a TripAdvisor company

foto's van Amberes in Utrecht - 1 foto's van Amberes in Utrecht - 2 foto's van Amberes in Utrecht - 3 foto's van Amberes in Utrecht - 4 foto's van Amberes in Utrecht - 5 foto's van Amberes in Utrecht - 6

Amberes

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 251 50 20
  2. www.amberes-restaurant.nl

ErikScheffers

Ik vind Ambères het beste restaurant dat ik ken. Toen ik afgelopen week een mailtje kreeg dat er een sluiting aan zit te komen, besloot ik om samen met een vriend hier nog een keer te gaan eten. Het eten stelde niet teleur. Wij kozen allebei voor het vijfgangendiner a 57 euro. Voorafgaand aan het diner namen wij wat van de charcuterie, 5 stukjes verschillende vleeswaren (10). Als drank hadden we gratis kraanwater en ik 2 glazen verse jus d'orange (10). Het brood dat geserveerd werd bij het eten was heerlijk (10). Eerst een amuse (10) vervolgens een voorgerecht met gerookte harder (10) een tussengerecht met rode poon (10), nog een tussengerecht met kalfskop (10) en een hoofdgerecht met lamsvlees (10). Het kaasplankje was wel een beetje erg karig, 4 wel heel kleine stukjes kaas en wat notenbrood voor 12 euro (8). Toetje was wel weer goed, ijs met mousse, merengue en een gemarineerde plak ananas (9).
We werden bediend door twee charmante jongedames die zeer vriendelijk waren. Toch ondanks het geweldige eten ook een minpuntje: de porties waren wel erg klein, ondanks dat we allebei flink wat brood hadden gegeten en we 7 gangen achter de kiezen hadden had ik nog wel wat ruimte over. Ook de prijs, 90 euro inclusief fooi is mijns inziens gewoon te hoog. Ondanks mijn enthousiasme over het eten betwijfel ik of ik hier snel terugkom.

Gegeten op 22 april 2016

SintadW

Het eten is hier iedere keer ontzettend origineel.
Ook de vegetarische gerechten.
De bijgekozen wijnen zijn spannend en anders.
Het personeel is zeer vriendelijk, geode verhalen/kennis en de kok en personeel staan open voor aanpassingen wanneer je iets niet lekker vindt.

Gegeten op 2 april 2016

anoukmartijn

Donderdag 17/3 hier samen gegeten.

We hadden al veel goede verhalen gehoord over Amberes en wilde weer eens goed uit eten dus voila geserveerd.

Bij binnenkomst hartelijk ontvangen door de gastvrouw. We mochten een tafeltje uitzoeken, het was niet druk. Tafeltje in het midden uitgezocht, alles kunnen overzien.

Na een korte uitleg het all-in 5-gangen met wijn arrangement gekozen €100 de man, inclusief oesters 1 p.p en vers gesneden charcuterie vooraf.

Voorgerecht met Couquilles, erg lekker, subtiele smaken, goede combinatie. Tussen gerechten prima niet bijzonder. Hoofdgerecht viel erg tegen, vlees staartstuk, heel erg taai hier hebben wij ook over geklaagd. Dessert zij kaas uitgebreid, goede portionering wat extra's voor hem. Hij zoet dessert pistache, rozenbottel erg goede combinatie.

Conclusie, qua prijs kwaliteit vonden wij het niet in balans. Het was aan de dure kant voor wat je kreeg. De timing qua wijn mocht iets strakker tegen de gerechten aan wat ons betreft.

Al met al een prima avond...!

Gegeten op 17 maart 2016

Nafets

Gelokt door alle goede reviews maakt Amberes bij lange na de hoge verwachtingen niet waar.
Het lijkt alsof we niet bestaan. We wachten 40 minuten voordat er iets op tafel gebeurt dat naam mag hebben. De tafel naast ons komt later binnen, een buitenlands jong stelletje, en wordt eerder bediend. We nemen de 'full monty' all in voor 100 euro. Geen kleinigheid.
Bijpassend wijn heet het dan. Wel fijn wanneer gerecht en wijn dan samen komen in plaats van 15 minuten verschil. Natuurlijk hebben we gezegd dat we verbaasd waren over de attentie van de bediening. Maar het kwaad was al geschied. Het eten was goed maar zeker niet exquise. Nooit meer.

