a TripAdvisor company

2. www.podiumonderdedom.nl
  1. 8,9 10 1 80

2. 8,9

3. 8,7

Pure gerechten met een losse benadering

De culinaire kunst van Chef-kok Leon Mazairac is dat hij zijn gasten verrast met de oorspronkelijke smaak van zijn producten. In een schitterende en ruime ambiance geniet je van de allerlekkerste ingrediënten van het seizoen. Bovendien wordt alles hier ambachtelijk bereid, van brood tot patisserie. De koks en gastheren houden elkaar scherp, waardoor de kwaliteit gewaarborgd blijft. Als gast pluk je hier de vruchten van en hoef je eigenlijk maar één ding te doen: genieten.

AuitU

Hoe lekker kan een verjaardagscadeau zijn?! Het was niet mijn eerste keer bij dit restaurant en ook zeker niet de laatste keer. Het eten is subliem lekker. Wij kozen voor het 'menu Podium' met een wijnarrangement. Elke gang lijkt een overtreffende trap van de vorige. De 15 groentes, hoe lekker! De Ravioli vurrukkulluk! Elke wijn sloot perfect aan bij de gerechtjes. En de gerechtjes waren precies goed. Wij gingen zeer voldaan naar huis.
De chef krijgt van mij absoluut een ster met een griffel!

Gegeten op 6 februari 2016

ellis

Heerlijk gegeten bij Podium. Voor het eerst in het restaurant gedeelte. Van elke hap genoten. Het halve glazen wijnarrangement paste er ook heerlijk bij. Prettige bediening met uitgebreide uitleg. En de mooie grappa's waren een extra leuke verassing.

Gegeten op 6 februari 2016

Ulysses

Absoluut geript gevoel over gehouden aan het bezoek aan Podium onder de Dom. Wij zijn echt wel wat gewend en hebben over de hele wereld gegeten maar de verwachtingen die dit restaurant schept kan het absoluut niet waar maken. De borden zijn heel pretentieus opgemaakt maar vallen direct door de mand. Zelfs oesters maken ze kapot met een klodder knolselderijpuree. Dat laatste ingrediënt kwam werkelijk over de hele linie dominant terug. Prijs kwaliteit verhouding komt in de richting van pure oplichting. Na ons bezoek wilden we dolgraag ergens een frietje gaan eten....

Gegeten op 5 februari 2016

Henk-en-gezelschap

Het eten was prima, goed bereid, mooie ingrediënten en vooral smakelijk en toch kom ik maar tot een zes. De reden daarvoor is de belachelijke kleine hoeveelheid. Een minuscuul voorgerecht, ongeveer 60 gram vlees met een mousseje en een opgeleukte lange vinger als dessert. iedereen van ons gezelschap ging niet voldaan weg en heeft thuis of in stad de trek moeten stillen. Service goed. Decor aardig. maar totaal indruk door de geringe hoeveelheid matig.

Gegeten op 27 januari 2016

harm2

Reeds twee keer gegeten; goed, ontspannen en prettig! Met name in het eetcafe gedeelte krijg je goed te eten zonder dat het stijfjes wordt. Wij komen zeker terug :-)

Gegeten op 15 augustus 2015

Roos1810

Al lange tijd stond dit restaurant op mijn "verlanglijstje". Gisteren hier vol verwachting eindelijk wezen dineren. Het restaurant zelf is vrij klassiek ingericht, waardoor voor een jongere generatie het wellicht wat stijfjes over kan komen. De bediening is zeer correct, maar ook dit is wat stijfjes terwijl ze echt jong zijn, iets persoonlijker en losser zou dan van mij wel mogen.
Wij hadden gekozen voor het 4 gangen menu. Na 2 amuses, die beiden nou niet echt smaakbommetjes waren, maar wel smakelijk, begonnen we met gekonfijte kabeljauw met vanille en kwark. De structuur van de kabeljauw was erg lekker, maar ook vrij vlak van smaak. De wijn erbij, een Riesling, vonden wij iets te heftig hierbij. Daarna ravioli gevuld met runderwang, dit was écht fantastisch! Een ware smaakexplosie, verrukkelijk en het lekkerste gerecht van de avond. Hoofdgerecht was hertenbiefstuk met een jus van hazelnoot, aardappelmousseline en wat groentjes. Wij hadden hier nog extra fois gras erbij genomen. Het was erg lekker, maar voor een hoofdgerecht wel vrij karig, eerder ter grootte van een voorgerecht. Vanwege de kleine porties en omdat we van kaas houden, een kaasplankje erbij besteld met heerlijke kaasjes. Dessert was een tarte a l'orange met bergamot.
Al met al hebben we een hele fijne avond uit gehad. Het eten en de bijpassende wijnen was allemaal lekker, de bediening was keurig, maar ik ben niet verrast.

