Spirit over zichzelf

Our idea is simple: making good food that not only tastes better, but sounds better and feels better too. That’s why our dishes are prepared daily, with respect for humans, animals, environment and economy. This means: 100% organic and 100% vegetarian.

Inge-uit-Leiden
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nieuw concept: betalen per gram voor wat je eet. Keuze enorm; te veel om te kiezen en ziet er lekker uit. Eten is heel lekker; soms nieuwe nog niet bekende smaken. Na hoofdmaaltijd nog keuze uit enorm veel toetjes. Lekkere wijnen (zowel rood als wit geproefd) en goede koffie. En dat allemaal voor een goede prijs. Was voor bord eten en glas wijn (3,75) samen 14,75 kwijt. En dat allemaal biologisch en vegetarisch.
Publiek zeer divers: jongeren, ouderen, mensen samen maar ook alleen. Rond zeven uur waren er veel eters. Hier kom ik zeker een keer terug

Gegeten op 15 april 2014

guidoeet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd lekker hier! Normaal ben ik niet van buffetachtige gelegeheden, maar dit is wel heel wat anders. Iedere keer verrassend lekkere gerechten met veelal biologische ingredienten. Keuken komt regelmatig kijken of schalen er nog goed uitzien. Prima niks aan veranderen!

Gegeten op 2 februari 2014

basilico
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een snelle en toch gezonde hap, een bord vol lekkernijen opgeschept. Alles ziet er aantrekkelijk uit met kleine bordjes erbij die aangeven welke ingrediënten gebruikt zijn. Het is eigen service, maar de dienbladen van vertrokken klanten worden gauw opgeruimd en de mensen aan de kassa zijn snel en vriendelijk. Met 50 verschillende gerechten kan iedereen iets wel vinden. Van salades tot warme gerechten en toetjes. Een keur aan keus. Prima.

Gegeten op 8 april 2014

stevendebeven
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier kun je snel, goedkoop, maar heerlijk eten. Veel keuze aan vegetarische, biologische hapjes, de een nog lekkerder dan de andere. Ook erg geschikt om af te halen. Personeel is behulpzaam en zorgt ervoor dat alles er netjes uit blijft zien. Zeker niet de sfeer van een vreetschuur, zoals je die meestal hebt bij een afhaalbuffet.

Gegeten op 29 maart 2014

ljv
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben in de avond een kleine eter, dus dit is voor mij top. Waarom?
Je betaalt per gram!! Ik heb een bord vol voor maar 6 euro. En dan is het gezond. Biologisch. Lekker! Vega. Okay dat hoeft van mij niet perse maar ik vind het prima.
Je kan ook take away doen, dat scheelt ook weer 50 cent ofzoiets.
En gratis kraanwater, zoals het hoort.
Ik hou niet van buffet, behalve bij spirit.
Enige minpuntje, soms zijn de smaken een beetje vlak. Van mij mogen er iets meer kruiden in.
Ik eet of haal hier elke week.

De service is ook prima. decor is prima, gewoon basic. Oja, en ze zijn tot half11 open! (keuken tot 10).

Mijn favo: de quinoa, de curries, het feit dat ik 20 verschillende hapjes op mn bord kan leggen.
Pas wel op met de avocado dip, die weegt veel haha. Dus betaal je veel.
Ik ben meestal circa 7 euro kwijt.

Gegeten op 4 april 2014

secret
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hè, hè eindelijk een goed vegetarisch restaurant gevonden met prachtige gerechten en gewoon lekker bier en wijn. Geen geitenwollen sokken geneuzel, maar aandacht voor goed eten. Wat een keuze. Het gaat in buffetvorm. Je kiest wat je maar wilt. En wat grappig, je betaalt naar gewicht van wat er op je bord ligt. Je kunt het volladen, maar ook lekker eerst wat voorproeven en later nog eens gaan. Wel steeds wegen en betalen. Maar dat ging reuze snel en erg vriendelijk. Onze ogen waren groot, maar we hebben alles op gegeten en het was nog steeds redelijk van prijs. Over de smaken geen discussie, gewoon heel lekker. En het was allemaal 100% vegetarisch en 100% biologisch. En wat een heerlijke biertjes. En ook betaalbaar. Kortom als je wilt kiezen uit meer dan 50 gerechten dan is dit je adres. Jammer dat ze alleen in Rotterdam zitten, voor ons dan ook een adres als we een weekendje Rotterdam doen. Ook aan te bevelen trouwens.

