a TripAdvisor company

2. Italiaans
  3. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 058 213 06 58

Echt Italiaans

Voor pure Italiaanse gerechten hoef je echt niet helemaal naar het verre Zuiden af te reizen. Ook in Leeuwarden weten ze een authentieke maaltijd uit dit mediterrane land op tafel te toveren: vers gebakken brood, prachtige producten en een wijnkaart waar elke liefhebber gelukkig van wordt!

Lekkerbekje74

Op een donderdagavond hier gegeten, gelukkig gereserveerd want het liep snel vol. Een leuke kaart met pizza, pasta maar ook meer dan voldoende italiaanse gerechten. Veel vlees en vis.
Buiten de kaart om was er ook nog keuze uit vitello tonato, carpaccio, bruchetta en pasta met zwarte truffel.
Uiteindelijk gekozen voor de Italiaanse garnalencocktail en carpaccio van zalm. Royale porties en heerlijk bereid. De tagliatella met gamba's was heerlijk maar de tonijn met balsamico saus en rode ui was een topper.
Hoeveelheden meer dan voldoende en dus geen plek meer voor een toetje.
Bediening vlot, attent en Italiaans. Hier komen we terug!

Gegeten op 12 maart 2015

Afficionado

Met Valentijsdag hier gegeten. Lieve mensen na ons: ga nooit zitten aan tafel 1 of 2. De deur gaat driehonderd keer open en dicht en de kou waait je uit stoel. Waarom iedereen hier komt is me ook een raadsel. Matig eten, lompe bediening die meer met zich zelf bezig is en een hardwerkende vrouw die de zaak moet managen. Echt verpeste Valentijns diner en shame on Leeuwarden!

Gegeten op 14 februari 2015

mélanie44

Dinsdagavond 20 januari hebben wij hier (nauwelijks) gegeten. Omdat wij geen varkensvlees eten vielen de pizza's af, aangezien op bijna alle pizza's ham / salami of andere Italiaanse worst zit. Wij weken daarom beiden uit naar pasta. Daarin ging onze voorkeur uit naar een pasta met pesto en verse groenten. Er kwam uiteindelijk een bord met penne waardoor een halve pot pesto was geroerd. Verse groenten ontbraken volledig op 3 stukjes courgette na. Mijn moeder bestelde een tagliatelle alla Tony. Daar zaten welgeteld 5 garnaaltjes in en een paar blaadjes peterselie. De tonijn die hier in zou zitten was niet te ontdekken. Kortom wij zaten beiden een bord met pasta leeg te eten zonder inhoud. Om over de hoeveelheid nog maar te zwijgen. Het was een bedroevend beetje in de holte van het bord. Wij gingen met honger weer naar huis. Bij het afrekenen vroeg de eigenaresse niet of alles naar wens was geweest. Enkel het bedrag werd medegedeeld, aangezien zij de klacht al van haar medewerkster had vernomen. Wij zeiden nog even dat het erg veel geld was na deze bedroevende ervaring. En daarna werden we toch even afgesnauwd en aanvallend toegesproken. Zo waren hun gerechten nou eenmaal en de groenten + tonijn zouden vermalen zijn. Dat deed mijn moeder altijd toen ik nog baby was. Totaal ongeschikt om in de dienstverlening te werken. Nee, hier komen wij zeker nooit meer terug en ik zal ook iedereen afraden hier te gaan eten.

Gegeten op 20 januari 2015

bystrica64

Ik ging naar deze plek op 18 januari. Warm en comfortabel in typisch Italiaanse stijl. Obers vriendelijk en Italiaans spreken, als de eigenaren en alle medewerkers, werd ik op een professionele manier begroet. Ik werd gevraagd de Italiaanse truffel fris als de nieuwste specialiteiten. Ik heb geprobeerd de rundercarpaccio, noedels en ossenhaas allemaal met een royale beregening, gemaakt op het moment, zwarte truffel: alle goede en bereid volgens de Italiaanse tradities. Tenslotte is de tiramisu van het huis: een goed dessert om af een geweldig diner. Zeker terug naar de andere voorstellen te proberen.

Gegeten op 18 januari 2015

Johson01

Na een lange dag onderweg naar kerstmarkten in Duitsland besloten om hier rond acht uur op maandagavond te eten. Vaker gegeten dus niet onbekend. Weer heerlijke pizza's gehad van de "eenvoudige" pizzakaart. Hier wordt dus dan ook gewoon met mozarella gewerkt! Ook de pasta a la Tony is voortreffelijk. Lachen met die twee italiaanse mannetjes, die je overigens graag wat willen verkopen. Logisch zou ik doen. Afgesloten met voortreffelijke - zelfgemaakte - tiramisu.

Gegeten op 22 december 2014

mrnicolai

Wij hebben 2e kerstdag bij Trattoria Italia gegeten. Geweldige antipasti voor 7 personen. Super hoofdgerechten. Ossehaas met truffel was helemaal super. Heerlijke avond gehad. We hebben alweer gereserveerd voor volgend jaar. Helaas mensen: de ronde tafel is voor ons!!!!

Gegeten op 26 december 2014

lara79

Afgelopen zaterdag ben ik na een lange tijd weer bij Trattioria geweest en heb ontzettend lekke gegeten!
De eigenaren hebben nieuwe gerechten naast de kaart gedaan om de gasten nog meer van Italie te kunnen proeven.
wij hebben gekozen voor het gerecht 'Flambé' Dit gerecht wordt aan tafel bereid op een enorm stuk parmezaanse kaas. Wat een sensatie dat je gerecht aan tafel wordt bereid! Naast het heerlijke gerecht werd ons een passende wijn aangeraden wat het gerecht compleet maakt! Erg leuk en lekker. De werknemers binnen Trattoria zijn allemaal italiaans en erg vriendelijk. Ik kom zeker terug om meer gerechten uit te proberen.

Gegeten op 6 december 2014

fokje1

Via online reservering

De ontvangst was heel vreemd: er heerste stress omdat er die avond zoveel AH etentjes waren.
De ober bracht een klein memoblaadje met daarop een handgeschreven menukaart;
2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten en 2 nagerechten.
Voor het nagerecht konden we kiezen uit koffie of een kinderijsje!

Gegeten op 2 december 2014

smulpaap

Gegeten met de AH aktie. Beperkte keus, maar goede hoeveelheden. Als je van authentieke italiaanse bediening houdt, moet je hier zijn, maar neem de tijd. De kwaliteit is goed en het eten is lekker, maar niet verrassend. Het interieur is best aardig, maar net zo italiaans als de doorsnee chinees chinees is. Kortom, gewoon een keer gaan!

Gegeten op 4 december 2014

hein13

Beste Italiaan in town. Heerlijk echt goed Italiaans eten en bijbehorende bediening. Vooral de tiramisu is fantastisch, evenals de wijn in mooie grote glazen.

Gegeten op 28 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Trattoria Italiana in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Trattoria Italiana. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.