Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Fris

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 531 07 17

Culinaire schat

De Kas en De Bokkedoorns waren de ideale leerschool voor restaurateur Lex Gasseling. De schat aan kennis die hij bij deze topzaken vergaarde, stopte hij in Fris. Een restaurant waar je als gast echt in de watten wordt gelegd, waar de bediening precies de juiste snaar raakt en de gerechten een zeldzaam hoog niveau halen. Klasse zonder poespas.

MMM1968

We komen al heel wat jaren bij Fris en worden nooit teleurgesteld. Uitstekend eten, klassiek met een tikje avontuur. Vooraf schelvis met ham van ribeye en daarna zeewolf in varkenswang. Surf & Turf dus. Erg lekker, hoewel het schuim bij de zeewolf wat te zout was. Als hoofdgerecht kregen we geen gestoofde, maar gebraden sukade en dat was top. Al bij al heel goed dus en daarbij nog even onze complimenten de als altijd onberispelijke en gastvrije bediening.

Gegeten op 11 oktober 2014

Opama

Alweer jaartje geleden dat we hier waren. Namen nu 3 gangen menu, met alle drank én koffie na, met zoete snoepjes: 99 E voor 2 personen! .Klein voorafje, verder krokante chipsachtige grote koekjes met heerlijke kruiden smaak, lekker brood en heerlijke boter.Het menu was goed, wat jammer dat, zoals zo vaak, bij het verrukkelijke rundsvlees als hoofdgerecht niet iets als een aardappelbereiding is toegevoegd, de kleine hoeveelheid groentjes is dan een wat mager geheel.Bediening zoals steeds uitstekend: attent en vriendelijk.Kortom prijs-kwaliteit prima.

Gegeten op 28 augustus 2014

Pienie01

Teleurstellend en veel te duur! Afgelopen vrijdag tijdens de restaurantweek gegeten met zijn vieren. Bij binnenkomst snauwde de eigenaresse de serveerster zo af in ons bijzijn dat we ons echt ongemakkelijk voelden. Dit gebeurde daarna nog een keer. Zeer vervelend om hier als klant getuige van de zijn.
We hadden het 3 gangen diner besteld voor 29,50.
Voorgerecht was buikspek met een tartaar van garnalen. Opmaak was mooi, maar de porties waren miniscuul. De tartaar van garnalen bijvoorbeeld, was ter grootte van een 2 euro muntstuk, nog geen centimeter hoog.
Hoofdgerecht wederom mooi opgemaakt, smakelijk, maar verder niet bijzonder en wederom een miniscule hoeveelheid.
We hebben na het voor-en hoofdgerecht daarom maar de optionele kaasplank besteld, want we hadden gewoon nog honger.
Nagerecht was een marshmallow met watermeloen ijs. En ook dit vonden we wel aardig, maar niet bijzonder. En we hadden nog steeds honger.
De prijzen van de drankjes logen er ook niet om. Glaasje cava voor 7 euro, of een dessertwijn voor hetzelfde bedrag. Uitsmijter was de capuccina a 4,25 per kopje!
Uiteindelijk bestond onze rekening voor 1/3 uit diner en 2/3 uit drankjes.
Helaas, maar ons zie je hier niet meer terug.

Gegeten op 29 augustus 2014

ICE

Werkelijk heerlijk gegeten in dit restaurant met vriendelijke en vakkundige bediening. Vegetarisch was alles tongstrelend lekker en mijn tafelgenoten vonden hun vlees en vis gerechten ook overheerlijk. Mooi en sfeervol ingericht.

Gegeten op 30 juli 2014

RichvG

Helemaal wat ik zoek en af en toe nog vind. Ervaring, vakmanschap, geestdrift. Zowel in keuken als in bediening. Mooie amuses, vooral vegetarisch . Een heerlijke entrecote gegeten, mijn partner koos schol. Verwennerij in optima forma en passende wijnen. Sterretje in de maak?

Gegeten op 8 augustus 2014

DaniMu

I loved the place. Plus, we got a sunny warm day so we got to enjoy the terrace. Service was fantastic, extremely friendly and always reaching out to top our wines. The food was delicious and very flexible for everyone's needs (we had a pregnant lady in the group). I really enjoyed.

