a TripAdvisor company

foto's van De Buurman Eten & Drinken in Zaandam - 1 foto's van De Buurman Eten & Drinken in Zaandam - 2 foto's van De Buurman Eten & Drinken in Zaandam - 3 foto's van De Buurman Eten & Drinken in Zaandam - 4 foto's van De Buurman Eten & Drinken in Zaandam - 5 foto's van De Buurman Eten & Drinken in Zaandam - 6 foto's van De Buurman Eten & Drinken in Zaandam - 7 foto's van De Buurman Eten & Drinken in Zaandam - 8 foto's van De Buurman Eten & Drinken in Zaandam - 9 foto's van De Buurman Eten & Drinken in Zaandam - 10 foto's van De Buurman Eten & Drinken in Zaandam - 11 foto's van De Buurman Eten & Drinken in Zaandam - 12

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 075 635 51 81

Genieten bij De Buurman

Wil je iets uniek uitproberen? Dan kan je zeker terecht in De Buurman Eten en Drinken. Het menu bevat heel wat originele gerechten met een moderne twist, dus het loont zeker de moeite om kennis te maken met deze aangename smaken.
De Buurman Eten en Drinken ligt in een mooi pand op de dam in Zaandam en je kunt er nog steeds genieten van de gezellige sfeer die hier honderd jaar geleden heerste.
Wanneer je De Buurman Eten en Drinken binnenkomt, dan kan je meteen de sfeer van dit gezellige restaurant opsnuiven. Het traditionele interieur van dit restaurant draagt ook bij tot de totaalervaring die je hier krijgt.

tonnywisman

Via online reservering

Een warm welkom met brandende vuurpotjes buiten en sfeervolle verlichting
Binnen gekomen rechts ouderwetse houten treinstel bankjes.
Vooraf heerlijke oesters gegeten en je hebt de keuze uit dagschotel, zoals eendenborst en tong.

Gegeten op 10 februari 2016

jl.snelder

Via online reservering

Inrichting doet denken aan een rommelig, bruin café en geeft meteen de prettige sfeer aan. Goede informele maar attente bediening. Prijs-kwaliteit verhouding van de kaart is goed. Gerechten zijn goed, maar geen top. Aan te bevelen voor een ontspannen etentje.

Gegeten op 5 februari 2016

knaken

Via online reservering

Vanaf het ontvangst moet ik zeggen dat de bediening en de zorg perfect voor elkaar was. Het bestelde eten was prima en de entourage was geweldig. Wij komen zeker hier terug. Met vriendelijke groet, Hans knaken Olmstraat 36 6823 mv Arnhem.

Gegeten op 25 december 2015

jvrijsw

Vanavond tijdens onze vakantie bij De Buurman gegeten. Totaal onbekend in Zaandam maar het sfeervolle terras en een goed bezet restaurant verleidde ons om hier te gaan eten. Het bleek een goede keuze. Mosterdsoep,sukade en dame blanche waren prima. Ook de vissoep en de surf en turf vielen in de smaak.Als bijgerecht lekkere dikke friet met schil. Een salade of wat extra groente is eigenlijk het enige wat ik miste. Het personeel is er vriendelijk en heeft ook nog humor. Een aanrader dus.

JannekeZaandam

We hebben hier prima (buiten) gegeten. De sfeervolle uitstraling van het terras met de prachtige klassieke gevel van het gebouw trokken ons naar dit restaurant. Vooraf Escargots en Coquilles, als hoofdgerecht Tournedos en Zeevruchtenpasta gegeten. De bediening was zeer professioneel en het eten goed op smaak. De Escargots hadden geen "huis" indien deze klassiek zouden worden geserveerd (met huis) zouden wij voor het eten een 10 hadden gegeven. Verder niets dan lof.

Gegeten op 26 augustus 2015

empiet

Via online reservering

Het was buiten heel gezellig zitten, de bediening was heel vriendelijk alleen veel tekort personeel, we hebben 1.5 uur op ons eten moeten wachten.
De vis was goed, maar de kaasfondue vond mijn dochter niet lekker.

Gegeten op 21 augustus 2015

MargaB

Wij aten met vijf personen bij de Buurman. De voorgerechten waren prima. Carpaccio en Mosterdsoep. Vier van ons hadden de kalfsentrecote besteld. Geen van de entrecotes voldeed aan onze verwachtingen. Een entrecote is een stukje vlees met een vetrandje aan de zijkant. Dit was bij de Buurman niet het geval. Het vet zat door het gehele stuk vlees heen. Hier een daar konden we een stukje vlees er uit snijden en dat was het dan. We hebben er navraag over gedaan. Een medewerker van Buurman vertelde dat hun kalfsentrecote van 350 gr. juist zo zwaar was vanwege het vele vet door het vlees heen.
Een vorse tegenvaller. Een restaurant behoort te serveren wat op de kaart staat. Voor ons de laatste keer dat we bij de Buurman hebben gegeten.
Er werden twee kleine bakjes frites geserveerd en onder het vlees lag een minimale hoeveelheid groente. We hebben salade bij gevraagd, kennelijk behoort dit niet standaard tot het grecht.

Gegeten op 15 augustus 2015

Restaurant - 6 maanden geleden
jacob22

Via online reservering

Gezellig restaurant waar de bediening goed aanwezig is ( snel met drankjes, kaart etc)
Voorgerecht ( coquilles) lekker. Hoofdgerecht; eerste poging; lamsrack was nog te rood/rauw, werd goed gecorrigeerd ( hele tafel opnieuw, glaasje wijn van het huis) en smaakte erg goed.
Dessert van chocolade is goed.
Interieur wordt wat sleets, toiletten kunnen wel een opfrisbeurt gebruiken.
Gezellig gegeten maar prijs/kwaliteit is op het randje. Het is meer een eetcafe met af en toe een restaurantgerecht en dito prijzen

Gegeten op 23 april 2015

knolber

Bij De Buurman kom je altijd graag terug. Een uitstekende kaart en dito bediening. Zowel binnen als op het terras heerst er een gemoedelijke sfeer. En de gastheren weten ook nog 'ns wat humor is! Prima Franse gerechten en een mooie wijnkaart. Voor de Zaanstreek echt een toppertje!

Gegeten op 12 november 2014

cvdvenne

Naar een tijdje weg geweest te zijn hebben wij gisteren weer bij De Buurman gegeten.

Wat zijn wij blij dat wij dit top restaurant weer hebben ontdekt! Heerlijke gerechten en vriendelijk en professional bediening.

Bedankt voor deze gezellige avond, wij komen snel weer terug!

Gegeten op 6 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over De Buurman Eten & Drinken in Zaandam

Schrijf hieronder je recensie over De Buurman Eten & Drinken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.