a TripAdvisor company

1. 8,7 10 1 84

2. 8,6

3. 8,2

Culinaire schat

De Kas en De Bokkedoorns waren de ideale leerschool voor restaurateur Lex Gasseling. De schat aan kennis die hij bij deze topzaken vergaarde, stopte hij in Fris. Een restaurant waar je als gast echt in de watten wordt gelegd, waar de bediening precies de juiste snaar raakt en de gerechten een zeldzaam hoog niveau halen. Klasse zonder poespas.

Rkeurentjes

Eten bij Fris is altijd weer een ervaring! We genoten van een 7-gangen menu met een wijn-arrangement. Alle gerechten waren een smaaksensatie en perfect in balans. De gastheer schonk ons vol enthousiasme onze wijnen en vertelde hierbij kort maar duidelijk wat hij schonk.
Gerechten worden opgemaakt met oog voor detail. Alles wat uit de keuken kwam daar was overnagedacht. Smaakcombinaties die verassend maar heerlijk zijn.

Gegeten op 19 september 2015

matthijs79

Gewoon een goed restaurant met mooie gerechten en bijpassende wijnen.
Service was ook goed. Keurig getimed, de stagiairs mogen wat meer lef tonen
Ik zou hier zeker nogeens gaan eten.

Gegeten op 12 december 2015

ron139

Afgelopen zomer dachten we nog de Michelinster komt eraan het is nog maar een kwestie van tijd..en Het Haarl;ems Dagblad beaamde dit... Vanavond het Kerstmenu geproefd en tot grote verbazing een heel andere kookstijl minder verfijnd en van andere klasse misschien is de brigade veranderd??? Ik hoop snel weer te horen dat het weer goed toeven is bij Fris want er is werk aan de winkel...

Gegeten op 26 december 2015

SCdeJonge

Via online reservering

Wederom uitstekend gegeten en gedronken. Met vier personen drie verschillende menu's (2x lust en passie/wild, 1x jeunes restaurateurs, 1x bib Gourmand) besteld, wat uiteraard geen enkel probleem was. Uitstekende gerechten met goed ingrediënten en mooie sauzen.

Begeleid door bijpassende heerlijke wijnen. De bij het hert geserveerde rode wijn kon ons niet erg bekoren en werd zonder enige probleem vervangen door een andere die ons veel beter smaakte (dit is natuurlijk erg persoonlijk, dus wat voor ons wat minder smaakte, kan iemand anders heerlijk vinden).

Volle zaak en toch voldoende persoonlijke aandacht. Fijne ambiance.

Enige minpuntje: de inrichting van de zaak begint zo langzaamaan een beetje oubollig te worden. Het hoeft niet meteen helemaal anders, maar her en der wat vernieuwends kan geen kwaad.

Gegeten op 4 december 2015

ger52

Via online reservering

Lekker en verrassend gegeten bij Fris. Het wijnarrangement was een goede aanvulling op de 5 gerechten. Attente en vlotte bediening met goede uitleg over drank en spijs.
Enig minpuntje: nogal lawaaiig.

Gegeten op 27 november 2015

bj3

Via online reservering

Onverwachte plek daar op de Twijnderslaan maar eigenlijk helemaal prima. Mooie inrichting en -nog- belangrijker- heerlijke stoelen! De ontvangst en bediening waren helemaal goed. En het eten was nog beter! Ga er zeker terug.

Gegeten op 26 november 2015

WillemJan01

Via online reservering

Zaterdagavond weer heerlijk en gezellig gegeten bij Fris! 4 gangen wild, dit keer. We startten met een terrine van ree en eendenlever, lekker, maar voor mij iets te koud opgediend. Daarna een fabelachtig stukje patrijs en als derde gang een heerlijk stukje hert. Dit alles onder het genot van een heerlijke fles pinot noir van de familie Becker uit de Pfalz, Duitsland.
Zoetigheid toe.
Bij Fris loopt alles zo soepel en vanzelf, je hoeft nergens over na te denken, zij verstaan hun vak! Hulde, kunnen een hoop mensen veel van leren.
Tot een volgende keer.

Gegeten op 21 november 2015

Proever53927

Met z'n viertjes heerlijk gegeten en zeer goed verzorgd bij restaurant Fris. Op tafel stonden al kleine bites klaar, gevolgd door een lekkere frisse amuse van verschillende soorten selderij, heel verfijnd bereid en erg lekker. De langoustines als voorgerecht is een echt top gerecht en het makreel gerecht deed er niet voor onder.
Als hoofdgerecht hadden 2 van ons de coquilles, in tegen stelling tot de vorige recensie, vonden wij het juist leuk gepresenteerd, op een natuurlijke manier waarbij de schelpen van de coquilles op een stukje jute op een bord liggen. Et aantal coquilles was ruim genoeg, 6 stuks p.p. met garnituur, een lekker gerecht.
Ook de andere hoofdgerechten waren erg lekker, 1 van ons had de kabeljauw en ikzelf had hertenfilet met pastinaak en paddenstoelen, perfect klaar gemaakt!
Heerlijke wijnen erbij gedronken waar steeds een leuke uitleg over wordt gegeven aan tafel, voor zoetliefhebbers kan ik het VOC mocca dessert aanbevelen, echt heerlijk en mijn tafelgenoten, genoten van lekkere bordjes kaas met echte oude port.
De bediening verteld steeds op een leuke manier wat er op tafel komt en is heel attent. We hebben de avond afgesloten met koffie waarbij we heerlijke huisgemaakte friandises en bonbons kregen. Een geslaagde avond, heerlijk gegeten, overigens ook heel erg leuk dat je echt lekker lang kunt tafelen, om 23 h zat het restaurant nog goed vol en kun je gerust natafelen met een laatste drankje.

Gegeten op 6 november 2015

orlandof

Na jaren weer eens gegeten bij Fris, heel teleurstellend. De stoelen met doorgezakte zittingen maken dat je de hele avond op het puntje van je stoel zit, de stoelen zaten bovendien nog vol met kruimels van de vorige klanten. De amuse van selderij was erg goed, de voorgerechten wisselend van kwaliteit. De terrine was goed gebalanceerd, maar de salade wel erg mager voor de prijs. Het hoofdgerecht van coquilles was onsmakelijk opgediend in schelpen op een jute zak. Hoe verzin je het om iets zo delicaat op een ondergrond van stoffig jute voor te zetten. De coquilles, 3 stuks als hoofdgerecht (!) waren droog, te droog. De reerug was doorgekookt en enigszins taai. De presentatie met 3 spruitjes en nog wat vage groentes was niet appetijtelijk. Als de bediening bij de tafel achter je moest zijn, voelde je dat goed in je stoel, gelukkig zaten we al op het puntje ervan.
We hebben het dessert maar overgeslagen.

Gegeten op 6 november 2015

tjapko

Wat een ervaring! We hadden een 7-gangen menu met een wijn-arrangement. Alle gerechten waren een smaaksensatie in een perfecte balans wat mij betreft. De wijnen zijn zorgvuldig uitgekozen en versterken de smaken van de gerechten. Alles ziet er bovendien fantastisch uit.
Zeer vakkundig en vriendelijk personeel en een gastheer die aandacht heeft voor alle gasten en die uitstekend weet te vertellen over de gerechten en de wijnen.

Gegeten op 24 oktober 2015

Schrijf zelf een recensie over Fris in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Fris. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.