• foto's van Stempels Restaurant in Haarlem - 1

• 7.9 10 23

• 7.9

• 8.4

Stempels Restaurant over zichzelf

Van ieder diner een belevenis maken, daar gaat het om in het Restaurant van Stempels. Het is deels gelegen op de voormalige, thans met een glazen dak overkapte binnenplaats en deels gevestigd in de aangrenzende stijlkamers van een historisch complex. Dagelijks worden er een verrassende menu's geserveerd. Daarnaast staan er op de a la carte kaart natuurlijk gerechten die wisselen met het seizoen.

michael31
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na de goede recensies op Iens had ik meer verwacht. Het eten was erg matig. De chef probeerde wel culinaire gerechten maar sloeg de plank mis met te gare vis en vreemde smaak combinaties. Daarbij was de service niet goed, we moisten telkens vragen of ons water bijgeschonken kon worden (karaf werd niet achter gelaten op tafel). Er werd ons ook niet gevraagd of we het eten lekker vonden.
Het restaurant is prachtig, maar op basis van de service en het eten kom ik niet meer terug.

Gegeten op 12 april 2014

TimSuus
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel lekker gegeten bij Stempels! 3-gangen menu ivm Restaurantweek. Alle gerechten werden netjes verzorgd opgediend. Mooie kleuren op mijn bord en veel smaak aan de ingrediënten. Bediening was top, men nam te tijd voor je en er werd onderling steeds overlegd hoever elke tafel was. Professioneel. Aankleding is mooi en chique. Aanrader!

Gegeten op 21 maart 2014

Willem023
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren wederom een meer dan plezierige avond gehad bij Stempels.
De persoonlijke ontvangst en professionele bediening leidt ons telkens weer naar deze goede keuken en fraaie ambiance.
Gisteren wederom gekozen voor het 4 gangenmenu van de chef: 2 mooie gangen met vis en begeleidende Sauvignon Gris, waarna als hoofd een lendenstuk met onweerstaanbare schuimig gemaakte Basmati-mousse.
Mooie constante kwaliteit!

Gegeten op 19 maart 2014

Relpinda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 11 gezellige mensen hebben wij van een overheerlijk dineer genoten. Uiteraard begonnen wij met een bezoek aan de bar, maar natuurlijk werden we eerst ontvangen door de bediening die onze jassen aannam en deze opborg bij de kapstokcorner, netjes beveiligd met toezicht.
Toen aan een lekker glas koud bier, wijn of iets anders. Na verloop van tijd werden kleine hapjes uitgedeeld door barpersoneel. Het was er gezellig druk met allerlei mensen jong en oud. Div. Effe gezellig na het werk met elkaar wat drinken. Roken kon je buiten onder een verwarmd terras doen. Na 3 biertjes en 3 heerlijke hapjes gingen wij in een andere zaal, de voormalige huiskamer aan gedekte tafels zitten.
De zaal was groot genoeg en op ons verzoek om lekker breeduit te kunnen zitten werd er een tafeltje bij gezet.

Wij begonnen met een glaasje mouse van zalm en een witte George Mosbachier, een Riesling, lekker koud.
Gevolgd door een bordje met een pakketje van makreel, rettichs, coquille, aardappelcreme met een schuimpje en dressing van bloedsinaasappel.
Toen een gegrilde zeebaars met Parmazaansrisotto, groene asperges en hollandaise.

We hadden toen een variee opdat een aantal mensen van plekje veranderde, zodat we weer naast iemand anders konden zitten om mee te praten.

Toen werden we verrast door een bord wat gloeiend heet was en de ober daar ook voor had gewaarschuwd, met daarop prachtig geserveerd gebraden eendeborst met aardappelgnocchi, tomaat, ui, aubergine en jus van laurier. Inmiddels ook een nieuw groot glas waarin een overheerlijke rode Windspiel Zweigelt uit Oostenrijk werd geschonken.

