Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Culinair Podium in Utrecht - 1

4. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 635 08 88
  2. www.podiumonderdedom.nl

Topexpertproever

Gewoon top. Hier voor de eerste keer geweest en van het uitgebreide menu met bijpassende wijnen genoten. De tranen stonden soms in mijn ogen, zulke mooie combinaties van wijn en spijs. Prachtig interieur, geweldige bediening: los, relaxed, op alle vragen antwoord, geruisloos attent op het juiste moment. Het eten was geweldig, de wijnen bijzonder. Liever één keer uitstekend uit eten dan drie keer matig. Aanrader!

Gegeten op 13 juni 2014

ChristiaanUtrecht

Fantastisch dat we hier hebben gegeten! Wat was dat heerlijk. Je voelt je er echt welkom en het eten is geweldig; de wijnen passen ook goed bij het eten en 't brood bij het eten prima. Tot de volgende keer !

Gegeten op 11 juli 2014

Midagter

Hoe is 't mogelijk dat we hier nooit eerder van gehoord hebben?! Het is precies waar we al lang naar op zoek zijn in Utrecht. Verrassende gerechten, geweldige wijnen en een ambiance waarin je je welkom voelt. We hebben het 'menu podium' genomen (à la carte is niet mogelijk). Dat menu belooft: "avondvullend theater, vermaak en smaak." Avondvullend was 't. Theater en vermaak is wat overdreven, maar smaak...zeer zeker. Met, voor mij persoonlijk, als topper de dry aged runderlende Tagliata.
Nu nog een lunchmogelijkheid creëren en ze gaan ons hier veel vaker terugzien.

Gegeten op 12 juli 2014

Bonker

Voor het eerst gegeten op de nieuwe locatie 'onder de dom' Nog altijd een prachtige plek hoewel wij de intiemere sfeer aan de Lange Nieuwstraat leuker vonden. Podium groeit en dat is zeker terecht. Hopelijk lukt het ook met het dubbel aantal couverts om dat bijzondere gevoel vast te houden.

Aan de gerechten zal het niet liggen in ieder geval. De formule met vast menu was weer subliem. Het beste eten in utrecht met altijd weer verassende gerechten. 'Pasta' carbonara maar dan pasta van inktvis slierten. Geweldig. Ook als een gast een ingredient niet lust komt er een mooi alternatief op tafel. Al is het in elk gerecht op het menu.

De bediening vonden wij in de vorige setting attenter. Zo had de chef het voor het eerst te druk om even persoonlijk langs te komen en ontbrak de gebruikelijke hand van de gastheer bij binnenkomst.

Gegeten op 10 januari 2014

robAdD

Met heel veel genoegen aten wij bij Podium. Niet de eerste, maar zeker ook niet de laatste keer. Chef Leon Mazairac en zijn team maken er zich niet gemakkelijk van af. Een onalledaagse en bewonderenswaardige opeenvolging van geraffineerd samengestelde gerechten strelen zowel het oog als de tong. Daarbij zijn de door de chef gekozen wijnen een meer dan genoeglijke aanvulling. De match die daarbij is gezocht en gevonden, is subliem.
Ook de ambiance die het uitgaansgevoel sterk onderstreept, maakt van het eten een feest. Wij zijn blij met deze upgrading van het Utrechtse horecaniveau. Samen met enkele andere goede restaurateurs wordt er inmiddels een mooi tegenwicht geboden aan de hap-snap-horeca waar Utrecht traditioneel zo sterk (zwak) in was.
Een opmerking nog: maak niet de fout met vrienden of zo te gaan eten waar je heel veel informatie mee hebt uit te wisselen. Bij ons aan tafel was het heel gezellig, maar volgende keer willen we onze aandacht toch nog meer richten op Leons vaardigheden die passend wordt ondersteund door de witte en zwarte brigade.
We gaan daar weer snel naar toe. Dan kunnen we later nog zeggen dat wij er al vaak kwamen vóór dat zij een ster kregen.

Gegeten op 8 mei 2014

inezbosw

Op uitnodiging met gezelschap gelunched. Top geregeld, mooie gerechtjes, eerst wat lekkere losse hapjes, mortadella met truffel, heerlijke tartaarsnoepjes vervolgens klassieke eendenlever-kalfstongmarbre, perfect op temperatuur; zacht smeltende lever, zalig. vervolgens groene salade met asperges, kalfsworst met sjolottenjus, creme van venkel en groene groenten; heerlijk lunch gerechtje. Bediening en ambiance waren heerlijk rustgevende kwaliteit, terwijl de tent compleet vol zat voor leuk evenement; kortom zakelijke aanrader!

