Eten bij de Buurman

• 7.2

• 7.6

Iskra-70
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik eet hier vrijwel altijd prima. Laatst de oesters gehad met heerlijke vinaigrette, broodjes kwamen vers uit de oven en zarzuela was goed gevuld en prima van smaak. De wijnen zijn over het algemeen goed te drinken, zowel wit als rood. De service vind ik altijd prima, attent maar niet opdringerig en altijd welkom.
Over het algemeen raad ik dit restaurant aan ieder aan als een van de betere eetgelegenheden van Zaandam waar je je niet in een kroeg waant en de aankleding sfeervol is.

Gegeten op 11 januari 2014

huntmaster
  • Recensies in de laatste twee jaar

De ontvangst in allervriendelijkst en dat blijft tijdens de bediening ook.
maar het witte broodje (er was geen bruine) te verkrijgen, was in 2013 gebakken en de tapenade en kruidenboter heb ik ook maar laten staan.
Als iets mis gaat gaat alles mis, want bij het 2e glas witte wijn kregen wij opeens een Chardonnay in plaats van de heel lekkere door ons gedronken Sauvignon.
Waarom ze mijn rib ey in reepjes serveerden ontging mij ook en dan ga je ook nog ten onrechte ergeren aan al die ouwe rommel aan de muur
Het scholletje was lekker maar nu weet ik ook waar de uitdrukking vandaan komt: "De vis wordt duur betaald"
Nee, dit moet echt weer beter worden om mij terug te lokken.

Gegeten op 4 januari 2014

ReneDings
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor wat betreft uitstraling en verwachting buiten, sluit ik me volledig aan bij voorgaande recensie. Het krijtbord buiten voldoet niet aan de verwachtingen. Wij hadden 2 kinderen bij ons en voor hun bleek het aanbod zéér beperkt, zeker voor de jongste.
Dat was erg jammer, want uitstraling binnen is zeer warm en sfeervol. Ontvangst was prima, echter toen we de (beperkte) kaart kregen temperde ons enthousiasme i.v.m. het aanbod voor de kinderen. Niettemin hebben ook zij uiteindelijk een keuze gemaakt en zijn we dus gebleven (in tegensteling tot de tafel achter ons, welk met een jong kind uiteindelijk toch koos voor een ander restaurant).
We hebben prima gegeten, maar wel vrij standaard. De prijs is daardoor toch ietwat aan de hoge kant.
Het lijkt er op dat men geen keuze durft te maken tussen een goed (wat uitgebreidere) eetcafé-achtige kaart of een wat meer exclusief aanbod? Naar mijn menig kan men met dit decor een zeer succesvol echt eetcafé exploiteren. Ik ken het (eetcafé-)aanbod in de omgeving echter niet.
Al met al een gemiddeld restaurant met een zeer sfeervolle inrichting, welk voor kinderen niet echt geschikt is, terwijl men dit buiten wel verwacht. Dat is jammer.

Gegeten op 15 april 2013

Aglaya
  • Recensies in de laatste twee jaar

De uitstraling buiten is zodanig dat we dachten een eetcafe binnen te stappen. We werden gelokt door het krijtbord met spareribs e.d. Bij binnenkomst merkten we aan de ontvangst en aan manier waarop de tafels gedekt waren dat de ambities hoger liggen. De prijzen ook.
Voor de voorgerechten zijn deze ambities en prijzen zeker terecht. Erg lekker hapje makreel gegeten. Het hoofdgerecht was echter niet om over naar huis te schrijven, spareribs met patatjes eet ik elders lekkerder voor veel minder geld.
De jongen in de bediening was onervaren. Het geeft niet als iemand onhandig is, maar ook op je eerste dag kun je toch begrijpen dat lege broodmandjes en lege glazen moeten worden opgeruimd?

Gegeten op 30 september 2013

Greetje81
  • Recensies in de laatste twee jaar

Brood met lekkere tapenade vooraf, warm geserveerd. Koude gerookte kabeljauw lekker zacht, maar wat saaie garnering. Vervolgens een veel te grote portie spareribs, niet heel bijzonder. Kwantiteit leek belangrijker dan kwaliteit. Bijna geen salade, wel lekkere frietjes. Er was geen ruimte meer voor dessert, terwijl dat er bij de anderen heel goed uitzag. Jammer. Grappige, zeer vriendelijke en attente bediening. Er is aandacht besteed aan de sfeer en het decor; deels met antieke wagons en er hangen roeiboten aan het plafond. Origineel!

anita26
  • Recensies in de laatste twee jaar

Was al weer ff geleden. Met mijn liefste lief eten bij de buurman. Zij had het hert. En ik heb mogen proeven. Botermals en -zacht en onovertroffen. Ik ging (sorry ... als vanouds) voor de saté. Super patatten en kroepoek maken ook dit gerecht ... as always ... tot genieten. Maar de mannen hier zijn sensitief ;-) en schenken daar lekkere drankjes bij (prachtige cassis-prosecco). Sfeer: top. Bediening: top. Heerlijk ...

