Gusto over zichzelf

Gusto is samen met Oliva een Italiaans culinair centrum geworden in het Witte de With kwartier.
Met de uitbreiding Van Gusto kunnen gasten vanaf 11.00 uur tot 22.30 genieten van de Italiaanse eet en drink stijl. Men kan de hele dag terecht voor koffie met patisserie, lunch, apperitivo bij de bar, diner en naborrelen tot in de late uurtjes. Ervaar onze kwaliteit en sfeer. Tot gauw.
Alex Verburg

Sunnylilly
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al een aantal keren wezen eten, dus ben eigenlijk een vaste klant! Het maakt niet uit wat je neemt, alle gerechten zijn om je vingers bij af te likken, echt super lekker!! Bediening is goed en denkt met je mee en de gerechten zijn voortreffelijk! Ik kom hier zeker weer eens terug!

Lisette321
  • Recensies in de laatste twee jaar

Meest slechte restaurant waar ik in tijden geweest ben. Op zaterdagavond gegeten met mijn vriend bij Gusto in Rotterdam, het restaurant zat vol dus ik had hoge verwachtingen maar ik heb nog nooit zo'n slechte service (en pizza) meegemaakt. Mijn vriend bestelde een biertje en ik liet mij door de ober adviseren over de witte wijn. Mijn vriend kreeg zijn biertje al snel, maar na een kwartier wachtte ik nog steeds op mijn wijn. Vervolgens kwam de ober kijken en vraagt hij heel nonchalant aan mij wat ik besteld had, terwijl hij mij de wijn zelf geadviseerd had. Toen ik eenmaal mijn wijn had gekregen was het bier van mn vriend inmiddels doodgeslagen. Hierna bestelden we pizza Montebianco en pasta. Ook dit werd apart van elkaar naar onze tafel gebracht, waardoor ik koude pizza zat te eten. Daarnaast was de pizza de meest saaie en smakeloze pizza die ik ooit heb gegeten. De ober vroeg of het smaakte en we gaven eerlijk aan dat de prosciutto crudo (ham) nogal tegenviel. Deze was zeer dik, flauw en bedekte de hele pizza. Daarnaast smaakte de marscarpone nergens naar. Toen wij aangaven dat we de ham niet lekker vonden antwoordde de ober met: "Nou dan weet je dat ook weer" Kortom er werd niks met onze opmerking gedaan....vraag er dan niet naar! Dit getuigd van ontzettend slechte service. Ook onze deserts werden apart geserveerd. Ik had al snel mijn tiramisu maar heb nog tien minuten moeten wachten voordat mijn vriend zijn desert ontving. En als klap op de vuurpijl stonden er ook nog eens gerechten op onze rekening die wij niet eens besteld hadden! Kortom: een grote teleurstelling. Mij zal je hier nooit meer zien.

Gegeten op 12 april 2014

botterham
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 2 volwassenen en 2 kinderen hier gegeten.
-Service, we werden heel vriendelijk ontvangen. Er werd gevraagd of we binnen of buiten wilde zitten. Wij kozen voor binnen. Direct een mandje brood op tafel met olijfolie die door een dame op een schotel werd gegoten, wij hadden liever gezien dat de olijfolie op tafel had blijven staan want nu was het heel snel op. Verder hele vriendelijke bediening.
- Wijn, best een ruime keuze aan open wijn 6x wit en 6x rood. Ik nam de Pinot Grigio, van 4,75 euro per glas. Soepele zachte wijn die lekker weg dronk, er werd niet ruim geschonken.
- Eten, wij namen 4 voorgerechten en 2 pizza's voor de kinderen. 1x geitenkaas met gepofte groenten, een smakelijk gerecht. 1x gevulde inktvis, vers en smakelijk alleen had de vulling een rare consistentie. 1x varken met koolrabi, fris gerecht goede smaken en een mooie opmaak.
en wij hadden een antipasti van 4 kleine voorgerechtjes, wat daarbij tegen viel is dat daarop ook een gerecht lag welke wij ook al los hadden besteld. Ik had nog aan de dame gevraagd of dit 4 andere gerechtjes konden zijn. de zeeduivel terrine was erg smakelijk bij deze antipasti. De pizza's voor de kinderen waren voortreffelijk.
- Sfeer, Gusto is een hele toegankelijke zaak. Je bent vrij om te gaan en staan, er word niet constant op je gelet wat ik heel prettig vond. Mooi zaak verdeel in 2 gedeeltes met een wenteltrap naar boven.
Wij hebben Gusto als prettig ervaren waarbij de bediening zeer gastvrij is als je met 2 kleine kinderen komt eten.