Gegeten op 28 januari 2016

MJ164

Hier ter gelegenheid van ons jubileum gegeten. Wat een aanrader! De kwaliteit van het eten is echt fantastisch. Naar ons idee zouden ze een Michelin ster verdienen. Originele gerechten, mooie opmaak en goede smaak. Bediening vonden wij ook super! Onopvallend hielden zij steeds alles perfect in de gaten. En aandacht voor de tafels van begin tot eind! Wat hebben we genoten! Komen voor de volgende bijzondere gelegenheid graag nog eens terug!

Gegeten op 29 juni 2015

mdl89

In de zomer hier een bezoek aan gebracht. Gegeten ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vriend. Je wordt helemaal in de watten gelegd vanaf begin tot het eind. Terwijl het buiten bloedheet was, was de temperatuur binnen goed geregeld. Als jong stel trek je toch veel bekijks, tussen de voornamelijk zakendiners, maar dat was niet hinderlijk. Gekozen voor een 6 gangendiner, inclusief kaas en vol wijnarrangement. De gerechten waren cadeautjes, evenals de wijnen en speciaal bier (als aperitief en bij de kaas!). Geen mooier uitje dan een hele avond hier vertoeven. We liepen tegen middernacht pas de deur uit. Bediening was uiterst attent met het bijvullen van brood en het bijschenken van de wijn. Maar mag van mij wel wat losser en wat meer persoonlijkheid in. Omdat je anders telkens een soort echo hoort bij de tafels naast je waar dezelfde gang wordt uitgeserveerd en hetzelfde verteld wordt. Helemaal het geld waard.

Gegeten op 11 juni 2015

Pansie23

Gisteravond heerlijk gegeten bij Podium onder de Dom, voor ons de tweede keer. Het menu was een smaakbelevenis, de bediening prettig, attent en ongedwongen. De ruimte van het restaurant is prachtig. Wat een feest om hier te mogen eten, we komen heel graag weer terug.

Gegeten op 21 november 2015

Wilow

Op een woensdagavond een onbekend restaurant binnen lopen en met een onvergetelijk gevoel wat uurtjes later naar buiten lopen !! Dat was onze ervaring bij Podium Onder de Dom in Utrecht. We hadden slechts een tip gekregen om het betere restaurant van Utrecht achter de Dom te gaan zoeken. En de eerste de beste die we tegenkwamen was echt een voltreffer. Omdat we niet gereserveerd hadden was er in het restaurantgedeelte geen plek voor ons, maar wat doorgaat als het bargedeelte, met kijk in de open keuken, misstond in het geheel niet. We namen een 4-gangen keuzemenu met wijnarrangement. Als starter begonnen we met oesters, een naturel, de andere twee waren voorzien met een lichte dressing. Sinds een jaar weten we het eten van oesters echt te waarderen en deze smaakten ook weer heerlijk. Daarna tartaar met paling en een zure bomijsje: grandioze combinatie van smaken. Als derde een mousse van haas en schorseneren, te eten met een lepel (!), zo fijn van smaak. Tot slot parelhoen met een aantal puree's. Ook weer zo ontzaglijk lekker. Het wijnarrangement combineerde prima met de voorgeschotelde gerechten: van Portugese tot wijn uit Calabria. De keuze voor een toetje namen we pas op het laatste moment: een koffieijsje met een stukje witte chocolade met olijven en hazelnoot (je moet er maar opkomen), gecombineerd met een desertwijn, een Pellegrino. We kwamen tot de conclusie dat we na elk gerecht een zelfde reactie gaven aan de uitstekende bediening en dat we wellicht heel erg saai overkwamen bij hen. En voor zo'n lekker diner betaal je natuurlijk best wel wat, we hadden het er graag voor over. Terug op de hotelkamer gingen we maar eens Googelen: waar hadden we nu precies gegeten ? Lovende recensies, de beste van Utrecht, we lazen iets over een Michelinster. We ronden af: er zijn van die avonden dat je in een prima ambiance zo heerlijk hebt gegeten dat je 24 uur later nog van elk gerecht de smaak in je mond proeft. Dit was zo'n avond !!

Gegeten op 18 november 2015

Schrijf zelf een recensie over Podium onder de Dom in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Podium onder de Dom. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.