a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 0348 471 229

Het hol van de leeuw

Zoals de naam van het restaurant al enigszins verklapt, worden gasten hier koninklijk verzorgd. De Gouden Leeuw is gehuisvest in een prachtig monumentaal pand in het pittoreske Montfoort. Voor diegenen die nog niet bekend zijn met dit schilderachtige plaatsje: dit is gelegen in de provincie Utrecht. De overheerlijke gerechten die de keukenbrigade tevoorschijn tovert zijn geïnspireerd op de Franse keuken met een vleugje internationale invloeden. Ook de wijnkaart biedt voor ieder wat wils, van een smakelijke huiswijn tot een bijzonder exclusieve wijn. Twijfel niet langer en bezoek het hol van de leeuw!

mh1

we hebben hier heerlijk gegeten bediening was prima en gezellig verder een gezellig restaurant
we komen vast nog eens terug

Gegeten op 30 juli 2015

claudiaatje

In de tuin van De Gouden Leeuw, omringd door prachtige oude gebouwen, is de mooie grote boom de grootste sfeermaker. Wat zit je hier heerlijk! En eerlijk is eerlijk, waar het in de bediening zo vaak schort aan attentie, kennis en ook nog een werkelijk gezellig praatje, ontmoet je hier de allerleukste, goed opgeleide obers. Ze bestaan dus nog! Wat maakt dat het plaatje compleet; heerlijk eten, precies op tijd opgediend (ze houden je gewoon in de gaten), grote porties en altijd de mogelijkheid voor iets buiten de kaart. Goede wijnen. Geen poeha. En daarom met recht een eeuwige favoriet!

Gegeten op 22 juli 2015

nikki39

eten was top zeer Bourgondisch, voorgerecht was de shasimi van tonijn de beste kwaliteit tonijn, hoofdgerecht entrecote van het waardsrund
dessert een citroentaartje gekarameliseerd met toffee ijs
kwaliteit vers goed veel streek producten

Gegeten op 28 maart 2015

Henk777

Het restaurant bestaat uit een grote eetzaal, klassiek van inrichting, met veel tafeltjes dicht op elkaar. Voor het dorp is dit kennelijk een belangrijke ontmoetingsplek want iedereen kent elkaar en wordt hartelijk begroet. Op het culinaire vlak helaas gemengde berichten. De kern van de gangen is goed, zoals het voorgerecht van tonijn, op oosterse wijze gekruid. Dat was echt lekker. Ook het zalmvoorgerecht was goed. Ook lekkere lamskoteletten. Maar, wat daarbij geserveerd wordt, zoals witlof in kaassaus, dat moesten ze toch maar beter laten. Ook de asperges geserveerd op grote plakken gekookte ham met een mimosa van ei, dat was weinig fantasievol en tamelijk liefdeloos. Of de salade, dat verdient ook meer aandacht. Nog een woord over de wijn. De open chardonnay was okay. Maar als je liever de open Gruener Veltliner hebt, die echt niet fabuleus is, dan kost die 6 euro per glas! Bij elkaar: geen groot succes en stevig aan de prijs.

Gegeten op 26 april 2014

korteraar

Een avondje uit, Theater de Wildeman, inclusief een theatermenu in De Gouden Leeuw in Montfoort. 3-gangen-menu voor 30,00 euro p.p., en dat was de prijs helemaal waard. Heerlijk gegeten (vlees/vis) en prima wijn gedronken tegen een normale/redelijke prijs. Het kan dus wel !

Gegeten op 20 oktober 2012

Pierre99

Het restaurant heeft een mooie tuin, je kunt er heerlijk en prettig zitten. Helaas werd de tuin wel als rookplek gebruikt. Tegen staande en rokende mensen aankijken doet afbreuk aan deze plek. De bediening ervaarden wij als vriendelijk. Teleurstellend was echter de Wok van de ossenhaas: groente en vlees teveel aangeschroeid, het gerecht had een verbrande smaak. Wij maakten hier melding van maar de reactie stelde ons toch wat teleur.

Gegeten op 9 augustus 2012

hanna1

• Uitstekend

Donderdag een dagje met het Rode Kruis weggeweest en in De Gouden Leeuw geluncht. Het eten was heerlijk en de bediening heel erg vriendelijk. Echt een aanrader.

romac

• Uitstekend

In het kader van de 'Restaurant week' hadden mijn vrouw en ik dit restaurant uitgezocht. We hadden ons ingesteld op een 3 gangen menu met kleine hoeveelheden omdat dit 3-gangen menu maar €25,- kost. Niets van dat, de porties waren gigantisch en van zeer goede kwaliteit, we hebben gesmuld. Ook over de bediening niets dan lof, attent,vriendelijk en niet opdringend. Er wordt in de recensies nogal eens geklaagd over een oubolig interieur maar mijn vrouw en ik zijn het daar niet mee eens, het geheel past bij de Gouden Leeuw. Neem alleen maar de stoelen waarin een leeuwekop gebeiteld is. Wij hebben daar 2 1/2 uur gezeten en de tijd vloog voorbij, kortom een geslaagd avondje uit.

Karin Lau

• Goed

• Goed

Goed eten, persoonlijke aandacht, erg ruim opgezet. Ouderwets chique inrichtig

Lubbers

• Uitstekend

We zijn gisteravond heerlijk verwend met een trio van bloedworst, ganzelnever en een kroketje van kalfszwezerik. Daarna ging de verwennerij verder met een chateau briand. Beide gerechten staan niet overal op de kaart. Daarnaast was de keuze moeilijk doordat daarnaast nog vollop keuze van andere a la carte gerechten was. De porties waren groot en zorgden bij een driegangen menu voor een vol gevoel. De service was in een woord top. De bediening was erg oplettend en keek altijd of ze van dienst konden zijn met het bijschenken uit de fles wijn of de fles water. Ook had de bediening een goede kennis van de gebruikte producten en wijnen. Dit is een echte aanrader voor mensen die even om willen rijden voor dit restaurant in de sfeervolle dorp Montfoort. Wij zullen zeker nog eens terug komen.

Schrijf zelf een recensie over De Gouden Leeuw in Montfoort

Schrijf hieronder je recensie over De Gouden Leeuw. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.