Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

1. Frans

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 075 635 51 81

Super en gezellige bediening met een gezonde humor. Het eten was goed tot zeer goed en voldeed zeker aan de verwachtingen van ons drieën. De prijs/kwaliteit was prima.
Een zaak om zeker eens te bezoeken om lekker te eten en lekker te lachen.

Gegeten op 19 september 2014

hilda6

We wilden hier niet perse eten maar kwamen er bij toeval terecht. Het restaurant maakt de pretenties niet waar. Ook de bediening vond ik matig en niet invoelend met onze klachten. Over de plakkkerige tafel: ja dat weten we het komt door het schoonmaakmiddel. Gadsie alles plakt aan tafel vast, ook je kleding. Dan het hoegaarden pilsje, geserveerd in een fout glas en slecht getapt ook nog. Ja, die glazen hebben we niet. Vervolgens taai brood wat oud smaakte met saaie dipjes. Nu de hoofdgerechen, de meeste ok, maar mijn pannenkoeken smaakten naar 3 dagen koelkast en daarna 2 x opgewarmd. Daarbij als vulling weer dezelfde dipjes als bij het voorgerechtje. De gebakken aardappelen leken ook zo uit de frituur te komen. Meestal weet je meteen de bereidingswijze door kijken en proeven maar bij genoemde gerechten dus niet! Ik zou graag een kijkje nemen in de keuken!. We waren deze keer uitgenodigd voor een etentje en dan is het voor de gulle gevers niet leuk als je het niet lekker vindt, dan hou je wijselijk je mond. Over een aantal zaken hebben we wel meteen geklaagd overigens zonder succes ( de plaktafel en het bier. Absoluut geen perfect gastheerschap bij deze zaak. Prijs is ook aan de hoge kant voor het gebodene.

Gegeten op 18 augustus 2014

Ines12

Gezellig restaurant. Weer heerlijk gegeten!
Vers gebakken warme broodjes vooraf op tafel, met tapenade en kruidenboter.
We hadden coquilles en de carpaccio als voorgerecht, hoofdgerecht de kaasfondue en gamba's en helaas voor het nagerecht niet genoeg ruimte in onze maag dus zijn we maar voor Buurman's koffie en thee gegaan! We gaan gauw weer!

Gegeten op 1 mei 2014

Iskra-70

Ik eet hier vrijwel altijd prima. Laatst de oesters gehad met heerlijke vinaigrette, broodjes kwamen vers uit de oven en zarzuela was goed gevuld en prima van smaak. De wijnen zijn over het algemeen goed te drinken, zowel wit als rood. De service vind ik altijd prima, attent maar niet opdringerig en altijd welkom.
Over het algemeen raad ik dit restaurant aan ieder aan als een van de betere eetgelegenheden van Zaandam waar je je niet in een kroeg waant en de aankleding sfeervol is.

Gegeten op 11 januari 2014

huntmaster

De ontvangst in allervriendelijkst en dat blijft tijdens de bediening ook.
maar het witte broodje (er was geen bruine) te verkrijgen, was in 2013 gebakken en de tapenade en kruidenboter heb ik ook maar laten staan.
Als iets mis gaat gaat alles mis, want bij het 2e glas witte wijn kregen wij opeens een Chardonnay in plaats van de heel lekkere door ons gedronken Sauvignon.
Waarom ze mijn rib ey in reepjes serveerden ontging mij ook en dan ga je ook nog ten onrechte ergeren aan al die ouwe rommel aan de muur
Het scholletje was lekker maar nu weet ik ook waar de uitdrukking vandaan komt: "De vis wordt duur betaald"
Nee, dit moet echt weer beter worden om mij terug te lokken.

