Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van ZòXander! in Zwolle - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 038 423 13 10

Een ware wereldreis

Spannend en uitdagend. Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Zuid-Amerika staan gebroederlijk bij elkaar op de menukaart. Dit levert een creatieve kaart op met schitterende gerechten. Zodra je een hap neemt weet je het: dit klopt helemaal.

pascal47

ZoXander verrast, het is een gezellig restaurant met vrolijke kleuren een moderne maar niet al te strakke uitstraling. De service is prima, we hadden snel een leuk tafeltje en de uitleg bij de gerechten was prima. Het eten is afwisselend, leuk die afwisseling van gerechtjes, we hebben het kerstmenu gekregen met 11 afwisselende lekkere gerechtjes die soms verraste maar soms ook al te koud waren of gangbaar. Al met al wel prima gegeten.

Gegeten op 25 december 2014

vdwindt

Via online reservering

Zoals de meeste gasten zijn wij ook gegaan voor de proeverij van 10 wereldse gerechten. Het ene gerecht was wel lekkerder dan het andere, maar het gemiddelde niveau was zeker goed te noemen. Wat ons betreft waren de met zalm en oestersaus gevulde loempia en de taco met scharrelkip de uitschieters. Op zo'n avond krijg je wel veel verschillende smaken voor je kiezen, daar moet je wel van houden. Wij twijfelen.
Verder: wat doe je met de wijn? Wij hebben gekozen voor een glas wijn horende bij de gang, maar dat loopt wel op bij 5 gangen, zowel qua alcohol als prijs. Bij de eerste drie gangen werd (3 keer verschillende) witte wijn geschonken. Met de kennis achteraf van het menu hadden we zelf toch voor een lichte rode wijn gekozen.
Samenvattend hebben we een heerlijke avond gehad in een leuke ambiance, maar volgende keer kiezen we hier voor een klassieke menu-opbouw met gewoon een fles wijn passend bij het menu.

Gegeten op 13 december 2014

ptouw

De proeverij van 10 gerechten was een mooie afwisseling van allerlei gerechtjes. Je kon ook aangeven als je bijvoorbeeld geen visgerechten wilde. Keurig gepresenteerd, maar ik vond de gerechten wat gekunsteld en zou best wat meer tapasachtige varianten lusten.
Alles werd keurig vertaald in het Engels voor onze buitenlandse gasten en er was een Engelstalige menukaart beschikbaar.
Iets minder geschikt voor een echt grote eter. De rode en witte huiswijn was prima.
Bediening was attent. Het apparaat voor de creditkaart accepteerde mijn kaart niet, dus dan maar met de pin.

Gegeten op 10 december 2014

kruidt

Vriendelijk ontvangen in het kleine maar gezellige restaurant. We kozen voor de proeverij van 10 gerechten en dat bleek een goede keus. In 5 gangen van 2 gerechten in prima tempo opgediend. Heerlijke huisgerookte eend, gamba's en een leuke variant van Fish and Chips. De bediening was uitstekend. En dat alles voor een schappelijke prijs. Ik wist het wel als ik in Zwolle zou wonen.

Gegeten op 12 november 2014

sannygr

We hebben de proeverij van 10 gerechten genomen. Hele mooie variatie aan gerechten, lekkere volle smaken en qua hoeveelheid helemaal goed. Het tempo waarin werd uitgeserveerd was perfect en de klantvriendelijkheid top. Kortom; zeer de moeite waard om dit mooie pand en restaurant te bezoeken; goede sfeer, lekker eten.

Gegeten op 7 november 2014

3jongens

Een veel belovend restaurant, van wat we er van gehoord hadden. Na droog brood en lang wachten maar besloten om aan te geven dat we de proeverijtjes echt te matig vonden ,dit bleef door gaan tot het einde. De bediening was erg vriendelijk, maar geen goed eten! Geen volgende keer voor ons

Gegeten op 17 oktober 2014

Zuiderlingen

Via Iens beland bij ZoXander. Prima keuze. We hebben een heerlijke avond gehad.
We hebben genoten van de 5 gangen waarbij telkens twee lekkere gerechten geserveerd werden. De meeste gerechtjes vonden wij echt top, de gerookte eendenborst maakte het meeste indruk op ons, aanleiding om thuis een rookoventje aan te schaffen;) Ook alle visgerechtjes waren goed op smaak.
Echt genoten van de totale proeverij bijgestaan door heerlijke wijn en dan nog een verrassend stukje chocolade bij de koffie, super!
De jongens zorgen voor kwaliteit en een goede sfeer, je voelt je hier echt te gast.

Gegeten op 24 oktober 2014

KristaSchets

Via online reservering

Het restaurant heeft een zeer aangename sfeer. Wij kozen voor verschillende landengerechten
die we met elkaar deelden. Ze waren bijna allemaal even verrukkelijk.
Goed erbij gekozen wijn die ons werd geadviseerd.
Als nagerecht kozen we een kaasplank met heerlijke aanbevolen port . Het was een superavondje uit precies zoals je dat wilt TOP

Gegeten op 13 september 2014

ptouw

De 10 gangen waren verrukkelijk. Voor mijn Turkse gasten was keurig rekening gehouden met de eetwensen en alles werd netjes vertaald in het Engels. Een mooie variatie van zalm, kalfsmuis, doperwtensoep, eend, mosselen, rivierkreeftjes, kwartel, lam en kersen bavaroise en blauwe bes muffin.
De porties zijn klein genoeg om de eindstreep te halen.
Enige minpuntje vond ik de Irish Coffee. De room had niet de juiste substantie en het geheel leek meer op een Baileys.

Gegeten op 15 september 2014

rvan

We wilden ZòXander een keertje proberen. Geen grote trek, daarom kozen we alleen een hoofdgerecht van de 'wereldkaart'. Een Braziliaans stoofpotje van garnalen en roodbaars leek ons wel wat. Het wachten werd verkort met een amuse van een blokje tempeh (niet tofu zoals de gastheer meende), opgeleukt met kruidenboter en een schijfje olijf. Een wat vergezochte en niet erg geslaagde creatie, de smaken weigerden samen te werken. Tofu, wat volgens de gastheer tot voor kort in plaats van tempeh werd gebruikt, was waarschijnlijk inderdaad beter geweest. Het stoofpotje bevatte mooie ingrediënten, maar alles smaakte naturel (zeg maar flauw) omdat de kruiden ontbraken. We hadden juist iets pittigs verwacht bij de Braziliaanse signatuur van dit gerecht. Volgens de gastheer was dat ook de bedoeling, maar dit was echt alleen voor puristen te genieten. Ook de hoeveelheid viel tegen (we kozen voor 'groot'; ik wil niet weten hoe 'klein' eruit ziet). De gastheer betreurde onze teleurstelling en bood ons een kop koffie aan en een aperitief bij ons volgende bezoek (? !), maar hoewel wij dit gebaar wel konden waarderen, kon het ons niet veel vrolijker stemmen. ZòXander vinden wij nog geen aanrader.

Gegeten op 23 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over ZòXander! in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over ZòXander!. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.