Na dit hoofdgerecht werd er een nagerecht geserveerd wat bestond uit een plate met daarop pure chocolade taartje in combinatie met gegrilde ananas, pistache-olijf-chocolade macron en witte chocolade ijs en een glas met rode Tiefenbrunner, Moscato Rosso uit Italië.

Na dit verorberd te hebben werden we gevraagd om nog iets van koffie en of thee soorten te willen gebruiken. Ik heb een espresso met een VSOP cognac genomen en ook nog een schaal met friandises.

Alle gerechten waren een verrassing voor ons en werden nadat ze waren geserveerd door de ober uitgelegd wat het was en bijzonderheden. De gehele bediening werd perfect verzorgt door Reggie Detering en Smret Weldmichael.

We hebben allemaal heerlijk genoten van al deze lekkernijen. Voldaan kregen we onze jassen aangereikt, helemaal top.

Gegeten op 31 januari 2014

Marcelh50
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met m'n oude collega's bij ons voormalige 'thuisrestaurant' gegeten. En hoe! Eten was zonder meer uitstekend, zowel de steaktartare (voorgerecht) als de kalfssucade was een genot. In de loop der jaren heeft de keuken helemaal niets aan kwaliteit ingeboet. Dat in combinatie met de voortreffelijk persoonlijke service maakte het een bijzondere avond. Onze traditie zal nog wel even voortduren...

Gegeten op 10 januari 2014

henkdrie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Stempels is een groot restaurant, verdeeld over een aantal pandjes in de historsiche binnenstad van Haarlem. Wij eten hier wel met relaties, er zijn ook goede en goedkope hotelkamers bij. Het eten is 'netjes frans', niet super-verfijnd, wel goed klaargemaakt. Prijzen zijn redelijk.
Uitstekend geschikt voor grotere groepen, omdat er kleinere ruimtes zijn waar je dan onder elkaar kunt zijn.
Opmaak van het eten en decor is fraai.

Gegeten op 9 december 2013

AnkyKoenderman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vrijdag 22 november hebben wij met ons gezin bij Stempels gegeten. Alles klopte die avond, heerlijk eten, vriendelijke en correcte bediening en dat in een mooi restaurant. Wij genoten van een vier gangen diner: prachtig opgemaakt voorgerecht met beetgare groenten en gevogelte, een tussengerecht met tong en drie bijzondere sausjes, een hoofdgerecht met perfect klaargemaakte hertenrug en kruidkoeksaus (gelukkig een pannetje met extra saus erbij!) en een bijzonder dessert met mandarijn. En, wat wij ook waardeerden was dat er ook water in een PMW karaf verkrijgbaar was. Wij gaan hier beslist weer eten.

Gegeten op 22 november 2013

charliemax
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn begonnen met een borrel in het bijbehorende café. Dit begon al goed; bij een glas wijn werd ongevraagd een glas water geserveerd. Tevens een goed getapt glas bier, mooi glas, netjes voor je neer gezet. Hier staan geen amateurs achter de bar maar mensen met verstand van zaken.
Uiteindelijk besloten om in het restaurant te blijven eten. Hier kregen wij meteen een hartelijke en correcte ontvangst. Fijne ruime tafel voor 2, goede stoelen en niet te dicht op de andere tafels.
Wij wilden ons graag laten verrassen door de chef en dat heeft hij zeker in positieve zin gedaan! De zeer kundige sommelier nam de tijd om ons alles te vertellen over de geserveerde wijnen en had de tijd om onze vragen daarover te beantwoorden. De amuse was zoals het hoort; klein maar verfijnd en rijk van smaak. De Aziatische salade was een waar smaken festijn, krachtige geuren en ingrediënten maar mooi gebalanceerd en wat ons betreft echt een aanrader. Vervolgens aan de slag met een mooi stukje rog en een perfect gebakken coquille met een pasta van koolrabi. Al het eten geserveerd op mooie grote warme borden. Door naar de malse tamme eendenborst met een smeltend stukje eendenlever en bijpassende seizoensgroente. Daarna een paar mooie stukjes kalfsentrecote, prachtig rosé en heerlijk van smaak. Heerlijke pompoen erbij maakte ook dit gerecht af. Als afsluiting een heerlijk dessert van perenijs, met stukjes stoofpeer met een heerlijke crumble en geserveerd op een mooie ijskoude granieten schaal. Al met al echt een aanrader, goeie prijs kwaliteit verhouding, prachtige ingerichte zaal, attente, beleefde en kundige bediening. Wij gaan zeker nog een keer terug!