Gegeten op 19 maart 2016

Viteau

Wederom feilloos gegeten bij Amberes. Jac Rijks is in topvorm, samen met sous Jules Hartmann zorgt hij voor spannende combinaties en perfecte cuissons! Als uitschieters de rode mul met venkel en de fazant met lever! Bediening kundig en informeel! Toprestaurant in Utrecht!

Gegeten op 2 december 2015

irenezwaggermans

door vrienden waren wij uitgenodigd. Wat een gezellige knusse zaak. de bediening was erg gastvrij en er wordt met passie gekookt. aanrader voor als je daar in de buurt moet zijn

Gegeten op 4 november 2015

AnkAnk

Gisteren weer heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant.
Ook met bijzondere wensen kan de chefkok zeer goed uit de weg. Wederom een avondvullend menu met goede wijnen en een attente bediening.
Een TOPPER in Utrecht.

Gegeten op 13 november 2015

Hamtaro Hamham >.^

Mooi eenvoudig strak ingericht klein knus zaakje. We hadden gekozen voor een 3 gangen chef's choice met wijn arrangement. Vooraf en tussen de gangen door kregen we 2 verassende amuses van de vlotte bediening. De gerechten waren heerlijk. Genoten van de lange smaken en de perfect matchende wijnen. De kwaliteit van de wijnen is uitmuntend. Hier komen we zeker terug.

Gegeten op 19 september 2015

skittelman

Op een vrijdagavond met een klein groepje bij Amberes gegeten. Op aanraden voor het All-In menu gekozen (incl. oesters, charcuterie en wijn arrangement). Amuses waren niet bijzonder, weinig smaakvol en onnodig. Oesters, of zeg maar gewoon Oester, smaakte prima maar je verwacht toch dat je er meer dan 1 krijgt als er Oesters staat. Charcuterie smaakte goed en had een aantal verrassende keuzes. Wijnkeuze was weinig interessants, simpele keuzes, weinig kennis van wijn-spijs combinaties.

Voorgerecht vis, was wederom een domper. Ik denk dat het een ongeluk met de zoutpot is geweest, ik kan me anders niet bedenken dat je al kok zo'n bord meegeeft. Uiteraard dit ook bij de bediening aangekaart, maar dit werd schouderophalend weg gelachen.

Hoofdgerecht vlees, was meer dan prima. Erg mals stukje vlees dat prima combineerde met de wijn. Wederom de makkelijke veilige keuze, maar in dit geval pakte hij goed uit, wellicht een gelukstreffer.

Het nagerecht bestond uit een aantal kleine petitfours vergezeld met een dessertwijn. Ook hier niet verbluffend, wat je toch eigenlijk zou verwachten voor de prijs die gevraagd wordt.

Samenvattend, wil je een echt avondje uit met goede spijzen die uitstekend gecombineerd worden met verrassende wijnen dan zou ik elders eten.

Gegeten op 24 oktober 2015

pascal47

Met een vriend bij Amberes gegeten. Het tafeltje bij de uitgang viel me wat tegen. Het zit altijd wat onrustig. Uiteindelijk ging het wel. Restaurant ziet er verder wel prima uit. Opvallend is de kaasgeur die niet altijd prettig is. Het voor en tussengerecht waren beter dan ze er op het eerst gezicht uitzagen en het hoofdgerecht was prima. Opvallend en gewaagd was de bloedworst bij het hoofdgerecht. Dat pakte goed uit uit.
De bediening verwarde ons enigszins. Er werd gesproken alsof er een horror voorstelling werd gepresenteerd en in het begin was het erg gemaakt (theatraal) en onecht. Later werd het wat persoonlijker en was de bediening echt prettig. Gezien alle fantastische recensies op deze site, zoude we het nog eens moeten proberen lijkt me, het was deze avond niet echt een goed mach.

Gegeten op 2 oktober 2015

Schrijf zelf een recensie over Amberes in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Amberes. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.