Gegeten op 22 maart 2014

Diek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vooral voor de vegetariër een walhalla maar ook als alles-eter kom je hier goed aan je trekken. Ruime keuze, mooie diversiteit aan smaken, kleuren en geuren. Zelf afwegen en dan naar gewicht van je bordje afrekenen. Flink aan de prijs! Maar het eten is er wel lekker. De locatie is een soort ouderwetse schoolkantine en dus nogal saai. Door de hoge prijs laten we ons toch een beetje afschrikken.

Gegeten op 1 maart 2014

RoelandFotograaf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gemiddeld een 8, en dat voor een selfservice restaurant. Het eten is goed, vers, smakelijk en heel, heel veel keuze. Alles vegetarisch, veel veganistisch en het staat allemaal goed aangegeven met kaartjes. Dus je kunt hier je hart ophalen.

Smaken zijn goed, al zijn ze soms net iets te vlak. Toch een 9 voor het eten, omdat er zo enorm veel keuze is, soepen, koude en warme gerechten, gefrituurde snacks, wat voor vegetariers echt een unicum is.

Het is niet de gezelligste ruimte, maar ik houd wel van dat strakke, en ook het heen en weer lopen van andere mensen stoort me niet. Er wordt veel gelopen omdat het je eigen eten gaat opscheppen, en afwegen en afrekenen. Daarom ook kunnen er hele redelijke prijzen gerekend worden. Ik denk dat als je alleen een hoofdgerecht neemt, je voor 10 euro klaar kan zijn.

Desserts zijn mij een beetje te simpel/vlak. Dat kan beter, maar het eten zelf, de heerlijke koffie, en de clientele die er zit, maken dat ik zeker vaker zal gaan eten.

Gegeten op 7 maart 2014

proeversaccount
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren heerlijk gegeten bij Spirit, afgegaan op eerdere recensies op Iens. We waren blij dat we een van de laatste plekjes konden bemachtigen naast een aantal zwervers en hun biertje. Dit om aan te geven dat de klanten zeer gemêleerd zijn: iedereen is welkom en dat geeft een goede sfeer. Het eten was vers en heerlijk. Gegrilde courgette met knoflook, pepertjes en wat kruiden en heerlijke guacamole (goede structuur vooral: grof!). De pinot grigio was verrassend fris en fruitig. Het zuurdesem brood met roomboter lijkt simpel maar als alles van goede kwaliteit is zoals hier mag je mij er voor wakker maken. Maar een van de grootste geheimen is hier toch echt de chocolademousse. Ik heb spijt dat ik niet een portie mee genomen heb voor de volgende dag...
De keuken mag iets gewaagder zijn qua kruiden wat mij betreft (denk aan kaneel, garam masala, hete kerrie, komijn, nigellazaad enz.) Tafels met lege borden worden snel afgeruimd wat wel zo fijn is. Prachtig concept!

Gegeten op 1 maart 2014

verasisco
  • Recensies in de laatste twee jaar

This is good, cheap, fast and healthy.
Shame you won't find biological meat or fish here but eggs, cheese, legumes&rice and nuts should satisfy the protein needs of those like us who are not into soy and seitan processed protein. Coffee&tea is good (and good-sized), smoothie is not fresh but I guess they make it every couple of hours during busy times. Good price/quality ratio.

Gegeten op 22 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Spirit in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Spirit. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!