Restaurant & Schenkerij De Zoete Zoen

• 7.4

• 8.0

biagio123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een heerlijke wandeling lekker gaan eten. We werden warm ontvangen. Personeel erg vriendelijk echte limburgse gastvrijheid.
Het eten was voortreffelijk zeer smaakvol en een ruime keuze. De sfeer was gezellig en de bediening zorgde ervoor dat we niets tekort kwamen. Zeker een aanrader.

BerryH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Decor: het geheel ziet er gezellig uit en de sfeer is goed.
Service: de bediening komt wel professioneel over maar het komt op mij soms een beetje te gemaakt over. Er was regelmatig een miscommunicatie tussen ons en de bediening, wij verstonden hun niet goed of zij verstonden ons niet goed. We dachten toch echt dat we nog in Nederland waren.
Eten: er wordt een goede poging gedaan om je iets fatsoenlijks voor te schotelen maar het is het vaak net niet. Ouderwetse elementen in de gerechten, (soms) geen verse producten of te weinig smaak in het gerecht. Wat voor ons een positieve verrassing was, was de chocoladelollie bij de koffie. Je kunt deze ook los bestellen en was erg lekker.

Gegeten op 6 december 2013

Testkok
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij een restaurant op een vakantiepark verwacht ik geen culinaire hoogstandjes en dit restaurant voldoet aan die verwachtingen. De kaart is zoals je verwacht: saté, biefstuk, stukje gebakken vis en alles geserveerd met wat friet en sla.
Het vlees wordt geserveerd met een vrij zoute saus die uit een pakje lijkt te komen. De bijgerechten zijn niet meer van deze tijd: boontjes met wat spek erom, aardappelpuree, gegratineerde aardappel (dat alles naast de frietjes) en wat doperwten en wortelen. Bovendien lijken de groenten niet vers.
Zoals gezegd, het voldoet aan de verwachtingen van een restaurant waar je vooral komt als je lekker op vakantie bent en geen zin hebt in koken.
De prijs is echter behoorlijk hoog voor de kwaliteit die geleverd wordt.

Gegeten op 19 augustus 2013

mark1234567891011121314
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weekje Landal gedaan. 2x eten afgehaald in deze periode. 2e maal had de kok 1 van de kroketten laten springen en deze toch maar in het zakje meegegeven. Jammer. Dit had hij moeten zien. Verder waren de afhaalporties dik in orde en goed warm. Dus ondaks de kapotte kroket een dikke voldoende.

Gegeten op 25 augustus 2013

Wouter1981
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens het pinksterweekend hier met 6 personen gegeten. Zaak zat vol met oa gezinnen met kinderen. Maar dit zorgde niet voor de verwachte herrie. Je kon nog gemakkelijk converseren aan tafel. Witte huiswijn was prima voor voor een prima prijs, overige beperkte wijnkaart voldeed mijn inziens aan het menu. Het eten:
Amuse was een prima soepje waar de aanwezige croutons wel erg naar truffelolie smaakte, ik ben fan van truffel maar niet van truffelolie dus von ik het jammer. voorgerecht bouillon, was van kwaliteit pakje oplossen in water met plakjes gerookte kip van de lokale supermarkt, dus ook niet best.
Aangezien het aspergeseizoen was en we in Limburg zaten kozen we allen als hoofd voor asperges. En deze waren gelukkig perfect, met een mooi sausje en prima gegaard visje. pluspunt was ook de salade minpunt was het overige garnituur, haricot met spek en courgette met cherrytomaat pasen niet als je asperges op je bord heb liggen. Gemiddeld genomen was het zeker nog een voldoende.

Gegeten op 19 mei 2013

breraliesje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn regelmatige uit-eters en beslist niet moeilijk.
Service was prima, eten was zeker niet slecht, doch het kwaliteitsniveau oversteeg helaas niet dat van een heel goede amateurkok (haricots vert in spek? 2013?) Tournedos erg karig portie voor 28,50.
Prima compacte wijnkaart!

Gegeten op 7 mei 2013

Brullendeleeuw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn in Februarie wezen eten in de Zoete zoen, zijn toch redelijk verrast.
Heerlijke wilde zalm als voorgerecht, was echt lekker.
Ook het hoofdgerecht, varkenshaas sate, en de entrecote was goed.
Het desert van de chef was ook zeer lekker.
De bediening liet niets te wensen over.

Gegeten op 4 februari 2013

jfranken
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was winters, glad en sneeuw.
Wel trek in een goede maaltijd.
Dit is een mooie en gezellige lokatie, maar het mist een beetje bezieling en dit geldt ook voor de keuken.
Afgezien van het feit dat het een rustige avond betrof, was de kwaliteit van de Belgisch blauwe runderhaas bedroevend.
Wij zijn geen klagers, doen we ook niet.
Jullie krijgen binnenkort een herkansing, omdat wij geloven dat het er wel in zit.
Tot gauw

Gegeten op 17 januari 2013

Wiebe38
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben afgelopen week twee keer gegeten met familie in dit restaurant. Werkelijk sublieme gastvrouw die aandacht heeft voor de gasten. Ideaal restaurant om met kinderen heen te gaan. Culinair prima gegeten en mooie streekgerechten met seizoensprodukten. Zeker een aanrader!

Gegeten op 3 januari 2013

histoproef
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het naastgelegen restaurant van Landalpark de Cauberg. Hoewel je in de meeste Landal restaurants alleen wil eten als er in de wijde omtrek echt niets beschikbaar is, is de Zoete Zoen toch wel een aanrader.

Gevestigd in een Disney-achtig gebouwtje geeft het restaurant je gelijk een vakantiegevoel. Aangezien veel parkgasten er eten is het wel aan te raden om te reserveren. Zeker gezien de kwaliteit van de meeste restaurants te vergelijken is met het gemiddelde Landal restaurant.

Als voorgerecht een hele frisse carpaccio. Gesneden van Belgisch Blauwrund, versterkt met gemarineerde champignons en olijf. Goed zacht vlees maar door de bijgeleverde truffelsaus was de smaak van het vlees totaal verdwenen.

Hoofdgerecht voor mij een zeer goede varkenshaas sate. Daarbij gebakken banaan en zelfgemaakte loempia's. Geen haute cuisine maar wel ontzettend lekker.

De toetjes stelde niet veel voor en deze sloegen we dan ook over. Dat was een goede keuze; bij de koffie kregen we namelijk een lolly van pure chocolade. Eigenlijk veels te groot, maar te lekker om te laten liggen.

Conclusie: voor een hele vriendelijke prijs, heel leuk eten in een fijne ambiance. Zeker een keertje proberen!

Gegeten op 8 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Restaurant & Schenkerij De Zoete Zoen in Valkenburg

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant & Schenkerij De Zoete Zoen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!