Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Amberes in Utrecht - 1

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 251 50 20
  2. www.amberes-restaurant.nl

Nicolien90

Leuke zaak is dit. En er wordt zeer goed gekookt. Creatieve gerechten, seizoensproducten, mooie en bijzondere combinaties. Geen kaart, maar spontane gerechten. Verzorgd wijnarrangement met originele wijnen. Uiteraard is het niet gratis, maar de prijs-kwaliteitverhouding is prima. Een zaak om regelmatig te gaan eten.

Gegeten op 20 september 2014

annet6

Wat mij betreft een van de beste restaurants van Utrecht. Heerlijk gegeten, heerlijke wijn gedronken. Goede uitleg bij de wijnen, vriendelijke bediening. Ook fijn dat er 'gewone' muziek gedraaid wordt. In goede restaurants krijg je zo vaak klassieke muziek of moeilijke jazz voorgeschoteld. Al met al, heel toegankelijke sfeer. Zalig eten.

Gegeten op 27 september 2014

wouter76

Niet enthousiast. Vooral de bediening was op zijn minst bijzonder. Weinig interesse in wat gasten willen, wel commentaar op keuze van wijn en indringende vragen naar niet leeg gegeten borden. Ongemakkelijk. Alleen al vanwege de sfeer en decor geen aanrader.
Oesters en visgerechten uit het menu waren goed. De gebakken hersentjes misten de krokante korst, en waren vooral smeuïg. De Grouse was (waarom niet gewoon in het Nederlands?) vreugdeloos. En waarom bij alle ingrediënten vermelden waar ze vandaan komen? Witte bonen uit de Provence, Haricots verts uit Odijk... Dit soort informatie is interessant als de mensen die er werken overborrelen van enthousiasme waarom juist die keuzes gemaakt zijn, maar hier wordt het mechanisch opgedreund.
Het gezelschap en de uitstekende Barolo hebben de avond gered.
De prijzen en recensies kan ik niet rijmen met mijn ervaring. Laatste keer.

Gegeten op 20 september 2014

ank3

De eerste keer dat we bij Amberes hebben gegeten. Wat een aangename verrassing. Uitstekende wijn/spijscombinaties - ook verrassende wijnkeuzes zoals de witte wijn obv de Rousanne druif uit de Langedoc. Prachtige en uitgebreide toelichting bij de wijnen door de bediening. Ik had laten weten dat ik niet van peulvruchten houd - de man van de bediening wist me te overtuigen dat deze groente dit keer echt super goed zou zijn - wat absoluut klopte. Het toppunt van de avond: de zwezerik. Minpuntje is dat het restaurant niet goed zichtbaar is en de lange smalle zaal niet inspirerend. De tafeltjes zitten dicht bij elkaar waardoor de buren elkaar wel heel goed kunnen horen.
Dit fantastisch restaurant verdient eigenlijk een beter pand.
Wij blijven in elk geval komen: dit is een van de beste restaurants van Utrecht.

Gegeten op 30 augustus 2014

MagereGourmands

Gegeten op 6 juni 2014

marcello1962

Wat een originaliteit in smaken! Dat in combinatie met een heerlijke cava om mee te beginnen en een fantastisch fles rode Spaanse wijn (Ventus). Een topavond. Wat ook belangrijk is, is de zeer informele bediening. Vriendelijk, humor en toch professioneel. Tip voor Iens: maak het mogelijk om ook halve punten te geven. Dan had ik een 8,5 voor het eten gegeven. Een 9 is een ster, maar Amberes zit daar zeer dicht tegen aan.

Gegeten op 12 april 2014

ErikScheffers

Ik heb eerder in Augustus 2013 bij restaurant Amberes gegeten. Destijds was ik zeer enthousiast (zie ook mijn vorige recensie over Amberes). Vanavond heb ik me hier weer laten verwennen samen met een vriend. We kozen allebei voor het 5-gangenmenu, met daarbij voorafgaand een charcuterie, een vleesplateau. Als drank had ik bij het eten twee glazen net geperste jus (10) en veel gratis kraanwater. We begonnen met de charcuterie, 3 soorten ham (waaronder Parma- en Serranoham), 2 soorten salami en een gedroogde bloedworst. Een vrij pittige start, maar heerlijk (10). We kregen heerlijk zuurdesembrood net uit de oven (10) met roomboter en olijfolie. Hierna kwam een kleine amuse van paprikasorbet met een sardientje en auberginecreme (10). Als voorgerecht hadden we een bouillon van varkensrib met witte asperge, truffel en Oosterscheldekreeft (10). Eerste tussengerecht was wilde zeebaars met erwten en raapsteel (10). Het tweede tussengerecht was kalfszwezerik met morielje en aardpeer (10). Het hoofdgerecht was lamsschouder en lamszadel met meiraap, wortel en couscous. Als toetje had ik een kaasplateau met wat vijgenbrood en 5 sterk smakende, heerlijke kazen (10). Zoals uit de cijfers blijkt was ik zeer onder de indruk van het eten. Twee maanden geleden heb ik bij een 2-sterrenrestaurant gegeten, maar deze maaltijd vond ik zo mogelijk nog lekkerder, vooral vanwege de wat meer uitgesproken smaken. Al met al waarschijnlijk de lekkerste maaltijd die ik ooit in een restaurant heb gegeten (ik heb nog maar een keer in en sterrenrestaurant gegeten, maar daar gaat vast verandering in komen). Aan dit alles hangt natuurlijk wel een prijskaartje, we waren 72 euro per persoon kwijt plus fooi. Maar zoals gezegd, het was het geld meer dan waard.

Gegeten op 12 april 2014

ilse123

Een avond eten bij Amberes is helemaal ''af''! We hebben het 4-gangen menu du Chef gehad met bijpassen wijnarrangement. Het eten heerlijk, goede verrassende wijnen, goede service, leuke ambiance. Zo moet het, niets op aan te merken!

Gegeten op 10 april 2014

iris51

Heerlijk gegeten, erg leuk dat er groenten worden verwerkt uit de regio en dat groenten de basis vormen van elk gerecht. Verrassende combinaties, bijvoorbeeld kreeft en varkensvlees. Zachte smaken, zeer toegankelijk. Gerechten van hoog niveau! De service is erg goed, de bediening is deskundig en zeer beleefd, maar de sfeer is toch ontspannen. Heerlijke avond uit gehad! Een aanrader!

Gegeten op 29 maart 2014

paulvaneijden

Hier met twee zakenrelaties gegeten, het viergangen menu van de chef, wat erg goed bevallen is. Bijpassend wijnarrangement erg goed uitgekozen en uitgesproken smaken. Goede uitleg over de biologische wijnen waarom juist die gekozen en wat hem goed bij het eten doet passen.

Gegeten op 12 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Amberes in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Amberes. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.