a TripAdvisor company

2. Frans
  3. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0541 535 060

henkdebruijn2010

Wij aten op zondagavond in dit restaurant achter de basiliek. Gezellig druk, niet overvol, prima sfeer. We werden hartelijk ontvangen en mochten zelf een tafel kiezen. De bediening was heel attent, plezierig en nooit opdringerig. Gezien het gevorderde tijdstip besloten wij ons te beperken tot een hoofdgerecht van vlees en groenten. De reeschouder was heerlijk mals, maar de bijbehorende truffelsaus had geen of weinig truffelsmaak; dat was jammer. De tournedos van mijn tafelgenote (zij zei weinig honger te hebben) was erg goed en 'ging erin als koek'. De Oostenrijkse rode wijn (een 'zweigelt') was prachtig vol en rond van smaak. Ik beging de stommiteit om mijn tafelgenote ervan te laten proeven en was mijn glas kwijt. Ik mocht haar glas (overigens prima) huiswijn opdrinken. De verhouding prijs/kwaliteit van dit restaurant is uitstekend. Wij komen graag nog eens terug, want ik heb er vertrouwen in dat het met die truffelsaus wel weer goed komt.

Gegeten op 29 maart 2015

frank175

Afgelopen vrijdag met mijn metgezel hier genoten van een drie gangen diner. De gerechten waren veelal bekend zoals je van een bistro verwacht maar met allen verrassende invloeden van de chef. De opmaak was erg verzorgd op mooie borden. Wat de bediening betreft zit het ook wel snor bij deze bistro in Oldenzaal. De dames waren allen erg netjes, vakbekwaam en vooral met een lach. Erg fijn om te zien dat ze zich interesseert hebben in hun wijnkaart, want ik ben wel zo'n zeikerd die daar een vraag over stelt. De inrichting is sfeervol en modern. Ik raad deze bistro zeer aan voor iedereen die kritisch is op prijs/kwaliteit. We komen zeker nog een keer terug, ook willen we een keer naar de J&H Winebar.

Wij hebben genoten,

Frank

Gegeten op 26 februari 2015

KoosVoos

Nou we hebben het geweten. Vanavond hier gegeten. Er was na ons een groep van 12 personen binnen gekomen, en schijnbaar was dit al teveel voor de keuken. Dus toen na 45min eindelijk ons voor gerecht kwam hadden we hier wel zin in. Het was heel aardig, maar bij 4 champignons voor €6,50 dan verwacht je wel wat meer.
Hierna hebben we een uur gewacht op ons hoofdgerecht, gelukkig kwam de bediening elk kwartier vragen of we nog wat wilden drinken :(
En voor het hoofdgerecht kregen we werkelijk waar met 5 personen een klein kommetje sla en een klein kommetje gratin als bijlage. We hadden ons al verbaasd waarom de serveerster gevraagd had of we nog extra frites wilden hebben. Nou daarom dus, waardeloos. En de gerechten? Nou de zeebaars had de grote van een sardien en was aan de zoute kant.
De specialiteit van de dag, de ribeye, was niet te eten. Een dunne plak in repen gesneden vlees doorregen met zenen en vet. Toen ik hier wat van zei, kwam de serveerder terug met de opmerking "of ik wel wist dat een ribeye zo moest zijn" , want dat had de kok gezegd. Nou aan dat soort belerende lesjes heb ik als gast dus echt geen boodschap.
Wij komen hier nooit meer terug.

Gegeten op 14 september 2014

SanderBroek

Heerlijke avond gehad bij dit restaurant achter de basiliek van Oldenzaal. Leuk aangekleed restaurant met ruim voldoende ruimte om de tafeltjes. Bediening is prettig, losjes en een wijnadvies wordt zo uit de mouw geschud. Wij werden (heel) snel geholpen. Ik at zalm vooraf met een goede Sancerre. Als hoofdgerecht de tamme eend en een kaasplankje met oude Port. Alle drie aan te raden gerechten. De eend was heerlijk, goed op smaak. De knoflooksaus was iets te vlak. Maar dat is eigenlijk het enige kritiekpuntje dat ik kan verzinnen. Absolute aanrader is de wijnkaart. De Sancerre is wat je ervan mag verwachten, heerlijk bij voorgerecht of aperitief. Bij de eend dronk ik een heerlijke Merlot. Bij ieder gerecht staat overigens een wijnsuggestie op de kaart. En iedere wijn is per glas of karaf te bestellen. Een karafje water wordt er inderdaad zo naast gezet.

