Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Silk Road Restaurant (Movenpick Hotel) in Amsterdam - 1
  • foto's van Silk Road Restaurant (Movenpick Hotel) in Amsterdam - 9
  • foto's van Silk Road Restaurant (Movenpick Hotel) in Amsterdam - 10
  • foto's van Silk Road Restaurant (Movenpick Hotel) in Amsterdam - 11
  • foto's van Silk Road Restaurant (Movenpick Hotel) in Amsterdam - 12

Silk Road Restaurant (Movenpick Hotel)

1. Hotel-restaurant
  2. Internationaal
  3. 62% Duurzaam

Silk Road Restaurant (Movenpick Hotel)

1. Hotel-restaurant
  2. Internationaal
  3. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 519 12 00
  2. www.silkroad.nl

Calkebab

Vandaag hebben we met 2 personen genoten tijdens de dinerdagen menu bij Silk Road.

De bediening was doorgaans heel vriendelijk maar wel een beetje stijf. Wij houden wat meer van een beetje ontspannen bediening maar de service was verder helemaal perfect.

Het decor is een beetje saai, niet echt speciaal. Ik had het wat specialer verwacht van een restaurant met een naam als Silk Road. Maar...het hoort bij een hotel en hotel restaurants zijn nu eenmaal neutraler ingericht. Het uitzicht is wel heel mooi!

Het beste voor laatst: Het eten was super. We hadden voldoende te eten. Misschien was het toetje wel een beetje te veel maar...zonder om het te verklappen, je wilt je toetje NIET missen. Elk gerecht was tot op de puntjes bereid en de smaak was heerlijk en origineel. Zelfs de koffie kwam heel verzorgd aan met handgemaakte bonbons. Koffie en thee waren wel wat aan de prijzige kant. 4 euro voor een kopje thee...

Gegeten op 23 augustus 2013

rietbrug

Donderdag 16 mei heb ik met vrienden gegeten in Silk road. We werden ontvangen door een meisje dat geen woord Nederlands sprak. De ober sprak redelijk Nederlands maar wist van toeten nog blazen. Onze jassen werden niet aangenomen. Mijn tafelgenoten wilden als aperitief een glas port waar de ober nog nooit van gehoord had. Het was een reuze aardige jongen maar geen professional. Ik had erg lekkere pastinaaksoep en als hoofdgerecht asperge linguine met schelpdieren. Het smaakte goed maar asperges zaten er niet in . Wellicht was de linguine in aspergenat gekookt maar daar was niets van te proeven. Het interieur vonden we alledrie erg ongezellig en sfeerloos. We hadden wel een mooie plek met uitzicht op het IJ.

Gegeten op 16 mei 2013

CJDippel

Met een cadeaubon van Het Parool in de hand, meldden we ons bij Silkroad. Het restaurant bevindt zich op de tweede verdieping in een zeer aanwezig hotelgebouw. Het uitzicht op een naastgelegen cruiseschip is fraai, maar een hoger gelegen restaurant is nog fraaier. De bediening was vriendelijk. Pijnlijk was dat mijn telefonisch (meerdere malen) doorgegeven reservering niet was doorgekomen. Gelukkig was er nog een tafel vrij. Het zou vervelend geweest zijn als we onverrichter zake naar elders moesten verkassen. In de directe omgeving is er ook niet veel alternatiefs. De bediening was deels Engelstalig en dat vonden we niet erg internationaal. Het eten was erg lekker. Vooraf carpaccio en ceasar salad en hoofdgerecht asperges en steak van het huis. Het nagerecht, citroentaart was ook erg goed. De porties waren ruim. Prijsstelling was goed. De inrichting is netjes, maar niet heel bijzonder. Leuk om hier eens geweest te zijn.

