Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Gusto in Rotterdam - 1

3. 100% Duurzaam

Proever75181

Gegeten op 25 juli 2014

jane7

Nu 2 keer gegeten bij Gusto, één keer op het terras en een keer binnen. Prima terras, maar het restaurant is binnen ook prettig, met genoeg ruimte voor privacy.
Lekkere voorgerechten met verse kruiden. De pizza's die we bestelden waren goed, krokante bodem en prima belegd. De bediening was vriendelijk en snel.
Ik kom hier zeker nog eens terug.

Gegeten op 12 augustus 2014

Deproever49

Laat in de middag naar deze mooie zaak in het Centrum van Rotterdam gegaan. Eerst aan de bar een lekkere Prosecco gedronken en daarna aan tafel op de 1e verdieping.
De zaak is mooi ingericht met een heerlijke sfeer. De wijnkaart is uitstekend en de bediening is vriendelijk en bekwaam.
Ik was met mijn gezin en allemaal hadden wij verschillende gerechten zodat wij lekker konden proeven. Alle gerechten, zowel voor, hoofd en nagerecht waren prima. Mooie zaak met mooie gerechten en lekkere wijnen. Ook de muziek was goed. Kortom.. Topzaak!

Gegeten op 11 augustus 2014

peterpaul1970

We konden het gewoon weer niet weerstaan om zomaar langs Gusto te lopen zonder ''effe snel'' een hapje te eten. Na een bioscoopbezoek was het zomerweer nog zodanig goed dat we aan het enige nog onbezette tweepersoonstafeltje plaatsnamen op het drukke terras.
Dit keer namen we als voorafje de superzachte salame strolghino di culatello, en een mandje verschillende broodsoorten met een olijventapenade vooraf. Gewoon erg goed. Voorzien van een paar glazen van de zgn. Gusto's Special, de I Muri Negroamaro, was het op deze manier natuurlijk heerlijk toeven op het terras.
Als hoofdgerecht nam mijn partner een fantastische risotto met in sinaasappel gemarineerde kip, ikzelf nam de pizza gamberetti e granchio: tomatensaus, mozzarella, garnalen, mascarpone, kerstomaten en krokante venkel. Een pizza die zo smakelijk was dat ik gewoon vergat dat ik een pizza aan het eten was. Geen kleffe kaashap, maar een smakelijke krokante bodem, voorzien van originele en verse elementen. Geweldig.
Wederom een prima ervaring bij Gusto. We betaalden €65 met twee personen.

Gegeten op 29 juli 2014

mianel

Op een mooie Italiaans aandoende zomeravond schoven we hier aan op het terras. Het zat vol, dus dat zag er veelbelovend uit. We kregen brood geserveerd met uitstekende olijfolie Extra Vergine, je hebt niet meer nodig dan dat. Daarna deelden we de antipasti. Vooral een inktvisgerechtje sprong eruit. Als hoofdgerecht had mijn partner een mooi stuk tonijn op pasta en ik viel voor de penne al forno. Alles zeer smakelijk bereid. Een absolute aanrader is het nagerecht van de dag van rabarber met een yoghurt-prosecco mouse.
Wij hebben prima, pretentieloos en eerlijk toebereid voedsel gegeten. De bediening was vriendelijk, maar liet soms wel erg lang op zich wachten.

Gegeten op 27 juli 2014

PriMa_genieten

Bij Gusto gegeten met 10 collega's ter ere van het jubileum van een van onze collega's. Het was lekker weer deze dag dus we zaten buiten op het terras. Deze was echter wel dicht bij de doorgaande weg en zorgde niet echt voor heel veel sfeer. Ook waren er geen terrasverwarmers waardoor we uiteindelijk allemaal met onze jassen aan zaten want het werd best fris.

Er werd voor ons gelijk een broodje op tafel gezet en de wijnkaart werd gebracht waar we een heerlijke witte en rode wijn van hebben geselecteerd. Als witte wijn hadden we de Kerner DOC, Valle Isarco (Zuid-Tirol) en als rode wijn hadden we de Langhe Nebbiolo DOC, Parusso (Piëmont). Je betaalt wat, maar dan krijg je ook wat. Hier hebben we heerlijk van gedronken.