Gegeten op 15 augustus 2014

L-

De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Het eten was niet verrassend, maar prima bereid en goed op smaak. Goede bistro die ik zeker zou aanraden. De wijnprijs is zeker prijziger, maar het is een mooie diverse wijnkaart. Over een karafje water wordt niet moeilijk gedaan.

Gegeten op 27 juni 2014

Pe-Pe

Gisteren voor de vierde keer gegeten bij Bistro Puur. Het is een gezellige omgeving waar je goed kunt zitten alhoewel de banken er wel uit mogen (onhandig en niet echt comfortabel). We hebben er altijd prima gegeten maar deze keer was het eten echt super. We hadden allemaal verschillende voor-, hoofd- en nagerecht (3 personen) en niemand had iets te klagen. De kaart bestaat uit een aantal standaard gerechten (spies, tournedos) en wat "bijzondere" gerechten. Het mooie is dat je bij elk gerecht een bijpassende glas wijn kunt bestellen. De spies was gewoon goed, de Wilde Eend super en de Reeschouder hemels. Onze nagerechten (Creme Brulee, Tarte Tatin en Kletskoppen) voldeden aan de verwachting maar ook niet meer. Het (jonge) personeel laat nog wel eens een steekje vallen maar over het algemeen zeer vriendelijk en service gericht. De prijs is aangenaam voor een Bistro met deze kaart en je betaald zeker niet te veel. Bistro Puur is eten in een gezellige ambiance met prima eten en de vijfde keer zal beslist volgen.

Gegeten op 12 oktober 2013

Jfh

Met het gezin gegeten bij Puur. Heerlijk gegeten, mooi gevarieerde kaart ook voor de kinderen staan er prima gerechten op. Lekkere wijn en prima bediening. Kortom; Top avond gehad. Aanrader!

Gegeten op 17 augustus 2013

Emveebee

Populaire bistro met in een fraaie ambiance. Het eten is allerzins redelijk maar voor de prijs die men er voor vraagt kan elders beter gegeten worden. Bekende gerechten afgewisseld met enkele bijzonder uitspattingen.

De "beignet van brie" bleek in feite een kaassouffle met brie. Prima gegaard maar qua smaak tegenvallend. De entrecote smaakte goed. De Zwitserse notentaart bleek opeenstapeling van diverse notensoorten waar alle smaken helaas in het geheel opgingen.

Diverse wijnen die per glas te bestellen zijn. Om daar (in een bistro!) dan vervolgens tussen de 4,50 en 5,75 euro per glas voor te vragen is echt te veel.

Bediening is oke maar liet een steek vallen door ons te vergeten een menukaart aan te bieden en zelfs nadat een aantal personeelsleden langs de tafel liep moesten we om de kaart vragen.

Al met al een goed eetcafe waar helaas de verhouding prijs-kwaliteit volkomen scheef is.

Gegeten op 29 maart 2013

NinaB

Ik snap niet waarom dit restaurant in de michelingids staat..
De bediening is jong, best aardig, maar meer geschikt voor een doorsnee eetcafe. Het personeel had een mes (?!) laten vallen op de trap waar mijn man vervolgens over viel. Het mes vloog van de trap, op het nippertje langs het gezicht van een etende gast beneden. Kan gebeuren natuurlijk, maar we hadden op zijn minst hier wel een reactie op verwacht (ook voor de mevrouw beneden). Maar die bleef uit.
Het eten is op zich best prima, maar de prijs kwaliteit verhouding is echt onder de maat. Met name het eten van mijn tafelgenoten was te zout. Wij komen verder niet in het oosten van het land, maar anders zou ik er ook niet meer heen gaan.

Gegeten op 1 maart 2013

marinabatelaan

Hier gegeten met 2 personen met een Groupon bon. Werkelijk fantastisch. Heerlijk gegeten, vooral de bougondische uiensoep was super. Verder perfecte entourage en bediening was top. Hier komen we zeer zeker nog een keer terug.

Gegeten op 18 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Bistro Puur in Oldenzaal

Schrijf hieronder je recensie over Bistro Puur. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.