DimS

• 7.7

• 7.3

EddieEde
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijk brood serveren ze vooraf! Op een rustige maandagavond hier gegeten. Leuk om te zien dat ze actief Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Dit blijkt uit de stagiaires die er rondlopen, maar ook de donatie wanneer je tafelwater besteld. Wellicht dat sommige mensen dit wat opdringerig vinden overkomen (kijk ons eens goed bezig zijn), maar ik kan dit erg waarderen.

De kaart is niet heel groot, maar ook niet klein. Leuk de verklarende begrippenlijst achterin. Het eten was verder prima en de bediening ook. De bediening stond op de juiste momenten aan je tafel staat voor een nieuw drankje of het volgende gerecht. Ook prettig om voor de verandering te zien dat het 'aan de rechterzijde serveren' niet compleet uitgestorven is.

Absoluut voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 27 januari 2014

Nelisvl
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant ligt vlak naast een spoorweg overgang. Zo om de 10 minuten dendert er een trein langs het eetcafe. Geweldig natuurlijk als je kinderen hebt, iets minder als je in een gezelschap een verhaal probeert te vertellen. Ik was alleen dus kan er alleen maar naar raden

Het ontvangst is vriendelijk en de eigenaar zeer bekwaam in zijn vak. Het eetcafe is een moderne versie van een bistro met een groot terras.

Ik bestelde de maiskip. Een absolute aanrader. Het gehele bord klopte, de knapperige groenten, de heerlijke puree met Old Amsterdam, een malse maiskip met een verrukkelijke saus. Enige wat ik persoonlijk jammer vond was de friet bij dit gerecht. Na uitleg van de eigenaar bleken de frites zijn signature dish en kwamen mensen speciaal terug voor deze frites. Hij maakt ze zelf en smaken ook echt niet verkeerd, maar het matchte niet bij mijn kip. Bestel je hier iets anders, vergeet dan niet de friet!

Als nagerecht nam ik de pana cotta van karnemelk met een overheerlijke kletskop. De pana cotta had een goede smaak, de abrikozen die erop lagen waren mij iets te overheersend.

Koffie niets mis mee en op de bonbons was duidelijk niet bezuinigd.

Service goed, eet goed, ligging iets minder. Kom hier graag terug

Gegeten op 22 augustus 2013

willemijn78
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eerst bij Dims gegeten, nadat meerdere vrienden het ons al hadden aangeraden. Opzich prima, de kaart vind ik niet heel erg prettig en de prijzen aan de hoge kant voor de omgeving en entourage. Bij een eetcafe zijn mijn verwachtingen anders.
Als ze een iets makkelijkere en beter geprijsde lunchkaart zouden hebben vind ik het een prima lunchstek in de zomer.
Het personeel mocht zich wel iets vaker laten zien op het terras. Dat was jammer. Ze vergaten bij meerdere mensen het menu te geven en om te vragen of we nog iets wenste.

De tournedos was van hoge kwaliteit en de dessertwijnen proeverij was erg leuk met goed prijs/kwaliteit.

Gegeten op 8 juni 2013

wilkoeman

Vanavond hier gegeten met 4 vowassenen en 3 kleine kinderen,
we waren net op een zeer onplezierige manier ontvangen door de eigenaar van restaurant By ons in Vathorst en waren daardoor bij Dims beland, ontvangst was een verademing zeer gastvrij en plezierig zeker met 3 kleine kinderen, het eten Varkens roast was werkelijk subliem, zacht gegaard en zeer smaakvol voor de kleintjes een variatie van vlees en vis met frietjes, en vooraf heerlijk brood de inrichting is bistro stijl schoon en comfortabel;
toilet ruim en keurig netjes voor de kinderen speciaal speelhoekje, wel bij de entree maar zodanig dat de andere gasten er geen zicht op en last van hebben.
Gezellig voor oud en jong. zeker een aanrader.

Gegeten op 3 april 2013

Rucola
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker met z'n vieren op het terras gezeten tot het iets te koud werd. Dit was de derde keer dat we er gegeten hebben en eerlijk gezegd was deze keer de minste. Het lukte de koks niet om in eerste instantie bij twee van de vier een rood en mals stukje vlees te leveren. Uiteindelijk kregen we veel later een nieuw hoofdgerecht, terwijl de anderen al lang waren uitgegeten. Verder zou je meer verwachten voor de redelijk hoge prijzen. Toch zou ik er zeker weer terug gaan voor een herkansing. Ook een kok kan zijn dag niet hebben.

Gegeten op 10 augustus 2012

sam1105
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier heerlijk gegeten ivm een verjaardag, bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en hierna konden we kiezen uit één van de tafels. Hierna werd ons op een super leuke attente manier gevraagd wat we wouden drinken en bij ontvangst van ons drinken en het heerlijke brood met olijf en zout.(wat je tevens altijd krijgt) werd ons het verrassings menu vertelt op een leuke verrassende manier.

