scornelissens
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al vele verhalen gehoord en nu zelf ervaren. Wat een mooi restaurant dat met gemak boven de andere restaurants in Utrecht uitsteekt. Het menu was heerlijk, mooi scala aan diverse bereidingen en mooi opgebouwd. Verder was de bediening goed met veel kennis, enthousiast en gedreven. Wij hadden niet gekozen voor het wijnmenu maar voor een heerlijke Bourgogne Chassagne-Montrachet bij de eerste drie gerechten - leuk dat ze bij de grietbot de saus met meer boter hadden bereid om het beter te laten combineren met het gerecht. Dus ondanks 1 menu toch aanpassingen van dat menu ivm onze wijnkeuze. Verder was de inrichting intiem en is er genoeg ruimte tussen de tafels. Ze Zijn gelukkig niet meegegaan in de trend om tafels dusdanig naast elkaar te zetten, dat je 'gedwongen' wordt om te 'genieten' van het gesprek bij de buren. De inrichting is prachtig en in de stijl van 'het podium'.

TIp; promoot het café / de brasserie meer, was bij ons niet bekend dat je daar vooraf had kunnen borrelen. Ook op de website komen we dit niet tegen. Gemiste kans.

Gegeten op 8 maart 2014

yasminabent
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een bijzondere culinaire ervaring. De kleine gerechten zijn zeer origineel van textuur en smaak. Er worden allerlei niet alledaagse ingrediënten in verwerkt, De bijpassende wijnen zijn ook zeer origineel en niet alledaags. Een diner bij het Podium is een culinaire belevenis met bijbehorende prijs.

Gegeten op 28 november 2013

petravz
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond voor de 2e keer bij Culinair Podium gegeten; een topavond gehad!!!! Het menu was fantastisch, verrassend en uitgebalanceerd.
Met als hoogtepunten de grietbot met een heerlijke botersaus met garnaaltjes, de kreeft met aardpeer en scheermessen en het gegerilde en zachtgegeaarde wildzwijnfilet en de overheerlijke friandises bij de koffie.
Dit alles geserveerd met heerlijke, voor ons onbekende wijnen.
De bediening was ook prima, met enthousiaste uitleg van de sommelier.
Daarbij zit je in een prachtig, sfeervol restaurant met hele ruime plaatsen, terwijl het restaurant helemaal vol zat. Wij komen zeker gauw terug!

Gegeten op 8 februari 2014

laurensz
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met hoge verwachtingen een podiummenu met wijnarrangement en kaasplank besteld. Het eten zelf is inderdaad erg goed. Gezien de prijs en de pretenties vallen er wel veel steken. Enkele kleine vooraf besproken aanpassingenwaren slecht doorgekomen en werden matig opgelost. Twee obers kwamen na elkaar hetzelfde intro praatje houden. We hadden op z'n minst wel een amuse verwacht, maar nee. De ober liet een gerechtje van een bord afvallen. Er kwam heen nieuw bord. Het afgevallen onderdeel werd wel vervangen, maar er wat slordig bijgedumpt. Tussen sommige gangen was de wachttijd extreem lang. De bediening was sowieso wat klunzig en zo vielen er door de avond nog wel wat steken.

Gegeten op 14 november 2013

peterdus
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al een eerder op de oude locatie heerlijk gegeten, hoge verwachtingen worden volledig waargemaakt.
Het coulissen 4 gangen menu met heerlijke passende wijnen en een goede en vriendelijke bediening maken zo'n avond geweldig, de top in Utrecht.

Gegeten op 15 januari 2014

Proever51682
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een heel hartelijk welkom en een uitleg over de nieuwe locatie konden we lekker aan tafel. ten opzichte van de oude locatie heeft het nieuwe restaurant een warmere uitstraling en meer het aanzicht van een top restaurant. Wij kozen op een dinsdagavond voor het coulissen menu met bijpassende wijnen. We hebben de hele avond volop genoten van de topkwaliteit. Zowel het eten als de bijbehorende wijnen waren heerlijk. De meest bijzondere wijn was de spaanse 100% cabernet met aroma van zuurkool !? Deze wijn ging heel goed bij de polderhaas. De ravioli 'podium' was ook weer top! Al met al top gegeten en we gaan zeker binnenkort terug voor het menu Podium. Wat mij betreft het beste dat Utrecht momenteel te bieden heeft!

