Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Restaurant Boathouse Almere

1. Internationaal

Restaurant Boathouse Almere

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 036 530 50 00

Bjorn1979

Begin juli hier met vrienden gegeten. Een weinig verrassende kaart maar wel een uitgebreide wijnkaart met zo'n 60 wijnen. Dat laatste was een aangename verrassing. De geserveerde Oostenrijkse witte wijn was prima en de bediening kon er zelfs nog wat over vertellen. Het voorgerecht (carpaccio) was goed maar geen topper. Het hoofdgerecht (runderhaas) was ok, het vlees was wel iets te lang gegaard om voor medium door te kunnen gaan en niet bijzonder mals. Voor € 21 verwacht je meer kwaliteit. De nonchalante en jonge bediening had later op de avond meer aandacht voor elkaar dan voor de gasten. Drie kwartier moeten wachten op het nagerecht en daar zelf om moeten vragen, dat wil je in geen enkel restaurant, ongeacht de prijs. Nagerecht was wel smakelijk maar de hoeveelheid stond niet in verhouding tot de prijs die je ervoor betaalt. Je betaalt duidelijk voor de locatie, voor een avondje ontspannen uit eten is dit geen aanrader.

Gegeten op 5 juli 2014

Frups

Na het lezen van een boel slechte recensies wat ik wat huiverig geworden voor een etentje bij Boathouse. Gelukkig viel het ons erg mee!
Lekker buiten gezeten met uitzicht op het water, vlak voor aankomst had het flink geregend waardoor de stoelen nog wat nat waren. Het personeel vond dat blijkbaar geen probleem want we moesten maar gewoon plaats nemen dan werd de stoel vanzelf wel droog. Dit deden wij uiteraard niet en toen kregen we toch twee droge stoelen :)

Vooraf namen we lekker een broodje met smeersels wat erg lekker en vers was. Als hoofdgerecht had ik een maaltijdsalade met biefstukpuntjes, mijn vriendin had de Angus Burger.
Beide waren heel machtig en lekker! Als dessert namen we beide de cheesecake, wat een tegenvaller was dat! 3 kleine blokjes cheesecake terwijl wij een taartpuntje verwacht hadden. De smaak was overigens wel prima.

Gegeten op 25 juli 2014

jkemper

Na het lezen van de reviews was ik sceptisch over dit restaurant, vrienden hadden echter al gereserveerd.
Het viel me gelukkig mee, bediening was prima (wel wat jong maar ze deden hun best!), eten was lekker en het decor prachtig.

Ik had vooraf de Vitello Tonato, deze was erg smakelijk. Als hoofdgerecht de sate, er zat een lekker krokant jasje om het vlees.
Portie frietjes was inderdaad klein zoals eerder beschreven staat maar we kregen er 2 bij geserveerd.

Al met een al een prima plek om van de zonsondergang te genieten!

Gegeten op 7 augustus 2014

cors99

Deze week enkele keren gegeten in de boathouse. Als rode draad viel ons op dat de bediening traag en laks is. Alles lijkt (ogenschijnlijk) moeilijk. Jammer, want de locatie is echt TOP! Het eten.....ach verwacht niet al te veel en de prijs/kwaliteit verhouding is niet helemaal in balans. Als de keuken iets meer zorg en toewijding aan het eten zou besteden dan heb je al snel een ander verhaal. Ook viel op dat niet alle wijnen die op de kaart staan ook daadwerkelijk op voorraad zijn. En als je dan eindelijk een mooie rode wijn besteld uit 2012 en je krijgt er één uit 2013................."ach dan moeten we de kaart nog even aanpassen"......(reactie bediening)..........????

Gegeten op 3 augustus 2014

snoepie79

Na een crematie wilden we iets in de buurt gaan eten en dus besloten we naar Boathouse te gaan.
Bij binnenkomst was de ontvangst erg lauw alsof ze dachten "Weer een klant".
Het duurde even voor wij drankjes konden bestellen en we moesten zelf om de lunchkaart vragen.
Ik bestelde ivm dieet een salade zonder croutons en een spa rood met schijfje citroen.
De drankjes kwamen vlot maar geen citroen. We hebben hier drie keer om moeten vragen en werden hierom raar aangekeken door het jonge, ongeïnteresseerde personeel.
Mijn salade zat vol met... croutons! Deze moest ik er maar zelf uitvissen, kreeg hiervoor zelfs een schoteltje, echt belachelijk! We zijn na de lunch snel weg gegaan en komen hier zeker niet meer terug!

