a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 1 foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 2 foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 3 foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 4 foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 5 foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 6
Panoramafoto

2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 020 320 18 24
  2. www.restaurantred.nl

A1972C

Eindelijk een plekje bemachtigd in dit altijd volle restaurant.
We hadden het al een aantal keer eerder geprobeerd, maar dan kon het alleen heel vroeg of laat, en dan binnen zoveel tijd weer weg zijn...dan zit je niet echt lekker.
Maar nu dus wel :)
We werden zeer vriendelijk ontvangen,
de kaart zag er goed uit, volgens het concept Kreeft, Tournedos, of Surf & Turf
Makkelijk kiezen dus.
Wel jammer dat ze geen voorgerechten hebben....behalve kaviaar als hapje.
Zowel kreeft als Tournedos waren perfect uitgevoerd.
Minpuntje was de fabrieksmayo bij de frieten.
Er was keuze uit een paar desserts waarvan we de koffie met friandises kozen, erg lekker.
Leuk!

Gegeten op 17 mei 2015

wiebe3

Heerlijk gegeten, super ambiance. Perfecte bediening en een zeer goede attente gastheer.
Als je van kreeft hout de place to be.
Wat betreft de tournedos mag deze "bloederiger" als je saignant besteld war mij betreft.
Echt een aanrader. Door de spiegels aan de wand is het ook nog heerlijk " mensen kijken"

Gegeten op 15 april 2015

linsday

Omg! Vlees was boterzacht mmmmm leuk concept met kreeft, lekkere friet en salade erbij. Desserts zijn verfijnd en lekker. Zeker een aanrader dit restaurant!

Gegeten op 3 april 2015

rebeccaculinair

Simpel en lekker concept, maar vooral goede prijs-kwaliteit verhouding! Leuk om voor een voorstelling even snel, maar goed te eten. We namen vooraf de kreeft en het vlees als hoofd. Lekkere frieten met mayo en salade. Goede wijnselectie.
Niets meer aan doen :-)

Gegeten op 17 maart 2015

woutervanderleest

Voor de derde keer begeven wij ons in Restaurant Red. Altijd een waar genoegen en het eten - als succesvol concept - stelt niet teleur. Wij waren hier afgelopen donderdag ( 05-03-15) en hadden gereserveerd voor een tijdslot van 18:00-20:00. Het diner verloop soepel, kreeft was onder de maat, maar wellicht kan ik dat niet plaatsen. Tournedos een groot succes maar het dessert sloeg de spijker op zijn kop, inventief en ideaal voor een liefhebber van kazen. Een chocolade dessert met blauwe kaas er in verwerkt, een geslaagd experiment. Verzadigd aan onze tafel bonden wij een einde aan het plezier toen ongewenst de jassen op onze stoelen werden gelegd met de tip dat het tijd was de tent te verlaten. Een onbekwaamheid in de service die door een enkeling goed verpest werd. Na hem hierover te hebben aangesproken bleek het hem weinig te boeien. Aldus de service van Red. Ik vind dit een goed restaurant en ten zeerste aan te raden. Maar als je mijn jas zowaar op mij gooit met het verlangen om mij weg te krijgen, vind ik roekeloos en nutteloos gezien het feit dat mijn cappuccino bijna op had en nog geen 5 minuten later de tent met genot had verlaten. Persoonlijk vond ik dit onnodig, maar laat u zich niet weerhouden van een heerlijke avond.

Update: Na het plaatsen van deze recensie werd ik gebeld door de desbetreffende ober die zich verontschuldigde en graag het verhaal van mijn kant wilde horen. Niet zijn bedoeling geweest om het zo over te laten komen en zou ons graag nogmaals verwelkomen. Klasse om de telefoon te pakken en er achteraan te bellen. Service: 8!

Gegeten op 5 maart 2015

ekmbeukers

Aangeraden door de kapster van mijn vrouw en was een terechte. Gelukkig hadden we gereserveerd, want reeds rond 18.30 moesten niet gereserveerd hebbende gasten elders hun heil zoeken. En dat op een regenachtige maandagavond! Unieke formule met of kreeft of tournedos of van elk de helft. Was verrukkelijk en de huiswijnen niet minder. Voeg dit bij een smaakvol interieur en een fantastisch uitzicht door een zeer groot raam op de Keizersgracht en de prettige ambiance was helemaal verklaard. Als wij vanuit Breda weer een keer in A'dam dineren komen wij hier zeer beslist weer.

Gegeten op 2 maart 2015

FlorenceVanHachteren

Mooie locatie en mooi restaurant met 3 keuzes: kreef, tournedos of combinatie. Wij gingen voor de combinatie. Erg lekkere kreeft en lekkere biefstuk die perfect (rare as requested) was gebakken. De frietjes erbij waren niet van de beste kwaliteit en droogde snel uit waardoor ze taai werden. Toe namen we een chocolade taartje met vanille ijs...in het chocolade taartje was blauw aderkaas verwerkt, dit was helaas niet aangegeven en je moet er van houden in combinatie met chocola. Wij vonden het erg machtig en iets te uitgesproken smaak. Wijn die werd aangeraden bij zowel kreeft als tournedos, smaakte ook naar meer.

Gegeten op 4 maart 2015

ilovefood20

Leuk concept, prachtig pand aan de gracht en goed eten. De bediening doet het goed, jammer dat het water wordt aangevuld zonder het te vragen (en dat als je al klaar bent met dineren...).

Gegeten op 21 februari 2015

JanKlerk

Afgelopen zondag 1 februari met 6 personen voor het eerst hier gegeten. Het is een mooie moderne zaak met een gezellige uitstraling. We kozen voor de kreeft en tournedos. Bij de kreeft een Mirambeau Réserve Blanc die er heerlijk bij paste. De kreeft was uitstekend met de prima zachte mayonaise en Beurre du Chef. De tournedos was meer dan voortreffelijk, boter zacht met een lekkere bearnaise saus. De La Vieille Ferme Côtes du Ventoux Rouge is een prima allemansvriend die goed bij het vlees paste. Het grand dessert bestond uit 3 kleine gerechtjes die lekker waren maar te kleine en de weing diversiteit om een grand dessert te noemen.
De bediening was vriendelijk en vlot. Al met al een aanrader en we zullen beslist weer eens terug komen.

Gegeten op 1 februari 2015

JonahKahn

Leuk concept: alleen de keus uit kreeft of tournedos. In de beperking toont zich de meester, en dat gold zeker voor de tournedos. Die oogde wat aan de kleine kant, maar was heerlijk mals en vulde uiteindelijk toch behoorlijk. Enig minpuntje was het vriendelijk aangeboden water. De karaf die daarop volgde was geopend (kraanwater?) en bleek achteraf 5 euro te kosten. Dat voelt toch niet lekker als je de rekening ziet. Dus wees gewaarschuwd!
Verder een prima restaurant; smaakvolle inrichting (voelt een beetje als een huiskamer) en vriendelijke bediening.

Gegeten op 29 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Red in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Red. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.