a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 1 foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 2 foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 3 foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 4 foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 5 foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 6
Panoramafoto

4. 8% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 320 18 24
  2. www.restaurantred.nl

mangiamo

Een restaurant waar je óf kreeft eet, óf biefstuk, dus dat moet je vooraf wel beseffen. De kaart is qua voorgerechten wel wat beperkt, dus veel gasten gaan direct door naar het hoofdgerecht. Vlees en kreeft zijn prima qua cuisson, en daarbij dus frietjes en sla. De inrichting is in de brasserie-stijl, met tafeltjes dicht op elkaar, dus niet geschikt voor vertrouwelijke gesprekken. Al met al een prima plek om in het centrum van Amsterdam gezellig wat te eten, maar niet om een hele lange avond door te brengen. Let op: niet heel goedkoop, dus geen eetcafé-prijzen.

Gegeten op 30 juni 2016

monique301

Heerlijk gegeten (was tenslotte mijn verjaardag) ik nam de Canadese halve kreeft en mijn man de Tournedos. Zalige grote frieten met salade en zachte mayonaise ernaast. Het enige minpunt en afgang vond ik toch wel het fria fresh doekje in verpakking! Normaal (je eet toch ook met je handen) krijg je een schaaltje met water/citroen erbij om je handen zo nu en dan te reinigen.. Dan pak je ook je glas wijn beter op! Heb er hierom gevraagt en ook gekregen (de serveerster was het overigens met mij eens, dat het niet kon) . En eigenlijk ook een speciale slab, oke is niet chique maar daar kan je zelf voor kiezen, toch! Verder is het een heerlijke avond geweest.

Gegeten op 12 juli 2016

JF1962

Hier gegeten om 23:00 uur na een voorstelling in de schouwburg - hoera, eindelijk een restaurant dat later open is en niet de openingstijden van de jaren '50 hanteert! Enorm relaxte en prettig intieme sfeer, vriendelijke en professionele bediening en lekker eten. De keuze is vrij beperkt, maar de gedachte is duidelijk om een paar gerechten heel goed te doen, en die opzet slaagt. Drie van ons namen de vegetarische optie (ravioli met o.a. pompoen) en waren daar zeer over te spreken; ik had de tournedos, die uitstekend was. En dan het dessert: perfecte chocolate fondant. Moge dit restaurant nog decennia op deze manier voortbestaan!

Gegeten op 4 juni 2016

MvHoltetoechte

Hier gedineerd met mijn broer. De sfeer in dit etablissement is ontspannen en kan worden ervaren als druk. Hoewel ik mij hier deze avond niet aan heb gestoord. Gekozen voor de SURF & TURF 1/2 CANADESE KREEFT MET EEN EUROPESE TOURNEDOS VAN 200 gram. Kreeft was zeer smaakvol en de tournedos goed sappig en van behoorlijk formaat. ORIGINAL WATER kost €2,50 wat prima is. Mirambeau Réserve Rouge is een aanrader voor bij de surf en turf. Bediening was correct en goed op elkaar ingespeeld. Aanrader voor de kreeft en tournedos liefhebber.

Gegeten op 1 juni 2016

knijnenbek

Spontaan besloten om naar Amsterdam te gaan met mijn dochter voor de tentoonstelling van Amy Winehouse. Op het terras op het Rembrandtplein een via google gekeken waar het goed eten is. We konden om half 6 nog terecht bij RED. Het zat verder al helemaal vol. De kaart was beperkter dan ik had voorzien, maar hetgeen dat erop stond was verrukkelijk. De zalm vooraf was uit de kunst. Ik koos voor kreeft en mijn dochter voor tournedos. Beide goed klaargemaakt en met goddelijke sauzen erbij. Goede frieten erbij. De sla was wat gewoontjes. Als dessert nog een spoom. Heerlijk. Een mooie locatie aan de gracht en heel bijzonder ingericht. Aan de voordeur hangt een staande lamp. En de inrichting is appelgroen (en het heet RED). De foto aan het plafond maakt het af. Een goede keuze.

Gegeten op 17 april 2016

frank1711

heerlijk gegeten, ben door vrienden hier terecht gekomen, en het is erg goed en simpel, kreeg en tournedos, bubbels en wijn, wat wil je nog meer, echt om terug te komen

Gegeten op 12 mei 2016

halucobo

De formule voor het hoofdgerecht is simpel: kreeft en/of tournedos. Het smaakt heerlijk. De bediening is tiptop in orde, de entourage is mooi. Alle ingrediënten voor een succesvol dinertje... je vindt ze volop aanwezig bij Red.

Gegeten op 10 maart 2016

grollo

Prettig geprijsde wel iets te donkere tent.
Als oudere man, 50 en dan krijg je dat gedonder met alle letters die te klein zijn., is het geen probleem want de menukaart is klein.
Punten van aandacht; boter in plaats van olie is lekkerder op je brood en het zout is te grof om dat later op je overigens riante tournedos te doen. Leuk de peper service maar als je daarna nog wilt heb je pech.

Tournedos perfect gebakken maar een schaaltje jus zou fantastisch zijn.
De koffie wordt mooi gepresenteerd.

Gegeten op 6 februari 2016

roger30

Hier op een vrijdag avond gegeten, de befaamde surf and turf (kreeft en tournedos) gegeten welke beiden uitzonderlijk goed van smaak waren, de meegeleverde sauzen maakten het feest compleet. Tafels stonden inderdaad wat dicht op elkaar maar in Amsterdam is dit niet ongebruikelijk. Dessert-kaart had wel iets uitgebreider gemogen, ijs in wat voor vorm dan ook ontbrak hier namelijk. Bediening was uitermate vriendelijk, al met al een zeer geslaagd bezoek.

133L

Al meerdere keren hier gegeten en elke keer een succes. De sfeer in het restaurant is erg gezellig en het geheel heeft een warme uitstraling. 2x gekozen voor een Surf en turf. Halve kreeft vooraf en tournedos als hoofdgerecht. Kreeft in zijn eigen garing zeer smaakvol en de tournedos heerlijk sappig en van prima formaat. Klein minpuntje vind ik de wat doorgebakken frieten. Absolute aanrader verder.

Gegeten op 2 december 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Red in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Red. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.