Gegeten op 10 mei 2013

DK20

Prima gegeten mooie tafel aan het raam, vriendelijke bediening en een leuke kaart. Er zijn ook menu opties en een prima wijn kaart

Gegeten op 9 november 2012

HenkFilius

• Uitstekend

Prima keuken, en redelijk uitgebreide kaart. Bediening is zeer vriendelijk en correct. Ambiance is sfeervol en verzorgd.

hanny

• Goed

• Goed

Hier gegeten tijdens restaurant week. Uitstekende bediening, zeer vookomend, vriendelijk en gastvrij. Alleen jammer dat het extra tussengerecht vergeten werd. Voorgerecht zalm trio erg lekker, hoofgerecht lam voortreffelijk, de vervangende vis voor mij was matig, te hard gebakken kleine stukjes vis. Maar het nagerecht maakte weer alles goed, heerlijke hangop. Mövenpick tablet chocolade meegekregen voor thuis.

Bonaire01

• Uitstekend

Zaterdag 18 juni 2011: fantastisch gegeten in rest. 'SilkRoad' in het Movenpick hotel. We hadden een tafel aan het raam met een prachtig uitzicht over het IJ. Bij de res. kon een tafel aan het raam niet gegardeerd worden. Waarom begrijpen we nog steeds niet, want in totaal waren er 4 tafels in het hele restaurant bezet...
Wij aten met 4 personen. Ik koos voor een 3-gangen menu, maar uiteindelijk is het bij 2 gangen gebleven. Er was nl. heerlijk brood met kr.boter/rommboter/olie vooraf en een amuse van avocado met een zongedroogd tomaatje.
Afijn, een aanrader is de Carpaccio Tataki, de Ceasar Salad; als hoofdrgerecht de kalfsvleesreepjes met champ.saus. Ook at een van ons kreeft, superheerlijk! De vis (heilbot) was een beetje zwaar en zout (spek eromheen). De smaak was echter prima!
Als nagerecht had een van ons het overheerlijke Movenpick ijs en een ander de Zwitserse chocolade. Allebei prachtig geserveerd en overheerlijk van smaak.
Klein minpuntje is dat men het dessert van een van ons vergeten was, terwijl het niet druk was. Maakt dan weer goed dat de bediening uiterst correct was en zeeeeer vriendelijk!
Met 2 flessen Pinot Grigio waren we 220 euro kwijt. 55 euro pp vonden wij een zeer redelijk bedrag voor een restaurant als deze!
Dit is echt een aanrader. Je gaat niet zo snel in een hotel eten, maar dit is echt een goede keus. Relaxte sfeer en geen herrie!

STH1984

• Uitstekend

Een paar maanden terug tijdens de restaurant week bezocht en zeer onder de indruk. Ondanks dat het een 'hotel restaurant' was, was het eten er goed en was de bediening zelfs uitstekend, van aankomst tot vertrek! Bij vertrek werd er een soort spaarkaart meegegeven en voor mevrouw was er een heerlijke Moevenpick chocoladereep. Wij komen deze zomer zeker een keer gebruik maken van het terras!

Chitra

• Redelijk

Afgelopen Oudjaarsavond hier een tafeltje weten te bemachtigen. Diner smaakte prima en bediening was vlot en vriendelijk. Enige jammere was dat er niet duidelijk bij reserveren vermelt werd dat er alleen een buffet geserveerd zou worden.. Het Restaurant heeft een heel mooi uitzicht ook, maar dan moet je ook wel aan het raam zitten en daar zaten wij helaas niet...

gnoe

• Redelijk

Wel lekker gegeten tijdens de restaurantweek, maar m.u.v het dessert niet heel bijzonder. De cantharellensoep (zonder de bijbehorende parelhoendumpling) was lekker. Als hoofdgerecht kregen we als vegetariers pasta met doperwtjes en verse truffel: lekker, goed gemaakt (verse pasta), maar enorm veel, erg vet en wat weinig groente; het was beter geweest dit in een kleinere hoeveelheid als tussengerecht te serveren. Het was zo machtig dat ik het geweldige nagerecht van 'Paris macarons' met pistache en ijs helaas niet op kreeg.

Schrijf zelf een recensie over Silk Road Restaurant (Movenpick Hotel) in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Silk Road Restaurant (Movenpick Hotel). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.