Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Globe

1. Internationaal

De Globe

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 050 318 22 26

ria52

Na al heel lang uit Groningen weg te zijn had ik een dagje Groningen met mijn vriendinnen gepland.De afspraak was dat we aan het eind van de dag in eterij de Globe zouden gaan eten. het menu had ik al uitgeprint. Alleen was de locatie niet duidelijk overgekomen en heb ik maar een telefoontje gepleegd. En daar hebben wij geen spijt van gehad, heerlijk gegeten en wat een vriendelijke bediening. Het was helemaal top! Wij komen zeker weer.

Gegeten op 25 juni 2014

josje2

Ik ben hier nu twee keer geweest en vind het echt een goed begin van de avond. Lekker eten, erg betaalbaar (hoofdgerecht tussen de 7 en 8.50), grote porties en bediening die echt hun best doen en heerlijk informeel en vriendelijk zijn .Gister hier geweest met een grote groep, allemaal driegangen menu besteld, en dit ging helemaal goed. snel kregen we de verschillende gangen geserveerd, drankjes op tijd, vragen of we nog dingen misten etc. Monchou taart als toetje was heerlijk. Echte aanrader voor een ongedwongen avondje uit met het vriendelijkste personeel :-)

Gegeten op 10 januari 2014

Janke Sinnema

Vandaag heb ik met een groepje bekenden (stamgasten) heerlijk gegeten. Ik nam het vegetarische menu: groenten met tempura; flensje gevuld met geitenkaas, honing en walnoten; aardappelkoekjes. Vooral het flensje was erg lekker.
Ook nam ik bij een kop koffie het toetje van de week: in de keuken zelf gemaakte, verrukkelijke citroenkwarktaart, met vruchten en slagroom geserveerd. Een ware tractatie.
De bediening is informeel (ze kennen ons) en zeer prettig in de omgang.
Het decor: huiskamerformule, ik houd het op een 9. Binnenkort zitten we weer buiten in de avondzon op het terras voor de zaak.

Gegeten op 18 april 2013

mgras

Enkele weken geleden op zaterdagavond hebben we hier met een aantal vrienden op het terras gegeten. Van belang is om te weten dat dit restaurant (of deze eeterie) wordt gerund door mensen met een zekere beperking. Hoewel het eten niet heel speciaal is, is het wel lekker en de porties zijn enorm. Het grote nadeel echter is de kneuterigheid van de bediening: mensen die vergeten dat je drinken hebt besteld, witbier dat 'ineens' op is. Stress wanneer je twee gangen tegelijk bestelt, en vervolgens horen dat ook een aantal van de nagerechten niet beschikbaar is. Hoe dan ook: de bediening is wel enorm vriendelijk en je merkt dat ze enorm hun best doen om het naar je zin te maken. Als je zin hebt om een goede portie lekker ongecompliceerd eten te krijgen en best bereid bent wat langer te wachten op je eten en je drankjes, dan zit je hier op het juiste adres. Het decor krijgt een 7, maar we hebben alleen buiten gezeten.

Gegeten op 29 juli 2012

Janke Sinnema

Vandaag heb ik met twee kinderen in de Globe gegeten: 2 kindermenu's en voor mezelf pasta met zalm en paksoy.
Een ongebruikelijke combi, ik ben niet zo dol op paksoy, maar de zalm vond ik erg lekker en goed bereid.
Ik ben één van de stamgasten, daarom ontmoet ik er vaak bekenden en heb er gezellige kletspratjes bij het eten.
Zo ook vanavond was het weer zeer gezellig.
De charme vind ik ook dat mensen die elkaar niet kennen wel bij elkaar aan tafel kunnen zitten en in gesprek raken: een huiskamerformule, uniek voor Groningen.
De bediening i.h.a. en vanavond ook weer: prettige mensen die erg hun best doen om het je echt naar de zin te maken.
De kinderen kregen leuke surprises; zij zijn vaker met me mee geweest en komen er graag.

Gegeten op 3 augustus 2012

restart7374

• Redelijk

Als je gaat voor gegarandeerd lekker eten in een goed restaurant is het misschien het beste dat je op zoek gaat naar een andere plek. Als je gaat voor een knusse plek waar je goedkoop kunt eten en mensen elkaar kennen is dit wat verstopte restaurant naast de A kerk een goede keus. Het eten doet een beetje mensa-achtig aan. Idd soms wat gaarkeukenachtig. Iedere dag drie keuzes met vlees (vis) en vegetarisch. Vaak buitenlands eten geïnspireerd eten als een van de drie keuzes. De monchou taart en biefstuk zijn goed. Op zaterdag heb je voor 12 euro een drie gangen menu.

janita

• Uitstekend

• Uitstekend

Elke dag verse gerechten en steeds weer verrassend en anders. Ik heb er onlangs een heerlijke Mousaka gegeten, maar onlangs ook een heerlijks stukje zalm met een superlekkere salade.

Je kunt er ook prima lunchen en indien je wilt ook nog hapjes bestellen voor een feestje thuis, zeer betaalbaar allemaal.

En daarnaast een supersympathiek project, waar mensen de kans krijgen werk - en leerervaring op te doen.
Een aanrader.

proever720615

• Matig

• Matig

Heel erg gezellig en sociaal gebeuren. Veel mensen die elkaar kennen en elkaar groeten. Helaas is het eten onder de maat. Er wordt veel gewerkt met warmhouden en na een uurtje is het niet meer te eten. Dit wordt verbloemt door verse salade en diverse andere rauwe groenten erbij te doen, maar helaas werd het gerecht er niet beter op. Over de bediening geef ik geen mening, deze tent wordt gerund door vrijwilligers en ze zetten allemaal hun beste beetje voor. Een hele goeie insteek maar ik zou echt meer met verse producten en a la minute klaargemaakte gerechten gaan werken. Dit heeft meer weg van een gaarkeuken en dat is jammer.

gert lokersum

• Redelijk

Is best ok, bijvoorbeeld als je een keer geen zin hebt om te kijken heb je hier voor een redelijke prijs een aardig hoofdgerecht. Niet verkeerd.

Schrijf zelf een recensie over De Globe in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over De Globe. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.