Gegeten op 3 april 2014

tarja
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gewoon heel erg gezellig, met pretentieloos eten. De inrichting is prima, informeel en toch leuk. Het was vol, op een doordeweeksedag! dat we aan de bar moesten wachten. Dit was geen probleem, we namen vast wat brood en werden al snel naar een tafel gebracht. De bediening was uiterst spontaan en vriendelijk. Ik nam een pizza, die nogal tegenviel. Die was rijkelijk belegd met rauwe ham, maar van de andere, op de kaart genoemde ingredienten was niets te bekennen, zodat het nogal eentonig en droog smaakte. Jammer, want de rest van de formule klopte helemaal.

Gegeten op 19 februari 2014

merotterdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een slechte ervaring bij NRC doorgegaan naar Gusto voor ons hoofdgerecht.
Erg goed ontvangen, heel lekker gegeten en service ook heel goed. De mensen die er werken zien de gast, begroeten ze en weten waar ze het over hebben.
Zeker de volgende keer weer. Was ook zeer betaalbaar, dus waar voor je geld! TOP

Gegeten op 16 maart 2014

sara85
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na enkele maanden niet te zijn geweest, hadden we iets te vieren en dan is Gusto een goede plek om te zijn. We zaten ditmaal weer boven en eerlijk is eerlijk - onze kleding stonk ditmaal niet! Ze hebben de luchtcirculatie dus met succes aangepast.
De bediening is vriendelijk en heel correct. Ik wilde weten wat een ingrediënt van de pizza van de maand was en er werd meteen een schaaltje gehaald zodat ik kon proeven. Fijne service dus! Hebben beide een pizza op en die waren zeer smakelijk, als altijd. De dessertkaart is flink gewijzigd, maar dat is juist leuk voor gasten zoals wij die er redelijk vaak komen. De monchou-taart met granaatappel is zeker de moeite waard. Wij komen weer vaker.

Gegeten op 7 maart 2014

jonhan-mon
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 11 collega's op de 1e etage het antipastimenu gegeten.
Concept, gezamenlijk uit grote schalen eten, is leuk en verassend.
Jammer dat dan de kwaliteit van het eten te wensen overlaat.
Echt teleurstellend; saai, smakeloos en kleine porties.
Voor iedereen 1 pizzapuntje. En daarnaast 2 verschillende pasta's op een schaaltje.
Ben geen grote eter maar heb bij thuiskomst toch nog even een zak chips open getrokken.

Gegeten op 3 februari 2014

Robut
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gewoonweg prima Italiaan. Pizza's blinken uit in hun eenvoud en smaak. Sfeer in de zaak spreekt me ook erg aan. Kaart mag wat mij betreft wat uitgebreider. Voordeel is wel dat de kaart regelmatig wisselt, een welkome verassing. Neem zeker ook een dessert, die zijn heerlijk!

Gegeten op 17 november 2013

Nico02
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al vaker bij Gusto gegeten en het komt inderdaad altijd wel redelijk chaotisch over maar uiteindelijk krijgen ze het altijd voor elkaar om mij een leuke avond te bezorgen. De service was soms wat laat en slordig en we moesten lang wachten om bijgeschonken te worden, maar de pizza was prima te doen en voor een redelijke prijs.

Gegeten op 9 januari 2014

peterpaul1970
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gusto, zusteronderneming van één van mijn persoonlijke favoriete restaurants in Rotterdam Oliva, biedt ook heerlijkheden uit Italië, maar is iets minder formeel.
Bij binnenkomst netjes gegroet door de ober, voorzien van water en brood met olijfolie en geadviseerd bij het uitzoeken van een goede rode wijn (het werd een superlekkere Critèra Salento Primitivo, €28,95 per fles). Dat was fijn binnenkomen.
Mijn partner en ik namen een antipasti misti, vier verrukkelijke gerechtjes waaronder kikkererwtjes, een stukje tonijn en Italiaanse ham. De keuze van de hoofdgerechten viel op een kabeljauw op knolselderijlasagna (heerlijk!) en ondergetekende nam een prima pizza puttanesca. Allebei heerlijk en vers bereid.
Koffie en een lekker stukje limoen/merengue-taart na...we hadden wéér een topavond!
We betaalden €92 voor al dit lekkers.

Gegeten op 14 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Gusto in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Gusto. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!