We hadden meteen voor het hoofdgerecht gekozen, en deze was moeilijk te kiezen waar genoeg 'echt lekkere' keuzes maar toch voor het Ilberico gaan met een overheelijk stamppotje van andijvie met een heerlijke mosterd saus en met een lekker frisse bijkomst van snijbonen die gegaard waren en mooi julienne gesneden waren. Hiernaast had ik een advies gevraagd over een wijn bij mijn gerecht en deze was, een heerlijke mooie rode volle wijn. (weet helaas de naam niet meer.) We hadden voor het verrassings toetje gekozen en was zekers een leuke verrassing! de opmaak was mooi en leuk gedaan met allerlei anans elementen van siroop van ananas een bolletje ijs van ananas een torentje van ananas met schuim en suiker koekjes met hierbij nog gekruimelde pistaches. het was een goede lekkere verrassing in ieder geval!

Omdat we dus nog een jarige jop onder ons hadden en wij dit te laat hadden aangegeven kregen we bij de koffie nog super mooie zee van sterren en hier bij nog lekker chocolade bonbons en een heerlijke gelaagde chocolade cake/koek.

Resumé; we hadden een leuke avond bij *dimS het interieur is mooi robuust maar wel zeer mooi opgezet en je herkent de elementen van de Oude *Smid die er ooit stond. Het eten is goed personeel is zeer attent en gezellig en zijn heel gemoedelijk en bedienen zeer goed, er stond in ieder geen glas leeg en mocht je dit toch willen was dit geen probleem!

Gegeten op 11 oktober 2012

Opmag
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant heft een prettige sfeer en is modern ingericht. Als je het restaurant betreed is er gelijk een kinderhoek. Dus niet vallen over het speelgoed.

Bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen en werden onze jassen aangenomen. De bediening heeft ons vervolgens aan tafel begeleid.

Naar het inschenken van een drankje werd ons een vis aanbevolen en het menu gebracht. De kaart is klein en heeft aan de achterkant een beschrijving van de aangeboden ingrediënten. Dit is ons als positief bij gebleven.

De voorgerechten:
Wij hebben gekozen voor de zalm en de pompoensoep. De soep was smakelijk en goed bereid. Enig nadeel was dat de soepstengel een rode kleur afgaf. De opmaak van de het bord was perfect. De zalm was goed bereid en niet droog. Echter volkomen smakeloos. De vadouvan had ook geen smaak en de grove uien in de sla waren overheersend. Tevens was het gebruik van olie overmatig. Samenvattend is te zeggen dat de soep goed en de zalm ronduit smakeloos was.

De hoofdgerechten:
Hier hebben wij gekozen voor de Linguine. De opmaak van het bord was ook hier goed. Echter de smaken zijn in de keuken gebleven. De smaak van olie was overheersend. Door de afwezigheid van een saus waren het losse ingrediënten op een bord die niet samen gekomen zijn tot een gerecht, terwijl de ingrediënten wederom van een goede kwaliteit waren.

Door de matige maaltijd hebben wij niet besloten om voor een nagerecht te kiezen. Wij hadden alleen coffee. De bonbons en lekkernijen die bij de koffie serveert worden waren zeer uitgebreid en top van kwaliteit en smaak. Zo hebben wij toch nog een klein dessert gehad.

Concluderend:
De service is uitstekend, de bediening vriendelijk en attent. Het eten wordt goed gepresenteerd maar is smakeloos en onder niveau. De prijzen zijn middelmatig en voor wat mij betreft voor het geboden aan de te hoge kant. Ik zal er hierdoor het restaurant dan ook niet aan familie en vrienden aanbevelen.

Gegeten op 25 september 2012

olaf5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk restaurant. Leuke bediening en terras. Het eten is altijd goed en lekker. Leuke gerechten en goede wijnen. Tja, de trein die steeds langskomt wanneer je op het terras zit; ik zeg, het went!

BasO
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier een lunch gegeten, de club sandwich. Eindelijk weer eens een originele, maar toch lekkere clubsandwich. Ander eten voor de lunch leek ook prima.
Binnen leuk ingericht, wij zaten op het terras wat wel kaal is en waarlangs de trein toch wel erg dicht reed.
Bediening saai maar vriendelijk.

Gegeten op 8 augustus 2012

jeng
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondag hier beland op weg van de veluwe naar amsterdam. positieve verrassing. We waren met drie kleine kindjes die ongestoord hun gang konden gaan in de ruime speelhoek. Bediening was erg geduldig in het ontwijken van rondrennend spul en, zoals het hoort, zeer oplettend of het ons aan iets ontbrak. Eten: erg lekkere mosselen met bier bereid (sausjes overbodig) en over sate met eigengemaakte atjar liepen de meningen uiteen: voor de een iets te veel doorbakken, voor de ander precies goed. Atjar was wat droog. Hoogtepunt was het dessert. Heerlijke hangop met rabarber en erg lekkere panna cotta. aanrader

Gegeten op 26 augustus 2012

Schrijf zelf een recensie over DimS in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over DimS. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!