• foto's van Eetcafé Jour de Fête in Maastricht - 1

• 8.4 10 60

• 8.8

• 8.2

Eetcafé Jour de Fête over zichzelf

Kom binnen in ons gezellig eetcafé en laat je verwennen.
We leggen je graag in de 'Bourgondische' watten.
Jour de Fête is een bourgondisch restaurant, beloond met de Smaakpolitie OK sticker!
Vakmanschap en gastvrijheid staan bij ons hoog in het vaandel!

In onze 'huiskamer' op de 2e verdieping verzorgen we borrels, presentaties, diners, lunches en vergaderingen voor grotere groepen.

boek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zonnige dag in februari hebben we hier buiten op het terras prima geluncht. Heerlijk beschut tussen de glazen panelen met een deken over je benen en je gezicht in de zon. De bediening was ervaren en attent. Het eten was zonder poespas maar goed en in verhouding tot de prijs. We bestelden een vegetarische pasta die goed op smaak was en een club sandwich die was zoals hij moet zijn. De thee kwam van Blanche Dael en er was een ruime keuze. We hebben erg genoten en bevelen dit café van harte aan.

Gegeten op 11 februari 2014

heutsie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag Valentijnsdag 14-2-2014, maar weer eens gaan eten bij een van mjin favoriete eetgelegenheden in Maastricht. Vooraf kreeg ik een Broccoli-creme soepje als amuze. Hierna heb ik deze keer de spare-ribs genomen. Deze waren zo mals dat het vlees bijna vanzelf van het bot afviel. Echt heel lekker en mals vlees. Beetje zoeterig/pikant gemarineerd. Een sausje erbij is dus overbodig en heb ik dan ook niet gevraagd.
Jour de Fête is een gezellig bruin bourgondisch restaurant, iets waar ik zelf wel van ben gecharmeerd qua decor. Ik hou niet zo van al dat moderne kille interieur. Of laat ik het zo stellen, ik vind dat ook wel iets hebben, maar er zijn er inmiddels teveel van. Ik ben meer van de knusse indelingen. De bediening was top. Ondanks dat ik inmiddels gewend ben, dat het personeel je hier qua service goed bediend, ga ik er dus ook keer op keer meer op letten. Maar ik kon ze niet op misstappen. Personeel is erg attent, vriendelijk en werken er met plezier. Dat straalt ervan af. Jour de Fête blijf zo doorgaan.
Ik heb wederom heerlijk genoten.

Gegeten op 14 februari 2014

ans2
  • Recensies in de laatste twee jaar

We werden vriendelijk ontvangen. De voorgerechten waren heerlijk, champignons met een geweldige knoflooksaus en partner tête de veaux. Da dame van de bediening zei dat het kleine hapjes waren, maar wij vonden het een behoorlijke portie.
Als hoofdgerecht varkens steak met op verzoek een peperroomsaus. De saus was wel erg peperig en zout, het andere hoofdgerecht was een steakburger, dat een beetje teleurstelde. Omdat ik de saus altijd apart geserveerd wil, kon ik dat zelf doseren.
De bediening is correct en de sfeer als een bruin café met vrolijke prenten.

Gegeten op 3 februari 2014

Gijsjemarijef
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een superfijn restaurant! Heerlijk Bourgondische avond gehad, compleet met amuse, kleine voorgerechtjes om te delen, mooie hoofdgerechten en verrukkelijke toetjes! De hemelse modder is een absolute aanrader, evenals de warme chocoladetaart. En als klap op de vuurpijl werd er ook nog op ons verzoek een scroppino op tafel gezet, waardoor de perfecte service en ongelooflijk aardige bediening nog een extra pluim verdienen. We raden de bediening van harte aan deze "Gijsje Scroppino" aan de dessertkaart toe te voegen ;-) wij komen zeker terug!

loekie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gaan eten met social deal bon. Keuze uit een social deal menu met een leuk voorgerecht concept. Je besteld twee gerechtjes per persoon, zo heb je een leuk proeverijtje op tafel staan. De carpaccio was heerlijk, mals en met een smaakvolle truffelmayonaise. Ook de Luikse balletjes met de zoetige saus en de champignons a la escargots zijn aan te bevelen. Vers en pure smaken. Als hoofd kozen wij voor de steak van het varken en hadden daar geen spijt van! Mals vlees, perfect gegrild en overgoten met gebakken champignons en uien. Dikke verse frieten zoals het hoort. Ook het toetjes was mjammie; een kleine crème Brûlée, zalige chocomoes en een parfait van kers. Daarbij is de bediening erg vriendelijk en hangt er een gezellige en gemoedelijke sfeer. Kortom; ook zonder social deal is dit eetcafé een absolute aanrader!

Gegeten op 22 januari 2014

mienblues
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk om hier te mogen eten, héél vriendelijk personeel.
En de gerechten zijn overheerlijk en met een onverwachts toetje.

En we komen er zeker terug als we weer deze heerlijke stad bezoeken.

Gegeten op 22 december 2013

Ikbenjanuz
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond heerlijk gegeten in dit gezellige eetcafe/restaurant.
De gerechten smaakte prima (zalm heerlijk klaargemaakt en sparribs ruim voldoende en goed op smaak).
De Irish Coffee werd duidelijk met zorg bereid en de bediening was zeer attent.
Een klein aandachtspunt: jammer dat het verpakte reinigingsdoekje voor de handen midden in de saus van de sparribs lag.
Verder kunnen wij dit eetcafe bij iedereen aanraden: je krijgt waar voor je geld!

Gegeten op 2 december 2013

naomi8
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als ik lekker wil lunchen, dineren of zelfs alleen om te borrelen, weet ik precies waar ik moet zijn: café Jour de Fête. Ik kom er regelmatig en het is elke keer genieten: een top sfeer, oprecht vriendelijke bediening en heerlijk eten. Een dikke tien voor alles!

Smeermaas2014
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al een paar keer bij dit restaurant gaan eten. Omdat het altijd goed is, maar eens een recensie geschreven.
Het is eigenlijk in een paar steekwoorden samen te vatten: Goed eten, vriendelijk personeel en een mooie locatie.
Jour de fete is een echte aanrader!

Gegeten op 1 december 2013

Tieneke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel attent van de ober om mij een glas water aan te bieden, hij had gezien dat ik een medicijn in wilde gaan nemen. We hebben heerlijk relaxt, zeer verzorgd en heerlijk gegeten.
Hier kun je met voldoening naar buiten lopen.

Gegeten op 6 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé Jour de Fête in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé Jour de Fête. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!