a TripAdvisor company

foto's van Podium onder de Dom in Utrecht - 1 foto's van Podium onder de Dom in Utrecht - 2 foto's van Podium onder de Dom in Utrecht - 3 foto's van Podium onder de Dom in Utrecht - 4 foto's van Podium onder de Dom in Utrecht - 5 foto's van Podium onder de Dom in Utrecht - 6 foto's van Podium onder de Dom in Utrecht - 7 foto's van Podium onder de Dom in Utrecht - 8 foto's van Podium onder de Dom in Utrecht - 9 foto's van Podium onder de Dom in Utrecht - 10 foto's van Podium onder de Dom in Utrecht - 11

Podium onder de Dom

3. Topper 2015
  4. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 635 08 88
  2. www.podiumonderdedom.nl

Pure gerechten met een losse benadering

De culinaire kunst van Chef-kok Leon Mazairac is dat hij zijn gasten verrast met de oorspronkelijke smaak van zijn producten. In een schitterende en ruime ambiance geniet je van de allerlekkerste ingrediënten van het seizoen. Bovendien wordt alles hier ambachtelijk bereid, van brood tot patisserie. De koks en gastheren houden elkaar scherp, waardoor de kwaliteit gewaarborgd blijft. Als gast pluk je hier de vruchten van en hoef je eigenlijk maar één ding te doen: genieten.

ChefWim

Gisteren bij Podium onder de Dom gegeten en onze verwachtingen waren hooggespannen.
Wij kozen met z’n vieren voor een a la carte avond en de gerechten zijn inderdaad echt goed; de ravioli is een topper, de combinatie van varken was heel smaakvol en ook de tagliata van Belgisch rund is enorm goed gemaakt. Aan tafel wordt je gerecht afgemaakt met de passende dressing of saus waarvan je de ambachtelijkheid ziet en proeft. De combinatie van harder en langoustine leek wat minder geslaagd door de langoustine die wat aan de zure kant was, wellicht dat deze in zuur gegaard is?
De sommelier had op verzoek (verrassende) wijnkeuzes gemaakt die in de meeste gevallen onze gerechten echt heel goed aanvulden. Prima om op deze manier combinaties te proeven die je zelf niet zo snel gekozen zou hebben.
Toch een paar kritische opmerkingen. In het reserveringstraject (want dat is het; via de site, een bevestigingsmail en een bevestigingstelefoontje) wordt drie keer gevraagd om allergieën of bijzondere wensen. Op de avond zelf wordt daar op geen enkele wijze aan gerefereerd, je kunt ter plekke wensen e.d. kenbaar maken en alternatieven kunnen worden aangeboden. Waarom dan al die vragen in het voortraject als daar toch aan voorbij wordt gegaan?
Nadat wij om wat brood hadden gevraagd bleef dit de hele avond doorlopend, in ruime mate, doorkomen. Op zichzelf prettig maar ergens bekroop ons het gevoel dat dit wordt gedaan om de echt te magere portionering te compenseren. Want hoe goed ook gemaakt, deze omvang van voor- en hoofdgerechten in een a la carte combinatie is te beperkt.
Podium onder de Dom is een goed restaurant, maar voor de geboden forse rekening verwachten wij een topavond en die hebben we niet gehad. De pretenties die Podium heeft, worden wat ons betreft niet waargemaakt.

Gegeten op 24 juli 2015

Grytsje66

afgelopen vrijdag hier met 2 vriendinnen gegeten. Vanaf de binnenkomst was het hier goed toeven! Aardige mensen, heerlijk eten en prachtige wijnen en een mooi ingericht restaurant. We zijn voor het Podiummenu gegaan (10 gangen) pure heerlijke smaken waar de wijnen de smaken van het eten een extra accent geven aan de verschillende goed geportioneerde gerechtjes. Zo was daar de cherrytomaat gemarineerd in aardbei, een prachtige groente compositie, heerlijk stukje rundvlees, vis in een saus met komkommer en verse kruiden.

Gegeten op 3 juli 2015

Thecomebackkid

Ik kende Podium niet en heb me volledig laten verrassen. Wat een heerlijke sfeer, relaxed en op stand. En ja, laat ik heel eerlijk zijn, op zijn tijd is dat ontzettend prettig. De bediening was attent, de wijnadviezen bij elke gang fabuleus en ik ben de tel kwijtgeraakt bij het aantal gangen dat we gehad hebben. Verrassende combinaties, heerlijke smaakervaringen en mooie mise en place van ieder gerecht. Gecombineerd met het zeer aangename gezelschap van mede-auteurs van het boek E-Business en hun bijzondere verhalen maken dat ik me deze avond nog lang zal heugen. Een absolute aanrader als je in Utrecht echt lekker wilt genieten en behandeld wilt worden als een 'koning' en 'koningin'. Het hoge waarderingscijfer op IENS is meer dan terecht.

