Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Fris in Haarlem - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 531 07 17

Culinaire schat

De Kas en De Bokkedoorns waren de ideale leerschool voor restaurateur Lex Gasseling. De schat aan kennis die hij bij deze topzaken vergaarde, stopte hij in Fris. Een restaurant waar je als gast echt in de watten wordt gelegd, waar de bediening precies de juiste snaar raakt en de gerechten een zeldzaam hoog niveau halen. Klasse zonder poespas.

wjkrol

• Service

• Decor

• In behandeling

Via online reservering

Met vier personen gebruikgemaakt van IENS Dinner Deal. Uitstekend gegeten van verrassende gerechten. Erg gastvrije ontvangst en goede service. Aanrader!

Gegeten op 29 januari 2015

MevrouwDekker

Via online reservering

Heerlijk en goed verzorgd gegeten en gedronken (wijnarrangement). De sfeer is erg gezellig en de bediening erg attent en hartelijk. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 24 januari 2015

maartenvant

Via online reservering

Prima gegeten en een zeer prettige bediening. Klein nadeel is dat vrij gehorig is. Maar in wel restaurant (dat druk is) is dat wel perfekt? Voordeel is bovendien dat je zowel voor 50,= als voor 100,= p.p terecht kunt.

Gegeten op 23 januari 2015

Brady_

De gerechten waren goed gecombineerd. We hebben lekker gegeten en een hele gezellig avond gehad. Het personeel was vriendelijke en grappig en de inrichting is knus helemaal naar mijn smaak.

Gegeten op 4 januari 2015

olle

Via online reservering

Bij binnenkomst een prettige ontvangst in een aangename omgeving.
Het eten smaakte voortreffelijk, de pluim van Michelin is volkomen op zijn plaats. Jammer dat de slager niet dezelfde kwaliteit heeft.
De bediening was attent, de sommelier kent zijn vak
Kortom het was een heerlijk diner , we komen zeker binnenkort terug.

Gegeten op 15 januari 2015

drdjrnl

Drukke maar ook gezellige zaterdagavond.
Keurige ontvangs, leuke tafel en redelijk snelle bediening.
Keuze voor het verrassingsmenu was eenjuiste beslissing. Heerlijk gerechten met fijne smaken en aankleding/opdiening.
Misschien een klein puntje van kriteik op de bavette die toch niet heel erg mals was maar de smaak maakte dat meer dan goed. Niet overdreven in de kruiden, juist niet, maar de natuurlijke echte smaak van een goede bavette.
Ja de wijn is niet goedkoop hier, ook niet als toevoeging bij een menu, maar ze waren keerlijk passend bij de gerechten. Wel weer een restaurant waar je geen kraanwater kan krijgen.. hoezo niet?
Een zeer prettige avond met heerlijk eten.

Gegeten op 10 januari 2015

MKass

Absolute aanrader om je eens lekker culinair in de watten te laten leggen!

Nette, vriendelijke en gastvrije ontvangst. Aangename en verzorgde ambiance. Uitstekende deskundige toelichtingen van dranken en spijzen. Mooie presentatie van de zeer smaakvolle gerechten. Persoonlijke felicitatie en culinaire attentie ter gelegenheid van onze trouwdag.

Gegeten op 8 januari 2015

hermandevries

Ik at hier samen met mijn vrouw tijdens een weekendje weg in Haarlem. Ons beeld van het restaurant vooraf was iets anders dan wat we aantroffen, waardoor we best wel underdressed waren (ik had bijvoorbeeld een capuchontrui aan met nette sportschoenen) en in het begin niet helemaal op ons gemak waren. Dit kwam mede ook omdat we bij binnenkomst geen menukaart te zien kregen, maar simpelweg verteld werd wat die avond het menu was, waarbij we eigenlijk alleen konden aangeven hoeveel gangen we wilden eten. We waren ervoor net in de Jopenkerk geweest voor een bierproeverij, een activiteit die wat ons betreft ook niet helemaal matcht met een etentje bij dit restaurant.

Het restaurant ziet er fantastisch uit, de bediening was zeer vriendelijk en het eten was geweldig. Het restaurant is dit jaar ook beloond met een 'Bib Gourmand' door Michelin, een erkenning voor de uitstekende prijs-kwaliteit verhouding (€35 voor een 3 gangen menu), die ik zeker kan beamen. Wat mij betreft absoluut een aanrader voor de juiste gelegenheid.

Gegeten op 27 december 2014

Heerlijk met z'n 4-en gegeten bij Fris, samen met vrienden. We hebben allemaal het 4 gangenmenu gekozen met bijpassende wijnen, het was een culinair genoegen. Van de amuse met o.a. picallily ijs tot en met de coquilles, zeeduivel, hertenbiefstuk en een heerlijk dessert met ananasmousse. Een klein aandachtspuntje: ik had aangegeven dat ik niet van kaas houd, maar bij de amuse zat geitenkaas wat dan behoorlijk overheersend is.
Verder klopte alles. De bediening is heel correct zonder stijf te zijn. Onze avond was top en zeer verrassend!

Gegeten op 27 december 2014

Vonnie200

Van begin tot het eind een heerlijke avond uit. Afgelopen week hebben wij met zijn vieren Fris voor het eerst bezocht. Het personeel bij Fris weet wat gastvrijheid is, wat lekker eten is en wat lekker drinken is. We hebben ons allemaal laten verrassen met het 5-gangen menu van de chef. Stuk voor stuk heerlijke gerechten, goede smaakcombinaties en een mooie afwisseling van vis en vlees. Twee van ons kozen ook nog de bijpassende wijnen. Allemaal toppertjes!
Het personeel legde ons de gehele avond in de watten. Van toelichting op de gerechten en de wijnen tot aan het bijschenken van de drankjes; we voelden ons thuis. Ook de privacy tussen de tafels was voldoende en ondanks dat de ruimte vrij 'groot en hoog' is, hadden wij toch het gevoel van een knus restaurant. Kortom; wij komen zeker terug!

Gegeten op 23 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Fris in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Fris. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.