de Brasserie

• 7.6

• 8.0

WoutHaarlem
  • Recensies in de laatste twee jaar

De inrichting is verzorgd. De tafel zonder tafelkleed, met stoffen servetten.
De bediening is vriendelijk, behulpzaam en alert. Er zijn 3 kaarten: een menu van de chef, à la carte en een uitgebreide wijnkaart. Genoeg te kiezen.
We kozen als vooraf de coquilles op 3 manieren gegarneerd: verzorgd opgemaakt en heel goed van smaak en stevigte. Als hoofdgerecht gebakken tartaar en kwartel. Ook al fraai opgemaakt en zeer smakelijk. Met het dessert was ook al niets mis.
Komen we terug: de Brasserie is niet goedkoop (ca. € 110 voor 2 personen, 3 gangen, koffie, excl. wijn). Maar het is wel een goede prijs/prestatie. Voor een bijzondere gelegenheid komen we zeker terug.

Gegeten op 24 juli 2013

Bob3722
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de IENS dagen hier gegeten, het was meer dan voortreffelijk! We hebben ons wel laten verleiden om eerst een paar oesters te nemen. Het menu was verder erg goed, verrassende smaken, mooi opgemaakt. Fijn dat ze de rode wijn iets gekoeld serveren. Bediening was enthousiast en deskundig, kortom top zaak.

Gegeten op 29 juni 2013

bisque
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens een dagje Haarlem hier voorbij gewandeld en besloten om naar binnen te gaan.
Zeker omdat we zin hadden in oesters en die waren voortreffelijk!
Hierna een een borrelplankje gedeeld met verschillende soorten ham waarvan ik toch de meeste te zout vond al vond ik de huis gemaakte rillete/wildpate wel heerlijk van smaak.
Als hoofgerecht had ik een salade van kreeft en deze was heerlijk alleen kleine tip de dressing lig onder en de sla ligt zo opgestapeld dat het moeilijk is dit te mengen, dus aan het einde zit je met een bord vol dressing.
Als dessert nog een kaasplankje en deze was lekker.
Toch vond ik het allemaal zeer prijzig voor wat je krijgt en ook de ambiance is niet echt je van het het is open en kil en dan kan de bediening nog zo vriendelijk zijn.

Gegeten op 15 juni 2013

Proever50330
  • Recensies in de laatste twee jaar

Iens menu bestaande uit 3 gangen gegeten met vooraf een schaal charcuterie. Daarbij ook het wijn arrangement genomen. Waren redelijk eenvoudige, kleine maar smaakvolle gerechten, opgediend op mooi opgemaakte borden. De gepresenteerde wijnen smaakten er voortreffelijk bij.
De bediening was goed.

Gegeten op 26 juni 2013

euskadi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de IENS diner dagen hier een kijkje genomen. De avond begon heel positief, warm welkom en een prima service. Deze service was later op de avond ver te zoeken. Geen communicatie meer, en kok die met een veel te hoog spreektempo een gerecht aan het uitleggen is, en aan het eind van de avond totaal geen aandacht meer gekregen. We kwamen echter voor het eten. Het voorgerecht met tonijn en een tartaar van kalf was heerlijk en zag er mooi uit. Hoofdgerecht goed gegaarde eendenborst met asperge en veel kingboleet was simpel, herfstachtig maar goed. Nagerecht ook eenvoudig maar de kwaliteit bleef goed. Ook een mooie wijnkaart en een goede uitstraling. Al met al tevreden maar verre van bijzonder, wat het volgens mij wel wil zijn

Gegeten op 24 juni 2013

Paul Schnek
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het kader van de Iens DinerDagen gereserveerd bij De Brasserie, voorheen Restaurant Lambermons.
3-gangen menu voor 30 euro pp.
Michel Lambermons is er per 1-1-2013 mee gestopt en de keuken wordt nu gerund door Abel Pepping.
Qua inrichting en uiterlijk is er niet al te vele veranderd t.o.v. het verleden.
Vriendelijke ontvangst, goede tafel en bank/stoel.

Meteen maar een fles water met bubbels (onbeperkt duinwater voor 2,50 per persoon) en een fles witte wijn, Domaine Pré Baron, Touraine Sauvignon, besteld.
Netjes wat vers brood met boter en olijfolie en zout op tafel gebracht.

Geen keuze-menu, gewoon 3 gangen. Eventueel uit te breiden met een 4e gang en wat extra's zoals Zeeuwse Creuses of een plateau Charcuterie Iberico. We gingen gwoon voor het reguliere 3-gangenmenu.

