La Bodega

• 7.7

• 7.7

heutsie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met een groep vrienden gaan eten bij La Bodega Maastricht. Bij uitstek toch een van de betere Tapa's restaurant die maastricht kent. Omdat het er vol zat werden we op de 2e etage neergezet, dat normaliter geen probleem is. Alleen deze keer moet ik te kennen geven, dat het er bloedheet was. Niet echt prettig dus. Ok was de stoel die ik had erg slecht, wiebelde aan alle kanten. Ik heb deze dus maar snel omgeruild voor een andere. We hebben de 2 verschillende tapas schotels genomen, dus voor elk wat wils. Het was weer overheerlijk. Alleen moet ik wel zeggen dat de ossehaas stokjes, iets aan de taaie kantt was, terwijl dit vlees normaal op je tong weg smelt. En de vele knoflook heeft ervoor gezorgd, dat ik de halve nacht wakker heb gelegen t.g.v. dorst. Maar dit is iets waar het restaurant niets aan kan doen. Dit weet je op voorhand, dan moet ik maar niet zo laat zoveel gaan eten. Het personeel was erg vriendelijk en attent. En het decor bestempel ik toch wel als een van de gezelligste decors van restaurantjes in Maastricht.
Binnenkort maar eens wat concurenten gaan proberen van La Bodega. Kijken of ze zich nog steeds vlekkeloos onderscheiden van de overige tapas zaakjes.

Gegeten op 16 maart 2014

saskiascholte
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen weekend samen met mijn vriend een weekendje naar maastricht geweest. Ik had al over La Bodega gehoord maar dit overtrof m'n verwachtingen. Leuke sfeer, snelle en vriendelijke bediening ondanks de drukte. We hadden een luxe schotel met verschillende tapas waarvan letterlijk alles heerlijk was (het recept van die aioli moet ik hebben!). Ik had zelfs geen last van mijn "laatste hap syndroom", alles ging schoon op. Het zat stampensvol wat ik normaal vervelend zou vinden maar wat hier heel goed kan. Iedereen vindt wel ergens een plekje en het doet zo typisch spaans aan. Decor is eigenlijk ook een 10 (overal valt wel wat te zien, let op de tegeltjes op de muur die ook weer echt Spaans aandoen), gezellige muziek maar zoals een echte Hollander betaamt kun je voor niet alles een 10 geven ;) Top, een must-do als je in Maastricht bent!

Proever75170
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen weekend ging ik samen met mijn vrouw een weekendje naar Maastricht. Bij toeval liepen we langs la Bodega. We gingen naar binnen en de sfeer sprak ons gelijk aan. We werden leuk ontvangen. Allemaal vrolijke mensen. Ik ben niet bekend met tapas, maar ik was heel verrast over de keuze uit de gerechten. De kroketjes zijn mijn favoriet. Hele snelle bediening.

Gegeten op 15 februari 2014

cors99
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren een bezoekje aan Maastricht. Heerlijk gegeten. vriendelijk ontvangst en wij kozen voor de twee gangen luxe surprise schotel. kwaliteit top ! mooie tappas en super vriendelijke bediening.

Maartjemeis
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij ons bezoekje aan Maastricht weer eens bij La Bodega geweest. Een aantal jaar geleden ook en dat beviel toen goed. Dit keer was het niet anders. Ondanks dat het altijd de vraag is of je terecht kan omdat je niet kan reserveren kregen we ditmaal binnen een kwartiertje een tafeltje aan geboden. Op tijd komen is wel een tip.
Het decor brengt je meteen in Spanje: grote Spaanse hammen boven de bar en servies van Spaans aardewerk. De service vond ik ietwat chaotisch, maar het zat dan ook stampvol.
Het eten bestaat uit kleine tapas met uitgesproken smaak die als je ze besteld, binnen een half uurtje op tafel staan. De gegrilde lamsspiesjes zijn echt een aanrader!

Gegeten op 10 januari 2014

MyriamB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel klein restaurantje waardoor je wat krap zit. Heerlijke tapas en ontspannen bediening. Konden niet opgehouden met bestellen. Heerlijke champignons, vleesspiesjes en aubergine.

