a TripAdvisor company

foto's van Louis XV in Groningen - 1 foto's van Louis XV in Groningen - 2 foto's van Louis XV in Groningen - 3 foto's van Louis XV in Groningen - 4 foto's van Louis XV in Groningen - 5 foto's van Louis XV in Groningen - 6 foto's van Louis XV in Groningen - 7

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 311 69 51

Bougondisch genieten

"Après nous, le déluge", oftewel: "Na ons de zondvloed". Beroemde woorden die de Franse koning waar het restaurant naar vernoemd is ooit van zijn maîtresse te horen kreeg. Geniet van het moment, morgen zien we verder, bedoelde zij ermee. Een bourgondische levensopvatting die ze hier met genoegen hebben geadopteerd.

ingeliefferink

Via online reservering

Verassend groot pand,waarbij een deel omgebouwd is om buiten te eten (patio) de inrichting is sfeervol.de bediening was goed en het eten was lekker. Kortom een aanrader en ik kom er zeker nog een keer.

Gegeten op 24 juli 2016

Ila87

De tweede avond van onze vakantie in Groningen gingen we bij Louis XV eten. We hadden geboekt met de AH Iens actie, maar stonden niet op de lijst. Gelukkig was er genoeg plek. Helaas niet meer buiten, maar ook binnen waren er genoeg leuke tafeltjes om uit te kiezen. Het restaurant heeft verschillende niveaus waardoor het wat knusser oogt.
Er was een uitgebreide wijn- en bierkaart, maar helaas voor mijn partner geen alcoholvrij aperitief. Dat maakt het altijd wat minder feestelijk om de maaltijd te beginnen. Wel kregen we meteen een karaf water met citroen en munt op tafel. Het was erg warm, dus die stelden we zeer op prijs.

Het driegangenmenu bestond uit een proeverij van voorgerechten (bonbon van gekonfijte eend, kroketjes van pompoen en rilettes van zalm en forel), een hoofdgerecht naar keuze en een aardbeiendessert. Van de voorgerechten vonden we de kroketjes het lekkerste. De bonbon van eend was ook lekker, maar eigenlijk net wat te groot voor één dezelfde smaak.
Als hoofdgerecht kozen we beiden voor de kabeljauwfilet met kruidenkorst en beurre blanc. We kregen er salade en frietjes met mayo bij geserveerd. Ondanks dat we met de Iens aanbieding hadden gereserveerd, had ik helemaal niet het gevoel dat we daardoor minder kregen. We hadden allebei een flink stuk kabeljauw en de frietjes kreeg je er gratis bij. Goede service dus! Het dessert was een vanilletaartje met aardbei en yoghurtroom. Lekker en niet te zoet. Omdat we ’s avonds nog plannen hadden, lieten we de thee zitten.
De rekening viel enorm: voor iets meer dan €35 tweemaal een lekker driegangenmenu, wijn en ijsthee met daarbij een gratis flinke karaf water. Voor die prijs is het helemaal een aanrader!

Gegeten op 22 juli 2016

Jaap1959

Via online reservering

Lekker gegeten, mooi gepresenteerde gerechten. Uitstekend advies bij de keuze van de dessertwijn. Een wijnarrangement was op prijs gesteld, maar de gekozen wijn paste goed bij het voorgerecht en het hoofdgerecht.

Gegeten op 22 juli 2016

welbor01

Via online reservering

Geboekt bij louis Xv maar daadwekelijk op terras van naastgelegen restaurant Txoko op binnenplaats met opendak gegeten.

Terras deed een beetje aan oud frans terras denken.
Leuk menu keurig opgemaakt
Eerst een proeverij met drie mooi opgemaakte en smakelijke items
Daarna drie keuze mogelijkheden voor het hoofdgerecht.
Keuze hoentje met sausijsje van gevogelte opgemaakt met gebakken spek en groente. Hoentje bleek niet gaar te zijn maar dit werd keurig opgelost door bediening.
een eenvoudig dessert vanille ijs in kruimels room e aardbijen en een stukje vruchten pudding. Flesje rode mix van Merlot en ?? smaakte prima. achteraf beter wit kunnen kiezen
Fijne avond gehad.

Gegeten op 21 juli 2016

JeanleRusse

Via online reservering

Lekker eten in een prachtige binnentuin in een mediterraan aandoend decor.
Groot vouwdak kan zoals bij de Arena helemaal open en laat tot ongeveer 19.00 uur de zon toe. Serieuze bediening. Tot de volgende week !

Gegeten op 17 juli 2016

marjan-kuiper

Via online reservering

Het eten was heel goed , er was een vast menu, met keuze uit het hoofdgerecht.
De bediening was erg vriendelijk en gastvrij, kortom een echte aanrader.

Gegeten op 16 juli 2016

Herdy_en_Heleen

In het kader van de AH-Restaurantactie biedt Louis XV een vast menu met een proeverij van voorgerechtjes, als hoofd keuze uit vlees, vis of vegetarisch en afsluitend een proeverij van nagerechtjes. Voorafgaand werd ook nog een smakelijke amuse aangeboden. Het voorgerecht was veelbelovend met een stevige moes van zalm en forel, een pompoenkroketje en een bonbon van eend. Stuk voor stuk erg lekker en het schepte dan ook hoge verwachtingen voor de rest van het menu. Verwachtingen die helaas niet werden waargemaakt. Als hoofd kozen we respectievelijk voor de kabeljauw en de parelhoen, maar beide waren amper op smaak gebracht. Ook de bijgaande groenten waren behoorlijk "in hun waarde waren gelaten". Gelukkig stonden er een zout- en pepermolen op tafel. Als afsluiter een proeverij van vier verschillende nagerechten, maar daar waar de keuken in het hoofdgerecht de peper en het zout waren vergeten leek bij het nagerecht de suikerpot te zijn zoekgeraakt. Wel was het bolletje citroenijs (limoen?) een verfrissende afsluiter. Hoewel we op zich prima hebben gegeten was het geheel, zeker na de heerlijke voorgerechtjes, een beetje teleurstellend.

Gegeten op 15 juli 2016

moniek49

Via online reservering

Heerlijk gegeten, prima bediening, restaurant heeft een mooie uitstraling. De proeverij van voorgerechten was uitstekend. Het dessert was tevens verrassend lekker. Wij gaan hier zeker vaker heen!

Gegeten op 14 juli 2016

NikkiZ

Super gegeten in dit mooie restaurant. Een lekkere amuse werd vooraf geserveerd. Voorgerecht een proeverij van diverse lekkere hapjes. Hoofdgerecht was fantastisch bereid en borden mooi opgemaakt. Een lust voor het oog! De huiswijn is ook erg aan te bevelen. Inmiddels uitgegroeid tot onze favoriet in Groningen.

Gegeten op 17 juni 2016

Klaartjeeet

Wij eten hier de laatste jaren vaker, dit keer met ons gezin met 3 pubers.
De prijs-kwaliteitverhouding was weer uitstekend. Wij aten het 3 gangenweekmenu ad eur 27,50 pp, met vooraf een uitstekende amuse.
amuse: gelei van kweepeer, pompoenbavarois, serranoham
vooraf: proeverij van 5 gerechtjes
hoofdgerecht: biefstuk, sukade, wortel, venkel
nagerecht: verschillende hapjes
Wederom een prettige gastheer die vlot en vriendelijk bedient.

Al met al opnieuw prima!

Gegeten op 19 juni 2016

Schrijf zelf een recensie over Louis XV in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Louis XV. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.