Gegeten op 19 juli 2014

Pierre

Lekker weer en dus vanwege de prima ambiance en de avondzon gekozen voor een hapje en een drankje bij de Boathouse. Wij kozen voor de Proeverij, een verzameling hapjes op een draaiplateau en een portie frites met mayo voor wat extra vulling. Veel extra vulling biedt dat niet want de portie is een miniatuur. Dus nog maar een besteld. Geen probleem maar wel wat lullig. De proeverij is op zich een leuk idee en bevat een aantal lekkere gerechtjes. Jammer genoeg zijn de van het gerecht onderdeel uitmakende loempia´s al geruime tijd geleden uit de frituur gekomen. Onze tweede portie frites werd zo snel gebracht dat wij vermoeden dat ook deze al enige tijd klaar lag. De schaal en schelpdieren op het plateau zijn wat smakeloos maar verder zijn de hapjes als carpaccio, ossenhaas-teriyaki en wat salades wel ok.
De bediening is ronduit slecht. De begroeting luidt: "Zegt u het maar". Terwijl er toch al een aantal maal voldoende gelegenheid was om elkaar goedenavond te wensen en aan te geven dat ons arriveren opgemerkt was. De witte wijn wordt in het zonnetje op tafel geplant maar de beloofde cooler blijft achterwege. De proeverij wordt door een enthousiaste jongeman (dat maakt een hoop goed) toegelicht, maar borden om het lekkers op te dienen worden vergeten. Evenals het brengen van de rekening. Consequent zijn ze in dat opzicht wel. We zijn maar met het tafelnummer in gedachten richting het pinapparaat gegaan. Dat kan beter!

Gegeten op 24 juli 2014

boskernh

Donderdagavond klaar met werk en stemmen voor EP neergestreken bij Boathouse Almere om 21:00uur. Moe en hongerig. Lekker zitten, eten en een wijntje. De voorspijs was erg lekker dus we zagen uit naar de hoofdspijs met verlangen. Die kwam echter niet! Onze wijn was op, we wilden graag nog eentje bestellen en om 21:50 wilden we wel graag onze hoofdspijs. Iedereen had het vreselijk druk, niet met de gasten maar met elkaar! We konden nog zo ons best doen, totaal geen interesse voor ons. Uiteindelijk hebben wij in Boathouse het telefoonnummer gebeld van Boathouse en hoera dat werd wel opgenomen. We hebben toen telefonisch gevraagd of we alsjeblieft ons hoofdgerecht en een wijntje konden krijgen. We zagen da mevrouw die opnam naar de groep lopen, ze keken naar ons en vertrokken de keuken in en vervolgens kwam er helemaal niemand meer. Uiteindelijk zijn we van armoede maar opgestaan en bij de kassa gaan staan en netjes betaald, waar de leidinggevende van die avond ons lachend vroeg of wij ook het hoofdgerecht hadden gehad. Mijn man wilde nog uitleggen dat dit toch niet bepaald klantvriendelijk was maar de leidinggevende lachte hem vierkant uit.
Buiten sta je dan met alleen een voorspijsje en het is al 22:10, gelukkig kent Almere nog een plek om tot 23:00 uur te eten. De ribeye was 10 euro goedkoper dan bij Boathouse en echt fantastisch, nog nooit zo een lekker ribeye gehad. Maakte de avond voor ons gelukkig nog goed.
Wij gaan nooit meer naar Boathouse!

Gegeten op 22 mei 2014

milan

Gister in de stromende regen bedacht om toch iets gezelligs op te zoeken. Leuke locatie met een warme sfeer, zelfs als het buiten koud en nat is. De lunchkaart was niet heel uitgebreid, een salade zonder brood ontbrak. De gekozen clubsandwich was ok, maar had niet de verrassende smaak die je zou verwachten op een dergelijke locatie. Mijn tafelpartner werd echter wel verrast met zijn keuze, maar daarbij werd de kok specifiek de vrije hand gegeven. Ze kunnen het dus wel! Service was vriendelijk en gewoon goed.

Gegeten op 10 mei 2014

roeli1

Voor de lunch besteld ik een broodje met geitenkaas, honing enz. Wat ik kreeg was een broodje met 4 rucolablaadjes en een plak geitenkaas waar ws. een beetje honing op had gelegen. Op mijn verzoek het broodje iets meer aan te kleden kreeg ik het terug met 10 blaadjes rucola. Geen creativiteit om er een lekker broodje van te maken en het staat niet in verhouding tot de prijs. Uiteindelijk hebben we onze koffie gratis gekregen maar ik ben wel teleurgesteld.

Gegeten op 25 april 2014

almeerder

Heerlijk gegeten bij dit vertrouwde adres. Het lijkt allemaal wat informeler geworden dan voorheen. De vormgeving van de kaart, de sfeer, de bediening. Zeker niet onaangenaam en vriendelijk als altijd. Deze keer een mooi stuk 'Meat 2 Please You' uitgekozen van het krijtbord. Een sappige entrecote van Belgische dikbil. Mijn partner had de zeebaars. Mooi vers en lekker bereid. We hebben gekregen waar we voor kwamen. Een gezellig avondje uit. Boathouse bedankt.

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Boathouse Almere in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Boathouse Almere. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.