Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Louis XV in Groningen - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 311 69 51

Bougondisch genieten

“Après nous, le déluge”, oftewel: “Na ons de zondvloed”. Beroemde woorden die de Franse koning waar het restaurant naar vernoemd is ooit van zijn maîtresse te horen kreeg. Geniet van het moment, morgen zien we verder, bedoelde zij ermee. Een bourgondische levensopvatting die ze hier met genoegen hebben geadopteerd.

robert110

• Service

• Decor

• In behandeling

Via online reservering

Een 4-gangen diner via iens. Een hele tijd geleden hier eens wezen eten. Bij binnenkomst werden we goed ontvangen. Al snel stond er een lekkere amuse op ons te wachten tesamen met een lekker rood wijntje. Het voorgerecht was erg lekker. Het tussengerecht kwam wel wat snel na het voorgerecht. Het hoofdgerecht daarintegen duurde weer iets langer, waarschijnlijk omdat het drukker was geworden. Geen probleem mee dus. Dit hoofdgerecht was heerlijk en eigenlijk zaten we al een beetje vol. Met de proeverij van nagerechten konden we dit avondje uit met succes afronden.

Bedankt voor deze fijne avond.

Gegeten op 27 januari 2015

Alfredthie

Via online reservering

Het was weer een gezellige avond. De wijnen( uit Israel) waren goed uitgekozen door de bediening en de gerechten liepen goed in elkaar over, met genoeg tijd tussen de gangen door.

Gegeten op 28 januari 2015

JWIN

Via online reservering

Verrassend lekker, kan de vergelijking met een Huis ter Duin weerstaan. Attente bediening. Restaurant een beetje "kruip door, sluip door" maar wel gezellig. Goede drankprijzen.

Gegeten op 23 januari 2015

JC0804

Heerlijk gegeten bij Louis XV. De proeverij van voorgerechtjes was fantastisch, stuk voor stuk een andere sensatie! Het hoofdgerecht was ook heerlijk op smaak en het nagerecht een feestje. De bediening was uiterst vriendelijk en correct. Mijn complimenten, ik kom zeker terug!

Gegeten op 13 december 2014

anita162

29,50 voor vier gangen diner is een goede prijs, maar we kregen echt weinig eten. Na de tijd nog honger. Moesten lang op ons eten wachten. Half zeven aanwezig en tegen 11 uur eindelijk kunnen afrekenen. Geen prijskaart qua dranken te bekennen. Bij afrekenen moest vriend 14,70 betalen voor drie tapbier en een thee. Veel te hoge prijzen! Wij komen hier zeker niet nog een keer.

Gegeten op 13 december 2014

HJBruinsSlot

gisteren een zeer slechte ervaring gehad teleurstellend.
Bij het voorgerecht ging alles nog prima. Maar vanaf het hoofdgerecht begon alle ellende.
De borden waren al uitgeserveerd en toen begon het wachten op de friet en salade. Na 10 min kwam eindelijk het beloofde .....
Besloten nog een dessert te nemen...... 40 min later nog geen dessert... nog 10 min later nog steeds niets..... konden uiteindelijk toen we opstonden (stonden op tijd, was bekent bij de bediening) ons dessert gaan verwachten..... Helaas...!! we moesten echt gaan...

Bedeining/ bedrijfsleider begreep de ontstane situatie heel goed maar om 7 vaste gasten te verliezen was hem niets waard.... #fail

Gegeten op 20 november 2014

sietske89

Van de week hebben wij gegeten bij Louis XV.
WAT een heerlijke ervaring, de meest vriendelijke bediening die je kan wensen. Alles tot in de details uitgelegd en begonnen met een voorgerecht die we zelf samen hadden gesteld, 5 verschillende hapjes. Van coquilles, makreeltaartjes, tot een garnalen mango avocado taartje. ECHT SUBLIEM! Daarna een heeeerlijk varkenshaasje met brie en voor de ander een eendenfilet die helaas niet helemaal perfect gebakken was en wat spier had, met geweldige garnituren (eindelijk groentes op je bord) en geweldige friet. Daarna ook nog een proeverij van toetjes gehad, wat is dat smullen geblazen zeg. We kunnen niet wachten om weer langs te gaan!

Gegeten op 16 november 2014

sijbrand56

Prima gedineerd hier vlotte en attente
bediening en smaakvolle inrichting.
Eten was eveneens smaakvol en verzorgd, o.a uiensoep, tournedos, kalfssucade, crème brulee .
Komen zeker hier terug

Gegeten op 18 oktober 2014

mark_Prins

Louis XV is een restaurant met klasse. Een chique uiterlijk en zeer nette bediening ondersteunen het restaurant waar de term "fine dining" zeker zijn plaats is. Naast het uiterlijk en de bediening wordt erg veel zorg besteed aan het eten.

Wij hadden eendenborst en varkenshaas met brie, beide waren heerlijk. Het bord was goed opgemaakt en alles was tot in de puntjes verzorgt. De porties waren echter wel vrij klein waardoor een extra gang al gauw een vereiste wordt. De proeverij vooraf was fantastisch en is een leuke mogelijkheid om allerlei hapjes een keer te proberen. Na een voorgerecht en hoofdgerecht had ik echter als redelijk grote eter niet genoeg gehad. Daarom een punt aftrek van wat het had kunnen zijn. Als zoiets gebeurt is het voor mij altijd een grote teleurstelling. Een acht.

De bediening is erg beleefd en ook actief bezig met het verbeteren van je eet ervaring. Er wordt gepast advies gegeven en de bediening was zich er duidelijk bewust van dat eten bij Louis XV een "speciale avond" moet zijn.

Het is er rustig en stil, materialen zijn mooi en de ruimte is sfeervol. Een ideale omgeving om te eten. De uitstraling is chique en daar draagt alles aan bij. Dit is het soort restaurant waar je een serieuze date mee naartoe kunt nemen. Een 9.

Gegeten op 14 september 2014

jip5

Via Dagpas.nl hier heerlijk gegeten en dus ook zeer voordelig! We hebben genoten van een heerlijk 4 gangen diner. Het personeel is zeer vriendelijk en ondanks de drukte heeft het ruim de tijd voor je. Na het eten hebben we genoten aan de bar van een aantal heerlijke drankjes! Zeker de moeite waard om vaker te gaan eten, ook zonder de korting van Dagpas.nl!!

Gegeten op 12 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Louis XV in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Louis XV. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.