Vyne

• 5.8

• 7.5

emmadth
  • Recensies in de laatste twee jaar

Laatst lekker buiten in het zonnetje bij Vyne gezeten met wijn en borrelhappen. De garnalenkroketjes waren erg lekker. De kaasjes en charcuterie waren prima. De wijnen die ze schenken zijn erg lekker (ik had een Gruner Veltliner en de enige rose die ze op de kaart hadden staan) maar echt veel te duur. Als de prijs kwaliteit beter zou zijn zou Vyne van mij voor eten een 7 krijgen, maar door deze hoge prijzen kom ik niet meer terug. Er zijn genoeg andere tenten in Amsterdam waar ze goede wijn schenken voor minder geld.

Gegeten op 11 april 2014

Michu29
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vyne has a very cozy atmosphere and a great selections of wine, and a small selection of good quality snacks. However, the prices are really far to high. And, the experience is often poor as the service is most often slow, and the servers can be very rude, especially when there are simple requests or minor issues that need to be delt with.

Gegeten op 17 augustus 2013

HJVD
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een slechte ervaring!! De bediening is echt te onbeschoft, na het bestellen van zeker 8 glazen a 12/13 euro p/stuk werd om 00:20 ongevraagd een rekening op tafel gesmeten. Geen oogcontact of de vraag of we nog wat wilden als laatste afsluiting. Dit onproffesionele personeel is echt een aanfluiting voor een verder nette zaak. Heel jammer dat een mooie locatie met zeer mooie wijnen wordt verpest door zulk incapabel personeel. Aangezien dit een wijnbar is kom je voornamelijk voor de wijnen welke dik in orde zijn enkel worden er niet veel meer per glas geschonken. Naar mijn idee worden flessen ook net iets te vaak gesealed waardoor in ieder geval een gedronken wijn niet meer goed was. Het bittergarnituur is duur en niet bijzonder. Voorlopig de laatse keer.

guido13
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij waren hier speciaal heen gekomen voor hun bernardus en holtkamp kroketjes. de ober wist ons te vertellen dat ze nooit holtkamp hadden, maar kwekkeboom. Ook de bernardus was er niet maar hij had een veel mooiere wijn voor ons.
Dit flesje kostte EU 70,00 en was echt niet te vergelijken, niet weg te krijgen. het bittergarnituurplaatje voor5 personen was 30, dus na 30 minuten, en EU 100,00 te moeten betalen waren we verlost. Liefde is over. slechte ober, slecht gevoel. Bon is in ons bezig nog en zelfs op deze ochtend hebben we er nog een slecht gevoel over. bah.

Gegeten op 22 maart 2013

Hesiod
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik snap niet waar de negatieve reacties hieronder vandaan komen...afgelopen zaterdag hebben we hier met z'n tweeën van 17.15-21.30(!) gezeten. Heerlijk!

We hebben de bediening vrij gelaten in de keuze van de wijnen (wel aangegeven wat we lekker vinden) en dit pakte zeer goed uit. Wijnen uit Frankrijk/Italië, maar ook Roemenië en Griekenland. Daarbij wat veredelde borrelhapjes zoals coquille, zalmtartaar, crostini met parmaham en kalfskroketjes.

Het decor is eigenlijk precies wat je zou verwachten van een wijnbar en de bediening vonden we niet alleen aardig, maar ook geïnteresseerd en kundig. Qua prijs kun je het zo gek maken als je wilt (glazen ongeveer 7-13euro), maar je gaat niet naar een wijnbar om de meest gangbare wijn te drinken.

Sterker nog, als het inderdaad zo slecht zou zijn als hieronder wordt beschreven, waarom zou het hier dan zo bomvol zitten?

Gegeten op 16 maart 2013

Filianne
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een mini proeverij gedaan bij Vyne en ik heb ervan genoten. 3 verschillende wijnen en een kaasplank met heerlijke kaasjes kwamen voorbij. Rozig en tevreden hebben we het pand weer verlaten. Van de arrogantie hebben we niets gemerkt, de gastvrouw stond weliswaar in haar eentje maar ze verdeelde haar aandacht goed tussen alle gasten. Enige minpunt naar mijn mening was een oude cd van Jack Johnson die op repeat stond maar een nieuwe playlist is zo aangemaakt.

Gegeten op 20 februari 2013

proef
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik sluit me volledig aan bij onderstaand bericht! Wat een ontzettend arrogante zaak. Medewerkers zonder enkel verstand van zaken, super onvriendelijk en onbeschoft. Een vernedering voor de Amsterdamse horeca.
Het eten was in het kort: verschrikkelijk slecht en de prijs kwaliteit verhouding compleet zoek.

vic75
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een vreselijk slechte ervaring heb ik vandaag gehad bij Vyne. Ok, het was druk maar dat is geen reden om niemand meer juiste aandacht te geven. Ze zijn niet alleen arrogant maar eigenlijk ronduit onbeschoft. Ze hebben weinig verstand van hun wijnkaart, geven geen tot weinig advies. We hebben heel lang op de hapjes moeten wachten en die waren van zeer middelmatige kwaliteit. Een smerige knoflook saus (of had dit Aioli moeten zijn?), super vlakke cocktail saus die niet past bij welke van de hapjes ook. Slechte weinig smaakvolle kazen. En beroerde charcuterie. De bitterballen waren lauw.. Nee, echt zwaar beneden de maat en dat voor 19.50. Totaal uit verhouding. Goede Prijs / kwaliteit verhouding is zeer ver te zoeken. Wat een drama. Mij (en het gezelschap met wie ik was) zien ze hier nooit maar dan ook nooit meer terug. In het stadscentrum zijn veel betere tenten (o.a. Op de Nes). Wat zonde, kan hier geen nieuwe eigenaar in?

Gegeten op 9 februari 2013

peper-en-zout
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super leuke zaak ...heerlijk gegeten leuke avond met vrienden voor herhaling vatbaar. zaak ziet er mooi uit met mooie wijnen op de kaart.

Gegeten op 5 augustus 2012

Proever78944
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie zaak, donker en sfeervol. Mooie wijnen op de kaart, helaas waren de eerstte 2 die ik uitzocht niet aanwezig. Mooie wijnen geproefd, veel keuze. Wel behoorlijk aan de prijs. De borrelhapjes daarbij waren lekker, jammer dat ze geen advies gaven over wijn /s[ijs combinaties,

Schrijf zelf een recensie over Vyne in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Vyne. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!