Gegeten op 24 juli 2014

MBD

Geweldige eetervaring, zit dicht tegen een ster aan. 14 punten Gault millau van mij krijgen ze er 1 punt bij.
Goede prijskwaliteit's verhouding.
Een super bediening die op elkaar is ingespeeld totaal geen fout te ontdekken. En een maître met zeer veel ervaring.
Het eten was zeer verfijnd en goede hoeveelheden.
We aten er;
Amuse met bleek selderie en een gel van groene appel.
Taartje van tomaat en gedroogde tomaat en structuren en koude groente bouillon.
Wat een vega mooi gerecht was dit.
Zalmfilet gekonfijt met een mousse van basilicum met olijfolie en lams oor. Mooie ziltige smaken. De wijn tilde het gerecht omhoog.
Gestoomde scholfilet met kreeften jus, snijbonen en oesterblad.
Risotto rendang met en prei en rabarber. Zeer verrassend gerecht en paste perfect bij de wijn.
Zeer malse Entrecote met paddestoelen, aardappeltjes structuren en jus de veau door zijn eenvoud gewoon goed. Super Saint-Emilion zeer betaalbaar zeer goede betaalbare wijnkaart zo kan het dus ook.
Een twee Luik van verschillende desserts gewoon lekker.
Het restaurant ziet er gewoon goed uit. Superstoelen gewoon een geweldige top avond .

Gegeten op 31 mei 2014

DJ-Amsterdam

De bediening is ronduit top, de eigenaar serveert zelf en vertelt vol passie over de gerechten; het is duidelijk dat hij een zeer uitgebreide kennis heeft. Ongedwongen en oprecht, hij komt regelmatig langs en zorgt dat je echt een fantastische avond hebt.

We waren met een lastig gezelschap: ikzelf ben vegetariër, mijn moeder eet geen suiker, mijn broer geen gluten en lactose. Dat resulteerde in verschillende uitvoeringen van de gerechten, maar dit ging geen enkele keer mis; dat verdient een enorm compliment, de chef weet zich aan alles aan te passen!

Mijn disgenoten hebben genoten van heerlijke gerechten met perfect bereide vlees en vis, maar mijn gerechten vielen soms wat tegen. Kregen zij kabeljauw met garnaaltjes en een garnituur van courgette en erwt, kreeg ik uitsluitend courgette en erwt. Waar zij risotto met rendang en serundeng kregen, kreeg ik risotto met serundeng (en wat extra groenten). Hier had zeker meer in gezeten. Sowieso was het oosters getinte gerecht met ongedefinieerde risotto een beetje een vreemde eend in de bijt, en was de rauwe snijboon in maar liefst 3 van de 8 gangen verwerkt, een beetje overdaad.
De opmaak is mooi, maar ook een beetje saai: veel gerechten zien er hetzelfde uit, de kok is dol op steekringen en het bouwen van torentjes. Het overdadig gebruik van kommen en te klein bestek maakt het eten soms erg lastig.

Overall heerlijk gegeten, mooie gerechten met eerlijke smaken en goede combinaties van structuren, maar er is zeker ruimte voor verbetering, vooral wat betreft de vegetarische gerechten.

Gegeten op 19 juni 2014

Giusy1982

Voor onze trouwdag hebben we de dag doorgebracht in Haarlem en lekker eten hoort daar natuurlijk bij. Dat is gelukt bij restaurant Fris!
Ondanks dat de zon scheen, zijn wij binnen gaan zitten en de tafel werd meteen mooi opgemaakt.
We wilden een 4-gangen verrassingsmenu, maar voor mij zonder varkensvlees of te rood vlees. Door het advies van het personeel kreeg ik drie heerlijke gangen met vis, met bijzondere combinaties zoals schelvis en citroen, en mijn man kreeg twee gangen vis en de derde gang rundvlees. Als dessert hadden we combinaties van aardbeien en vlierbloesem (met geschreven felicitatie, heel leuk!), dat ons zeer, zeer goed smaakte. Ook de wijnen pasten goed bij de gangen.
We vonden het een fantastische afsluiter voor onze feestelijke dag. We hopen hier nog een andere keer terug te komen, en daarvoor hoeven we geen feestelijke reden te bedenken!

Gegeten op 13 juni 2014

ahlers

In één woord: verbluffend goed restaurant op een locatie die je daar niet zou verwachten!

We waren hier voor de 2de keer, speciaal nogmaals paar dagen Haarlem geboekt om Restaurant Fris te bezoeken.

We gingen voor een 8-gangen diner met wijnarrangement. Op een klein missertje na bij het schenken van de wijn (bediening was even in de war qua gang), was alles perfect smaakvol en bijpassend.

Een aanrader!

Gegeten op 29 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Fris in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Fris. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.