• foto's van Podium onder de Dom in Utrecht - 1

3. Topper 2015
  4. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 635 08 88
  2. www.podiumonderdedom.nl

Pure gerechten met een losse benadering

De culinaire kunst van Chef-kok Leon Mazairic is dat hij zijn gasten verrast met de oorspronkelijke smaak van zijn producten. In een schitterende en ruime ambiance geniet je van de allerlekkerste ingrediënten van het seizoen. Bovendien wordt alles hier ambachtelijk bereid, van brood tot patisserie. De koks en gastheren houden elkaar scherp, waardoor de kwaliteit gewaarborgd blijft. Als gast pluk je hier de vruchten van en hoef je eigenlijk maar één ding te doen: genieten.

Proef1979

Gegeten op 13 februari 2015

RiaGB

Fantastisch gegeten. Heerlijke smaatsensaties met fantastische wijnen. Zeer creatief gekozen gerechten. Bediening moet het nog wel een beetje leren.o.a.gevraagde waterglazen en olijfolie vergeten te brengen, maar toch een uitstekende service.

Gegeten op 3 maart 2015

annet6

Geweldig gegeten, uitstekend bijpassend wijnarrangement. De gangen kwamen alleen wat snel. In de bediening liep Rick, het hele gezelschap was zeer gecharmeerd van hem. Wat een talent! Fijne tent.

Gegeten op 18 februari 2015

allard3

Bijzonder, uniek en heerlijk gegeten. Uitgebreide informatie bij het wijnarrangement was leuk en matchte met het eten. Opmaak van de borden was zeer verrassend. Enige kritiekpunt is dat ons tafeltje in het verlengde van de hoofddoorgang stond, wat het een iets minder romantisch hoekje maakte.

Kortom, prachtige avond uit. Je betaalt ervoor, maar geen restaurant in Utrecht kan eraan tippen. Van harte aan te raden!

Gegeten op 13 december 2014

petravz

Afgelopen zaterdag, met z'n 7en, weer een fantastische avond bij Podium gehad!!!
We zaten in een prachtige tuinkamer, lekker privé, en kregen een heerlijk menu met de meest bijzondere combinaties van ingrediënten.
Zoals bijv. nieroogkreeft met bergamot, bok chai, smeerwortel en aardpeer vanille, of inktvis en kippendijen met jalapenopeper en gezouten limoen en niet te vergeten de heerlijke wijting met scheermessen, hazelnootboter en Pyreneeëntruffel.
Als afsluiting ook het superlekkere kaasplankje genomen en bij het dessert kregen wij bloedsinaasappelijs met kruidnagel (en CO2) en botercrème en een freshup van amandelijs met zwarte olijf en mandarijn.
Daarna nog prachtige en smaakvolle friandises!
Dit alles werd begeleid met een prima wijnarrangement en ook de bediening was helemaal top!

Gegeten op 7 februari 2015

TimothyvanA

Afgelopen November hier met 2 personen gedineerd. Onze reservering was helaas niet goed doorgekomen, dus stonden we helaas niet op de gastenlijst. Ze zouden het even voor ons nakijken en het bleek dat we nooit een bevestiging van onze reservering hadden gehad. Maar dat bleek uiteindelijk geen probleem, we konden even aan de bar onder het genot van een drankje wachten om te kijken of er nog plek was. En dat plekje was er gelukkig.

We werden netjes naar onze tafel begeleid en wat direct opvalt is dat de ruimte van het restaurant erg ruim is opgezet. Er is erg veel privacy en mooie grote tafels. We gingen voor het Podium menu (4 gangen voor 45 Euro). Wij zijn alleen niet zulke wijndrinkers, dus het wijnarrangement sloegen we af. We hadden aangegeven dat we meer van de (speciaal)bieren waren en dat was voor de ober totaal geen probleem. Hij vroeg of hij dan per gerecht een bijpassend speciaalbiertje mocht serveren, dat leek hem ook wel een leuke uitdaging. Natuurlijk, graag zelfs!

Uiteindelijk hebben we zelfs 5 gangen gekregen en kregen we het ene na het andere heerlijke gerecht voorgeschoteld. De porties zijn zeker niet groot, maar in combinatie met de drank, de gangen en het feit dat er gedurende de hele maaltijd een portie brood met kruidenboter wordt bijgevuld, hoef je zeker niet met een hongerig gevoel naar huis, integendeel.

