Ono

1. Restaurant
  2. Japans
  1. Toon telefoonnummer 010 486 39 62

LadyFood

Een van de beste sushi restaurant die ik heb geprobeerd. De sashimi smeelt letterlijk in je mond. Elke gerecht is perfect voorbereid. Sfeer is redelijk ok maar zou beter kunnen, iets intiemer in de indeling van de tafels en comfortabeler stoelen/tafels. De bediening is niet echt super vriendelijk en ondanks de reservering moesten we ruim 30 minuten bij de bar wachten. Qua prijs zeker niet goedkoop maar het eten is het zeker waard.

Gegeten op 19 februari 2015

Dkoala

Ono vond ik qua sfeer heel goed bij de locatie passen, de bediening was ook in orde.
De makis waren lekker, maar de sashimi en vooral de zalm was voortreffelijk! De sparkling sake was helaas een misser, erg zoet!

Qua prijs/kwaliteit verhouding zit de prijs toch aan de hoge kant, maar zeker veel beter dan al die all-you-can-eat restaurants.

Gegeten op 23 februari 2015

iamalittlepiggy

De afgelopen zeven jaar echt heel vaak (de laatste tijd wat minder regelmatig maar de eerste jaren zeker wekelijks) bij Ono wezen eten en nooit teleurgesteld. Bediening is top en wat op tafel komt is heerlijk. Van de crunchy spicy shrimp en de spider (sushi met soft shell crab) tot kleine gerechten als kyoza en de rock shrimps, het is allemaal super. Ondanks het feit dat het er allemaal super hip uitziet en lokale, nationale (en internationale) beroemdheden regelmatig langskomen is iedereen welkom, inclusief kinderen. Ons zoontje kent vrijwel de hele kaart uit zijn hoofd en kan inmiddels in het Japans bestellen. Hopelijk kan deze zomer gebruik gemaakt worden van het terras. De 'tien' voor service is met name te danken aan twee voor ons speciale medewerkers die ons vanaf dag een super gastvrij hebben ontvangen.

Gegeten op 19 februari 2015

Thomas11

Wat een lekkere sushi! Kakelvers en super mooi opgediend. De bediening is professioneel en alleen aanwezig wanneer het nodig is. Inrichting trendy en lekker van de tijd.

Gegeten op 15 januari 2015

laus1212

Geweldig!!! Overheerlijke sushi en ook de vleesgerechten zijn super. Wij komen zelf niet uit Rotterdam, maar gaan er speciaal voor Ono heen! In 1 woord: top!!

Gegeten op 11 februari 2015

Picnick

Wij zijn Ono fans van het eerste uur.
Heerlijke verse sushi zoals het hoort.
De Cruncy Spicy Vegetable rol is onze favoriet! Die vind je nergens anders!
Maar ook alle andere gerechten zijn heerlijk! En vraag eens wat er buiten de kaart is.
Lekkere witte wijn! Aardig personeel!

Kritische noot:
(Ondanks het succes en altijd volle zaak:)
Wel zorgen dat je dit niveau vasthoudt, de sushirolls wel goed gevuld houden (de rolls zijn sowieso al kleiner dan in het begin)

Zorgen dat het restaurant er top en strak uit blijft zien, het lichte interieur is wel vlek gevoelig, kan er snel smoezelig uit gaan zien als je dat niet onderhoud.
En er zijn niet overal rugleuningen!

Gegeten op 3 januari 2015

loeklkws

Wij komen al sinds de opening, zo'n acht jaar geleden, bij Japans Dining ONO. Vele keren per jaar. ONO is een modern Japans restaurant met strakke meubelen en zeer hoge ramen die een prachtig uitzicht geven op het water. De ledverlichting zorgt voor een bijzondere sfeer. Reserveren is nodig. Het is er altijd stampvol. Wij starten met oesters. Ook al denk je er niet van te houden; bij ONO is het echt anders. Oesters met ponzu. Een ware delicatesse. Daarna natuurlijk shasimi. Je krijgt wat vers in huis is. En vers is bij ONO kraakvers ! Dan de onvolprezen Bentobox. Een houten gelakte doos met 5 vakken. En in elk vak een heerlijk gerechtje. Wij nemen beef en blijven smullen en eten natuurlijk met stokjes. Er is een beperkte wijnkaart maar wat erop staat is goed. Wij kiezen voor een chardonnay (Milton Park). Fijne wijn met een klein zuurtje. En ondanks al dat lekkers en een geweldige sfeer met een hartelijke bediening eindigen wij in mineur. Onze gastheer Xiao (spreek uit tjauw) gaat ONO verlaten. Hij is al acht jaar de ziel van het restaurant. Hoe kon de eigenaar dat laten gebeuren. ONO betekent "daar waar de zon op gaat". Als de zon met het vertrek van Xiao nu maar niet ondergaat voor restaurant ONO.
Loek Wijchers

Gegeten op 23 januari 2015

Dfjh

Het eten bij Ono is verrukkelijk! De sushi is echt top! Vooral de crunchy spicy shrimp is een aanrader.
Soms is de bediening wat traag, maar is nog wel te doen.
Heb je trek in sushi!!! Ga dan een keer bij Ono eten en je wilt niets anders meer.

Gegeten op 6 december 2014

marvin-rebecca

Ono staat wat ons betreft in het top lijstje voor restaurants in Rotterdam. Keer op keer eten we hier fantastisch. Gerechten buiten de kaart om zijn ook zeker aan te raden.
Bediening loopt er al een lange tijd en zijn altijd even vriendelijk. Je wordt klantgericht benaderd en ze herkennen je en tonen interesse.

Ono is voor ons een aanrader. Ene punt van feedback is dat het menu wel geupdate mag worden met nieuwe smaak sensaties. Daarom kiezen wij af en toe voor een ander restaurant.

Gegeten op 1 november 2014

bjornvt

We hadden veel goede verhalen gehoord over Ono dus wij dachten, dat gaan we ook een keer proberen. De sushi en sashimi waren erg goed. De gebakken rijst had naar ons idee te veel gember. De bediening was goed. Wij vonden het licht een beetje vreemd, alsof je naar een 3D film keek zonder 3D bril. Dat maakte de sfeer een beetje kil. De prijzen vonden we iets aan de hoge kant.

Gegeten op 28 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Ono in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Ono. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.