• foto's van ZòXander! in Zwolle - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 038 423 13 10

Een ware wereldreis

Spannend en uitdagend. Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Zuid-Amerika staan gebroederlijk bij elkaar op de menukaart. Dit levert een creatieve kaart op met schitterende gerechten. Zodra je een hap neemt weet je het: dit klopt helemaal.

ptouw

Driegangen menu met veel afwisseling. Vlees en vis , mooie kleine porties. Soms wat te ingewikkeld. Iets meer groente had wel gemogen. Heerlijk toetje.

Gegeten op 9 februari 2015

ArjenB1981

Via online reservering

Het eten van de 10-gangetjesdiner was prima, niet heel bijzonder. Had er misschien iets meer van verwacht. Sommige gerechten behoorden warm geserveerd te worden maar waren al aan de lauwe kant. Andere dingen waren weer erg lekker of verrassend! Alles bij elkaar vond ik het eten voldoende.
Bediening was wel erg vriendelijk!

Gegeten op 2 februari 2015

pascal47

ZoXander verrast, het is een gezellig restaurant met vrolijke kleuren een moderne maar niet al te strakke uitstraling. De service is prima, we hadden snel een leuk tafeltje en de uitleg bij de gerechten was prima. Het eten is afwisselend, leuk die afwisseling van gerechtjes, we hebben het kerstmenu gekregen met 11 afwisselende lekkere gerechtjes die soms verraste maar soms ook al te koud waren of gangbaar. Al met al wel prima gegeten.

Gegeten op 25 december 2014

vdwindt

Via online reservering

Zoals de meeste gasten zijn wij ook gegaan voor de proeverij van 10 wereldse gerechten. Het ene gerecht was wel lekkerder dan het andere, maar het gemiddelde niveau was zeker goed te noemen. Wat ons betreft waren de met zalm en oestersaus gevulde loempia en de taco met scharrelkip de uitschieters. Op zo'n avond krijg je wel veel verschillende smaken voor je kiezen, daar moet je wel van houden. Wij twijfelen.
Verder: wat doe je met de wijn? Wij hebben gekozen voor een glas wijn horende bij de gang, maar dat loopt wel op bij 5 gangen, zowel qua alcohol als prijs. Bij de eerste drie gangen werd (3 keer verschillende) witte wijn geschonken. Met de kennis achteraf van het menu hadden we zelf toch voor een lichte rode wijn gekozen.
Samenvattend hebben we een heerlijke avond gehad in een leuke ambiance, maar volgende keer kiezen we hier voor een klassieke menu-opbouw met gewoon een fles wijn passend bij het menu.

Gegeten op 13 december 2014

ptouw

De proeverij van 10 gerechten was een mooie afwisseling van allerlei gerechtjes. Je kon ook aangeven als je bijvoorbeeld geen visgerechten wilde. Keurig gepresenteerd, maar ik vond de gerechten wat gekunsteld en zou best wat meer tapasachtige varianten lusten.
Alles werd keurig vertaald in het Engels voor onze buitenlandse gasten en er was een Engelstalige menukaart beschikbaar.
Iets minder geschikt voor een echt grote eter. De rode en witte huiswijn was prima.
Bediening was attent. Het apparaat voor de creditkaart accepteerde mijn kaart niet, dus dan maar met de pin.

Gegeten op 10 december 2014

kruidt

Vriendelijk ontvangen in het kleine maar gezellige restaurant. We kozen voor de proeverij van 10 gerechten en dat bleek een goede keus. In 5 gangen van 2 gerechten in prima tempo opgediend. Heerlijke huisgerookte eend, gamba's en een leuke variant van Fish and Chips. De bediening was uitstekend. En dat alles voor een schappelijke prijs. Ik wist het wel als ik in Zwolle zou wonen.

Gegeten op 12 november 2014

sannygr

We hebben de proeverij van 10 gerechten genomen. Hele mooie variatie aan gerechten, lekkere volle smaken en qua hoeveelheid helemaal goed. Het tempo waarin werd uitgeserveerd was perfect en de klantvriendelijkheid top. Kortom; zeer de moeite waard om dit mooie pand en restaurant te bezoeken; goede sfeer, lekker eten.

Gegeten op 7 november 2014

3jongens

Een veel belovend restaurant, van wat we er van gehoord hadden. Na droog brood en lang wachten maar besloten om aan te geven dat we de proeverijtjes echt te matig vonden ,dit bleef door gaan tot het einde. De bediening was erg vriendelijk, maar geen goed eten! Geen volgende keer voor ons

Gegeten op 17 oktober 2014

Zuiderlingen

Via Iens beland bij ZoXander. Prima keuze. We hebben een heerlijke avond gehad.
We hebben genoten van de 5 gangen waarbij telkens twee lekkere gerechten geserveerd werden. De meeste gerechtjes vonden wij echt top, de gerookte eendenborst maakte het meeste indruk op ons, aanleiding om thuis een rookoventje aan te schaffen;) Ook alle visgerechtjes waren goed op smaak.
Echt genoten van de totale proeverij bijgestaan door heerlijke wijn en dan nog een verrassend stukje chocolade bij de koffie, super!
De jongens zorgen voor kwaliteit en een goede sfeer, je voelt je hier echt te gast.

Gegeten op 24 oktober 2014

KristaSchets

Via online reservering

Het restaurant heeft een zeer aangename sfeer. Wij kozen voor verschillende landengerechten
die we met elkaar deelden. Ze waren bijna allemaal even verrukkelijk.
Goed erbij gekozen wijn die ons werd geadviseerd.
Als nagerecht kozen we een kaasplank met heerlijke aanbevolen port . Het was een superavondje uit precies zoals je dat wilt TOP

Gegeten op 13 september 2014

Schrijf zelf een recensie over ZòXander! in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over ZòXander!. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.