Gegeten op 28 mei 2015

liesstar

Een tegenvaller. Het eten was vlak, miste verfijning en intensiteit in de smaken. Leuk bedacht allemaal en op zich wel eerlijk eten, maar weinig verrassend. Bovendien heel karig met de porties, vooral het hoofdgerecht.
Hoewel we ruim tevoren hadden gereserveerd werden wij nogal dwingend naar een tafeltje op de stoep verwezen - het was een warme avond, dus het was vast goed bedoeld - en kon de bediening kon niet goed omgaan met onze wens om gewoon binnen te eten. Dit resulteerde in een wat ongemakkelijke plek die in de haast werd geïmproviseerd.
De bediening was tegen het joviale aan, maar niet storend. Men deed zijn best om de gerechten en de wijnen toe te lichten. Wel erg pusherig met het water o.a. door de glazen steeds veel te vol te gooien. Het was aardig dat de chef vooraf aan tafel verscheen.
Al met al lang niet de kwaliteit die men pretendeert. Ik zou er niet nog eens gaan eten.

Gegeten op 30 juni 2015

jwpeet

Fantastisch lekker gegeten bij Podium onder dom. Coulissenmenu inclusief kaasgang. Kreeg de indruk dat het hele restaurant van dit menu aan het genieten was, dus er was goed op geoefend. Onder meer heerlijke rauwe makreel en de raviolo is en blijft een topper! Verder bijna niets op aan te merken. Bijna niets, want de broodjes waren weliswaar vers, maar te taaiig en lastig te breken en te eten.

Het wijnarrangement was voor ons de perfecte match. Het bodempje Belgisch bier in een wijnglas bij de kaasgang was verrassend lekker.

De zaak is zeer sfeervol. Wij besloten een aperitief aan de fraaie bar te gebruiken (zit die ene kierende plaat al weer vast?). Omdat we de enigen waren, voelden we ons wel een beetje aan ons lot overgelaten. Een kleine hapje bij het aperitief zou een mooi gebaar zijn. Zowel in de bar als in het restaurantgedeelte stond een bloemwerk van kunst/droogbloemen, niet echt naar onze smaak.

De mannelijk bediening was vlot en jeugdig, voor sommigen misschien iets te amicaal, maar wij voelden ons er prettig bij. De dames waren wat afstandelijker, misschien wel iets gepaster.

Gegeten op 3 juni 2015

cvogelesang

Alles aan dit restaurant is goed! Heerlijke gerechten met smaakssensaties. De raviolo was superlekker!
Een fantastische bediening. We hoefden niks te vragen of iemand te wenken. Alles verliep zo ontzettend soepel.
De alcoholvrije cocktails waren heerlijk.
Op dit restaurant valt niks aan te merken!

Gegeten op 6 juni 2015

pfiolet

Bijzonder lekker gegeten hier. Mooie gerechten, veel tussendoortjes. Soms verrassende smaken maar niet altijd (bv de groentes bij een gerecht waren tam van smaak).
Sommelier erg goed. Mooie wijnen geserveerd.
Mis bij het personeel wel het gevoel voor humor. Ze zijn erg goed maar een beetje te stijf. Iets losser maakt het restaurant alleen maar beter!
Bij het nagerecht van chocolade zat wel een heel bijzonder chocolaatje. in de vorm van de Dom! Fantastisch gemaakt.

Absoluut 1 van de betere zaken in Utrecht en zal je zeker niet teleurstellen.
Mijn recensie punten zijn gegeven voor het nivo waar ze op werken/op willen werken.

Gegeten op 2 juni 2015

kallie_32

Na velen goede verhalen toch maar eens gaan eten. Eten is prima, decor is fantastich. Maar voor deze prijzen ( 6 gangen + wijn arrangement ) verwacht ik toch meer service. Van rechts inserveren etc. Bij lange na nog geen Michelin ster waardig.

Gegeten op 29 mei 2015

Bloemen66

Dinsdag avond met twee vriendinnen hier gegeten. We wilde al eerder komen 1x kwam er iets tussen en 1x zaten ze vol (goed teken). Dit keer ruim van te voren gereserveerd op dinsdag avond. Er zaten al wat andere tafels veel zakelijk publiek. We begonnen met een mousserende wijn en namen daarna 6 gangen met bijpassende wijnen. Alles klopte met elkaar en personeel is erg aardig en attent. We vonden het fijn dat het eten 'avondvullend' was en dat er tussen de gangen voldoende tijd zat om het vorige gerechtje te laten zakken en nog heerlijk van je wijntje te kunnen genieten. Super mooie plek mooie wijnen en heerlijke gerechten en dat in het centrum van utrecht. Ga zo door ! Wij komen zeker nog eens terug.

Gegeten op 26 mei 2015

jaccominnaar

Eten hier is goed, maar niet alles is buitengewoon. De signature dish ravioli is hier al vaker genoemd en is inderdaad erg lekker. Niveau is mijns inziens nog niet consistent hoog genoeg voor een Michelin ster.
De service was prima en een compliment voor zowel de sommelier als de chef. Je krijgt aandacht zonder dat het te opdringerig of gemaakt lijkt. We dronken een erg lekkere en speciale wijn. Een Sancerre die puur natuur gemaakt is, zonder sulfiet en met en troebel uiterlijk. Past goed bij de kookstijl van de chef. Bediening was dus goed, maar wij vonden het wel te lang duren. We schoven om 19.30 uur aan waren pas om 00.45 uur klaar! we hadden de 6 gangen, maar iets meer vaart was prettig en mogelijk geweest.
Podium de Dom zit in een prachtig pand. De tafels staan ruim uit elkaar dus je zit prima. Een ding sprak ons minder aan: de kunst aan de muur valt uit de toon.

Gegeten op 25 april 2015

Schrijf zelf een recensie over Podium onder de Dom in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Podium onder de Dom. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.