Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Spirit in Rotterdam - 1

3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 010 411 63 56
  2. www.spiritrotterdam.nl

Sonjavanderneut

Je kunt van het buffet zelf kiezen uit het enorme aanbod en het is allemaal gewoon ontzettend lekker: de linzen-tomaten soep vooraf, de schorseneren met heerlijke saus, de lasagna, gegrilde courgette... Probeer vooral de vegabitterbal als die er is! En bewaar beslist een plaats voor het toetje. Wat een superkoks daar!

Gegeten op 29 november 2014

trudy55

Spirit heeft zijn nieuwe populariteit helemaal verdiend. Ik bezoek de Groene Passage al sinds het bestaat en heb het restaurant zien veranderen van een suffe geitenwollen sokken barretje in hip stijlvol en goedlopend restaurant. Het concept vind ik geweldig: opscheppen wat je wilt en betalen naar gewicht. Het buffet is uitgebreid en van goede kwaliteit, met bijzondere ingrediënten. Er zijn warme en koude gerechten, salades, toppings, soepen en nagerechten. Onlangs is er ook vegan ijs bijgekomen, helaas nog niet geproefd. Ik eet hier 's avonds altijd met veel plezier. Overdag wil ik nog wel eens langsgaan voor een koffie/thee met lekkernij. De scone is een vaste prik, maar ik ben ook nog nooit teleurgesteld geweest in de taarten (citroen, witte-chocola, kwark). Allemaal heerlijk, met de ingrediënten op kaartjes (ook handig).

Gegeten op 10 oktober 2014

Ruur

Het eten kun je zelf opscheppen bij een buffet en je betaald vervolgens voor het gewicht. Er is enorm veel keuze (50 verschillende gerechten zag ik ergens staan) en alles ziet er lekker uit. 'Nadeel' daarvan is dat je veel verschillende dingen opschept en sommige dingen uiteindelijk niet zo lekker bij elkaar passen, want de variatie aan gerechten is enorm. Het eten is erg lekker en smaakvol. De service is ok (maar het is zelfbediening, dus valt verder niet zoveel aan te doen), de inrichting een beetje kantine-achtig, niet echt sfeervol. Maar het lekkere eten en genieten van de ruimte keuze aan gerechten maken veel goed!

Gegeten op 21 oktober 2014

Hilletje

Kijk, dit is mijn soort eten. Ik word hier altijd helemaal blij van. Zoveel keuze, met zorg klaar gemaakt, vernieuwend, vers, biologisch.... in een woord HEERLIJK! Maar, er is een probleem bij spirit, dat is het wegen van de borden. We moesten in de rij staan met als gevolg dat ons warme eten koud was toen het op tafel stond. Koude gevulde pasta is gewoon echt niet lekker en koude gerstekroketjes ook niet. Vandaar dat de service een 5 krijgt. Als was het bedienend personeel heel vriendelijk. Ook was het enorm aan het galmen binnen met als gevolg dat ik letterlijk en figuurlijk erg snel vol zat. Erg jammer. De volgende keer ga ik hier niet eten maar ga ik voor take-away. Dan warm ik mn maaltijd thuis wel op. Weet ik zeker dat het warm is.

Gegeten op 17 oktober 2014

mabepu90

Ondanks dat het meeste niet helemaal mijn ding is en ik hier altijd het verkeerde eten bestel, weet ik dat het eten hier niet slecht is. Ideaal restaurant voor mensen met voedselallergieën omdat er bij elk gerecht staat wat er precies in zit. De sfeer is mij net iets te "geitenwollen sokken" en net wat te veel gezinnen met kleine kinderen. Raar wat de inrichting is vrij strak en modern.

Gegeten op 16 juli 2014

MCWA

Heerlijk eten bij Spirit, lekker opscheppen en betalen wat het gewicht bepaalt. Fijn om vegetarisch te kunnen eten en binnen de kortste keren lekker vol te zitten. Kon je maar bij elk restaurant zo fijn en lekker vegetarisch eten en ook nog een goed vol zitten! Heerlijk! Alleen hou ik er niet zo van om met je bordje in de rij te moeten om af te rekenen, dat vind ik echt een minpunt en vandaar een 6 voor de bediening. Wijnen heb ik hier niet geproefd, wel een cocktail die viel wat tegen. Maar volgende keer gewoon een wijntje erbij en ik ben happy. Deze middag konden we buiten zitten, binnen was het wat rumoerig. Ja, hoor voor mij een plekje in de top 25.

Gegeten op 20 juni 2014

marshmallow

Lekker gegeten bij spirit en niet voor de eerste keer. Zoals eerder een uitgebreid aanbod aan vegetarische gerechten en lekkere verse salades van het seizoen. Dit keer een lekker glas witte wijn erbij gedronken. Voor mij genoeg keuze in gerechten om nog eens (of vaker) terug te komen!

Gegeten op 6 september 2014

jl51

Altijd heerlijk eten in dit restaurant. Buffet wordt constant aangevuld. Vegetarisch eten op allerlei manieren. Hier eet iedereen lekker. Nadeel is dat je altijd teveel opschept. Personeel is zeer vriendelijk. Alles ziet er netjes en schoon uit. Gratis kraanwater. Sfeer onder de bezoekers is ook gezellig. Ook gratis kranten om te lezen, dus ideaal als je alleen bent.

lekkerbekje 58

Spirit is weer eens het bewijs dat de vegetarische en biologische keuken volwassen is geworden. Dit is topkwaliteit. We konden kiezen uit wel 20 gerechten uit een 'lopend buffet'.
Alles smaakte even goed. Behalve de seitanschotel. Die was wat te ver ingedikt en daardoor bremzout geworden. Dat is dan weer het nadeel van zo'n buffet.
Op onze opmerking hierover werd overigens goed en professioneel gereageerd.

Het decor oogt wat kantine-achtig maar we komen zeker nog eens terug.

Gegeten op 30 augustus 2014

Mw de Lange

Vega en biologisch zelfbedieningsrestaurant wat inpandig is bij de Groene Passage. De biologische supermarkt. Formule is zo: je pakt een bord, schept op wat je wilt hebben en rekent je bord af bij de kassa waar het gewogen wordt. Best prijzig al met al. Veel keuze uit de soorten gerechten. Wat mij tegenhoudt om nog een keer te gaan is het hygienische aspect, je bedient jezelf met plakkerige lepels die tig mensen voor je hebben vastgepakt terwijl jij de zoveelste bent die boven de gerechten hangt. Geinig om gezien en meegemaakt te hebben, maar voor mij niet nog een keer.

Gegeten op 19 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Spirit in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Spirit. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.