a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 531 07 17

Culinaire schat

De Kas en De Bokkedoorns waren de ideale leerschool voor restaurateur Lex Gasseling. De schat aan kennis die hij bij deze topzaken vergaarde, stopte hij in Fris. Een restaurant waar je als gast echt in de watten wordt gelegd, waar de bediening precies de juiste snaar raakt en de gerechten een zeldzaam hoog niveau halen. Klasse zonder poespas.

madeleine15

Een 10 voor het eten? Ik zou er liever een TWINTIG voor hebben gegeven! Iedere keer dat we hier komen (zo'n 3-4 keer per jaar) is het eten nog beter bereid, nog smakelijker, nog mooier op het bord. Ditmaal kozen we voor een verrassingsmenu met 4 gangen. Perfect! Het mooiste cadeau voor mijn mans verjaardag: en top-avond!
Twee suggesties:
1 Doe iets aan de akoestiek. Als je binnenkomt, schrik je al van de herrie: een kippenhok! Het relatief lage plafond zorgt voor een echt slechte akoestiek (ondanks het mooie plafond-ornament in het midden van de zaak) en nu de zaak helemaal uitverkocht was, was het een herrie van jewelste. Meestal zaten we tegen de muur en dat ging beter, maar nu zaten we in het midden van de zaak. We konden gesprekken van tafeltjes verderop compleet verstaan, maar elkaar - of de bediening! - verstaan lukte nauwelijks ... Heel jammer als je elkaar - gelukkig - nog veel te zeggen hebt, en als je meer wilt weten wat er aan verrassingen op je bord ligt of welke wijn je drinkt.
2 Bied een bob-arrangement aan. Het gewone wijnarrangement was heel lekker, maar te veel voor mijn man die ons rijdt.
Tot de volgende keer - we komen zeker weer terug, ook al omdat met name de gastheer en de sommelier reuze attent en aardig zijn!

Gegeten op 18 april 2015

Legally-Brunette

Wat een sfeervol en mooi restaurant. Hoewel ik vele goede verhalen had gehoord overtrof het eten, de ambiance en de service al mijn verwachtingen.
De smaken, de mooie uitleg en de geweldige service heeft het een onvergetelijke avond gemaakt. Extra pluim voor het feit dat ze glutenvrij brood hadden en zeer kundig rekening hielden met deze allergie, heel fijn!

Gegeten op 19 oktober 2014

Ilona1986

Gisteravond ontzettend lekker gegeten. 4 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. De gerechten zijn echt subliem en onwijs lekker. Tijdens het aperitief werden bites geserveerd die echt fantastisch waren en die je deden verheugen op de gerechten die nog zouden komen.
De bediening is ook heel vriendelijk en geeft je voldoende aandacht.

Ik ben er al regelmatig geweest en Fris stelt nooit teleur. Daarnaast heb ik altijd een verrassingsmenu en heb ik ook nooit hetzelfde voorgeschoteld gekregen. Fris is verrassend, innovatief en had ik lekker al gezegd?

Gegeten op 2 april 2015

Hesiod

We hadden een heerlijk tafeltje voor 2, naast elkaar wat altijd gezelliger zit. Over de aandacht niets te klagen, net zo min over de service en al helemaal niet over het eten! Heerlijke tent met persoonlijk contact. Bij het naar buiten lopen nog even de keuken bedankt. DIt is een restaurant waar ik absoluut vaker naar toe zal gaan.

Gegeten op 7 maart 2015

iensmike

Via online reservering

Zeker een Michelin ster waard. Twee jaar geleden vonden we het erg goed. Nu was het uitstekend. De drie gangen verrassing menu's waren heel lekker, dat geldt ook voor de vegetariër onder ons.

Gegeten op 13 maart 2015

Dleonie80

We hebben een heerlijk 5 gangen diner op met alles erop en eraan. Werkelijk heel bijzonder gegeten en vermaakt.
De bediening is iets stijfjes, maar met een grapje hier en daar werd het wel wat losser.
Het decor doet niet "fris" aan, het is allemaal wat geel en bruinig, niet wat ik voor ogen heb als ik aan fris denk!
Maar een heerlijke avond en het is echt een aanrader.

Gegeten op 24 februari 2015

EllenBon

Hebben met 7 personen gegeten. 6 mensen namen het 4-gangen verrassingsmenu. Ik kan het geen verrassingsmenu noemen als je de gerechten van de kaart krijgt, dan had ik dat zelf ook kunnen kiezen. Kwamen om 19.15 aan. Hadden om 22.30 pas twee gerechten gehad. Nadat door ons hierover geklaagd was werd er gezegd dat het er aan kwam. Uiteindelijk nog 20 minuten moeten wachten op derde gang. Ook werd er zonder besteld te hebben iemand glazen bruisend water inschenken. Later na vragen kregen we leidingwater.

MrWijnSpijs

Met vrienden voor het eerst bij Fris op bezoek. Zeker niet de laatste keer! Het 4 gangen verrassingsmenu bestond uit 4 mooie, verfijnde gerechtjes, soms met verrassende smaakaccenten en combinaties. De amuse met yogurt en vanille was prachtig en dreef daarmee de verwachtingen omhoog. Het 1e gerecht met zalm en salsa verde was goed, de skrei met paëlla en schuim van bisque en kokkeltjes was prachtig, de longhaas met pastinaakpuree en witlof heerlijk en het dessert was echt de kers op de taart: panna cotta van witte chocolade, met schuimpjes van basilicum(!) en passievrucht. Verrassend en heerlijk. Gerechten zijn mooi in balans en alle componenten liggen optimaal op je bord!
De wijnen uit het bijpassende wijnarrangement waren goed, maar niet WAUW: ze misten soms net de diepte en complexiteit om de optimaal aan te sluiten bij de gerechtjes. Om de kosten van het wijnarrangement te rechtvaardigen was dat ook passend geweest. De Panamera Chardonnay uit Nappa Valley deed het wel prachtig bij de Skrei! Bediening is prettig, attent en kundig. Een persoon in ons gezelschap had enkele allergie-ingrediënten vooraf opgegeven en daar was super rekening mee gehouden.
Een heerlijke culinaire avond die ons samenzijn met onze vrienden heel compleet maakte!
Er wordt bij Fris gekookt op sterrenniveau. Als de wijnen uit het arrangement en de inrichting nog een klein zetje krijgen zullen ze die ster ook vast krijgen!

R_M

Heerlijk gegeten bij Fris, wij hebben gekozen voor een 4 gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. De eerste gang gepekelde zalm met gerookte paling en een heerlijk bijpassende Sauvignon Blanc beloofd veel en we worden niet teleurgesteld. De tweede gang was weer een visgang met een goed bereide Skreifillet met kokkels en een mooie Chardonnay daarbij. Als hoofdgerecht had de chef de Runder longhaas met savooiekool en rode wijnsaus waar een heerlijk glas Californische Incredible Red die weer uitstekend paste. Voor het dessert konden we nog een keuze maken tussen zoet of kaas met een dessertwijn. Wij hebben hier een heerlijke avond gehad met lekkere gerechten in een ontspannen sfeer. Zorg echter wel dat je een tafeltje aan de muur of raam krijgt als je reserveert, dan zit je net wat rustiger.

jacques25

Via online reservering

Met zes personen een buitengewoon lekker verrassingsmenu gegeten.
De service en persoonlijke aandacht waren uitstekend. Gerechten en bijpassende wijn prima op elkaar afgestemd. Dit restaurant is een aanrader voor alle gourmands!

Gegeten op 11 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Fris in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Fris. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.