a TripAdvisor company

foto's van Spirit in Rotterdam - 1 foto's van Spirit in Rotterdam - 2 foto's van Spirit in Rotterdam - 3 foto's van Spirit in Rotterdam - 4 foto's van Spirit in Rotterdam - 5 foto's van Spirit in Rotterdam - 6

Spirit

3. Topper 2016
  1. Toon telefoonnummer 010 411 63 56
  2. www.spiritrotterdam.nl

nathalieee

Het eten bij spirit is altijd een feestje..ik houd het meeste van de tempeh met de snijboontjes maar ook de andijvie of gegrilde groenten neem ik altijd standaard..de maiskoekjes neem ik altijd meerder van..deze zijn zoooo ontzettend lekker..ik neem voor deze koekjes altij een sausje bij mijn eten..wat ik jammer vind is dat ik deze koekjes ook erg lekker vind met de sojasaus maar ze hebben geen minibakjes voor de saus..als ik deze saus op mijn bordje doe is hij al door mijn eten heen voor ik mijn koekjes erin kan dopen..verder had ik de vorige keer een haar in mijn eten..waardoor mijn trek spontaan wegging..ik zei er wat van...en ik kreeg niet mijn gels terug (ook al had ik bijna niets op) omdat ik mijn bon niet had! Dat vind ik echt nul service..had dan op zijn minst mijn eten opnieuw gewogen en dat bedrag teruggegeven. Ik heb wel een gratis cappuccino gekregen..deze cappuccino vond ik vroeger zo lekker dat ik hem zelfs to go meenam maar hij is tegenwoordig erg ''milky' en lauw ipv lekker warm. Maar nogmaals het eten is zo lekker..de sfeer is chaotisch..beetje kantinesfeer...het terras vind ik erg leuk met uitzicht op de Goudse singel..het personeel vind ik erg wisselend qua vriendelijkheid..leuk is dat je water kunt schenken uit de kraan..ik drink thuis ook uit de kraan dus hier neem ik ook wel eens een bekertje..de gember/wortelsap is een absolute aanrader evenals de heerlijke bonbons voor bij de koffie..de taartjes ben ik niet dol op..die zijn mij iets te vreemd qua smaak.

Gegeten op 13 april 2016

petracom

Op je vrije dag wil je toch wat anders! Maar goed, dochterlief wilde het graag uitproberen. Het was heerlijk en moeilijk kiezen. Je betaalt per gewicht, dat maakt het nog spannend ook. Want hoe zwaar is je eten??? Prima schotels en leuk om te combineren en als vis en vleeseter heb ik niets gemist.

Gegeten op 2 mei 2016

Caplysander

fijn veel keuze voor vegetariërs! wel aardig prijzig en een beetje bot personeel. ik verwacht bij zelf service niet alles maar wel wat vriendelijkere reacties bij vragen. wel verwacht ik dat de prijzen wat lager liggen bij zelf dingen op je bord moeten scheppen..

Gegeten op 17 december 2015

Vlegel

Ik heb in Nederland nog nergens anders zó lekker vegetarisch gegeten. De keuze is reuze. Geweldig! Heel veel verschillende gerechtjes geprobeerd, en allemaal even lekker. Pure smaken, verse ingrediënten die je goed proeft, ik vond het jammer dat ik niet meer honger had. In tegenstelling tot sommige anderen vind ik het helemaal niet duur; je betaalt inderdaad per 100 gram maar je kan je bord aardig vol scheppen en dan zit je nog niet aan 10 euro. Take-away is ook een optie; dat hebben we dan ook gedaan met nog wat lekkere taartjes, waaronder een vegan snicker- en een wortel- en citroentaart. Als ik in Rotterdam zou wonen zou ik hier elke dag komen! Niets dan complimenten.

Gegeten op 3 juni 2016

zonnestralen

Eten is heerlijk en gevarieerd. Opscheppen van een buffet en betalen per 100 gram. Ieder gerecht is zorg samengesteld en alle ingrediënten staan duidelijk vermeld. Spirit onderscheidt zich door de kwaliteit van de gerechten centraal te stellen, waar andere restaurant zich richten op imago en uitstraling gaat het bij Spirit om de juiste samenstelling van ingrediënten. De gerechten zijn een verademing in de Nederlandse horeca, waar middelmatige ingrediënten worden bedekt onder een dikke laag saus.
We liepen dezelfde middag langs Fenix Food Factory op Kattendrecht, waar je 15 euro voor een mager plankje met hapjes betaald, bij Spirit heb je meer keus, met meer doordachte gerechten en voor minder geld.
Voor bijzondere en eerlijke eten moet je bij Spirit zijn!

