• foto's van Spirit in Rotterdam - 1

3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 010 411 63 56
  2. www.spiritrotterdam.nl

mm-proever

Gisteren hier gegeten, wel al eerder iets gehaald. Je kan zelf wat je lekker lijkt op een bord scheppen of in een bakje als je meeneemt van een buffet wat zeer veel keus heeft. Alles is vega en biologisch, maar je mist het vlees niet ,omdat het eten heerlijk is klaargemaakt. Complimenten aan de kok(s)! Snap ook nu waarom het hier altijd druk is. Voordeel dat je hier de hele dag wat kunt eten en ook geen bediening die drankjes probeert aan te smeren.Erg goed concept, hier gaan we vaker eten of wat halen.

Gegeten op 24 maart 2015

arendvoskuijl

Spirit huist in een typisch rotterdamse setting, een no nonsense wijk uit de jaren '50. Het is beneden aangenaam ingericht. Boven zit je ook prima, een beetje kantine-idee. Sommigen drinken daar alleen een biertje. Dat is wat minder qua uitzicht. Het eten? Het is opscheppen in buffet vorm, prima, het eten is erg goed van smaak. Ik had beter twee maal kunnen gaan voor een kleine portie, nu lag mijn bord wel erg vol. Het is vers, goed op smaak, veel groente enz. Ook geschikt voor fiijnproevers zoals wij. Ruime glazen wijn, ook prettig. De bediening was behulpzaam, ik mocht op rekening zetten en alles op het laatst in een keer betalen. Ze groeten zelfs nog terwijl ik dat vergat. Terugkeer adres. Waarom zit er geen Spirit in Den Haag?

Gegeten op 7 maart 2015

marlieke6

Yes! Weer een plaats waar ik als vegan goed kan eten. Ik stuitte bij mijn bezoek aan Rotterdam op dit 'restaurant'. Het eten was heerlijk en ik had enorm veel keus. Dat verklaarde wellicht ook waarom het zo druk was op een dinsdagavond. De eetgelegenheid deed me aan de supermarktketen Wholefoods denken. Ik zou dit echter meer als een take-away willen beschouwen en niet als restaurant. Als ik aan een restaurant denk, denk ik toch aan een knusse en sfeervolle ruim te waar je eten gebracht wordt. Het personeel was erg vriendelijk, maar je eten moet je zelf naar boven brengen.

Gegeten op 17 februari 2015

ME-Heiloo

Met onze voorbereiding voor ons bezoek aan Rotterdam hadden wij gezocht naar een biologische restaurant. Afzonderlijk van elkaar kwamen wij terecht bij Spirit. Er was geen twijfel dat wij hier wilden eten! Wat een verrassing toen wij ontdekte dat Spirit deels uitmaakt van de Groene passage! Wat fantastisch! Wij hadden de hele dag hier kunnen doorbrengen! Bij Spirit mochten wij zelf onze lunch uitkiezen van een zeer gevarieerd warm en koud buffet. Na het opscheppen werden onze (rijk gevulde) borden gewogen bij de kassa. In de frisse en lichte ruimte hebben wij rustig genoten van de variatie van geuren, kleuren, texturen en smaken. Wij komen zeker terug als wij weer in Rotterdam zijn! Hadden wij maar zoiets bij ons in de buurt!

Gegeten op 13 maart 2015

Food73

Wat een lekker buffet is dit zeg! Alles biologisch en vers.. Het is lekker vertoeven hier en de bediening is erg attent.. Wel wat aan de dure kant.

Gegeten op 12 maart 2015

Senor_Batllo

Spirit is een zelfservice restaurantje bij De Groene Passage in Rotterdam. Ik eet daar vrij vaak, omdat je daar een heerlijke en snelle hap kunt eten wat ook nog vegetarisch-biologisch is.

Bij Spirit zijn er standaard veel koude en warme gerechten. Zoveel keuze is er dat het moeilijk is om niet van alles te nemen ... Ze hebben ook veganistisch, glutenvrije en lactosevrije gerechten.

Onlangs heb ik ontzettend veel genoten van de lactosevrije toetjes: vooral van de adukibonen mousse dat doet herinneren aan chocolademousse, van de quinoa-sinasappelsalade en van de cake met amandelmelk topping.

Gegeten op 3 maart 2015

Sandra_T

Spirit was anders dan we hadden verwacht. Minder restaurant, maar prima voor een verantwoord hapje eten. Het eten was lekker, maar werd snel koud, omdat de borden koud waren en de schalen met eten niet verwarmd werden. Het kiezen van de gerechten, afwegen en betalen kost dan teveel tijd.

Gegeten op 31 januari 2015

Sonjavanderneut

Je kunt van het buffet zelf kiezen uit het enorme aanbod en het is allemaal gewoon ontzettend lekker: de linzen-tomaten soep vooraf, de schorseneren met heerlijke saus, de lasagna, gegrilde courgette... Probeer vooral de vegabitterbal als die er is! En bewaar beslist een plaats voor het toetje. Wat een superkoks daar!

Gegeten op 29 november 2014

trudy55

Spirit heeft zijn nieuwe populariteit helemaal verdiend. Ik bezoek de Groene Passage al sinds het bestaat en heb het restaurant zien veranderen van een suffe geitenwollen sokken barretje in hip stijlvol en goedlopend restaurant. Het concept vind ik geweldig: opscheppen wat je wilt en betalen naar gewicht. Het buffet is uitgebreid en van goede kwaliteit, met bijzondere ingrediënten. Er zijn warme en koude gerechten, salades, toppings, soepen en nagerechten. Onlangs is er ook vegan ijs bijgekomen, helaas nog niet geproefd. Ik eet hier 's avonds altijd met veel plezier. Overdag wil ik nog wel eens langsgaan voor een koffie/thee met lekkernij. De scone is een vaste prik, maar ik ben ook nog nooit teleurgesteld geweest in de taarten (citroen, witte-chocola, kwark). Allemaal heerlijk, met de ingrediënten op kaartjes (ook handig).

Gegeten op 10 oktober 2014

Ruur

Het eten kun je zelf opscheppen bij een buffet en je betaald vervolgens voor het gewicht. Er is enorm veel keuze (50 verschillende gerechten zag ik ergens staan) en alles ziet er lekker uit. 'Nadeel' daarvan is dat je veel verschillende dingen opschept en sommige dingen uiteindelijk niet zo lekker bij elkaar passen, want de variatie aan gerechten is enorm. Het eten is erg lekker en smaakvol. De service is ok (maar het is zelfbediening, dus valt verder niet zoveel aan te doen), de inrichting een beetje kantine-achtig, niet echt sfeervol. Maar het lekkere eten en genieten van de ruimte keuze aan gerechten maken veel goed!

Gegeten op 21 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Spirit in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Spirit. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.