Het voorgerecht bestond uit vijf schalen met diverse gerechten erop. Het was erg leuk dat we daardoor meerdere gerechten konden proberen die allemaal zeer goed in de smaak vielen bij ons gezelschap. Vervolgens duurde het echter zeer lang voordat het hoofdgerecht werd geserveerd. Na het voorgerecht waren de verwachtingen hooggespannen, maar hier kregen we slechts drie schalen met verschillende gerechten, waarvan eentje een simpele niet erg lekkere pizza was. De tweede was een spaghetti met tonijn welke ook wat tegenviel. De gnochi met roomsaus daarentegen was dan wel weer zeer goed. De tiramisu als nagerecht was ook weer lekker.

Verder zijn we gedurende de avond goed bediend en hebben we het erg gezellig gehad, maar toch had ik me er iets meer van voorgesteld met name van het hoofdgerecht. Ik zou hier niet direct naar toe teruggaan met mijn vrouw.

Gegeten op 16 mei 2014

Bewustmakers

De krokante kip is een aanrader en de pizza's waren ook heerlijk en alles wordt vers gemaakt.
Super leuke bediening! Op aanraden de kleine pizza genomen en hier hadden we meer dan voldoende aan.
De keuken is vanaf 17.00 uur geopend.

Gegeten op 17 mei 2014

foodlover1984

Weer heerlijk gegeten bij Gusto met collega's. Is altijd net even anders dan andere Italiaanse restaurants. We wilden een mix van verschillende gerechten en de serveester had een prima combinatie samengesteld, alles kwam netjes tegelijk op tafel en toen iemand een gerecht anders wilde werd er binnen een mum van tijd een nieuwe 'versie' geserveerd. Enige minpunt waren de schorseneren. Ik heb ze nog nooit op maar zal ze niet weer nemen, zat geen smaak aan. Prosecco is overigens ook heerlijk bij Gusto, als je van lichtzoet houdt.

Gegeten op 11 februari 2014

josgp

Weer eens bij een van onze favoriete Italiaanse restaurants gegeten. Dit keer aangetrokken door de mailing over diverse aspergegerechten die dezer weken worden geserveerd.
Bij binnenkomst direct een gratis fles 'plat water' en heerlijk brood, dat we altijd met olijfolie en een tikkie zout nuttigen, We begonnen met prima geroosterde witte en groene asperges met ricotta, doperwten, munt, ei en truffelsalami [€8,50]. Daarbij dronken we een witte wijn, de Viognier/Grenache Blanc (Languedoc-Roussillon) [€5,75], een frisse 'n tikkie kruidige wijn die er goed bij paste. Vervolgens resp. 'n kleine Pizza Caprino [€ 10,--] en 'n bijzondere Spaghetti met carpaccio [€ 19,50]. Als dessert, zoals hier vrijwel altijd, 'n Panna Cotta ad € 4,25. Tot slot 'n kopje [iets lauwe] Espresso. Totaal ex fooi € 74,55.
De inrichting komt dichtbij wat we in Italië meemaakten, betrekkelijk koel, zakelijk. Het zou er wat ons betreft iets lichter mogen zijn en zeker bij de aanwezigheid van een redelijk grote groep jongeren [zoals vanavond] zouden wij enige geluidsdemping [op de vloer en/of wanden?] op prijs stellen.
De bediening was vriendelijk en vlot. Extra brood kregen we onmiddellijk, zonder dat het op de rekening kwam [zo bleek later]. 'n Jas werd voor ons aan de kapstok gehangen en bij vertrek weer gehaald.

Gegeten op 29 april 2014

marieke9

De bediening was aardig en correct.
De sfeer was wat chaotisch, maar gezellig.
Het eten kwam erg snel, bijna iets té snel, maar het was erg lekker.
Vooral de citroenrasp door de mascarpone was een aangename verrassing.
De pizza was wel vrij zout, want ik had erg veel dorst 's nachts.

Gegeten op 27 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Gusto in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Gusto. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.