Hermitage

• 8.0

• 7.9

sloot009
  • Recensies in de laatste twee jaar

30 aug lunch met Groupon aanbieding. Gekozen voor een verrassingsmenu. In onze ogen klopte alles, prachtig decor, vriendelijke en attente bediening, sfeervol en vooral heerlijk eten. Over wijn kunnen we geen oordeel geven omdat we geen alcohol mogen drinken. Ondanks dat het best een chique gelegenheid is voel je je echt op je gemak. We hebben het enorm naar ons zin gehad.

Gegeten op 30 augustus 2012

vboersma
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een prachtig restaurant. Heel mooi ingericht op een mooie lokatie. Het eten was goed en creatief. Ze hebben ook (terecht) een Michelin ster. De bonbons bij de koffie vielen tegen maar de gerechten zeker niet.
De service is eigenlijk iets tegen gevallen. Ik vind het toch vreemd dat als je niet het wijnarrangement volgt je nooit iets te drinken krijgt aangeboden ook de toelichting bij de wijnen was beperkt.

Jjaappaann
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij kozen voor het Alliance menu en we vonden de vis (Griet), droog, ofwel te gaar. Het hoofdgerecht was met truffel bereid en het vlees van goede kwaliteit en daarmee de beste gang, maar slordig gepresenteerd op het bord. De ingrediënten zijn niet allemaal even vers was onze indruk. Het wijnarrangement was super, het brood is er goed en er wordt goede koffie geserveerd.
Het restaurant (decor) mist een zekere frisheid. Er staat een lelijk glimmende kaarsenstandaard met dito kaarsen en er staan nauwelijks/geen bloemen. Geldt ook voor het personeel.

Gegeten op 10 augustus 2012

Slotjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi weer om aan het water te lunchen. Het uitzicht is mooi. Echter de direct hiernaast gelegen brug met veel verkeer verstoort de rust.
Altijd goede recensies over Hermitage gelezen, viel toch een beetje tegen. Het hoofdgerecht was met een mooi korstje gebakken, maar van binnen toch iets te rood en hierdoor niet mals genoeg. Advies voor de familie Klein; wanneer er bepaalde gasten uitbundig worden begroet, is het een kleine moeite om de gasten aan de tafeltjes er naast in ieder geval ook even gedag te zeggen, al is het maar in het voorbij lopen.

Gegeten op 1 augustus 2012

Stapj
  • Recensies in de laatste twee jaar

Binnenkomst was goed en attent door gastvrouw, door eigenaresse ook naar tafel gebracht. Meubilair, ambiance en keuzes voor bestek/porcelein zijn allen zorgvuldig. We waren met groupon met 4 personen, maar komen geregeld boj michelin of alliance restaurants en deze stond op t lijstje. We hadden 7 gangen en het was geweldig !! We hadden 2 personen die enkel rund, varken en vis wilden, en daar werd rekening mee gehouden. Service was meer dan uitstekend, al had de garcon wel wat informeler of vriendelijker mogen zijn, dan de museumsuppoost die hij nu was. Toch was hij wel correct en verstond hij zijn vak, dat overigens voor al het personeel gold. Eten was zeer goed op smaak, mooie opbouw van gerechten en zoals je mag verwachten goed rekening gehouden met het seizoen. Diversiteit aan structuur, kleur en type gerecht maakt dat het een geweldig menu was. Er werd goed rekening gehouden met bijvullen drank en brood, we hebben nergens om hoeven te vragen. Familie Klein verstaat zijn vak, ze zijn klantvriendelijk. Decor is schitterend zo aan het water in zo'n pand. door goed met grouponners om te gaan, laat je zien dat je je visitekaartje kunt afgeven. Chapeau !! Door de bediende jongeman die iets meer uit zijn rol kan halen, kom ik uit op een 8 voor service, maar op veel vlakken was het ook een 10 hoor !!

wilma68
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastische 4-gangen lunch genuttigd, aangepast menu voor niet-vis liefhebber was geen probleem. goede bijpassende wijn. alles heel verzorgd.

Ton Schroder
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vader en zoon Klein doen het samen prima in de keuken. Heel klassiek wordt er gekookt met lichte moderne invloeden. Dit keer niet voor de "goude oude" ganzenlever of tartaar met gepocheerd eitje gekozen, maar de Iberico ham. Superieur van kwaliteit met (ja toch) ganzenleverkrullen. Tomatenfocaccia erbij heeft niet echt toegevoegde waarde. Tafelgenote nam (Canadese) kreeft met heerlijk geconfijte en gegaarde varkenswang. De rode mul met in ganzenlever gerolde gerookte paling was van grote klasse. Zeker de cuisson van de vis. Andere gerecht van griet met kokkels, zeekraalcreme en amandel was ook prima in orde. Wel vreemd: bij de kreeft en de rode mul werd op de kaart en in de mondelinge presentatie bloemkool aangegeven, maar in beide gevallen was het broccoli! Nagerecht van rood fruit en een klaasassortiment waren oké. De opmaak van de borden is mooi, maar haalt niet een echt artistiek niveau. Dit wordt ruimschoots gecompenseerd doordat er bijzonder op smaak wordt gekookt. En uiteindelijk gaat het daar om. Een prachtige biologische Condrieu maakte de maaltijd compleet. Attente, vakbekwame en vriendelijk personeel. En met veel ruimte tussen de tafels, en gemakkelijk zittende stoelen is het goed vertoeven in dit restaurant.

Marco&Corry
  • Recensies in de laatste twee jaar

Perfect verzorgde avond. Sommelier zorgde goed ons; Prachtige wijnen die ook een glimlach van hem verdienen. Komen graag terug

Marina Witkamp
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij Hermitage gegeten tijdens de Dining with the Stars dagen.
Vooraf aangegeven dat mijn man geen vis lust en dat ikzelf geen orgaanvlees eet. Hier is geen rekening meegehouden.
Wij hadden een 5 gangen diner. De Amuse was heerlijk, Verse broodjes worden regelmatig aangevuld en ook de wijn was voortreffelijk. Maar omdat er geen rekening is gehouden met onze voorkeuren viel het eten tegen. De 1e 3 gangen bevatten vis. De hoofdschotel was heerlijk.

Ray70

• Matig

Op kerstavond met een groep gegeten. Vind het lullig om te zeggen maar al met al is het ons behoorlijk tegen gevallen. Wat er uit de keuken kwam was heerlijk maar de smaaksensaties ontbraken. Echter alles eromheen was echt beneden de maat, starre en inflexibele bediening (op 1tje na), kille ambiance en nul beleving. Toch even een aantal voorbeelden. We hadden voor het 5 gangen kerstavond menu gekozen met een wijnarrangement. Twee van ons hadden liever kaas als dessert, dat ging niet want ze hadden geen kaas. Een stel wilde met creditcard betalen maar dat hadden ze liever niet. Dat vind ik niet kunnen. Al met al was de rekening niet in verhouding met het geheel t.w. €341 per stel!!

Schrijf zelf een recensie over Hermitage in Ridderkerk

Schrijf hieronder je recensie over Hermitage. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!