Gegeten op 4 januari 2014

ReneDings

Voor wat betreft uitstraling en verwachting buiten, sluit ik me volledig aan bij voorgaande recensie. Het krijtbord buiten voldoet niet aan de verwachtingen. Wij hadden 2 kinderen bij ons en voor hun bleek het aanbod zéér beperkt, zeker voor de jongste.
Dat was erg jammer, want uitstraling binnen is zeer warm en sfeervol. Ontvangst was prima, echter toen we de (beperkte) kaart kregen temperde ons enthousiasme i.v.m. het aanbod voor de kinderen. Niettemin hebben ook zij uiteindelijk een keuze gemaakt en zijn we dus gebleven (in tegensteling tot de tafel achter ons, welk met een jong kind uiteindelijk toch koos voor een ander restaurant).
We hebben prima gegeten, maar wel vrij standaard. De prijs is daardoor toch ietwat aan de hoge kant.
Het lijkt er op dat men geen keuze durft te maken tussen een goed (wat uitgebreidere) eetcafé-achtige kaart of een wat meer exclusief aanbod? Naar mijn menig kan men met dit decor een zeer succesvol echt eetcafé exploiteren. Ik ken het (eetcafé-)aanbod in de omgeving echter niet.
Al met al een gemiddeld restaurant met een zeer sfeervolle inrichting, welk voor kinderen niet echt geschikt is, terwijl men dit buiten wel verwacht. Dat is jammer.

Gegeten op 15 april 2013

Aglaya

De uitstraling buiten is zodanig dat we dachten een eetcafe binnen te stappen. We werden gelokt door het krijtbord met spareribs e.d. Bij binnenkomst merkten we aan de ontvangst en aan manier waarop de tafels gedekt waren dat de ambities hoger liggen. De prijzen ook.
Voor de voorgerechten zijn deze ambities en prijzen zeker terecht. Erg lekker hapje makreel gegeten. Het hoofdgerecht was echter niet om over naar huis te schrijven, spareribs met patatjes eet ik elders lekkerder voor veel minder geld.
De jongen in de bediening was onervaren. Het geeft niet als iemand onhandig is, maar ook op je eerste dag kun je toch begrijpen dat lege broodmandjes en lege glazen moeten worden opgeruimd?

Gegeten op 30 september 2013

Greetje81

Brood met lekkere tapenade vooraf, warm geserveerd. Koude gerookte kabeljauw lekker zacht, maar wat saaie garnering. Vervolgens een veel te grote portie spareribs, niet heel bijzonder. Kwantiteit leek belangrijker dan kwaliteit. Bijna geen salade, wel lekkere frietjes. Er was geen ruimte meer voor dessert, terwijl dat er bij de anderen heel goed uitzag. Jammer. Grappige, zeer vriendelijke en attente bediening. Er is aandacht besteed aan de sfeer en het decor; deels met antieke wagons en er hangen roeiboten aan het plafond. Origineel!

anita26

Was al weer ff geleden. Met mijn liefste lief eten bij de buurman. Zij had het hert. En ik heb mogen proeven. Botermals en -zacht en onovertroffen. Ik ging (sorry ... als vanouds) voor de saté. Super patatten en kroepoek maken ook dit gerecht ... as always ... tot genieten. Maar de mannen hier zijn sensitief ;-) en schenken daar lekkere drankjes bij (prachtige cassis-prosecco). Sfeer: top. Bediening: top. Heerlijk ...

Gegeten op 12 februari 2013

Lin2012

Heerlijk gegeten bij de buurman. Zal het even uitgebreid vertellen want volgens redactie was vorige niet goed genoeg dus hier komt ie!

We kwamen om 19.00 uur binnen. Werden hartelijk ontvangen, jassen aangenomen en mochten plaats nemen bij het raam. Romantisch plekje en leuk uitzicht. Het is een prachtige zaak, mooi en warm ingericht. Bediening was heel alert. Voordat ik ook maar dacht ik lust wel een lekker wijntje werd het al gevraagd wat ik wilde drinken. Vriendelijk personeel, maar niet TE dus met een gepaste afstand. Begonnen met een lekker broodje en olijven en was prima in orde. Als voorgerecht hadden wij het gerecht genomen waarbij je van alle voorgerechten kan proefen. Verschillende vis/vlees en groenten gerechten en met prachtige smaak combinaties. Als hoofdgerecht de wilde eend en deze was echt zalig. Werd mooie geserveerd en ook de bijgerechten waren erg goed. Als nagerecht de Semifreddo en ook deze was genieten! Wij zijn in bijna alle restaurants in Zaandam geweest en vind dit restaurant echt de beste. Dus snap eigenlijk niet de negatieve recencies, erg jammer!

Gegeten op 29 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Eten bij de Buurman in Zaandam

Schrijf hieronder je recensie over Eten bij de Buurman. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.