Gegeten op 12 mei 2014

ErikScheffers

Vanavond heb ik met een vriendin gedineerd bij Culinair podium. Gezien de hoge waardering bij Iens verwachtte ik wel iets bijzonders. Het restaurant straalt een zekere grandeur uit. Gelukkig was de bediening vrij losjes. Ik koos voor een uitgebreid menu van 6 gangen, mijn vriendin voor een vegetarisch menu van 4 gangen. Als amuse hadden we 5 kleine hapjes van verschillende groenten en kruiden (9). Eerste gang was een ossenworst, wel lekker maar niet helemaal mijn smaak (9). Brood bij het eten was goed, maar niet heel bijzonder (9). Als tweede gang artisjok en asperges (10), daarna Tongschar, krab en mosseltjes (10), ravioli met Ossobuco (10). Als hoofdgerecht lamsfilet en zwezerik (9) en een heerlijk toetje van rabarber en vanille (10). Als drank bij het eten twee glazen versgeperste jus (10) en veel water, eerst een fles en daarna kraanwater. Leuk was ook dat de kok nog naar ons toe kwam om te vragen wat we ervan vonden. Wat mij betreft, het op een na beste restaurant van Utrecht waar ik het laatste jaar heb gegeten. Niet goedkoop (59 euro voor 6 gangen), maar de moeite waard.

Gegeten op 22 april 2014

ArnoudUtrecht

Op een zaterdagavond hebben wij vier uur lang kunnen genieten van de culinaire topprestaties van de equipe van Podium.
Al bij de ingang tot de marmeren hal van het patriciërshuis heette een ober ons welkom, zo charmant dat het leek alsof hij van alle reserveringen de namen paraat had. De historische restaurantruimte is ruim opgezet en biedt door grote, oude vensters aan weerszijden uitzicht op de Dom en op een mooie binnentuin. De ambiance is perfect voor een ontspannen tafelgesprek: voldoende ruimte tussen de tafels (volledig bezet), prettig geroezemoes, geen achtergrondmuziek en her en der een wandgordijn omwille van de gedempte akoestiek.
Men hoeft zich niet druk te maken over de keuze van gerechten dankzij een vast menu, dat maandelijks wisselt. Als kleine eters kozen zagen wij af van de optionele kaas. Toen we aarzelden over het wijnarrangement, werd ons zeven maal een half glas aangeboden, voor de helft van de prijs. Ideaal! De sommelier lichtte elk glas in alle detail toe.
Het ruimschoots aanwezige jonge en toegewijde personeel kweet zich voortreffelijk van zijn taak. Chefkok Maizarac is een charmante gastheer die de keuken met regelmaat verlaat voor een praatje met zijn gasten. Bij het afrekenen waren wij plezierig voldaan door de goede portionering van spijs en wijn, de juiste tussenpauzes en niet het minst het af te rekenen bedrag.
Tijdens deze vier uren durende verwennerij beleefden we slechts één onregelmatigheid. Als pescovegetariër kregen wij per vergissing een raviolo met gekonfijte ossentong voorgeschoteld. Dat werd snel, elegant en met een passend excuus rechtgezet.

Gegeten op 5 april 2014

scornelissens

Al vele verhalen gehoord en nu zelf ervaren. Wat een mooi restaurant dat met gemak boven de andere restaurants in Utrecht uitsteekt. Het menu was heerlijk, mooi scala aan diverse bereidingen en mooi opgebouwd. Verder was de bediening goed met veel kennis, enthousiast en gedreven. Wij hadden niet gekozen voor het wijnmenu maar voor een heerlijke Bourgogne Chassagne-Montrachet bij de eerste drie gerechten - leuk dat ze bij de grietbot de saus met meer boter hadden bereid om het beter te laten combineren met het gerecht. Dus ondanks 1 menu toch aanpassingen van dat menu ivm onze wijnkeuze. Verder was de inrichting intiem en is er genoeg ruimte tussen de tafels. Ze Zijn gelukkig niet meegegaan in de trend om tafels dusdanig naast elkaar te zetten, dat je 'gedwongen' wordt om te 'genieten' van het gesprek bij de buren. De inrichting is prachtig en in de stijl van 'het podium'.

TIp; promoot het café / de brasserie meer, was bij ons niet bekend dat je daar vooraf had kunnen borrelen. Ook op de website komen we dit niet tegen. Gemiste kans.

Gegeten op 8 maart 2014

yasminabent

Een bijzondere culinaire ervaring. De kleine gerechten zijn zeer origineel van textuur en smaak. Er worden allerlei niet alledaagse ingrediënten in verwerkt, De bijpassende wijnen zijn ook zeer origineel en niet alledaags. Een diner bij het Podium is een culinaire belevenis met bijbehorende prijs.

Gegeten op 28 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Culinair Podium in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Culinair Podium. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.