Erjee
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden elkaar meer dan zes maanden niet meer gesproken, dus we wilden wat bijpraten. daar is dit restaurant reuze geschikt voor. Onze plaatsen bij het raam waren prettig en leverden voldoende ruimte. Prima stoelen, goede akoestiek en een menukaart zonder complexe dilemma's (kreeft en/of tournedos) zorgden voor een ontspannen sfeer.
Voor het gemak gingen we meteen maar voor de tournedos, die was best smakelijk, maar toch niet zo smaakvol als je verwacht van een goed stuk sappig biologisch vlees. Bovendien was een van de stukken vlees te doorbakken. Onze opmerking daarover werd door de bediening heel soepel opgelost, met een minimum aan ongemak of vertraging. De wijn was passend en pittig genoeg om te blijven boeien. Frietjes waren goed, maar het slagarnituur wat matiger. Om onze eetlust te temmen was een nagerecht met supplement nog wel nodig (misschien toch beter om met kreeft te starten?) De toetjes waren goed verzorgd en evenwichtig van smaak. De bediening was heel attent en reageerde flexibel en alert op al onze wensen om aanvullingen.
Conclusie: geen haute cuisine, wel een gelegenheid met een goed service-niveau, die een comfortabele ambiance levert om eens ontspannen bij te praten.
Erjee

Gegeten op 14 maart 2014

Michelin_Amsterdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi restaurant en heerlijk eten. Simpel menu, maar zeer smaakvol. De wijnen op de kaart paste ook goed bij de gerechten. Echt een aanrader voor een romantisch en stijlvol avondje uit.

Gegeten op 22 februari 2014

SB185
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geen moeilijke keuzes, erg prettig voor een vrouw. Tournedos was smakelijk en verfijnd.
Het interieur geeft een rustige sfeer. De service is goed, ondanks dat het restaurant vol was. Toplocatie!

Gegeten op 30 november 2013

Klues
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke, hippe tent. Hoewel het druk was en de tafeltjes dicht op elkaar stonden, is er een rustige atmosfeer door de prettige akoestiek. Je hoeft geen moeilijke keuzes te maken: kreeft of tournedos of de surf 'n turf. Of, voor de iets kleinere eter, vraag je gewoon of je de tournedos en de kreeft mag delen. Dat regelt de keuken dan voor je. Prachtige tournedos, kreeft boterzacht en heerlijk. Niets op aan te merken. Frites en salade erbij, je hebt er een heerlijke maaltijd aan. Lekkere wijnen. Aardige bediening, maar je moet vragen om een kreeften tang, wat ik raar vind als je kreeft eet. Ook moesten we vragen om de natte doekjes, die je met kreeft ook echt nodig hebt. En dat water voor 2,50 pp...... Een beetje overdreven. Maar al met al: toptent, ga er zeker nog eens eten!

Gegeten op 23 januari 2014

MissHelweg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Love this place and the concept is fantastic! Steak, lobster or surf'n'turf....what not to love! Steaks are extremely tender, lobster fresh and tasteful (agree with Het Parool that it is the best lobster in town). Also service is sublime; levels above normal standard in this town! A place where I keep coming back again and again!

Gegeten op 4 december 2013

Tientje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zondag avond konden we last-minute nog aanschuiven in restaurant. Wij kozen de surf en turf: een halve kreeft (vooraf) en steak met bernaise als hoofd. Beide zeer goed van kwaliteit, voldoende kwantiteit en leuk opgediend. Het eten is dus vrij 'eetcafe', maar je zit echt in een restaurant. Helaas staan de tafeltjes wel iets te dicht bij elkaar. Jammer dat de bediening te vrijblijvend vroegen of we brood en water wilde en later ook nog een keer de fles water bijvulde toen we het dessert al hadden. Al deze extra's zijn namelijk betaald en dat was niet geheel duidelijk op te maken uit de wijze van aanbieden. Op zich geen probleem maar de reactie: 'zo doen we dat altijd' is natuurlijk een beetje jammer. Gelukkig was het dessert; een scroppino en een heerlijk chocoladetaartje met gesmolten chocoladekern met blauwaderkaas in het midden heel goed. Deze stonden nog in ons geheugen bij het afrekenen.

