Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Amberes

1. Restaurant
  2. Frans-modern
  3. Topper 2014
  4. 54% Duurzaam

MagereGourmands

Gegeten op 6 juni 2014

marcello1962

Wat een originaliteit in smaken! Dat in combinatie met een heerlijke cava om mee te beginnen en een fantastisch fles rode Spaanse wijn (Ventus). Een topavond. Wat ook belangrijk is, is de zeer informele bediening. Vriendelijk, humor en toch professioneel. Tip voor Iens: maak het mogelijk om ook halve punten te geven. Dan had ik een 8,5 voor het eten gegeven. Een 9 is een ster, maar Amberes zit daar zeer dicht tegen aan.

Gegeten op 12 april 2014

ErikScheffers

Ik heb eerder in Augustus 2013 bij restaurant Amberes gegeten. Destijds was ik zeer enthousiast (zie ook mijn vorige recensie over Amberes). Vanavond heb ik me hier weer laten verwennen samen met een vriend. We kozen allebei voor het 5-gangenmenu, met daarbij voorafgaand een charcuterie, een vleesplateau. Als drank had ik bij het eten twee glazen net geperste jus (10) en veel gratis kraanwater. We begonnen met de charcuterie, 3 soorten ham (waaronder Parma- en Serranoham), 2 soorten salami en een gedroogde bloedworst. Een vrij pittige start, maar heerlijk (10). We kregen heerlijk zuurdesembrood net uit de oven (10) met roomboter en olijfolie. Hierna kwam een kleine amuse van paprikasorbet met een sardientje en auberginecreme (10). Als voorgerecht hadden we een bouillon van varkensrib met witte asperge, truffel en Oosterscheldekreeft (10). Eerste tussengerecht was wilde zeebaars met erwten en raapsteel (10). Het tweede tussengerecht was kalfszwezerik met morielje en aardpeer (10). Het hoofdgerecht was lamsschouder en lamszadel met meiraap, wortel en couscous. Als toetje had ik een kaasplateau met wat vijgenbrood en 5 sterk smakende, heerlijke kazen (10). Zoals uit de cijfers blijkt was ik zeer onder de indruk van het eten. Twee maanden geleden heb ik bij een 2-sterrenrestaurant gegeten, maar deze maaltijd vond ik zo mogelijk nog lekkerder, vooral vanwege de wat meer uitgesproken smaken. Al met al waarschijnlijk de lekkerste maaltijd die ik ooit in een restaurant heb gegeten (ik heb nog maar een keer in en sterrenrestaurant gegeten, maar daar gaat vast verandering in komen). Aan dit alles hangt natuurlijk wel een prijskaartje, we waren 72 euro per persoon kwijt plus fooi. Maar zoals gezegd, het was het geld meer dan waard.

Gegeten op 12 april 2014

ilse123

Een avond eten bij Amberes is helemaal ''af''! We hebben het 4-gangen menu du Chef gehad met bijpassen wijnarrangement. Het eten heerlijk, goede verrassende wijnen, goede service, leuke ambiance. Zo moet het, niets op aan te merken!

Gegeten op 10 april 2014

iris51

Heerlijk gegeten, erg leuk dat er groenten worden verwerkt uit de regio en dat groenten de basis vormen van elk gerecht. Verrassende combinaties, bijvoorbeeld kreeft en varkensvlees. Zachte smaken, zeer toegankelijk. Gerechten van hoog niveau! De service is erg goed, de bediening is deskundig en zeer beleefd, maar de sfeer is toch ontspannen. Heerlijke avond uit gehad! Een aanrader!

Gegeten op 29 maart 2014

paulvaneijden

Hier met twee zakenrelaties gegeten, het viergangen menu van de chef, wat erg goed bevallen is. Bijpassend wijnarrangement erg goed uitgekozen en uitgesproken smaken. Goede uitleg over de biologische wijnen waarom juist die gekozen en wat hem goed bij het eten doet passen.

Gegeten op 12 februari 2014

roeli

Amberes is een van de toprestaurants in Utrecht. Een gezellig klein restaurant waar uitstekend wordt gekookt! We hebben heerlijk gegeten, zijn een paar keer echt verrast door smaken (crunchy chorizo, de meiknolletjes bij het hoofdgerecht en groente in het zoete toetje).
De bediening is aardig en professioneel en geeft uitgebreide uitleg bij de wijnen. Een kleine tip: misschien kan er iets meer ingegaan worden op waarom een wijn is uitgekozen bij het gerecht.

Gegeten op 15 maart 2014

ruthrogers

We hebben hier een gezellige en ongedwongen avond gehad en de 3 gangen van het menu smaakten voortreffelijk. De wijnen pasten uitstekend bij het menu en glazen worden keurig bijgeschonken. Lekkere ambiance.

Gegeten op 7 december 2013

tineke

Amberes zat vandaag in de reeks van restaurants die meededen aan het 'walking diner' in Utrecht. Een happening waarbij je op een zondagmiddag bij 6 restaurants een gerechtje krijg met bijbehorende wijn en vervolgens dus weer doorloopt naar het volgende restaurant. Dit alles voor 50 euro, inclusief afsluitend drankje in een loungebar. De deelnemende restaurants doen dit waarschijnlijk niet voor het geld, maar wel om je later nog' s terug te zien voor een echt diner. Amberes presenteerde zich goed qua eten: een stukje kalfsspek in een romige saus en voor de vegetarier was er artisjok in dezelfde saus. Smakelijk, maar wel veel saus. De presentatie zag er professioneel uit. Het decor daarentegen was vandaag ontdaan van alle opsmuk: statafels en een lange rij tafels tegen een muur geschoven, waar men naast elkaar aan kon zitten terwijl je tegen een dode muur keek. Het restaurant was veel te klein om deze grote groep mensen te bergen, wat ook de service niet ten goede kwam. Na zoveel wijn wil je graag een glaasje water erbij, maar die arriveerde niet door de hectiek. Jammer, ik ben hiermee niet overtuigd dat ik nog's terug moet komen.

Gegeten op 2 maart 2014

Mikespanjaard

Met gezin heerlijk gegeven bij dit zeer gezellige restaurant, de bediening was zeer goed zonder stijf te zijn. We hebben genoten van de goede wijnadviezen en vooral de oesters waren echt zeer goed bereid. Top tentje

Schrijf zelf een recensie over Amberes in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Amberes. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.