a TripAdvisor company

1. 8,2 10 1 7

2. 8,1

3. 7,9

Beste Japanner in de regio

De gerechten van dit Japanse restaurant Kobe zijn heerlijk en echt authentiek. Het ontbreekt hier aan niets. De bediening ontvangt je hier heel vriendelijk en is zeer attent. Het restaurant, dat zich in Maastricht bevindt, is sfeervol ingericht met een kookeiland waar je plaats kunt nemen. Zo kun je zien hoe de gerechten klaargemaakt worden. De chefs zijn niet alleen goede koks maar entertainen door de wijze waarop ze het eten aan tafel klaarmaken.

RacheldeBeer

Vandaag met 2 personen en een kind van 6 gaan eten bij Kobe. Wij hadden gekozen voor het "Maastricht aan tafel menu", en voor onze dochter hebben wij à la carte sushi besteld. Wij hebben genoten van een voortreffelijk menu, en ook de sushi en sashimi die we extra bij het menu konden bijbestellen was perfect. Al het personeel is uiterst vriendelijk. De chef had zelf nog een extra gerechtje voor onze dochter op te teppanyakitafel klaargemaakt, geweldig! Ook de rode huiswijn en de Japanse thee zijn een echte aanrader! Wij zullen hier zeker vaker terugkomen! Heerlijk eten en perfecte gastvrijheid! Een parel voor Maastricht!

Gegeten op 23 januari 2016

enaksekali

Zoals veel Japanse restaurants heeft Kobe veel losse tafeltjes en een beperkt aantal plaatsen aan de teppanyaki. Bij een reservering zou dat gewoonlijk gevraagd worden, maar bij ons helaas niet. Volgende keer weten we waar we aan moeten denken.
We kozen voor het menu Sora en het menu Tori. Daar werd een fantastische sauvignon blanc bij geschonken van Esk Valley, Nieuw-Zeeland. Heerlijk, die gaan we zeker onthouden!
De menu's lijken veel op elkaar, met het verschil dat ze oplopend in prijs steeds uitgebreider worden. Sora en Tori zijn de kleinste.
Wij startten met (koude) licht gefrituurde vis in een zoetzure (namban)-saus. Die saus is verrukkelijk, we hadden bijna de kommetjes leeggedronken. De vis zelf (zeebaars) was erg hard geworden, wat mijn eetgenoot wel lekker vond. Onze meningen verschilden.
Daarna kwam volgens het menu de miso-soep, aan één kant ingeruild (voor meerprijs) tegen erg goede sashimi, en vervolgens tot onze verwondering want onaangekondigd, een flinke kom sla met een lekkere dressing.
Voor eetgenoot kwam nu een gerecht van stukjes kip met een soja-uiensaus, niet slecht maar niet heel apart.
Als "hoofd" hadden wij beiden gekozen voor de ossenhaas, die alweer vergezeld ging van een bak sla, en erg lekkere gegrilde groente. Aan één zijde van de tafel goede, malse ossenhaas, aan de andere kant wat taaie stukken. Jammer. De fried rice was redelijk.
Als afsluiting wat onbijzonder en erg zoet zwart-sesamijs.
De bediening is vriendelijk maar het restaurant heeft regelmatig problemen met de logistiek. Sommige gerechten lieten erg lang op zich wachten.
Al met al niet slecht, maar wel erg duur voor wat je krijgt.

Gegeten op 31 oktober 2015

svdmaegdenbergh

Nav de goede recensies gegeten bij Kobe. Toch wel min of meer met een kater vertrokken. Het was lekker, maar echt niet bijzonder. Daar kwam nog bij dat het echt veel te weinig was. Met honger van tafel gegaan en ook nog eens meer dan 100 euro armer. Op de vraag of het gesmaakt had, gaven wij al aan dat het veel te weinig was. Hier kregen wij niet eens een reactie op. Heel jammer, maar hier zien ze ons noooooit meer terug. Kennelijk hebben ze er ook niets aan gedaan, want deze reacties hebben ze al vaker gehad.

Gegeten op 29 april 2015

Restaurant - 1 mei 2015

Really sorry about your deception! Our widest menu for €85, with 8 services is rarely complete eaten... Too much says our guest!

JanWillemB

Afgelopen donderdag gegeten bij Kobe. Het zal vrij vol, altijd een goed teken. Op advies plaatsgenomen aan een Teppanyaki tafel, en gekozen voor het uitgebreide Kobe en Kaze menu. Vooral de voorgerechtjes/ amuses van de chef verdienen een opmerking: ronduit heerlijk. Hoogtepunt van de avond was de show die de Teppanyaki chef neerzet: de halve kreeft en biefstuk worden op een spectaculaire wijze voor je neus bereid. De uitkomst was even bijzonder: de smaak van de halve kreeft zal ons nog wel even bijblijven. Het prachtig uitgebalanceerde menu werd geëindigd met sesamijs en een tiramisu-achtige cake. Drink er een Sake bij, en je hebt een culinair hoogstaande avond te pakken. Kobe is niet goedkoop, maar voor een heerlijke avond uit durf ik te stellen dat dit het beste Japanse restaurant in de omtrek is.

