Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Louis XV in Groningen - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 311 69 51

Bougondisch genieten

“Après nous, le déluge”, oftewel: “Na ons de zondvloed”. Beroemde woorden die de Franse koning waar het restaurant naar vernoemd is ooit van zijn maîtresse te horen kreeg. Geniet van het moment, morgen zien we verder, bedoelde zij ermee. Een bourgondische levensopvatting die ze hier met genoegen hebben geadopteerd.

HJBruinsSlot

gisteren een zeer slechte ervaring gehad teleurstellend.
Bij het voorgerecht ging alles nog prima. Maar vanaf het hoofdgerecht begon alle ellende.
De borden waren al uitgeserveerd en toen begon het wachten op de friet en salade. Na 10 min kwam eindelijk het beloofde .....
Besloten nog een dessert te nemen...... 40 min later nog geen dessert... nog 10 min later nog steeds niets..... konden uiteindelijk toen we opstonden (stonden op tijd, was bekent bij de bediening) ons dessert gaan verwachten..... Helaas...!! we moesten echt gaan...

Bedeining/ bedrijfsleider begreep de ontstane situatie heel goed maar om 7 vaste gasten te verliezen was hem niets waard.... #fail

Gegeten op 20 november 2014

sietske89

Van de week hebben wij gegeten bij Louis XV.
WAT een heerlijke ervaring, de meest vriendelijke bediening die je kan wensen. Alles tot in de details uitgelegd en begonnen met een voorgerecht die we zelf samen hadden gesteld, 5 verschillende hapjes. Van coquilles, makreeltaartjes, tot een garnalen mango avocado taartje. ECHT SUBLIEM! Daarna een heeeerlijk varkenshaasje met brie en voor de ander een eendenfilet die helaas niet helemaal perfect gebakken was en wat spier had, met geweldige garnituren (eindelijk groentes op je bord) en geweldige friet. Daarna ook nog een proeverij van toetjes gehad, wat is dat smullen geblazen zeg. We kunnen niet wachten om weer langs te gaan!

Gegeten op 16 november 2014

sijbrand56

Prima gedineerd hier vlotte en attente
bediening en smaakvolle inrichting.
Eten was eveneens smaakvol en verzorgd, o.a uiensoep, tournedos, kalfssucade, crème brulee .
Komen zeker hier terug

Gegeten op 18 oktober 2014

mark_Prins

Louis XV is een restaurant met klasse. Een chique uiterlijk en zeer nette bediening ondersteunen het restaurant waar de term "fine dining" zeker zijn plaats is. Naast het uiterlijk en de bediening wordt erg veel zorg besteed aan het eten.

Wij hadden eendenborst en varkenshaas met brie, beide waren heerlijk. Het bord was goed opgemaakt en alles was tot in de puntjes verzorgt. De porties waren echter wel vrij klein waardoor een extra gang al gauw een vereiste wordt. De proeverij vooraf was fantastisch en is een leuke mogelijkheid om allerlei hapjes een keer te proberen. Na een voorgerecht en hoofdgerecht had ik echter als redelijk grote eter niet genoeg gehad. Daarom een punt aftrek van wat het had kunnen zijn. Als zoiets gebeurt is het voor mij altijd een grote teleurstelling. Een acht.

De bediening is erg beleefd en ook actief bezig met het verbeteren van je eet ervaring. Er wordt gepast advies gegeven en de bediening was zich er duidelijk bewust van dat eten bij Louis XV een "speciale avond" moet zijn.

Het is er rustig en stil, materialen zijn mooi en de ruimte is sfeervol. Een ideale omgeving om te eten. De uitstraling is chique en daar draagt alles aan bij. Dit is het soort restaurant waar je een serieuze date mee naartoe kunt nemen. Een 9.

Gegeten op 14 september 2014

jip5

Via Dagpas.nl hier heerlijk gegeten en dus ook zeer voordelig! We hebben genoten van een heerlijk 4 gangen diner. Het personeel is zeer vriendelijk en ondanks de drukte heeft het ruim de tijd voor je. Na het eten hebben we genoten aan de bar van een aantal heerlijke drankjes! Zeker de moeite waard om vaker te gaan eten, ook zonder de korting van Dagpas.nl!!

Gegeten op 12 september 2014

sylviavandriessen

Via online reservering

Heerlijk gegeten, proeverij van voorgerechtjes smaakte erg lekker. Heerlijk tussengerecht van runderstoverij op een bedje van puree. Ook het hoofdgerecht was lekker klaargemaakt met daabij een frisse salade en frietjes. Het nagerecht, een proeverij van diverse toetjes, heerlijk!
Kortom lekker gegeten in een gezellige ambiance.

Gegeten op 4 oktober 2014

johnofranklin

Via online reservering

Leuk restaurant, best well laid back maar noch mooi decor. Contemporary genoeg om gezellig daar met vrienden te kunnen genieten. Service was uitstekend, heel vriendelijk, en fantastisch met de wijn voorstellen. Eten was ook heerlijk, al waren er een paar dingetjes hier en daar die alleen met smaak te maken hadden. Gaan zeker weer een keertje!

