• foto's van De Echoput in Hoog Soeren - 1

• 8.1

• 8.0

kees98
  • Recensies in de laatste twee jaar

De echoput. Als kind liet ik mijn hoofd al in de put hangen om te horen hoe de put antwoordde. Uit de diepte, uit de verte. Er is niets veranderd, bij het bestellen weet je al dat het goed gaat komen, uit de diepte van Eetprofessor Klosse en Theus de Kok die zowaar in de zwarte brigade is terecht gekomen. De collega van hem die geroutineerd lacht om mijn belegen grapjes, de witte servetten, de perfecte outillage, de doordachte wijn, de smetteloze ambiance, de topwijnen die je liggen aan te staren, de jaaaaren van culinaire je-ne-sais-quoi, het instituut, de rust, en gazomaardoor. Het is zo gebalanceerd dat je bijna wenst dat de ober struikelt en dat je kauwgom in je amuse aantreft. Risicoloze kokerij, goed om indruk te maken op je nieuwe account als bankemployee. Maar fijn, diep fijn. Aanbevolen als je op reis bent om je nieuwe rollator aan te schaffen. Te oogsten van wat het leven je heeft gebracht en nog steeds brengt. Rust. Evenwicht. Perfectie.

Gegeten op 13 maart 2014

prwztm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdagavond hier gegeten. Erg hartelijk ontvangen en perfect begeleid naar tafel. Complimenteus naar mijn vrouw, erg leuk en hartelijk. prima begin van de avond dus. Mooie ambiance, ruimtelijk ingericht. Amuses waren uitstekend. Het menu voldeed aan de verwachting. Echter, geen uitschieters. Dit inclusief begeleidende wijnen. Tip voor de sommellier, iets meer spontaniteit zou het nog aangenamer maken, doet iets teveel plichtmatig zijn werk, geen sensitiviteit, geen leuk praatje over wijn/afkomst. Op de vraag om een alternatieve wijn voor het gerecht met Ree was het antwoord; "alles kan meneer". Dit heeft de avond echter niet minder gemaakt. Kortom, een aanrader.

Gegeten op 29 maart 2014

SFNaber
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst wat verwarring over onze plaats in het restaurant. Ze hadden tafels verkeerd gewisseld waardoor het niet allemaal soepel verliep. Eenmaal op onze plek moesten wij lang wachten op het bestellen van de wijn. Na een opmerking werden wij uitstekend geholpen en kregen wij de eerste glazen van het huis. Goede voorlichting over de alcoholvrije wijn. Het 5 gangmenu zat prima in elkaar. Goede verhoudingen tussen de smaken als de perfect gegaarde coquilles en aardpeer. Ook het stukje wild bij het hoofdgerecht was perfect bereid. Het begin verliep wat stroef maar daarna kwam het geheel perfect op gang.

Gegeten op 14 februari 2014

smikkelbek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is hogeschoolkoken. Hier wordt niet gepocht met kunstjes, gelletjes of schuimpjes, alles staat hier in dienst van het perfecte gerecht op het bord. Er waren zoveel verrassende combinaties (buikspek met haringkuit) dat het hoofdgerecht, hertenbiefstuk, bijna tegenviel omdat het ‘gewoon’ de beste klassieke bereiding had gekregen.
Op deze avond tussen Kerst en Nieuwjaar werkte er een grotendeels jonge en onervaren brigade, die bijvoorbeeld hardnekkig 'gratiné van geschaafd ijs’ bleef zeggen tegen de granité op de oester. Ook de sommelier wist niet veel te vertellen over de wijnen van de Echoput die ze niet schonk, maar ze deed wel erg haar best. Zo schonk ze een andere wijn aan degene wiens bietje bij het hoofdgerecht was vervangen door gesauteerde witlof. Bij de zoete toet van ananas en chocolademousse kwam een fabelachtige stroopkleurige Griekse dessertwijn, bij de kaas een veel minder spectaculaire perencider, die er natuurlijk wel beter bij paste.
Het was een memorabele verjaarsavond, dit is het eten waar ik van houd. Toch twee kanttekeningen. Het vijfgangenmenu was vervangen, maar dat op de website niet. De brigade was niet ingelicht over het feit dat er klanten konden komen met volle Echoputspaarkaarten die recht geven op een gratis vijfgangenmenu. Dat zorgde voor gênante momenten bij het afrekenen. (‘Geef maar tien euro korting’).