Gegeten op 1 december 2013

pellevanhall
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier lasts samen met mijn broer gegeten. Het vlees is van prima kwaliteit alleen de halve kreeft bij de surf en turf is wel heel erg klein en er is nauwelijks vlees uit te halen. Zoals al op de foto's te zien is zit je erg dicht op elkaar en persoonlijk vind ik wat meer ruimte om me heen erg prettig. Ze zouden natuurlijk een paar voorgerechten kunnen serveren maar dan blijven mensen langer zitten en in deze zaak zijn tafeltjes soms meerdere keren bezet dus willen ze je liever wat minder lang aan tafel houden. Bediening waren leuke meiden maar nier erg attent. Onze lege borden hebben minimaal een minuut of 20 voor onze neus gestaan. Wel de waterfles bijvullen maar toch weer die lege borden laten staan. De wc bril hangt er een beetje zielig bij, dat moet toch snel op te lossen zijn. Maakt een slechte indruk om zulke, makkelijk te repareren, dingen niet aan te pakken.

Gegeten op 29 oktober 2013

Monsieurtje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hoe je met een simpele formule een goed restaurant kunt krijgen, Red is daar het voorbeeld van. Twee opties heb je hier, tournedos of kreeft. En deze weten ze uitstekend te bereiden. Daarnaast kan je kiezen voor de surf-en-turf, namelijk een halve kreeft als voorgerecht en een tournedos als hoofdgerecht. Ook de desserts en wijnen zijn hier erg goed. Ook het personeel is vriendelijk en behulpzaam (iets wat ik niet vaak tegen kom in Amsterdam). Kortom een leuk en lekker avondje uit. Wel even reserveren van te voren, want anders zijn er wellicht geen tafels meer vrij.

Gegeten op 28 september 2013

TimmyF
  • Recensies in de laatste twee jaar

In de bekende discussie over waar je 'het lekkerste biefstukje van Amsterdam' kunt krijgen, komen er een aantal tenten naar voren -niet nader te benoemen, maar bij de gemiddelde Amsterdammer wel bekend-, waaronder Red.

Als 'fan' van zo'n ander restaurant, ben ik sindsdien erg vaak teleurgesteld, dus mijn verwachtingen voor Red waren bijzonder hoog. En gelukkig, de aanbevelingen waren terecht. Red is inderdaad een prima restaurant.

De service is bijzonder attent, vriendelijk, leuke dames. Niets op aan te merken, een 8,3 (maar moet ik helaas afronden naar een 8).

Ik vind het een mooi restaurant, met die spiegels, en zo op de hoek van de straat (dus veel ramen). Bijkomend voordeel van het interieur bleek, later op de avond zat iedereen gezellig te tafelen, en werd er veel gepraat. Maar dankzij de vloerbedekking, de gordijnen, en misschien zelfs het behang (niet gevoeld), is het verre van storend, eerder een prettige drukte/geroezemoes. Heerlijk, vergeleken bij die verschrikkelijk schelle geluiden in een hoop restaurants.

Het eten dan, wij hebben de surf & turf gedaan. De kreeft was lekker, misschien wel de lekkerste kreeft wat ik ooit heb gehad, maar dat kan ik op twee handen tellen, dus ben geen expert. Maar lekker was het zeker.

Het vlees, de tournedos, meer mijn ding, vandaar de hoge verwachtingen, was heerlijk. Super mals (medium/rare), in dat laagje boter, en de saus erbij. Heerlijk. Wijnen waren prima.

Dus op de vraag, "Wat is nu het lekkerste biefstukje van Amsterdam?" Red zit absoluut in de top, zeker de moeite van het bezoeken waard.

Gegeten op 25 oktober 2013

didier2
  • Recensies in de laatste twee jaar

als je van vlees en schaaldieren houdt dan is dit Walhalla! heerlijk gegeten, een echte Amsteramse zaak met Amsterdams publiek. Een top avond gehad.

Gegeten op 8 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Red in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Red. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!