De uiteindelijke prijs van 130 euro (totaal) die we betaald hebben is het dubbel en dwars waard!

Gegeten op 9 november 2014

robutrecht

Wat een wereldtent is dit toch. Sinds de verhuizing vallen alle puzzelstukjes precies op zijn plaats. Je kan in het restaurant eten maar wij hebben zaterdag in de bar gezeten en gegeten. Iets lossere sfeer maar dezelfde hoge kwaliteit.
Wat een gangen en smaaksensaties. Topwijnen die lekker worden doorgeschonken.
Eigenlijk wil ik deze recensie niet plaatsen omdat ik te bang ben dat het te druk gaat worden in het beste restaurant van Utrecht. Want dat zijn ze echt met afstand.

Gegeten op 17 januari 2015

WKP

Een fantastische verrassing. Eindelijk weer een plek in Utrecht waar je in alle ruimte intiem kan dineren op een fantastisch niveau. Deze 36-jarige chef verdient met zijn chef een michelin ster in de toekomst. Eindelijk een plek waar met passie een avond wordt gerealiseerd. Een absolute aanrader. Wij gaan terug.

Gegeten op 11 januari 2015

WimMerlijn

Op de zaterdag na kerst hier met z'n 2-en gegeten. Ze zullen wel uitgeblust zijn, zo na de kerst. Niets is minder waar. We kozen voor het complete menu (7 gangen, incl. 6 bijpassende wijnen) en zijn 4 uur lang verwend. Bij binnenkomst netjes ontvangen en naar onze tafel begeleid. De kamer is heel erg ruim en tafels hebben voldoende privacy. Minpuntje: de tafel bij het raam heeft last van tocht (enkel glas). Nadat de luik werd dichtgedaan werd het veel beter. De inrichting is smaakgevoelig, maar ik vond het met het rood en mooi indirect licht erg fijn. Vervolgens werden prachtige en vooral smaakvolle gerechtjes geserveerd (waaronder: oesters, langoustine, foie gras, Griet, tajarin met truffel, kazen, dessert.) De keuze van de wijnen werd goed uitgelegd en waren stuk voor stuk hele fijne wijn-spijs combinaties. (Vivino waardeert de wijnen over het algemeen niet heel bijzonder, maar ik vond de combinaties erg prettig). Twee bijzondere vermeldingen zijn voor mij de tajarin met Parmazaanse kaas en truffel. Wat een SMAAK. De tweede is het dessert Dom: spicy chocolat, met een heuse domtoren van chocolade en verdomd goed op schaal ook. En als Utrechter breekt dan je hartje ;-) De bediening was attent, vriendelijk en foutloos. Het ontbrak ons aan niets. En als ik de andere recensies lees zie ik vaak 'kleine porties'. Gezien de smaaksensaties ga ik hier volledig in mee. Graag bij de volgende keer 'grote borden vol' van deze culinaire hoogstandjes. En dan de eindconclusie: met € 135 per persoon is het zeker niet goedkoop en heb ik wat moeite met de prijs/kwaliteit verhouding. Dit komt ook omdat mijn vrouw van het wijnarrangement 'slechts' halve glazen wenste. Op de rekening was hier helaas geen rekening mee gehouden. Dan maar 1 of 2 keer per jaar naar Podium omdat ik simpelweg de kwaliteit en creativiteit wil blijven proeven.

Gegeten op 27 december 2014

winelife

Een fantastische ervaring!
alweer een tijdje geleden hier gegeten maar ik kan alle gerecht me nog goed voor de geest halen. perfecte ontvangst en aperitief en 2 amuses aan de bar die zicht hier erg goed voor leent. 4-gangen menu incl wijn gekozen. ik vond de wijnspijs combinatie erg goed en origineel/verrassend. De extra gang die wij van het huis kregen (eendenlever in crème van mais) was niet van de zelfde kwaliteit in smaak als alle andere gerechten, dat was het enige minpuntje van de avond. zeker voor herhaling vatbaar!!

Gegeten op 11 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Podium onder de Dom in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Podium onder de Dom. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.