Gegeten op 27 december 2013

dvyc90
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geluncht op een vrijdagmiddag en het was redelijk goed. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid. De gerechten waren mooi gepresenteerd, maar de hoeveelheid van een portie vonden wij niet echt passen in het geheel. Bediening reageert professioneel en doen hun werk nauwkeurig.

Gegeten op 11 oktober 2013

Hapje87
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij de echoput een 5 gangen wildmenu gegeten inclusief begeleidende wijnen. Terrine van zwijn met eendenlever, patrijs, eend, edelhert en een werkelijk waar heerlijk dessert met o.a. crème van suikerbrood. Lekker gerechten, niet heel spannende combinaties, maar gewoon goed klassiek eten. Goede service en wijn/spijs combinaties. Erg prettig om na het eten en drinken zo naar je kamer te lopen voor een goede nacht slaap en ook nog eens te ontwaken in een prachtige omgeving, dat mag zeker gezegd worden.

Gegeten op 8 november 2013

erikvanduijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Omdat de Echoput bekend staat om de goede wildkaart, hebben wij een wildarrangement met overnachting in het bijbehorende hotel geboekt. Na een gastvrij ontvangst, 's avonds een mooi diner: gans, hert, patrijs en 'schieteend'. Verrassend, mooi vlees en goede wijn-spijscombinaties. Daarbij de vriendelijke brigade en goed aanvoelende sommelier en wij kijken terug op een fantastisch verblijf in Hoog Soeren.

Gegeten op 26 oktober 2013

Auburn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met hoge verwachtingen naar dit restaurant gekomen en die zijn helemaal waargemaakt. De hand van Peter Klosse is duidelijk te merken in de mooie smaaksensaties van de amuses en de gerechten en de wijn-combinaties complementeren het geheel perfect.

Wij hadden een mooi 5 gangen-diner waarbij tafelgenote wat specifieke wensen had die voortreffelijk werden ingevuld, in goed overleg met de keuken. De smaken per gang en tussen de opeenvolgende gangen zijn perfect op elkaar afgestemd evenals de cuisson van de gerechten. De amuses zijn zowel kwalitatief als kwantitatief heerlijke binnenkomers en boordevol mooie smaken. De bijpassende wijnen en de uitleg waarom ze bij de gerechten passen was keurig.

Bediening: het begint al goed met de mooie en charmante ontvangst, dit niveau wordt de hele avond behouden waarbij de klant centraal blijft staan. De bediening is erg goed op elkaar afgestemd en heeft een goede mix in het persoonlijk zijn en toch formeel en beleefd blijven.

De omgeving en het restaurant zelf zijn schitterend: mooie strakke stijl die toch warm is, een geweldige ambiance voor een voortreffelijk diner op niveau.

Gegeten op 4 mei 2013

Edgilst
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben ons getrakteerd op een arrangement De Echoput inclusief overnachting. Wat me vooral bijbleef is het ellenlange wachten op de eerste hap, bijna anderhalf uur. Om half zeven aan tafel, om 8 uur het voorgerecht. Bij de gangen daarna zat er ook minsten een uur tussen. Met de zeer kleine en verfijnde hapjes heb je dan zelfs om half twaalf niet het gevoel dat je gegeten hebt. De gerechten zelf waar zeer smaakvol en erg mooie gepresenteerd. Wij zaten in de achterste kamer en het lijkt erop dat het personeel je dan een beetje vergeet. Daar zou beter op gelet moeten worden.

Gegeten op 16 maart 2013

saskiaensander
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat hebben wij een heerlijke avond gehad !! 6 gangen diner met bijpassende, verrassende wijnen. Alle gerechten waren perfect in balans en ook de porties waren zodanig dat je echt kon genieten van wat er bord lag. Van de biologische steak tartar tot het Hollandse kaasplankje geserveeerd met perencider. Knap ook dat de gerechten en wijnen niet lijfden onder de warmte.
Voor ons is dit een restaurant om nog eens naar terug te keren, en dat zeggen wij niet snel over een michelinsterren restaurant!!

Gegeten op 3 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over De Echoput in Hoog Soeren

Schrijf hieronder je recensie over De Echoput. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!