Gegeten op 12 februari 2013

Lin2012
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten bij de buurman. Zal het even uitgebreid vertellen want volgens redactie was vorige niet goed genoeg dus hier komt ie!

We kwamen om 19.00 uur binnen. Werden hartelijk ontvangen, jassen aangenomen en mochten plaats nemen bij het raam. Romantisch plekje en leuk uitzicht. Het is een prachtige zaak, mooi en warm ingericht. Bediening was heel alert. Voordat ik ook maar dacht ik lust wel een lekker wijntje werd het al gevraagd wat ik wilde drinken. Vriendelijk personeel, maar niet TE dus met een gepaste afstand. Begonnen met een lekker broodje en olijven en was prima in orde. Als voorgerecht hadden wij het gerecht genomen waarbij je van alle voorgerechten kan proefen. Verschillende vis/vlees en groenten gerechten en met prachtige smaak combinaties. Als hoofdgerecht de wilde eend en deze was echt zalig. Werd mooie geserveerd en ook de bijgerechten waren erg goed. Als nagerecht de Semifreddo en ook deze was genieten! Wij zijn in bijna alle restaurants in Zaandam geweest en vind dit restaurant echt de beste. Dus snap eigenlijk niet de negatieve recencies, erg jammer!

Gegeten op 29 januari 2013

Falmarwilco
  • Recensies in de laatste twee jaar

vanavond voor dat we naar het theater gingen wilde we graag nog gezellig wat eten via via kwamen we bij eten bij de buurman vooraf kregen we heerlijke broodjes met olijfjes tapenade en knoflookboter omdat we haast hadden namen we alleen een hoofdgerecht mijn vrouw had een heerlijke hazenpeper haar vriendin had de kaasfondue en ikzelf een heerlijke hertenbiefstuk met zuurkool en wildjus heerlijk mals daarbij kregen we lekkere aardappeltjes en en een rauwkost salade na deze overheerlijke maaltijd namen we nog lekker een kopje koffie die werd geserveerd met allerei lekkere bonbons kortom voor nu en nog eens en ook niet te vergeten zeer atent en vriendelijk personeel wat tegenwoordig zeldzaam is mij zien hier zeker terug

Gegeten op 11 december 2012

jacquesp
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vol goede moed stapten we bij Eten bij de Buurman naar binnen. Van buiten ziet het er gezellig uit en binnen is het niet anders. De banken zit niet geheel fijn, maar ziet er wel gezellig uit. Zeker met de kerstversiering erbij. Het enthousiasme en de lol van het personeel (eigenaren o.a.) geeft ons een prima verwachting. Ook kunnen we kiezen voor een hoofdgerecht buiten de kaart om. We beginnen met een proeverij van verschillende gerechten. Niet slecht, maar ook niet bijzonder. Wel belangrijk om te noemen, dat we oud brood op tafel kregen. Als hoofdgerecht namen we vis, saté en iets wat op oma's stoofpotje zou moeten lijken.. De vis was prima (mij hoor je daarover niet klagen) en de aardappeltjes ook.Maar van de maissalade schrok ik. Flauw en koud. Oma's stoofpotje zou draadjesvlees zijn, maar iets dikkere draadjes. Ik kan mij mijn oma nog herinneren. Die maakte echte stoofpotjes, het vlees smolt op de tong. Hier was het tegendeel waar, ook wat smaak betreft. De saté was bijzonder slecht. Verschillende hompen vlees met een vreemde smaak. Zelfs het gemakkelijkste gerecht, de patat was niet goed. Vreselijk. Waarna we goed dachte af te sluiten met dame Blanche. Hier blijkbaar niet met warme chocolade maar met Mouse. Koude mouse welteverstaan en op de rand van het bord caramel en in het ijs zaten nootjes. In tegenstelling tot de tekst op de kaart: "De traditionele Dame, maar dan eleganter". Door onszelf hadden we een bijzonder gezellige avond. Maar de kwaliteit van het eten en de hoge rekening strooide roet in het eten. Never again, geen aanrader.

gereberius
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig restaurant in kerstsferen. Het eten was wisselend. In de proeverij vooraf zat goede Groningse buffelkaas en goede tonijn, maar de rillette van eend was matig. De combinaties in de proeverij had ook wel iets eenduidiger mogen zijn. Hoofdgerecht hazenpeper was prima, maar de tafelgenoot vond de wilde eend maar gewoontjes. De gekonfijte zuurkool was dan weer wel ok, alleen een beetje weinig. Kaasplankje had op zich goede Hollandse kazen, maar sommige stukjes waren wel heel klein. Als de stukjes op volgorde van smaak hadden gelegen, was het net iets netter geweest. Tot slot was de dame blanche ook weer niet heel bijzonder.

Gegeten op 9 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Eten bij de Buurman in Zaandam

Schrijf hieronder je recensie over Eten bij de Buurman. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!