Gegeten op 14 januari 2014

jeffreysundi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit staat in de top dus wilde er echt even langs om het zelf te ondervinden. Mijn verwachtingen waren erg hoog. Heb me aan de visgerechten gewaagd en moet zeggen dat het goed bereidt was. zou het zelf niet beter kunnen.

Gegeten op 5 november 2013

roeli
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eindelijk een keer naar Culinair Podium. Al tijden in de top van IENS in Utrecht en dus ook al tijden op mijn wishlist. Helaas is mijn vriend niet zo'n fan van vis (en dat staat bij Podium dus wel op het menu). Gelukkig heeft hij het de laatste maanden leren waarderen en zo konden we dus toch genieten van het volledige 7-gangen menu (incl oesters, st jacobsschelpen en pijlstaartinktvis).
Het was geweldig, het beste wat ik in tijden in Utrecht heb gegeten.
De zwarte brigrade was ook uitstekend, had mooie toelichting bij de gerechten en de wijnen. Er was een grote groep aanwezig, maar we hebben daar niets van gemerkt. Geen vertraging, niet vergeten. Perfect dus.
De nieuwe locatie (onder hotel Dom) is erg smaakvol ingericht, met mooie hints richting de naam (rode theatergordijnen, rode loper op de vloer).

Gegeten op 11 december 2013

reinier79
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met hooggespannen verwachtingen eindelijk naar Culinair Podium getogen, ze zijn immers al tijden in de Iens-top te vinden. Die verwachtingen zijn helaas niet waargemaakt; het eten was voortreffelijk maar de bediening had zijn zaakjes duidelijk niet op orde.

Een aantal voorbeelden: ruim 10 minuten wachten voordat we de wijnkaart kregen, een andere gast was deze nog uitgebreid aan het bestuderen. Nadat we eindelijk de wijn geserveerde kregen bleek de witte wijn niet koud en moest nog ruim 10 minuten in een bak met ijs. Hebben meerdere keren moeten vragen om extra water. Waren even een bord "kwijt" waardoor het uitserveren niet goed liep. Wilt u het kaasplankje? Werd niet eens gevraagd, we kregen direct het dessert geserveerd. Koffiekopjes werden lukraak neergezet, niet netjes met het logo naar ons toe (misschien kleinigheid om hierop te letten maar toch...). Kortom, teveel kleine slordigheden.

Het menu daarentegen was uitstekend; goed op elkaar afgestemd met leuke en verrassende smaken. Heerlijke oesters, zeetong en vooral de kooieend viel bij iedereen erg in de smaak. Ook een prima prijs/hoeveelheid verhouding. Het restaurant heeft een prettige sfeer met veel rode tinten. En ondanks dat het helemaal vol zat bleef het volume opvallend laag.

Al met al toch een licht teleurstellende avond.

Gegeten op 29 november 2013

Arnoud73
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met zijn zessen gegeten om een feestelijke gebeurtenis te vieren: de setting is plezierig, ruim, met fijne stoelen. Het podiummenu was mooi, rijk samengesteld (met als fijne uitschieters de ravioli met ossenstaart, en de eend). Maar de service was onder de maat: rommelige ontvangst, tot tweemaal toe misverstanden over wijnbestelling, te opdringerige toelichting en vooral het tijdmanagement was beroerd. Ik had bij reservering gevraagd rekening te houden met de terugreisplanning van onze gasten. Dit werd ondanks mijn herinnering vergeten. Bij het afrekening was mijn opmerking hierover te subtiel om opgemerkt te worden. Al met al wat moeizaam gastheerschap dus: men is duidelijk nog iets teveel met zichzelf bezig.

Gegeten op 27 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Culinair Podium in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Culinair Podium. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!