Gegeten op 25 oktober 2013

Leoootje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij aten hier met 5, benieuwd naar de nieuwe chef. Ontvangst is erg goed: vriendelijk en voorkomend, locatie is top, midden in Haarlem. Maar daan het eten. Niet onder de indruk. het vegetarisch voorgerecht bestond uit een uitgedroogde pasta schelp met een klontje koude geitenkaas, onze brabantse vrienden hadden oesters met een laagje onduidelijk zuur schuim waar door de oester niet meer te proeven viel gebakken eendelever was in orde, echter met vreeemde wijn keus uit wij arrangement, een heftige rode wijn. Bediening was erg assertief, opende ongevraagd een nieuwe fles water als er een leeg was weigerde uitleg te geven over het desert. Desert is een verhaal apart. Het menu geeft alleen een typering: braam, kers of framboos etc. of dit taart, ijs, pudding is vertelt het menu niet. Op ons verzoek om toelichting werd door de bediening smalend gereageerd dat dit het geheim van de kok was, toch maar 3 deserts besteld hadden we niet moeten doen. De titel dekte Absoluut de lading niet. Kers bestond uit iets met een sterke salmiaksmaak, maar geen kers. Voor de overleg deserts het zelfde. De rekening was 80 euro per person. Van de kaart gegeten met 4 wijn arrangementen. Dit is rijkelijk duur voor een ronduit mediocre maal en onbeschofte bediening.

Gegeten op 5 oktober 2013

IkMathijs
  • Recensies in de laatste twee jaar

Stempels in Haarlem bestaat uit een restaurant en een brasserie, en vanavond eten we in het restaurant. De ontvangst is allerhartelijks, iets dat zich de hele avond doorzet: hier werkt een voorbeeldige bediening, zoals je in alle restaurants wel zou willen. Aardig, vriendelijk, persoonlijk en professioneel. Attent en snel, zonder opdringerig te zijn. Elk ander restaurant zou zich deze sommelier van dienst wensen.

Het eten is goed. Na het vertrek van de chefkok was het even afwachten of het niveau gehandhaafd kon worden, maar dat is overduidelijk gelukt. De coquille met oerbiet en ijs van gezouten citroen (!) is briljant –dit zou in menig sterrenrestaurant een topgerecht zijn. De zeebaars met olie van gebrande amandel is heerlijk, de cuisson precies goed, en de gebrande amandel geeft de vis een mooie, aardse diepte. Dat ze vis kunnen bakken blijkt ook uit de scholfilet, een vis die je makkelijk tot pap bakt. Hier is de vis perfect, met klassiek gestoofde komkommer, die duidelijk maakt dat goed en verrassend koken niet alleen maar in vernieuwing hoeft te zitten; terug gaan naar de klassieke basis kan ook vernieuwend werken. Met de desserts laat de chef zien dat het experiment niet uit de weg wordt gegaan.

Het moet gezegd, de gerechten zijn aardig aan de prijs. Het is duidelijk dat de locatie en (uitgebreide) brigade geld kosten, en de eindrekening is navenant hoog. Nieuwere, of jongere, restaurants zijn hierop ingesprongen door goedkopere locaties, of ‘simpeler’ gerechten of ingrediënten (‘nouveau ruig’), en dat is duidelijk niet waar Stempels voor gekozen heeft. Ik heb genoten van de locatie, de brigade, en de gerechten.

Gegeten op 5 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Stempels Restaurant in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Stempels Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!