a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 070 5145992

Huize Da Alfio

Met pizza's inclusief dunne bodem en knapperige randen is deze Italiaan één van de lekkerste in dit Wassenaars winkelcentrum. Niet alleen voor hun pizza's is Da Alfio zeker de moeite waard, ook worden échte Italiaanse specialiteiten op je bord getoverd. Met de naastliggende bioscoop is dit een goede plek voor de start van een mooie avond. Chefs Fabio en Franko, die ruime ervaring hebben in de Italiaanse keuken, zullen je de avond zeker compleet maken!

Proever43889

Via online reservering

Hoewel we voor zes personen via internet gereserveerd hadden en daar ook een bevestiging van hadden ontvangen, wist de eigenaar bij binnenkomst nergens van. Slechter kun je niet beginnen, zou je zeggen. Toch viel het daarna allemaal mee. Het eten was ruim voldoende, de porties en bediening goed. Prijs-kwaliteit was dik in orde. De messen voor de prima pizza zouden alleen wat scherper mogen en de verwarming iets hoger. En als je voor een flesje water van 0,75 cl vijf euro moet betalen, dan vraag je wat ons betreft om geen fooi. En aldus geschiedde.

Gegeten op 5 januari 2016

Kablensky

Op een rustige maandagavond hier gedineerd. meneer in de bediening was vrolijk maar kwam ook een beetje apart over (vreemde grapjes). We aten voor hoofd en na. Pizza's waren goed! Prijs kwaliteitsverhouding goed.

Gegeten op 12 oktober 2015

ilPadrino

Een prima zaak om te gaan eten. Het interieur heeft leuke Italiaanse details. Niets spectaculairs, maar gewoon goed. Voldoende ruimte tussen de tafels, verse bloemen, etc. De service is ook goed. De loop zat er goed in op deze woensdagavond met tien tafels die bezet waren en ook nog eens een grote groep (19 personen). De bediening zette een tandje bij en wist het allemaal prima bij te benen. Ook de grote groep kreeg zo te zien alles op tijd en tegelijk (!). Complimenten voor de keuken lijkt mij. Dan natuurlijk het eten. Vooraf hadden wij een heerlijke frisse salade (mixed salade) en daarna had mijn dame een uitstekende pizza. Dunne bodem en lekkere krokante randen. In samenspraak met de bediening zelf het beleg samengesteld. Ook altijd fijn als men daarin flexibel is. Apart picante en knoflook (dat was vergeten) en die combinatie was voortreffelijk. Ik mocht ook een stuk en het was een heerlijke pizza. Ik had mezzelune met aubergine en tomaat en dat was ook top. Wij eten veel Italiaans en dit restaurant is het omfietsen waard. Een prima rood huiswijntje, Dama Bianca en Cannolo na. Cannolo is lang niet in elk Italiaans restaurant te krijgen en dus neem ik het vrij vaak. Deze was prima. Ik vermoed dus Siciliaanse roots in de keuken. We sloten af met een lekkere ristretto en kregen nog een Limoncello van het huis. In totaal een prima diner met alles er op en eraan tegen een redelijke prijs. Tot binnenkort! Mille grazie e arriverderci!

Gegeten op 19 augustus 2015

jmz

Heerlijk echt Italiaans eten. Goed 3-gangenmenu voor 25,--. Vriendelijke bediening.
Goed restaurant om het weekend mee te beginnen.

Gegeten op 10 juli 2015

Pieter1982

Prima restaurant. De pizza is goed (hoewel ik die van La Place in Laren lekkerder vind), maar wat helemaal goed is hier, is de Filetto Rustico, reepjes ossehaas in gorgonzolasaus. Uitstekend, ik vind het elke keer weer even lekker! Bediening over het algemeen prima, maar wel wisselend, sommige van de bediening zijn echt zeer vriendelijk, maar de laatste 2 jaar of zo was er een zéér vervelend Italiaans mannetje. Altijd zeer kortaf, en toen ik eens contant betalen en slechts 9,20 euro bij me had (pizza kostte 9,50), zei het mannetje "nee, is niet genoeg... ga maar pinnen!". Wat een kwal. Laat ik er niet verder over uitweiden, volgens mij is deze hork nu verdwenen uit het restaurant en zijn de vriendelijke mensen overgebleven. Verder is de sfeer leuk hier. Al met al, ik kom hier graag.

