The do play nice music of background, but I think they should also play Italian music to improve the already warm atmosphere.

Gegeten op 12 december 2013

kapp
  • Recensies in de laatste twee jaar

De pizza's zijn hier subliem, de beste van Leeuwarden! Echte Italiaanse pizza's, met de beste ingrediënten.
Daarnaast nogal wisselende kwaliteit van de gerechten. Het 'italiaanse' brood was koud en weinig verschillend van supermarktstokbrood. Waarom geen huisgemaakte focaccia?
Als bijgerechtje aardappeltjes met rozemarijn, daar zat weinig smaak aan. De koffielikeur in tiramisu is nauwelijks te proeven. Bediening is wat onpersoonlijk en deels Engels.

Gegeten op 5 december 2013

MartenHH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ons etentje bij de Trattoria Italiana verliep zeer plezierig, met en vlotte bediening. De zaak is verder gezellig ingericht en is eigenlijk vrij groot. Jammer, dat de tafels heel erg dicht op elkaar zijn, want dat is eigenlijk helemaal niet nodig. Nu zaten we zo dicht opelkaar, dat je bij het opstaan rekening moest houden met de mensen die achter je zaten omdat je anders de stoel niet kon uitschuiven.
Voor wat betreft het eten heb ik wel een paar kritiek punten. Zo kwam de "verdura grigliata" rechtstreeks uit de koelkast en was dus veel te koud. Ook de "caprese" kan verzorgder worden opgediend, dus niet met hier en daar een pluk basilicum. Verder smaakte het brood erbij niet vers, en leek de kruidenboter gemaakt van margarine. Het hoofdgerecht, de ossenhaas met gorgonzola, zag er leuk uit, maar wat mij betreft te veel visueel effect, en iets te gemakkelijk allemaal. Ik had de ossenhaas "medium" besteld, maar het vlees was helemaal rauw. Gelukkig was het vlees wel mals. Ook zaten er walnoten in de saus, maar die waren helemaal heel. Niet echt subtiel dus. Het nagerecht, de tiramisu, was OK, maar niet top. Opmerkelijk was dat het nagerecht vergezeld werd door een enorme berg slagroom die op spuitbus kwaliteit leek.
Uiteindelijk viel de prijs kwaliteit verhouding niet mee. Voor dit bedrag moet echt beter gekookt kunnen worden.

Gegeten op 29 november 2013

annemiekejongbloed
  • Recensies in de laatste twee jaar

Naar aanleiding van de uitstekende recensies zijn we bij Trattoria Italiana gaan eten. We zijn prima ontvangen, hele vriendelijke bediening. De zaak heft een wat kitsch uiterlijk. De gerechten waren allemaal oke, maar niet zeer bijzonder. We hebben lekker gegeten, maar het was niet wat we verwachtten op basis van de recensies.

Vooraf hadden we een vissoep, deze was te zout, en een salade caprese, welke niet uitzonderlijk was. als hoofdgerecht de tagliata, die wel uitstekend was, mals vlees, goed gebakken, en een ossebuco, deze was wat droog en in een sort roomsaus ipv tomatensaus. Ook deze saus was wat aan de zoute kant. Als nagerecht de tiramisu, deze was heerlijk!

Gegeten op 26 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Trattoria Italiana in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Trattoria Italiana. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!