• foto's van Amberes in Utrecht - 1

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 251 50 20
  2. www.amberes-restaurant.nl

fati777

Heerlijk gegeten bij Amberes Super smaak combinaties en alles vers en lekker op smaak.Het bedienend heel vriendelijk en attent. de prijs/kwaliteit verhouding vind ik uitstekendeen leuk sfeer. Dit was echt genieten

Gegeten op 18 februari 2015

Ron-03040

Eten bij Amberes is echt een avond uit. De bediening is op een prettige manier informeel en tegelijk zeer ter zake kundig. Zowel over de wijn, gin (probeer de Damrak gin!) en het eten.
Iedere gang is weer een heerlijke verrassing met mooie bereidingen.

Gegeten op 7 februari 2015

petravz

Zaterdagavond voor de 3e keer bij Amberes fantastisch gegeten!! Iedere keer weer beter!
Overheerlijke sashimi van zeebaars met scheermes, wijting met zeekool en octopus, krokant gebakken kalfszwezerik op lardo, borst en pootje van de anjouduif, heerlijke kazen en dessert.
Dit alles met fijne sausjes en mooi opgemaakt.
Hele attente en vriendelijke bediening met enthousiaste uitleg over de wijnen, die ook heel verrassend zijn!!
Kortom, wij komen gauw weer terug

Gegeten op 24 januari 2015

Tobias_Campleroni

Culinair gezien valt er niets af te dingen bij Amberes. Het vijf gangen diner is verrassend, divers en heerlijk. De bediening laat de wensen over. Geen interactie, gangen werden er doorheen gejaagd en de beschrijvingen van wijn en eten waren emotieloos en ingestudeerd. Met als hoogtepunt de chef-kok die sporadisch aan tafels uitleg kwam geven over zijn eten en in de vooronderstelling leeft dat al zijn gasten slecht horend zijn. Als je later arriveerde en aan de andere kant van de zaak zat wist je al wat er geserveerd ging worden omdat de chef-kok voorin aan het schreeuwpraten was. Het decor is statisch en weinig sfeervol, wat minder storend werd naarmate de zaak voller werd. Al bij al ben ik zeker niet ontevreden over Amberes, maar terugkijkend vond ik de rekening niet in verhouding staan tot wat er geboden is.

Gegeten op 24 januari 2015

proefer xl

Gister hier gegeten had al vaken goeien dingen gehoord en niets bleek minder waar.
Eten was goed ( porties aan de kleine kant maar dat was dan ook echt de enige kant tekening )
Bediening vriendelijk goeie kennis over de gerechten en de wijn.( alleen sportschoenen ?)
Echt een aanrader en km kom zeker terug

Gegeten op 15 januari 2015

Hartelijk

Amberes is in mijn ogen een van de betere restaurants van Utrecht.
Michelin heeft bepaalde eisen waaraan ze nooit kunnen voldoen, maar die liggen op het gebied van parkeren, plaatsing van de WC en meer van die randzaken. Het eten en de wijnkeus is 1 ster waardig.

Altijd een verrassing waarmee je wordt verrast, maar elke keer uitstekend bereid met goede passende wijn. Wij hadden met oudjaar onder andere mosselen, fazant en hertenkalf waarbij ieder gerecht als kunstwerk werd gepresenteerd en ook zo smaakte.

Persoonlijk zou ik er 1 tafeltje minder in willen hebben, maar aan de andere kant maakt die tafel het weer mogelijk dat ik mezelf af en toe op amberes kan trakteren.

Nee, niet goedkoop.. Maar iedere cent waard.

Gegeten op 31 december 2014

Fijne proever

2e kerstdag hier meer dan genoten van een heerlijk 8gangen diner, met prachtige en byzondere wijnen die een mooie aanvulling waren bij de gerechten. Service is super ,attent

Gegeten op 26 december 2014

celiaR

Voor het eerst gegeten bij Amberes. We hebben het 5 gangen menu met wijnarrangement genomen. Het eten is van hele hoge kwaliteit, sommige gerechten waren echt een smaaksensatie. De combinaties zijn vaak verrassend en de wijnkeuze is buitengewoon goed afgestemd op het gerecht. De wijnkeuze gaat daarbij niet over de gebaande paden. De bediening is goed geinformeerd over wat ze serveren, jong en informeel. De ruimte van het restaurant is niet groot, huiskamerachtig, maar plezierig. Aanrader, wij komen zeker terug.

Gegeten op 17 december 2014

MM88

Erg lekker gegeten. Als vooraf de verschillende soorten charcuterie en de oesters genomen. Beiden erg goed, charcuterie verrassend lekker. Hierna gekozen voor het 5 gangen menu. Echt genoten van het eten en de verschillende wijnen.

Een van de betere restaurants in Utrecht.

Gegeten op 23 mei 2014

ChristiaanP

Fantastisch! Echt lekker gegeten met mooie wijnen en een plezierige bediening. Ze serveren creatieve gerechten die stuk voor stuk goed werken. Hier ga ik zeker snel weer terug!

Gegeten op 25 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Amberes in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Amberes. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.