Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Trattoria Italiana

4. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 058 213 06 58

gjwestra

Via online reservering

Lekker eten en gezellige ambiance. Jammer dat via de site om te reserveren geen melding wordt gemaakt dat er voor de AH-aktie slechts gekozen kan worden uit 2 voor- hoofd en nagerechten die overigens wel op de normale kaart staan. Hierbij is bijvoorbeeld geen mogelijkheid om vegetarisch te kiezen! Jammer. Ook de rekening opmaken leverde problemen op.

Gegeten op 23 augustus 2014

Iter

Twee pizza's, een vegetarische en een gepeperde vleespizza. Beide zeer royaal qua grootte, perfecte dunne bodem, niet té droog maar ook beslist niet nat, verse groenten, goed smakend vlees, lekkere mozzarella. Beide pizza's per stuk rond een tientje en dat maakt Trattoria Italiana tot een topper in Leeuwarden. Kwaliteit mijlenver voor op de bezorgpizzeria's die ook zomaar een tientje kunnen kosten en kwaliteit ook ver voor op bijna alle andere pizzeria's in Leeuwarden die bezocht zijn. Er is nog 1 andere echt goede pizzeria maar dan valt het verschil in sfeer ineens op. Waar die andere pizzeria bomvol kan zijn (en heel vaak is) met bedienden die het gewoon te druk hebben, is Trattoria Italiana een oase van rust en ruimte, ook al zijn alle stoelen bezet. Het eerste deel van de eetgelegenheid heeft een ietwat fout systeemplafond maar dat is dan ook het enige minpuntje van een heel leuk decor dat zeker in de Salle Vespa mooi is, met onder meer een mooie retro blauwe vespascooter. Bediening was snel, accuraat en flexibel. Echt Italiaans personeel. Wij waren de laatste gasten die weg gingen maar ondanks het late tijdstip en het feit dat we geen nagerechten bestelden, werden we niet 'met zachte dwang' naar het betalen geleid, integendeel zelfs. Er werd ons goed uitgelegd wat we van de bestelde fles rode huiswijn konden verwachten, kennis aan tafel voor de wijnen is een pré en dat gebeurt niet in elke pizzeria... Zesde keer inmiddels dat ik hier heb gegeten en het smaakt altijd weer naar meer. Professionele en vriendelijke leiding. Kortom, dit is wat mij betreft op het moment de beste pizzeria van heel Leeuwarden.

Gegeten op 19 augustus 2014

jannie11

risotto met asperges en 4 soorten kaas. als toetje de tiramisu. lekkere prosecco. super genieten. bediening vriendelijk en vlot. je voelt je even in Italie.

Gegeten op 16 augustus 2014

andrealjouwert

As an Italian abroad it is very difficult to find a proper pizza outside Italy. At trattoria italiana we had an incredibly good pizza. Actually the quality of the pizza base and the freshness of the ingredients outperforms by far many pizzas I had in Italy. It deserve definitely a 8.5. Well done trattoria and keep the good business you are doing!!!

Gegeten op 29 mei 2014

Vega-world

Ja! Dit is dus echt behoorlijk goed eten. Het kost wat (we hadden een 3 gangen menu voor €50,00 exclusief wijn), maar het is lang geleden dat ik zo goed gegeten heb in een restaurant. Sla geen acht op de opmerkingen op deze site over bijzaken, zoals de ruimte voor je stoel, de bediening, ambiance, etc. Die is OK, maar niet relevant. Dit is wat je wilt bij Italiaans eten: basic, karaktervol, goede ingrediënten en goed bereid. En dat was helemaal goed. Heb nu al zin om hier weer te gaan eten. Top-ervaring op eetgebied.

Gegeten op 20 april 2014

WiebevanZwol

Er is niets mis met een pizza op zijn tijd, maar ECHT Italiaans eten kun je in Italië als je iemand kent die ter plekke woonachtig is, of als je de moeite neemt naar Leeuwarden de te gaan en Trattoria te bezoeken.

Verwacht dus niet een restaurant met Michelin sterren, dat is voor de Fransen. Hier wordt (Zuid) Italiaans gekookt en hoe! Als je je instelt op een avond Siciliaans koken en dan zonder sterren, maar op de manier waarop je het in Italië, onder een mooie boom, opgediend zou krijgen, dan ben je in de juiste sfeer. Ongedwongen en (voor mij een bonus-punt) ook Italianen die in Leeuwarden verblijven, komen hier eten. Dat zegt iets over de authenticiteit van de keuken.

Natuurlijk, er zijn wat kleine minpuntjes te noemen. Het bijbestellen van bijgerechten is echt nodig om er een volledige maaltijd van te maken en ze zijn niet matig in prijs. Met een kleine investering zou het echt afgemaakt kunnen worden. In mijn geval was een onvervulde wens: de saus bij de lamsracks was heerlijk. Om dat naar binnen te werken met wat extra brood had dit gerecht helemaal af kunnen maken. Hierop bezuinigen is als vlak voor de finish struikelen.

De gastheer spreekt alleen Italiaans maar begrijpt de gasten die Nederlands spreken prima! De wijn die wij aanbevolen kregen was zo lekker als beloofd. Pluim voor de sommelier!

Resumé: prima restaurant. Geweldige keuken. Een paar ruwe randjes die bijgeschaafd kunnen worden. Ik ben beslist niet teleurgesteld!

Gegeten op 27 mei 2014

abeijk

De bediening is voornamelijk Italiaans en ze spreken ook Italiaans tegen je. De sfeer is goed en het restaurant ziet er gezellig uit. Het personeel is professioneel geeft ook advies aan de hand van de kaart. We hebben als hoofdgerecht een spies van ossenhaas en een Dorade onder een kost van zeezout besteld. De vis werd aan tafel gefileerd en ontdaan van de zeekost nadat gevraagd was of ik er hulp bij nodig had. De gerechten waren smaakvol en niet te vet. Ook het nagerecht was goed. Huisgemaakte tiramisu en hazelnootchocolade ijs. We hebben genoten van deze heerlijke avond en raden dit restaurant dan ook van harte aan.

Gegeten op 16 mei 2014

kokkritiek

Weer eens gegeten in ons lievelingsTrattoria. Bijzonder prettig personeel in een gezellige ambiance tipish Italiaans.Prima wijn in mooie glazen. Wij hebben genoten van de Vitello Tonnato en Salumi Formaggi als primi. Daarna elk een Flambe (Spaghetti): geflambeerde (whiskey) Parmezaanse kaas aan je eigen tafel. DE SALTINBOCCA was super lekker,daarna tiramisu met limoncello .
Super avond bedankt .
Wij komen zeker terug en raden het iedereen aan.

Gegeten op 19 april 2014

jopkin

Weer eens in leeuwarden ,en dan natuurlijk uit eten naar trattoria italiana !!! Iedere keer weer en verrassing ,altijd weer nieuwe gerechten buiten de kaart om , deze mensen houden niet van stil staan! Voorgerecht heerlijke vitello tonnato , da daarna linguine al flambé met verse eekhoorntjes brood geweldige presentatie en op de manier hoe de ober dit aan tafel bereid is spetaculeir !! Ga zo door mensen Wij komen zeker weer terug ,dit is het echte italie !!!!!

Gegeten op 16 april 2014

kees98

Gegeten op 15 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Trattoria Italiana in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Trattoria Italiana. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.