Voorgerecht:
Gemarineerde Yellowfin tonijn met frisse tartaar van kalf, soya-marshmallow, rettich en wasabi mayonaise.

Mooi gesneden, goed op smaak gebracht. Niet echt veel koken aan te pas gekomen. Voornamelijk mooi een bord opmaken.

Hoofdgerecht:
Geroosterde eendenborst met duxelles van portobello, witte asperge, kingboleet, luchtige topinamboer en laurierjus.

Alweer prima op smaak, vooral erg lekkere jus van laurier echter..of de messen waren bot..of de eend was taai. Bijna niet te snijden en inderdaad, ook in de mond taai.
Er ontbrak een beetje een krokantje. Het was allemaal nogal zacht, qua mondgevoel.

Nagerecht:
Vanillecake met witte chocolademousse, schuim van lychee en cheesecake ijs met een verse framboos.

Lekker. Niks mis mee.

Al met al toch ietwat tegenvallend vanwege het taaie eendenborstje en het simpele voorgerecht.
De Brasserie heeft zich in onze ogen wat makkelijk ervan afgemaakt tijdens deze dinerweek.
De (jonge) zwarte brigade (bediening) liet ook regelmatig een paar steekjes vallen, maar dat compenseerden ze wel weer met hun enthousiasme.

Overall: goede poging, maar ten opzichte van Lambermons geen vooruitgang.

Gegeten op 25 juni 2013

mvandenberg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met de overname van Lambermons naar de nieuwe chef was het een tijdje onrustig bij De Brasserie.
Gisteren weer eens geweest en ondanks het set menu door de Iens dagen, geweldig gegeten.
Top avond top atmosfeer en geen compromis meer tussen goede prijs en goed eten.
Brass is goed bezig om een vaste favoriet te worden :-)

Gegeten op 22 juni 2013

fransoos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Omdat we hier regelmatig komen eten, kregen wij bericht dat het restaurant een nieuwe naam kreeg en dat ter ere daarvan een soort feestje werd gehouden. Dus weer eens een tafeltje gereserveerd. Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, wij kregen de indruk dat in de ijver om hun best te doen er van alles mis ging. Zeer vriendelijke bediening, kundig ook, maar we hadden net ons eerste drankje gekregen of daar was ons voorgerecht al. Dit zijn wij hier niet gewend, je entree eten met een martini en een biertje. Beetje slordig. De gerechten overigens waren heerlijk, maar ook niet meer dan dat. Het toetje van mijn vrouw en het kaasplateau waren wel weer zeer goed. Iets wat wel een beetje aandacht nodig heeft is de geluidsinstallatie en de muziek die gespeeld wordt. Volgens mij zijn de boxen zeer slecht, in ieder geval het geluid wat eruit komt is zeer onprettig, dit los van de muziekkeuze, die zeker niet de mijne is, wanneer ik gezellig zit te eten. Aandachtspuntjes om alles tiptop te krijgen, want de prijs is daar wel naar.

Gegeten op 2 juni 2013

Vijfhuizen2013
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi restaurant in een oud pand. We kozen voor het 5-gangen menu en gaven aan dat 1 van ons zwanger was. De keuze om dan ook voor haar rauwe tonijn te serveren is nogal opmerkelijk. Daarna verliep alles prima. Mooie gerechten en heerlijke wijnen (zeker de Rosé was voortreffelijk). Weliswaar na afloop een forse rekening, maar zeker het bedrag waard.

michiel4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie zaak in hartje Haarlem. Wel wat hoog m daardoor iets rumoerig. Wij aten 3 gangen chefs menu, aangevuld met kaas. Heerlijke entree van makreel en tonijn. De wat vettige interpretatie van steak tartaar was ok, vooral vanwege kwaliteit van het vlees. De duif was helaas een kleine tegenvaller, vlakke smaak en veel te stroperige saus. Kazen prima in orde.

Bediening kundig en prettig, maitre moest even wennen aan onze stijl. Maar nadat t ijs was gebroken veel gesproken over wijn en mooie witte bordeaux gekozen. Daarnaast genoten van mooie ribera del duero.

Al met al gslaagde avond, hoewel het eten iets constanter van kwaliteit zou mogen.

Gegeten op 26 april 2013

Schrijf zelf een recensie over de Brasserie in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over de Brasserie . De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!