Gegeten op 3 oktober 2014

jaapsmulaap

Hier gegeten tijdens de dinerdagen, mooie proeverij van voorgerechten gehad vooral de tartaar van ossenhaas en de rilletes van makreel en zalm vond ik heerlijk. Als tussen de sukade van hert, mooie volle smaken en goed gegaard. Als hoofd de eend combinatie, krokant boutje die van het bot af viel en een stuk borstfilet met een fijne rook smaak, top. Garnieruren prima verzorgd, de salade was gegarneerd met een fijne frisse dressing.
Ook over de proeverij van nagerechten niks dan lof, van de cheesecake heb ik het receptuur gevraagd.
Was echt een heel geslaagde avond. Vriendelijke en attente bediening en goed wijn advies.
Voor ons een aanrader.

Gegeten op 27 september 2014

Henk_G

Via online reservering

Via Iens een 4 gangen menu geboekt. Eigenlijk hadden we er niets op aan te merken.
Gewoon goed van begin tot eind, wat wil je nog meer !

Gegeten op 16 augustus 2014

maxiprutser

Via online reservering

Genoten van de eerste tot de laatste minuut. Het 4 gangen Iens diner was prima. Niet teveel of te weinig en de smaken van de diverse gerechten waren voortreffelijk. Met de huiswijn is eveneens niets mis. Voor het bedrag waarvoor wij hebben gegeten was dit zeer redelijk te noemen mede gezien de kwaliteit.
Bediening is correct en vriendelijk.
Beslist een aanrader.

Gegeten op 16 augustus 2014

snoekie

Via online reservering

Alles was lekker,parelhoen heerlijk, visschotel zeebaars heerlijk en de porties ruim voldoende. bediening zeer goed, manager zeer attent.
Australische chardonnay niet geweldig

Gegeten op 15 augustus 2014

jeu

Via online reservering

Net als de vorige IENS-deal was ook deze weer 'uit de kunst' - echt niets op aan te merken.
De amuse met makreelmousse kon wedijveren met de vier voorgerechtjes, waarvan ook weer een van vis, daarmee vergeleken viel het tussengerecht met vis wat zwak van smaak uit, Een (niet vis-)soepje als tussengerecht was misschien meer op z'n plaats geweest. Het hoofd-gerecht van zeebaars was erg lekker, net als het bedje van risotto, hooguit had het wat warmer gekund. De parelhoen was gelukkig geen gewone kip, alleen was de smaak wel wat erg in de korst geconcentreerd, waardoor de binnenkant zwakker van smaak (ook qua zout)uitviel. Net als bij de vorige gelegenheid werd het bijgerecht patates er opmerkelijk 'zuinig' bij geleverd (voor 4 personen), een andere aardappelvariant erbij had het direct een heel ander cachet gegeven; en de duidelijk niet huisgemaakte mayonaise had met een kleine moeite, bijv. toevoeging van kerrie of zo, toch een eigen kleur gekregen. Nou ja, en het nagerecht was weer helemaal goed, ook in de zin van een prima afronding van het voor-gaande. En op de bediening, de service, was al helemaal niets aan te merken: ook om zo te zeggen 'uit de kunst'!

Gegeten op 14 augustus 2014

Knorrie73

Met een iens-deal hier gegeten tijdens een weekendje weg in het mooie en gezellige Groningen. Prima deal, goede kwaliteit eten. Het voorgerecht dat uit verschillende kleine gerechtjes bestond was erg lekker en ook het tussengerecht van vis en gamba was prima. Alleen het toetje bestaande uit een aardbeienyoghurttaartje en vanille-ijs (en volgens de site witte chocola, deze hebben we echter totaal niet teruggevonden) viel tegen. Flauwe hap, jammer!

Service was ook in orde, karaf kraanwater werd zonder problemen geserveerd, prettig! Zeker omdat het bloedheet was in het restaurant geen overbodige luxe.

Gegeten op 2 augustus 2014

nljw

Wij hebben hier gegeten via de AH actie. Het gerecht (tapas) stond al vastgesteld (er kon wel rekening worden gehouden met e.e.a.). De makreel was twee maal zeer goed en het kroketje met chorizo verraste ons zeer positief. Het eten was verder redelijk lekker, maar zeker niet speciaal.. Iets wat wij wel leuk vinden bij tapas. De kaasfondue was een smakeloos papje geworden en ik trof één champignon aan in een aardappelgerecht waar ons dit niet was verteld, slordig (van de kok?). Ook was bij ons het varkensvlees wat taai en stonden de toetjes kant en klaar al klaar in de vitrine, dit was ook niet koud. De gamba's waren enorm pittig, overal waren pitjes van de rode pepers te bekennen. Er was wel meer dan genoeg eten van alles aanwezig.
De bediening is vriendelijk, maar lichtelijk chaotisch. Ze zijn te druk bezig met het afruimen van alle tafels en vergeten dat mensen ook drankjes tussendoor willen hebben. Lastig oogcontact zoeken. Vervolgens werden onze drankjes ook nog vergeten. Ook wij moesten gebruikte borden (al opgestapeld en met allerlei oude opgedroogde sauzen e.d.) laten staan. Op ons verzoek werd het toch meegenomen. Vervolgens werd bestek etc. weer vergeten bij de volgende ronde.
We zaten achterin 'buiten'. Prachtige locatie zo midden in de stad. Mooie aankleding en lekker in de buitenlucht.

