• foto's van ZòXander! in Zwolle - 1

• 8.7 10 5

• 8.6

• 8.2

Een ware wereldreis

Spannend en uitdagend. Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Zuid-Amerika staan gebroederlijk bij elkaar op de menukaart. Dit levert een creatieve kaart op met schitterende gerechten. Zodra je een hap neemt weet je het: dit klopt helemaal.

Epicurus2

Eten (en drinken)
We beginnen met een amuse van een vegetarische "bitterbal" met truffelmayonaise, gevolgd door heerlijk brood met een boter op basis van sesamzaad. Wij kiezen voor een verrassingsmenu à € 33,50 met 5x twee gerechten uit de "wereldkeuken". Daarbij een drietal bijpassende wijnen. Het zou een pagina in beslag nemen om alle lekkernijen te omschrijven, dus we volstaan kort en bondig met: een aanrader!

Vriendelijk, behulpzaam, beleefd, goed geïnformeerd, deskundig personeel. Klasse. Prijs en kwaliteit zijn dik in orde.

Het was even zoeken, maar dit restaurant zit in het souterrain onder het Hopmanshuis. Warme inrichting. Leuke manier van gerechten opdienen. Een aanrader!

Gegeten op 2 maart 2014

JZijffers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Back in town! 10 gerechten in vijf gangen geserveerd, in een heerlijk relaxte sfeer. Aperitief met bitterbal van paddestoel, daarna de 8 hartige gerechten in 4 gangen geserveerd, het dessert ingewisseld voor de kaas. Bavarois van winterpeen erg verrassend en bombe waanzinnig op smaak. Salade biet mooi in balans, pompoen met peper en Granny Smith geweldige smaakcombinatie! Bij de eerste vier gerechten Viognier van Gayda, mooi in balans en goed in combinatie met de gerechten. Dorade super bereid en de garnalen en mosselen met citroengras en kardemon mijn favoriet van de avond. In het glas Pacherenc du Vic Bilh. De slavink van kwartel zat er dichtbij qua favoriet, wat een smaak! Wildzwijn was goed gegaard maar qua smaak iets minder dan alle andere gerechten. Daarnaast top Garnacha uit Spanje, zeer uitgesproken. Al met al topavond met een zeer goede balans in geweldig lekker eten, top service, heerlijke wijnen en relaxte sfeer!

Gegeten op 15 februari 2014

age
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zijn hier geweest en het was in een woord geweldig! Alles tot in detail geregeld en de proeverij was werkelijk verrukelijk...het is dat we niet in de buurt maar anders gingen we hier veel vaker eten..

Gegeten op 8 februari 2014

ViolaAdriaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hapje eten (na mooi concert van Mnozil Brass in Odeon De Spiegel): Xanders Bazaar leek ons wel wat. Menu op internet bestudeerd, apart, verrassend en dus gereserveerd. Bij aankomst (iets eerder, maar dat was helemaal geen probleem) bleek niet alleen de naam veranderd te zijn naar ZòXander, maar ook de kaart - met nóg meer werelddelen als uitgangspunt. Ai, wat nu te kiezen?

We kozen voor de proeverij van 10 gerechten, opgediend in 5 gangen. Het was werkelijk fantastisch, heerlijk - mogen we het recept van die heerlijke pompoensoep aub? OK, wordt gemaild! De bediening was óók uitstekend en de muziekinstallatie was gelukkig stuk ;-) Ook fantastisch, wat ons betreft: houwen zo!!

ZòXander - van harte aanbevolen! Helemaal geen minpunten? Jawel, de antieke (?) flessenkoeler was lek... Maar dat werd netjes opgelost, tafel weer snel droog.

ZòXander - willen jullie aub een filiaal openen in Wageningen?

Gegeten op 19 januari 2014

carina10
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met zijn 4en heerlijk gegeten! We namen de 10 gangen proeverij, goede portie, niet te veel en niet te weinig. Smaken mooi op elkaar afgestemd, hertenvlees was boter mals, enige opbouwende kritiek in het menu vond ik de zalm met pompoensoep, de zalm was koud, dat was lekkerder geweest als deze lauwwarm was geserveerd. Mooie wijnen, goede prijs/kwaliteit verhouding en leuke vlotte bediening! Zeker een aanrader!

Schrijf zelf een recensie over ZòXander! in Zwolle

Schrijf hieronder je recensie over ZòXander!. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!