Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Restaurant

• Service

• Decor

• In behandeling

Via online reservering

Wij kregen een goede tip voor een voor gerecht. Pizza's waren groot en zeer goed van smaak. Zijkanten van de bodems waren lekker krokant, niet vet en vers.
Het eten was licht verteerbaar. En een vers bakje koffie na.
Al met al goed gegeten en niet over eten. Aanrader.
Inrichting sober Italiaan niet verrassend en kou door de deur wat voelbaar was in het restaurant .
Bediening was netjes en correct.

Gegeten op 20 oktober 2014

marijke43

Via online reservering

Lekker gegeten maar veel te duur. Porties kunnen kleiner. Er zou minstens 1 bijgerecht bij een prijzig hoofdgerecht moeten zitten. In Italië zijn de contorni apart, maar vaak zit er een aardappel of groente bij. Niet slecht maar echt niet te doen zo.

Gegeten op 19 oktober 2014

Arnold53

Via online reservering

Het eten was smakelijk en kwam ondanks de drukte binnen de marge.
ik zou een paar kleine suggesties willen aanraden, een ervan is dat misschien iets minder tafels en wat meer privacy.
En de bediening kan wat meer contact maken met de klant, een klein praatje hier en daar komt
de sfeer ten goede.

Gegeten op 18 oktober 2014

hans356

Via online reservering

Ooit vertelde ik een Italiaanse restaurateur in Bordeaux, dat hij volgens mij het beste Italiaanse restaurant in Europa had. Ik achtte hem dat compliment waard, want ik heb heel vaak in Italië gegeten. Dat oordeel staat ook op Trip Advisor.
Deze man heeft nu een zware concurrent in Leeuwarden, de Trattoria Italiana. Mijn mening over eten - fantastische keuken! - en service - bijzonder aardige enthousiaste jonge mensen, 2 Italianen en een echte Friezin - zegt genoeg. Als een minpunt helaas ondervond ik dat de ruimte in het restaurant te beperkt is; zij is te klein voor het aantal tafels, zodanig zelfs dat het bedienend personeel elkaar in de weg loopt.
Dit laatste heeft overigens ons genoegen aan de maaltijd en ons plezier van "het uitje" niet aangetast.
La Trattoria Italiano: een aanrader en zeker meerdere bezoeken waard!

Gegeten op 17 oktober 2014

richardnoordbruis

Via online reservering

De locatie, in het centrum van Leeuwarden is al top. Je wordt adequaat geholpen, vlot en zakelijk, misschien ietsje te. De menukaart is netjes, niet te uitgebreid en niet te klein. De bediening was wat zakelijk, maar het eten was een feest. Een mengsel van Italiaanse kazen, een heerlijke knapperige salade, vlees met liefde klaargemaakt, met daarbij harmoniërende patatas. Het dessert was de zoete uitsmijter zoals die moet zijn. Dit alles gelardeerd met een eenvoudige maar smaakvolle rode huiswijn. Helaas hebben we niet gekozen voor een pastagerecht, want de wijze van klaarmaken was al een bezoek waard geweest, inclusief geflambeerde Parmezaanse kaas. Bij een smaakvolle bereidingswijze hoort natuurlijk een tinteling van je smaakpapillen. Het is een plek waar we zeker weer naar toe zullen gaan en waar we dan ons zullen laten verrassen door de koks/

Gegeten op 12 oktober 2014

lbruinsm

Via online reservering

Het eten op zich was wel goed. Er zijn echter wel wat kanttekeningen te plaatsen. Alle bijgerechten moesten apart worden besteld. De Engelssprekende ober/bediende probeerde ons meer aan te praten dan nodig was. Zo kregen we 2 porties aardappelen wat veel teveel was. Hij had ook kunnen zeggen: één portie is (vooreerst) genoeg voor u. Ook de paddenstoelen bij het vlees moesten apart worden betaald zodat het hoofdgerecht vrij duur werd. Dat werd van tevoren niet gemeld. Al met al werden we "er wat in getrokken".

Gegeten op 10 oktober 2014

Angelique378

Afgelopen vrijdag voor het eerst hier gegeten. Als amuse kregen wij een bruschetta met tomatentapenade, deze was heerlijk. Daarna hadden wij gekozen voor pizza, wij wilde effect snel wat eten. Beide pizza waren erg goed. Mijn vriend had een pizza met vis en vlees, het vlees was flinterdun gesneden. Ik hou niet van vlees op mijn pizza maar deze wad heerlijk. Zelf had ik een pizza met mozzarella, cherrytomaten en rucola ook erg lekker. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 3 oktober 2014

gerard70

Via online reservering

Prima restaurant voor Italiaanse gerechten. De naam Trattoria suggereert een dure kaart en dat is ook zo. Hoofdgerechten van meer dan E 20.- vind ik veel te hoog, terwijl er nog niet eens salade of aardappeltjes bijzitten! Wil je een Italiaans menu met voorgerecht , eerste gang, tweede gang en dessert, kost je dat ca. E 60.- p.p.. Daar staat tegenover dat de pizza's die dit restaurant ook serveert groot en normaal geprijsd zijn. Dat is dan ook wat wij de meeste klanten zagen eten.

Gegeten op 18 september 2014

hanneke47

Wij waren met 5 personen van wie er zeker 3 geen ervaring hadden met echt Italiaans eten. Ik zelf kon mijn eigen Calzone samenstellen, zonder alle Nederlandse invloeden.De anderen kozen hun eigen pizza en alles ging op. Wat ik jammer vind is dat er afgeweken wordt van de echte Italiaanse keuken ten behoeve van de "Nederlandse Smaak". Niet doen mensen, voed de Nederlanders maar op. De service van Andrea en Matteo en de kok, was uitstekend en heel leuk. Toen wij terug naar het station gingen om weer naar Amersfoort terug te gaan, heb ik de hele weg blij lopen lachen.Wat een fijne uurtjes waren dat in dat prachtige sfeervolle restaurant. SUPER en een echte aanrader als je drie woorden Italiaans tot je beschikking hebt uit je vakanties naar Italië, meer hoeft niet om de sfeer helemaal toppie te krijgen.Leuke mensen van Sardegna.

Gegeten op 2 september 2014

gjwestra

Via online reservering

Lekker eten en gezellige ambiance. Jammer dat via de site om te reserveren geen melding wordt gemaakt dat er voor de AH-aktie slechts gekozen kan worden uit 2 voor- hoofd en nagerechten die overigens wel op de normale kaart staan. Hierbij is bijvoorbeeld geen mogelijkheid om vegetarisch te kiezen! Jammer. Ook de rekening opmaken leverde problemen op.

Gegeten op 23 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Trattoria Italiana in Leeuwarden

Schrijf hieronder je recensie over Trattoria Italiana. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.