Bistro Puur

• 7.5

• 7.6

Pe-Pe
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren voor de vierde keer gegeten bij Bistro Puur. Het is een gezellige omgeving waar je goed kunt zitten alhoewel de banken er wel uit mogen (onhandig en niet echt comfortabel). We hebben er altijd prima gegeten maar deze keer was het eten echt super. We hadden allemaal verschillende voor-, hoofd- en nagerecht (3 personen) en niemand had iets te klagen. De kaart bestaat uit een aantal standaard gerechten (spies, tournedos) en wat "bijzondere" gerechten. Het mooie is dat je bij elk gerecht een bijpassende glas wijn kunt bestellen. De spies was gewoon goed, de Wilde Eend super en de Reeschouder hemels. Onze nagerechten (Creme Brulee, Tarte Tatin en Kletskoppen) voldeden aan de verwachting maar ook niet meer. Het (jonge) personeel laat nog wel eens een steekje vallen maar over het algemeen zeer vriendelijk en service gericht. De prijs is aangenaam voor een Bistro met deze kaart en je betaald zeker niet te veel. Bistro Puur is eten in een gezellige ambiance met prima eten en de vijfde keer zal beslist volgen.

Gegeten op 12 oktober 2013

Jfh
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met het gezin gegeten bij Puur. Heerlijk gegeten, mooi gevarieerde kaart ook voor de kinderen staan er prima gerechten op. Lekkere wijn en prima bediening. Kortom; Top avond gehad. Aanrader!

Gegeten op 17 augustus 2013

Emveebee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Populaire bistro met in een fraaie ambiance. Het eten is allerzins redelijk maar voor de prijs die men er voor vraagt kan elders beter gegeten worden. Bekende gerechten afgewisseld met enkele bijzonder uitspattingen.

De "beignet van brie" bleek in feite een kaassouffle met brie. Prima gegaard maar qua smaak tegenvallend. De entrecote smaakte goed. De Zwitserse notentaart bleek opeenstapeling van diverse notensoorten waar alle smaken helaas in het geheel opgingen.

Diverse wijnen die per glas te bestellen zijn. Om daar (in een bistro!) dan vervolgens tussen de 4,50 en 5,75 euro per glas voor te vragen is echt te veel.

Bediening is oke maar liet een steek vallen door ons te vergeten een menukaart aan te bieden en zelfs nadat een aantal personeelsleden langs de tafel liep moesten we om de kaart vragen.

Al met al een goed eetcafe waar helaas de verhouding prijs-kwaliteit volkomen scheef is.

Gegeten op 29 maart 2013

NinaB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik snap niet waarom dit restaurant in de michelingids staat..
De bediening is jong, best aardig, maar meer geschikt voor een doorsnee eetcafe. Het personeel had een mes (?!) laten vallen op de trap waar mijn man vervolgens over viel. Het mes vloog van de trap, op het nippertje langs het gezicht van een etende gast beneden. Kan gebeuren natuurlijk, maar we hadden op zijn minst hier wel een reactie op verwacht (ook voor de mevrouw beneden). Maar die bleef uit.
Het eten is op zich best prima, maar de prijs kwaliteit verhouding is echt onder de maat. Met name het eten van mijn tafelgenoten was te zout. Wij komen verder niet in het oosten van het land, maar anders zou ik er ook niet meer heen gaan.

Gegeten op 1 maart 2013

marinabatelaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gegeten met 2 personen met een Groupon bon. Werkelijk fantastisch. Heerlijk gegeten, vooral de bougondische uiensoep was super. Verder perfecte entourage en bediening was top. Hier komen we zeer zeker nog een keer terug.

Gegeten op 18 januari 2013

EvelineD
  • Recensies in de laatste twee jaar

gegeten met vrienden met Groupon bon. Menu keuze was uitgebreid. De gamba's als voorgerecht is echt een aanrader. Als hoofdgerecht had ik een witvis en mijn vrienden hadden eendenborst. Allemaal erg lekker en leuke bediening.

Gegeten op 2 februari 2013

mrterhorst
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een groep van zeven personen gegeten. We moesten erg lang wachten voor en tussen de gangen. De bediening was vergeetachtig en op momenten chagrijnig. Drinken vergeten te brengen, bestelling vergeten op te nemen... ronduit slecht. Dan het eten: voorgerecht was goed te doen, netjes verzorgd. Dan de soep: veel te zout, iedereen heeft het laten staan. Vervolgens het hoofgerecht: weer veel te zout, ongeïnspireerd en met miniscule bijgerechten. Het dessert was wel weer lekker, maar liet wel zien dat de kok z'n techniek niet goed beheerst. Al met al: nooit weer.

Gegeten op 26 januari 2013

m_olderiekerink
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant heeft een speciaal menu voor mensen die een BioHcg dieet volgen. Doordat mijn vrouw en ik op dit dieet waren, hebben we dit menu eens geprobeerd.

Mooi is te zien dat de keuken ook echt rekening houdt met de ingrediënten die je mag hebben tijdens het dieet. We hebben een heerlijk 4 gangen menu gegeten. Van carpaccio en een soja bouillon tot een heerlijke kabeljauw filet en citroenijs met appel als nagerecht.

Al met al heerlijk vergeet je even dat je op dieet bent.

Gegeten op 16 november 2012

sjtolsma
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijk restaurant, in meerdere opzichten. Zeer gastvrij, vlotte, zeer vriendelijke bediening. Goed advies over de menukaart, sfeervol, je voelt je echt gast.

Gegeten op 19 oktober 2012

EvelineD
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met groep van 14 personen in de wijnbar onbeperkt tapas gegeten. Kwaliteit was erg goed en de wijn was ook heerlijk. Bediening was ook niets op aan te merken. Echt een aanrader. Veel mensen kennen het restaurant, maar nog niet de wijnbar locatie. Erg leuk om met groepen te doen, maar ook als stel of met een kleine groep is het leuk.

Gegeten op 6 juli 2012

Schrijf zelf een recensie over Bistro Puur in Oldenzaal

Schrijf hieronder je recensie over Bistro Puur. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!