Gegeten op 23 april 2015

Restaurant - 1 mei 2015

Thank you for your good review!
...we love to entertain you! :-)

wendelien

Onze tweede Japanse eet-ervaring, en wat voor een! Vorige week fantastisch gegeten bij Kobe in Maastricht. Vriendelijke, attente en vakbekwame bediening, een heerlijk menu (Hana, 48,50 p.p.), met zo'n overvloed aan heerlijkheden dat er geen plaats meer was voor een nagerecht. Op advies van de bediening plaats genomen aan de sushi-bar; prachtig te zien hoe de (zeer vriendelijke) chef de mooiste sushi's tovert. Een aanrader voor iedereen die van Japans eten houdt.

Gegeten op 13 februari 2015

Restaurant - 25 maart 2015

Thank you for your good and positiv comment!
Come back again and ask for me to get an free drink! :-)
Mr.B.Wehrli
Owner Restaurant Kobe

jacques3

Aan de Sushibar gekozen voor het Hanah menu, dat mij samen met een bevriend kok een apotheose van smaakindrukken gaf. De synapsen krijgen de smaken niet verwerkt en we moeten regelmatig pauzeren en huilen van euforie omdat we het emotioneel niet meer verwerkt kregen. Wat een indrukken! Wat een sushichef, Chapeau!

Gegeten op 23 januari 2015

Restaurant - 1 mei 2015

Thank you for your good review! Now we're happy to have one of the best Sushi-chef in Benelux. Miyako-san is back and would be pleased to welcome you at the Sushi-Bar.

anja-hans

Teppanyaki gegeten met 2 personen. Onze menukeuze viel op licht gefrituurd stukjes zalm en zeebaars. Niet teveel maar wel lekker. Daarna japanse bouillon met oa zeewier waar we beide niet zo van gecharmeerd waren. Dit werd gevolgd door kleine mootjes zalm met seizoengroente met een overheerlijke botersaus en als tweede hoofdgerecht hadden we tournedos besteld. De hoofdgerechten smaakten uitstekend. Alles is bereid met verse ingrediënten en dat was ook te proeven. Het dessert vonden we erg tegenvallen. De kok was heel vriendelijk en deed erg zijn best. De inrichting van het restaurant is heel simpel en dat mag wel een iets meer Japanse uitstraling krijgen. De stoelen waren goed.
Samenvattend: Zeker een aanrader maar wel iets overprijst.

Gegeten op 10 oktober 2014

jeanne52

Op zaterdag 19 april zijn we voor de 1e keer gaan eten bij Kobe. Ons vaste restaurant bestaat niet meer en we waren op zoek naar vervanging. Plezierige ontvangst en een plaatsje aan het raam aan het water. We kregen leuk gezelschap van nog een koppel en we hebben ons laten verassen door het geweldige eten. Hapjes en Sushi waren heerlijk en het hoofdgerecht van vis en garnalen super en vers. Ook de ossehaas van mijn partner was mals en door de kok aan tafel goed bereid. We hebben besloten dat dit restaurant ons nieuwe stekje wordt vwb japans eten. Onze dank aan Remy die geweldig gezelschap was als kok aan onze tafel en voor het maken van een heerlijke maaltijd.

Gegeten op 19 april 2014

loekie

Een heerlijke avond gehad bij Kobe. Genoten van verse sushi en sashimi, de kreeft op de bakplaat was subliem en de ossenhaas botermals. De bediening was vriendelijk en iedere keer perfect op tijd met het bijschenken van de wijn. De rekening is wel wat aan de hoge kant, maar de kwaliteit en sfeer maken dat weer ruimschoots goed! Het was een avond puur genieten!

Gegeten op 2 november 2013

MatthijsAlberigs

Wij gaan regelmatig eten bij Kobe. Regelmatig, omdat dit restaurant met afstand de beste sushi van Maastricht en omstreken serveert. De bediening is correct, vriendelijk en behulpzaam. Ook aan de teppan is het goed vertoeven, verse producten bereidt door kundige chefs. Het is natuurlijk niet zo goedkoop als de all-you-can-eat formules, maar de kwaliteit is dan ook op elk vlak vele malen beter. Aan de sushibar, ons favoriete plekje, voelen wij ons het beste thuis. Een zeer vriendelijke en bekwame sushichef die ons iedere keer weet te verrassen. Kortom en absolute aanrader voor diegene die van authentiek japans eten houden.

Gegeten op 15 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over Japanese Restaurant Kobe in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Japanese Restaurant Kobe. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.