Gegeten op 13 mei 2016

Goedbeterbest

Van dit restaurant had ik meer verwacht. Qua smaak presteren de gerechten zeker niet bovengemiddeld, eerder minder dan in de overige vegetarische restaurantjes in Rotterdam. Mijn patatjes zijn vrij lauw en de asperge- en avocadosalade zijn smakeloos met af en toe ineens een kruidige, hete hap ertussen. De specerijen zijn er dus niet bijzonder goed doorheen gemengd. Sfeer is hier nergens te bekennen: monotone inrichting, kleine saaie tafeltjes, geen speelhoekje voor de kinderen, nauwelijks leesvoer en overal serieuze gezichten. Het doet sterk aan een kantine denken. Het terras ziet er wel vrolijk uit, ook al ligt het aan een drukke weg. Nog een waarschuwing: je mag (nou ja, eigenlijk: moet je) hier zelf opscheppen, maar daarbij is het wel flink oppassen geblazen. Bij de kassa bleek ik voor meer dan zes euro aan salade te hebben opgeschept, terwijl het bakje nauwelijks voor driekwart vol was.. Kortom: hier kom ik niet terug.

Gegeten op 7 mei 2016

JackN

Voor de tweede keer gegeten bij Spirit. Vegetarisch Zelfbediening restaurant met nette degelijke inrichting, misschien niet de eerste keuze voor een gezellig etentje. Maar het warm koude buffet is fantatisch. Zelfs voor een carnivoor. Veel keuze, verrassende combi's en met veel zorg en gevoel bereidt. Je kan nemen wat je wil en rekent af op basis van gewicht. Als je van lekker eten hou een absolute aanrader

Gegeten op 14 april 2016

moushimoushi

Had veel over Spirit gehoord en was er zeer benieuwd naar. Helaas vonden mijn man en ik (en onze kleintje van 2) het tegen vallen.
Concept is goed bedacht, het eten zag er ook smakelijk uit... tot je het proeft. Het "warme" eten was jammer genoeg lauw. Ook vonden wij dat er teveel kruiden door het eten is gemixt en vaak ook hetzelfde kruiden wat voor zorgde dat veel gerechten naar hetzelfde smaakten. De salades daarentegen waren wel erg lekker.
Je betaalt voor wat je opschept, dus per 100 gram. Als je een kleine eter bent, dan is dit een mooi concept. Maar ben je gewend veel te eten, dan wordt dit nog eens een duur geintje. En niet te vergeten dat de borden wat gebruikt worden vrij zwaar aan voelen. We hadden moeten vragen of het gewicht van de bord af gehaald moeten worden voor de prijs... jammer, vergeten.
Locatie was wel ok. De ingang werd verbouwd, dus was het wat rommelig en overal snoeren, wat niet handig is wanneer kinderen rond lopen. De sfeer vonden wij ook niet denderend, (helaas) veel chagrijnige gezichten, zowel bij de medewerkers als bij de klanten.
Al met al, geen succes voor ons

Gegeten op 30 maart 2016

angelique144

Ik ben een echte vleeseter en mijn verwachtingen waren dan ook niet hoog aanvankelijk. Ik dacht dat ik het vlees zou gaan missen, maar niets bleek minder waar. Heerlijke vegetarische gerechten, lekkere vleesvervangers etc.
De inrichting is gezellig, service goed en het concept van zelf je bord met eten samenstellen, helemaal top! Kortom, een aanrader!

Gegeten op 12 maart 2016

yvonneveltmaat

Op zaterdagavond om zes uur gekeken of er een tafeltje vrij was, en dat is gelukt op de benedenverdieping. Gelukkig maar, want boven was het lawaai van al die pratende mensen echt overweldigend.
Het buffet is ruim voorzien van allerlei lekkere dingen. Salades, hoofdgerechten, bijgerechten en desserts. Wat ik geprobeerd heb vond ik allemaal erg lekker. Beetje jammer dat de hoofdgerechten lauw waren, vooral voor frietjes is dat wat minder. Maar ja, dat krijg je natuurlijk snel met een buffet. Ik miste het vlees niet, vond het juist fijn om eens een restaurant te treffen waar je werkelijk een goede keuze had uit allerlei verschillende groenten. Dat zou ik vaker willen zien, meestal is de groente een bijgedachte bij het vlees.
Ik vond de prijzen erg goed voor de kwaliteit van de gerechten. Ben zelf niet zo'n grote eter, dus het was erg prettig om precies genoeg op te scheppen voor mezelf. In andere restaurants is het me vaak te veel.
Een aanrader voor de liefhebber van groente, diverse gerechten en informeel eten.

Gegeten op 5 maart 2016

Schrijf zelf een recensie over Spirit in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Spirit. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.