Gegeten op 24 april 2015

gerardvd

Deze Italiaan stijgt boven de middelmaat uit. De pizza's zijn van goede kwaliteit met dunne bodem en knapperige randen. De kaart is gevarieerd en men biedt ook een 3-gangenmenu aan voor € 25,-.
Ik ga hier zeker vaker naar toe.

Gegeten op 8 december 2014

LeonR

Zo lekker gegeten, hier kom ik zeker weer! De bediening is vlot, informeel en toch gezellig. We hebben ook niet lang op de verschillende gangen hoeven te wachten. Beetje jammer is wellicht dat het met veel mensen tegelijk wat rumoerig wordt in het restaurant. Een beetje extra geluiddemping zou welkom zijn. Maar we blijven er niet voor weg.

Gegeten op 3 januari 2014

PRSOnline

Afgelopen maandag voor de tweede keer hier gegeten en wederom gegaan voor de Filetto Rustico, ofwel de gesneden ossehaas met gorgonzola, rucola, parmezaanse kaas en tomaat. Daarbij een heerlijk bord spaghetti en een prima salade. Volgens de bediening is dit gerecht hun topper en daar kan ik me van alles bij voorstellen. De ossehaas is prima klaargemaakt en de gorgonzola is niet overdreven aanwezig. Wel miste ik de geroosterde pijnboompitjes die er de vorige keer wel bij zaten.
De droge witte huiswijn smaakte prima en de doppia was een welkome afsluiter van een uitstekende maaltijd.
De bediening is vriendelijk en correct en de prijzen zijn alleszins redelijk.

Gegeten op 26 augustus 2013

Jan Zellenrath

Je waant je in een echte Italiaanse Trattoria. Op de avond van ons bezoek zat het restaurant helemaal vol en moesten mensen afgewezen worden. Opvallend ook het grote aantal Italianen die zaten te eten, een goed teken. We hebben gekozen voor het 3-gangen menu. Om maar meteen mee te beginnen, het was van hoge kwaliteit. Het voor- en hoofdgerecht bestaat uit drie keuzes, het dessert was een heerlijke panna cotta. De te kiezen voorgerechten waren: aspergesoep, carpaccio of vitello tonnato. Door ons gezelschap werd wisselend gekozen en iedereen was zeer tevreden over het gebodene. Hetzelfde gold voor het hoofdgerecht, daar waren de keuzes: zalm met asperges, kalfsvlees met asperges of kogelbiefstuk met gorgonzola. Ook voor deze gerechten alleen maar loftuitingen. Ik had zelf de kogelbiefstuk met gorgonzola. Zeer verfijnd van smaak, perfect gebakken en met een mooie garnituur. Verder kwamen heerlijke spaghetti, een mooie rijke salade en in olijfolie gebakken aardappeltjes op tafel. We zullen zeker terugkomen. En, gezien de drukte, zeker reserveren.

Gegeten op 31 mei 2013

Rosalinde-

Prima Italiaans restaurant. Heb hier twee keer gegeten, eerste keer Vitello Tonnato en Pasta met Zalm. Was erg lekker. De tweede keer heb ik pizza Calzone gegeten, en dit was ook zeker een aanrader. Bediening is erg vriendelijk, er hangt een relaxte sfeer.

Gegeten op 12 oktober 2012

Schrijf zelf een recensie over Da Alfio in Wassenaar

Schrijf hieronder je recensie over Da Alfio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.