a TripAdvisor company

1. Brasserie
  2. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 030 7210601

Julia1976

Vorige week zaterdag weer eens wezen kijken bij brasserie slot Zeist. Na verhalen gehoord te hebben over samenwerking van Figi met oud London, waren we nieuwsgierig geworden. Toen we aan kwamen zagen we dat er een aantal mensen op een prima terras zaten. De aankleding is nog in ontwikkeling (waar we achter kwamen na een gezellig gesprek met de bediening), maar het begin is er zeker. De kaart ziet er prima uit, en de broodjes waren erg lekker. Prijzen zijn wat hoog, maar dat komt ook door de schitterende locatie. Kortom: prima terras, gezellige bediening en lekker om je middag door te brengen.

Gegeten op 9 april 2016

mutell

Al wandelend op deze mooie voorjaarsmiddag dachten we het weer eens te proberen bij de Brasserie van het Slot! Het terras was voor de helft bezet, maar besloten toch binnen te zitten, dat was om kwart over drie.
Zag al dat het allemaal wat rommelig ging. Drie mensen in de bediening, waarvan één medewerkster die na we later vernamen die dag in de horeca was begonnen. Na 20 minuten werd onze bestelling opgenomen, een thee, een glaasje wijn, twee croquetten brood en een broodje met mozzarella. Tegen vieren werden de wijn en de thee uitgeserveerd, de gerechtjes waren na 40 minuten nog niet in zicht. De jongste medewerkster kreeg steeds op snauwende toon instructies van haar leidinggevende. Het meisje was niet bekend ment de kassa. Toen we uiteindelijk meedeelden dat we de gerechtjes na drie kwartier niet meer hoefden werd er meegedeeld dat de croquetten nog één minuut in de oven moesten blijven. Om vier uur werd er uitgeserveerd. De croquetten waren nogal zwart geworden, het broodje mozzarella, had kennelijk in de vuurlinie gelegen, het theeglas was half gevuld met water en de inhoud van het wijnglas had alles behalve Bourgondische afmetingen. Het was allemaal de gastvrijheid ten top, hier ben je echt ''welkom" maar niet heus. We hadden wel een komische middag, maar het tafereel was eigenlijk om te huilen. Had te doen met de jonge medewerkster die deze dag was opgestart. Het zal maar je eerste baantje zijn Het gerenommeerde "Oud London" beheert tegenwoordig de Brasserie van het Slot. Van zo'n zaak verwacht je professionaliteit en geen schaamteloze vertoning!

Gegeten op 3 april 2016

Kientje

Lunch gegeten bij de Brasserie. De brasserie was deze week voor het eerst weer open. Veel op en neer geloop van bouwlui, storend. Karige kaart, geen salades meer (die er voorheen wel waren). Bediening erg traag, duurde drie kwartier voordat wij onze clubsandwich kregen. Was OK qua gerecht, niets bijzonders en dan wel € 8,50. Samenvattend, duur, bediening matig, locatie wel leuk vanwege terras.

Gegeten op 17 maart 2016

laura46

In verband met een verjaardag hier met zes personen een high tea geboekt. Lekker buiten gezeten. Decor is prima, maar daar is ook alles mee gezegd. Het eten van de high tea is ok maar voor de knetterdure prijs verwacht je meer. Niet alleen qua kwaliteit, maar ook qua hoeveelheid. Er wordt aangegeven dat je onbeperkt kunt bijbestellen maar toen wij dat deden was 'al het klaargemaakte eten voor onze tafel al op was'. Er werd wel een alternatief aangeboden. De service is echt beschamend. Chagrijnige bediening die eigenlijk geen zin heeft in vriendelijkheid en met tegenzin vraagt 'of alles naar wens is'. Een glimlach is zeldzaam binnen dit team en rollende ogen in de meerderheid. Heel jammer, want anders waren we vaker gekomen. Geen aanrader! Parkeren was ook een drama want er was kermis, maar die staat er niet het hele jaar.

Gegeten op 18 juli 2015

renée64

Om de 90e verjaardag van mijn moeder te vieren, gingen we naar Brasserie Slot Zeist voor een High Tea. Het was prachtig weer, dus we zaten buiten op het Slotplein tegen een fraai decor. De high tea zelf was niet slecht, al waren de in chocola gedompelde aardbeien wat ons betreft een misser; laat die chocola maar liever weg.
Helaas kregen we bestek noch servetten (die laatste ben ik binnen zelf maar gaan halen) en moesten we tot twee keer toe gaan vragen om de tweede pot heet water voor de thee die ons aan het begin was beloofd. Na afloop bleek de prijs p.p. ook nog eens 4 euro hoger te liggen dan op de website vermeld stond. Misschien lag dat aan het glas prosecco dat degene die de boeking deed, was toegezegd, maar dat we niet hebben gezien. Een mailtje daarover naar de brasserie leverde helaas geen reactie op.

Gegeten op 21 juli 2015

Praline

Genoten van een prima lunch: tosti's met ham, kaas en tomaat op heerlijk vers bruin brood, en saucijzenbroodjes. Lekkere cappuccino en latte macchiato. De bediening was heel vriendelijk en adequaat. We hadden een heel mooi plekje in de zon op het terras op het binnenplein van Slot Zeist, een prachtige locatie. Echt een aanrader om neer te strijken na of tijdens een wandeling of fietstocht.

Gegeten op 17 mei 2015

Meesje6

High tea voor twee personen voor €32.- . Je krijgt 2 sanwiches, 6 kleine zoete hapjes en marmelade per persoon en thee zoveel je wilt. Het smaakte goed maar deed karig aan. Hoewel de prijs kwaliteit wel klopt, denk ik, had ik iets meer hartig gewild. Het is ook een idee om meer varianten en prijs cat. aan te bieden zodat je iets luxere high tea kunt kiezen met een glaasje bubbels bijvoorbeeld.
De bediening is keurig maar beetje stijf voor een Brasserie. Er liepen veel mensen in en uit en dat maakte het een beetje onrustig.
De omgeving nodigt uit voor een heerlijke wandeling. Als je naar het Slot toe loopt dan doet dat heel statig aan, prachtig.

Gegeten op 23 november 2013

Ted JJ

• Goed

• Goed

De entré door de poort, een prachtige binnenkomer. Slot Zeist voor het eerst in de RestaurantWeek en dus erop af! Vaak is modern en oud geslaagd, maar bij Slot Zeist verwacht je geen hele moderne Brasserie in de zijvleugel van het slot. En een beetje geluidruchtig ook nog. De meiden in de bediening doen hun best, maar zoeken vaak iets op de vloer, wat weet ik niet; alleen lastig als je contact wilt maken. En ja, je zit in een brasserie en niet in een chique tent. En voor een brasserie een dikke 8: een heerlijke MSC tonijn (duurzaam) vooraf, een zeer royale kalfrib-eye als hoofdgerecht en een lekkere gaspacho van verse perzik met een ijsje als toet. De wijnkaart bevat heerlijke, prijsvriendelijke wijnen (vb Chablis voor 31 euro is één van de duurste). Wij kozen voor de El Bosque Chardonnay, een stevige doordrinker voor het hele menu.
Wij haddden een herlijke avond, maar je voelt je daar uiteindelijk meer op bezoek dan dat je je er thuis voelt.

quirina

• Matig

• Matig

Wij hebben een High Tea gedaan en het was zeer karig en niet heel lekker. Wij gaan niet meer terug. De bediening was ons vergeten...

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Slot Zeist in Zeist

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Slot Zeist. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.