a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 033 253 51 13

lalaproever

Tijdens die heerlijke warme dagen op terras lunch gegeten. Gewoon goed. Vriendelijke dame die ons hielp. Eten kwam in prettig tempo, was prima. Verse jus was lekker koel, vonden we prettig om zo'n warme dag.

Gegeten op 8 juli 2015

Koenvdh

Enige tijd geleden hebben wij hier geluncht. Het was regenachtig en een rustige periode. Prima lunch gehad en vriendelijk geholpen door de eigenaar. Niets op aan te merken.

Gegeten op 21 maart 2015

ldope

Vandaag lekker geborreld bij dit eetcafe. We hadden kinderen bij ons en die konden zich prima vermaken in de kinderhoek. Na de borrel besloten om een hoofdgerecht te gaan eten. Ik had de us sucade erg lekker en goed gebakken. Zeker een cafe om weer gezllig terug te komen.

stefan47

Als afsluiter van de kerstvakantie gegeten met vriendin bij dimS. Een sfeervol ingerichte zaak... modern, beetje industrieel. Positief is, dat ondanks de grote ruimte, het een rustige omgeving is met weinig echoënd omgevingsgeluid.

De bediening is vriendelijk en kan advies geven over de kaart, hoewel de ervaring bij een van de serveersters duidelijk nog maar beperkt was. We lazen dat dit ook beleid is: ze bieden opleidingsplekken aan toekomstige vakmensen en dat vind ik te waarderen.

Het eten is goed. de gerechten zijn lekker op smaak en er worden goede porties geserveerd. Het dessert van mij, de perentaart was heerlijk, maar dat van mijn vriendin, de crème brulee van tijm, was wat ons betreft wat minder geslaagd. De tijm konden wij hier niet helemaal in begrijpen.

Al met al: voor herhaling vatbaar... lekker eten, prima bediening en fijne omgeving om te zitten.

Gegeten op 4 januari 2015

Finefoodfinder

In Amersfoort Noord zijn niet heel veel gezellige restaurants, maar dit is er wel één. Een markant gebouw met een mooi terras. Na een eerdere slechte ervaring bij dit restaurant (o.a. onsmakelijke zwarte friet) nu weer eens een lunch geprobeerd. De salade carpaccio was wel lekker, maar met iets teveel groen en iets te weinig vlees en te weinig dressing. De salade vitello tonato was erg lekker. Al met al ruim voldoende.

Gegeten op 2 december 2014

EddieEde

Wat een heerlijk brood serveren ze vooraf! Op een rustige maandagavond hier gegeten. Leuk om te zien dat ze actief Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Dit blijkt uit de stagiaires die er rondlopen, maar ook de donatie wanneer je tafelwater besteld. Wellicht dat sommige mensen dit wat opdringerig vinden overkomen (kijk ons eens goed bezig zijn), maar ik kan dit erg waarderen.

De kaart is niet heel groot, maar ook niet klein. Leuk de verklarende begrippenlijst achterin. Het eten was verder prima en de bediening ook. De bediening stond op de juiste momenten aan je tafel staat voor een nieuw drankje of het volgende gerecht. Ook prettig om voor de verandering te zien dat het 'aan de rechterzijde serveren' niet compleet uitgestorven is.

Absoluut voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 27 januari 2014

Nelisvl

Het restaurant ligt vlak naast een spoorweg overgang. Zo om de 10 minuten dendert er een trein langs het eetcafe. Geweldig natuurlijk als je kinderen hebt, iets minder als je in een gezelschap een verhaal probeert te vertellen. Ik was alleen dus kan er alleen maar naar raden

Het ontvangst is vriendelijk en de eigenaar zeer bekwaam in zijn vak. Het eetcafe is een moderne versie van een bistro met een groot terras.

Ik bestelde de maiskip. Een absolute aanrader. Het gehele bord klopte, de knapperige groenten, de heerlijke puree met Old Amsterdam, een malse maiskip met een verrukkelijke saus. Enige wat ik persoonlijk jammer vond was de friet bij dit gerecht. Na uitleg van de eigenaar bleken de frites zijn signature dish en kwamen mensen speciaal terug voor deze frites. Hij maakt ze zelf en smaken ook echt niet verkeerd, maar het matchte niet bij mijn kip. Bestel je hier iets anders, vergeet dan niet de friet!

Als nagerecht nam ik de pana cotta van karnemelk met een overheerlijke kletskop. De pana cotta had een goede smaak, de abrikozen die erop lagen waren mij iets te overheersend.

Koffie niets mis mee en op de bonbons was duidelijk niet bezuinigd.

Service goed, eet goed, ligging iets minder. Kom hier graag terug

Gegeten op 22 augustus 2013

willemijn78

Voor het eerst bij Dims gegeten, nadat meerdere vrienden het ons al hadden aangeraden. Opzich prima, de kaart vind ik niet heel erg prettig en de prijzen aan de hoge kant voor de omgeving en entourage. Bij een eetcafe zijn mijn verwachtingen anders.
Als ze een iets makkelijkere en beter geprijsde lunchkaart zouden hebben vind ik het een prima lunchstek in de zomer.
Het personeel mocht zich wel iets vaker laten zien op het terras. Dat was jammer. Ze vergaten bij meerdere mensen het menu te geven en om te vragen of we nog iets wenste.

De tournedos was van hoge kwaliteit en de dessertwijnen proeverij was erg leuk met goed prijs/kwaliteit.

Gegeten op 8 juni 2013

wilkoeman

Vanavond hier gegeten met 4 vowassenen en 3 kleine kinderen,
we waren net op een zeer onplezierige manier ontvangen door de eigenaar van restaurant By ons in Vathorst en waren daardoor bij Dims beland, ontvangst was een verademing zeer gastvrij en plezierig zeker met 3 kleine kinderen, het eten Varkens roast was werkelijk subliem, zacht gegaard en zeer smaakvol voor de kleintjes een variatie van vlees en vis met frietjes, en vooraf heerlijk brood de inrichting is bistro stijl schoon en comfortabel;
toilet ruim en keurig netjes voor de kinderen speciaal speelhoekje, wel bij de entree maar zodanig dat de andere gasten er geen zicht op en last van hebben.
Gezellig voor oud en jong. zeker een aanrader.

Gegeten op 3 april 2013

Rucola

Lekker met z'n vieren op het terras gezeten tot het iets te koud werd. Dit was de derde keer dat we er gegeten hebben en eerlijk gezegd was deze keer de minste. Het lukte de koks niet om in eerste instantie bij twee van de vier een rood en mals stukje vlees te leveren. Uiteindelijk kregen we veel later een nieuw hoofdgerecht, terwijl de anderen al lang waren uitgegeten. Verder zou je meer verwachten voor de redelijk hoge prijzen. Toch zou ik er zeker weer terug gaan voor een herkansing. Ook een kok kan zijn dag niet hebben.

Gegeten op 10 augustus 2012

Schrijf zelf een recensie over DimS in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over DimS. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.