a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 1 foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 2 foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 3 foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 4 foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 5 foto's van Restaurant Red in Amsterdam - 6
Panoramafoto

2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 020 320 18 24
  2. www.restaurantred.nl

RvD1967

Met een groep gegeten bij Red. Begonnen met kaviaar, voorgerecht een halve kreeft en vervolgens een heerlijke tournedos (red). Mooie wijnen er bij geschonken. Mooie plek aan de gracht. Bediening vrolijk en vlot. Een aanrader!

Gegeten op 30 juni 2015

Jusu

Fantastische entourage. Het zicht naar buiten lijkt wel een schilderij, grote aandachttrekker is het plafond en de grote spiegels maken het restaurant ruimtelijker dan het is. Een klassieke uitstraling in combinatie met stijlvolle strakke, moderne inrichting. Wij konden geen verbeterpunten ontdekken.

De binnenkomst was wat onwennig. In eerste instantie een rij, toen door de drukte op een onhandige plek nog lang om ons heen staan kijken in afwachting van bediening en vervolgens tien minuten gewacht tot onze order werd opgenomen. Vanaf dat moment waren de problemen gelukkig verholpen; onze ober was de gehele avond zeer vriendelijk en attent.

Als vleesliefhebbers gingen we beide voor de tournedos. Perfect naar wens bereid en een heerlijk stuk mals vlees. Zoals al eerder gesuggereerd zou iets als huisgemaakte frites of mayonaise het concept wel afmaken en het eten naar een nog wat hoger niveau tillen.

Als dessert kozen we de tijdelijk verkrijgbare sgroppino (heerlijk) en thee met frivolités (in orde, maar misschien verwachtten wij iets meer iets klassiek bonbon-achtigs). Jammer dat er geen echt voorgerecht te bestellen is - zo is het moeilijker er een avondje uit van te maken. Toch komen wij zeker terug.

Gegeten op 25 juni 2015

mianho

Kleine kaart met heerlijke gerechten. De kreeft was erg lekker met goede saus. De friet zou wel wat spannender (of eigen gemaakt) mogen zijn. Als dessert het grand dessert bestaande uit een aantal kleine verschillende hapjes die ieder een feest waren om te proeven. Ook het kaasplateau zag er prachtig uit en bestond uit bijzondere kaasjes. Als je lekker kreeft wil eten is dit een goed restaurant om heen te gaan. Bediening is vlot en attent.
De spiegelwand moet je van houden, want je zit de hele avond naar jezelf te kijken.

Gegeten op 16 mei 2015

T1988

Red is voor mij één van de leukste en beste restaurants in Amsterdam. Ik kom hier al een aantal jaar en iedere keer geniet ik weer met volle teugen. Het eten is altijd goed en de service ook!

Gegeten op 19 december 2014

A1972C

Eindelijk een plekje bemachtigd in dit altijd volle restaurant.
We hadden het al een aantal keer eerder geprobeerd, maar dan kon het alleen heel vroeg of laat, en dan binnen zoveel tijd weer weg zijn...dan zit je niet echt lekker.
Maar nu dus wel :)
We werden zeer vriendelijk ontvangen,
de kaart zag er goed uit, volgens het concept Kreeft, Tournedos, of Surf & Turf
Makkelijk kiezen dus.
Wel jammer dat ze geen voorgerechten hebben....behalve kaviaar als hapje.
Zowel kreeft als Tournedos waren perfect uitgevoerd.
Minpuntje was de fabrieksmayo bij de frieten.
Er was keuze uit een paar desserts waarvan we de koffie met friandises kozen, erg lekker.
Leuk!

Gegeten op 17 mei 2015

wiebe3

Heerlijk gegeten, super ambiance. Perfecte bediening en een zeer goede attente gastheer.
Als je van kreeft hout de place to be.
Wat betreft de tournedos mag deze "bloederiger" als je saignant besteld war mij betreft.
Echt een aanrader. Door de spiegels aan de wand is het ook nog heerlijk " mensen kijken"

Gegeten op 15 april 2015

linsday

Omg! Vlees was boterzacht mmmmm leuk concept met kreeft, lekkere friet en salade erbij. Desserts zijn verfijnd en lekker. Zeker een aanrader dit restaurant!

Gegeten op 3 april 2015

rebeccaculinair

Simpel en lekker concept, maar vooral goede prijs-kwaliteit verhouding! Leuk om voor een voorstelling even snel, maar goed te eten. We namen vooraf de kreeft en het vlees als hoofd. Lekkere frieten met mayo en salade. Goede wijnselectie.
Niets meer aan doen :-)

Gegeten op 17 maart 2015

woutervanderleest

Voor de derde keer begeven wij ons in Restaurant Red. Altijd een waar genoegen en het eten - als succesvol concept - stelt niet teleur. Wij waren hier afgelopen donderdag ( 05-03-15) en hadden gereserveerd voor een tijdslot van 18:00-20:00. Het diner verloop soepel, kreeft was onder de maat, maar wellicht kan ik dat niet plaatsen. Tournedos een groot succes maar het dessert sloeg de spijker op zijn kop, inventief en ideaal voor een liefhebber van kazen. Een chocolade dessert met blauwe kaas er in verwerkt, een geslaagd experiment. Verzadigd aan onze tafel bonden wij een einde aan het plezier toen ongewenst de jassen op onze stoelen werden gelegd met de tip dat het tijd was de tent te verlaten. Een onbekwaamheid in de service die door een enkeling goed verpest werd. Na hem hierover te hebben aangesproken bleek het hem weinig te boeien. Aldus de service van Red. Ik vind dit een goed restaurant en ten zeerste aan te raden. Maar als je mijn jas zowaar op mij gooit met het verlangen om mij weg te krijgen, vind ik roekeloos en nutteloos gezien het feit dat mijn cappuccino bijna op had en nog geen 5 minuten later de tent met genot had verlaten. Persoonlijk vond ik dit onnodig, maar laat u zich niet weerhouden van een heerlijke avond.

Update: Na het plaatsen van deze recensie werd ik gebeld door de desbetreffende ober die zich verontschuldigde en graag het verhaal van mijn kant wilde horen. Niet zijn bedoeling geweest om het zo over te laten komen en zou ons graag nogmaals verwelkomen. Klasse om de telefoon te pakken en er achteraan te bellen. Service: 8!

Gegeten op 5 maart 2015

ekmbeukers

Aangeraden door de kapster van mijn vrouw en was een terechte. Gelukkig hadden we gereserveerd, want reeds rond 18.30 moesten niet gereserveerd hebbende gasten elders hun heil zoeken. En dat op een regenachtige maandagavond! Unieke formule met of kreeft of tournedos of van elk de helft. Was verrukkelijk en de huiswijnen niet minder. Voeg dit bij een smaakvol interieur en een fantastisch uitzicht door een zeer groot raam op de Keizersgracht en de prettige ambiance was helemaal verklaard. Als wij vanuit Breda weer een keer in A'dam dineren komen wij hier zeer beslist weer.

Gegeten op 2 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Red in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Red. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.