Gegeten op 2 augustus 2014

knijnenbek

Via Iens topdeals een 4 gangenmenu geboekt. Het klonk veelbelovend en dat was het ook. Van het begin tot het eind geweldig gegeten. Voor een goede prijs. De geitenkaasbitterbal was fenomenaal, de gamba was zalig. De parelhoen van mijn man was uitstekend en mijn zeebaars was uit de kunst. Het was heerlijk en meer dan genoeg. De rode huiswijn was zalig en zeer betaalbaar. Bij het vertrek stortrengende het en kregen wij paraplu's mee. Zeer attent. Louis XV is een aanrader.

Gegeten op 26 juli 2014

A_v_G

Hier via de dagpas-actie gegeten; een 4-gangen verrassingsmenu. Ontvangst was erg vriendelijk; er werd ons gevraagd of er dingen waren die we niet mochten/wilden eten. Vervolgens een amuse en al snel daarna het voorgerecht: een proeverij met 4 verschillende hapjes (een geitenkaaskroketje, carpaccio van kalfsvlees, rilette van eend en gemarineerde, rauwe zalm) op een schitterend opgemaakt bord. Deze waren stuk voor stuk voortreffelijk! Bij het tussengerecht was rekening gehouden met mijn dieetwensen; ik kreeg daardoor een soep i.p.v. schol met gamba. Tegen de tijd dat wij aan ons hoofdgerecht toe waren, was het een stuk drukker geworden in het restaurant. Het duurde daarom ook lang voordat wij ons hoofdgerecht geserveerd kregen. Ook de glazen stonden tot die tijd leeg. De frietjes die bij het hoofdgerecht hoorden, kwamen pas toen wij de borden al bijna leeg hadden. Het dessert (yoghurt/aardbei gelei met een bolletje vanille ijs en toefje slagroom) vonden wij wat beneden het niveau van dit restaurant.

Gegeten op 23 juli 2014

Indian1978

Vorige week zeer smakelijk gegeten, in een gemoedelijke sfeer en ambiance. Mijn man en ik hadden als voorgerecht de proeverij. Keuze uit 5 verschillende gerechtjes, geserveerd met olijvenbrood. Echte aanrader. Daarna de eendenborst als hoofdgerecht, goed gebakken en niet te droog, precies goed. Koffie met een dessertwijn na om het af te maken.
De huiswijn is prima en past bij de verschillende gerechten.
Mooi interieur. Groot restaurant, al voelt dat niet zo, door de vele verschillende gemoedelijke zitgedeelten.
Vriendelijke en alerte bediening, die nog de tijd neemt om één en ander uit te leggen en vragen te beantwoorden.

Gegeten op 7 mei 2014

1987tien

Mooi en sfeervol restaurant. Wij hebben hier onlangs gegeten met een iens deal. Alle gangen waren super, wij hebben hier heerlijk gegeten. Vriendelijke en oplettende bediening. Mijn complimenten, wij komen hier zeker snel weer terug!

Gegeten op 9 mei 2014

Titia59

Wat een teleurstelling vanavond. We waren hier voor iens dinerdagen. De eerste gang was prima. Het soepje was slecht. Het hoofdgerecht, de parelhoen, was droog. En het desser was obligaat. Daarbij zaten we ook nog in een buitengewoon benauwde ruimte, zonder ventilatie en vol etensluchten. We stonken toen we thuiskwamen. Bah! Geen reclame voor het restaurant. Ik heb er mijn 50e verjaardag gevierd, maar ik kom er nooit weer.

Gegeten op 10 mei 2014

MeisjeNijmegen

We hebben met een groep hier gegeten, erg leuk was dat we in een ruimte bovenin het restaurant zaten apart van de rest. We hadden alle ruimte, en het zag er erg gezellig uit allemaal. Het eten was eenvoudig, maar erg lekker. Als voorgerecht kregen we een combinatie van verschillende gerechtjes. Daarna heb ik vlees gegeten, en als nagerecht tiramisu met sinaasappel; die sinaasappelsmaak van de tiramisu vond ik niet een heel groot succes, maar de tiramisu was verder in orde. De wijn was erg lekker, en de bediening was vriendelijk. Ik heb een fijne avond gehad hier.

Gegeten op 29 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Louis XV in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Louis XV. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.