Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Eetcafé Jour de Fête in Maastricht - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 043 325 69 32

Nuenen51

Gisteren bij Jour de Fête gegeten. Onze ervaring was fantastisch!
Ons gekozen hoofdgerecht was "Rode Mul" en "Knien in 't zoer". ( Konijn in het zuur)
In tegenstelling tot de vorige recensie was het konijn voortreffelijk bereid en het vlees viel zo van het bot af. Hulde aan deze kok. Ik zou willen dat elke kok met konijn op het menu het konijn op deze wijze zou klaarmaken. De garnering bij het konijn was ook voortreffelijk.
Ook de rode mul en garnering waren geweldig.
Nog even een opmerking over een eerdere recensie: Wij zaten dicht bij de toiletten; op twee na de laatste tafel. Van een nare toiletgeur hebben wij, met een goede neus, niets geroken!
Eten bij Jour de Fête is een echt feest en goede afsluiting van (weer) een dagje Maastricht.

Gegeten op 25 oktober 2014

hansloesmeijer

Enigszins teleurgesteld, gezien de vele positieve reacties van anderen en het advies van de ober, viel ons (4) het hoofdgerech tegen. Het foutje met de tonijn werd keurig opgelost, de saus bij het vispotje was absoluut te zout en deed daardoor afbreuk aan de vis. De knien in 't soer was niet van de botten te snijden, laat staan dat het vlees vanzelf van t bot afviel, zoals het hoort en zoals de ober ons ook deed geloven. Jammer, maar om toch positief te besluiten, de voorgerechtjes waren stuk voor stuk heerlijk en zeer apart van smaak. Hulde voor de bediening, maar de keuken zou wat meer liefde dienen te tonen ten aanzien van de hoofdgerechten, want daar gaat het tenslotte om !

Gegeten op 19 oktober 2014

vienus

In het verleden prima gegeten en daarom weer een bezoek. De voorgerechten waren heerlijk, maar de hoofdgerechten vielen erg tegen; de sate had te lang gelegen en was daarmee droog en aan de oppervlakte flink zwart. Men had nog geprobeerd dit met satésaus te verhullen. Jammer! De rode mul was OK, echter de bijbehorende saus was doorgekookt gezien de ontzettend sterke smaak (Meynard reactie).
Het bedienend personeel handelde uiterst correct met begrip voor de situatie en een geste ter compensatie.
Ondanks dit voorval blijft JdF een leuk eetcafe en krijgen ze zeker nog een keer een herkansing. Wel tip voor de volgende keer; achter in de zaak zit je dicht bij de toiletten. De lucht van de toiletblokjes waait vaak over bij de achterste tafeltjes, wat niet prettig is voor de eetlust.

Gegeten op 13 september 2014

11-jes

Op weg naar Zuid Frankrijk hier heerlijk gegeten.
Gezellige ambiance in een vrij smalle eetgelegenheid. De bediening is erg vriendelijk en stelt ons al gauw op ons gemak met een smakelijke amuse.
Er wordt ook verteld welke gerechten niet meer besteld kunnen worden i.v.m. een wisseling van de kaart.
Er zijn veel kleine voorgerechten zodat je eventueel meerdere dingen kunt proberen. Wij gaan voor kalfskroketten en een trio van vis.
De smaken zijn heerlijk maar door de wijze van presenteren lijkt het was simpel en weinig. Een iets andere presentatie had deze gerechtjes vast beter laten uitkomen. Het smaakte zeer goed, dat wel.
De hoofdgerechten waren steak met peperroomsaus en een variatie op een gerecht van de kaart maar dan met varkensvlees.
De ober dacht goed mee met de bierkeuze.
Al met al zeker een aanrader, ongedwongen sfeer, lekker eten en goede prijs-kwaliteitverhouding.
Alleen jammer dat we bij terugkomst bij onze auto (Qpark Cabergerweg) de politie bij onze auto aantroffen omdat onze achterruit was ingeslagen, alle spullen overhoop waren gehaald en een racefiets eruit was gestolen. Maar daar kon Jour de Fete natuurlijk niets aan doen.

Gegeten op 15 augustus 2014

ruudmathot

Via online reservering

Heerlijk op het terras v Jour de Fête gegeten. De gerechten (eendenborstfilet, Pasta vd Chef,) waren zeer smakelijk, toetjes: Chocoloade taartje mmmmmmmmm, Scroppino : Gijsje" minder drank meer ijs (so wie so meer sorbetijs gerechten op de toetjes kaart zijn welkom).
Bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. De Plek op het terras is prachtig alleen de stadsbussen moeten hun motor afzetten (lawaai) als ze over dit mooie plein rijden.
Wij hebben een leuke en gezellige avond gehad.

Gegeten op 1 september 2014

karenspaans

Heerlijk gegeten in dit sfeervolle eetcafe op de Markt in Maastricht. Bediening was vlot en zeer vriendelijk. Aspergesoepje vooraf als amuse van het huis was prima, evenals de mixed grill. Zeer ruime portie, mals vlees met lekkere Vlaamse frites, genieten! Kortom, zeker een aanrader bij een bezoek aan Maastricht!

Gegeten op 20 augustus 2014

esther156

Via online reservering

Wij, een gezin met twee kinderen, hebben hier heerlijk gegeten. De kaaskroketjes en vistrio als voorgerecht zijn een echte aanrader. Ook de steak en hamburger waren super. De bediening was leuk en behulpzaam.

Gegeten op 12 augustus 2014

MvandenH

We begonnen gezamenlijk met delen van enkele voorgerechten, een goede suggestie van het personeel. Zelfgemaakte kalfscroquettes en coq au vin zijn aanraders! Mijn vriendin had de Hoenderfilet en ik de lamsbout, als afsluiter beiden de bokkepootjesparfait. Heerlijk gegeten, personeel is erg vriendelijk en alert.

Gegeten op 2 augustus 2014

rvansoest

We hebben hier gegeten met onze 14 maanden oude zoon. Aangezien er bij het kindermenu geen geschikte gerechten voor hem zaten voor hem hebben ze op ons verzoek een visgerechtje voor hem gemaakt. Dit was erg goed klaargemaakt en ze hebben zelfs aan de opmaak gedacht. De bediening deed enorm zijn best, hield rekening met onze zoon en was heel vriendelijk. Ik heb zelden zo'n betrokken bediening gezien. Het eten is voor een eetcafé erg smakelijk en goed verzorgd.

Gegeten op 27 juni 2014

Stefan-043

Gister weer heerlijk genoten van het mooie weer samen met mijn vriendin. Dit maal deden wij dit weer bij Jour de Fete. Hier komen wij regelmatig. hele mooie zaak en je proeft echt de Maastrichtse ambiance in de zaak met de mooie schilderijen die er ophangen. heerlijk genoten van een Italiaanse met hete kip(favoriet van me) en mijn vriendin genoot van een stokbroodje JDF. De bediening is ook prima!

Gegeten op 23 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé Jour de Fête in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé Jour de Fête. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.