Gegeten op 12 december 2013

paulus1972
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op aanraden van ienst (topper tenslotte) hier naartoe gegaan. En wellicht waren onze verwachtingen te hoog maar wat een teleurstelling.
Achter in de (leuk) uitziende zaak zit een een soort van trappenhuis. Daar werden wij gepland. Maar de toiletten grenzen aan het trappenhuis (boven of beneden geen idee geen gebruik van gemaakt). Dat zorgt voor geloop in een kleine ruimte. Ook is boven de spoelkeuken dus nog meer geloop. niet echt bepalend maar handig om te weten. Maar dan de constante lichte toiletlucht dat is toch echt een afknapper. Maar oke. We bestellen een Liqor 43 met champagne prima coctail maar waarom is ie zo zoet?. Laat ik zeggen dat ik vermoed dat het recept niet gevolgd wordt. En waarom zoveel ijs? Of lijkt het dan meer?
Oke allemaal niet heel erg erg maar waarom plakt de tafel zo? Waarom plakt de menukaart zo? Waarom is er geen vriendelijke bediening met uitleg? En de zaak zat nog niet vol. Ons eerste rondje werd gebracht. Maar de pan kan verser de ailioli kan nou ja met meer knoflook. Dit lijkt een zoete mayonaise met knoflook te zijn. Vervolgens croquettas con jamon dan zou het leuk zijn als er meer jamon in zat want het leek wel of de jamon alleen heeft staan toekijken tijdens het maken. En waarom zo vet? Als maagpatient merk ik direct als iets te vet is en jawel een pil was noodzakelijk. Het boeren en zuurbranden begon bijna direct

Om heel eerlijk te zijn begrijp ik de hoge waardering niet. Vooral voor het eten niet. Ik bedoel maar we kunnen pech hebben met het personeel maar het was nog niet druk. Wellicht was de schoonmaak er een beetje bij ingeschoten. Maar het eten is gewoon niet zoals het hoort vind ik en niet zoals hier overal vermeld beoordeeld staat. Of men van hier moet allemaal eens naar Spanje om daar de norm te proeven. Ailiolie smaakt naar knoflook want is eigenlijk louter knoflook. Brood is gewoon vers. Zeker op vrijdagavond En alles in de frituur waarom??
Ik ben afgehaakt en elders mijn heil gezocht. Oh ja de prijs is ook nog eens stevig!

Gegeten op 13 december 2013

hansadriaanse
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren een weekendje in Maastricht en zochten gezelligheid. Dit hebben we zeker gevonden bij La Bodega. Een klein knus zaakje in een zijstraatje van het Vrijthof. Bij binnenkomst wordt je direct gevangen door de spaanse sfeer, compleet met serranohammen boven de bar. Het was erg druk dus we moesten aan de bar wachten op een tafeltje. N a een minuut of 10 konden we plaatsnemen. De menukaart is eenvoudig maar biedt voldoende keuze. We stonden verbaasd van de snelheid waarmee alles op tafel kwam. Binnen 5 minuten na onze bestelling stond alles al op tafel, en dat terwijl het vol zat! De kwaliteit van de tapas was uitstekend. In veel (semi)tapaszaakjes is dit nog wel eens anders. Hier is alles vers bereid en zeer goed op smaak. Authentiek en dus eenvoudig gepresenteerd door erg vriendelijke meisjes in de bediening. Samen met een lekkere fles tempranillo hadden wij een geweldige avond. bedankt!

Gegeten op 21 december 2013

teigetjes55
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gegeten met zn tweeen. Reserveren kon niet voor 2 personen. We waren vroeg, 18.15 en konden kiezen uit 3 tafeltjes. Gekozen voor een hoge tafel met barkrukken vlak bij de ingang. Boven de deur hing een blower, voor warme lucht, nodig voor de kou die steeds van buiten kwam als de deur open ging maar wel lawaaierig. Hierdoor misten we spaanse sfeer door spaanse muziek. Misschien was die er wel maar wij konden het niet horen. Personeel is uitermate vriendelijk en behulpzaam. Goede uitleg over de mogelijkheden op de kaart. En goede hulp bij het uitkiezen en samenstellen. Bij keuze uit 2 soorten ham als voorgerecht bijvoorbeeld zij de mdw dat er veel verschil in prijs zat. Hier hadden we even niet op gelet, en het verschil was groot. Wijn wordt in grote glazen geschonken (zonder een pootje, gezellig) en het 2e glas wordt bijgeschonken aan tafel. Prima. Smaken van verschillende gerechten zijn heel goed. Het verschil in grootte van porties is verwarrend. Champignons: kaas: olijven (mmmmm) komen in grote porties. De kipspiesjes in te kleine. Tafelgenoot vond de kleine bierglazen onprettig (niet de hoeveelheid bier maar de grootte van het glas). Op aanraden van recensies op Iens als nagerecht chocotaartje gekozen ( 1 maal, met 2 vorkjes?? Heel goed ) Prima avond, heerlijk gegeten, op woensdagavond toch druk. alle gerechten zijn voor 2 (of naar keuze 4) personen. Wij hadden samen 8 gerechten, 6 drankjes,1 gezamenlijk dessert, 2 koffie. Nota €60. Graag nog eens wat ons betreft.

Gegeten op 18 december 2013

HettySnel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij komen vaak in Maastricht en La Bodega is echt een aanrader als je van gezellige spaanse sferen houdt. Dit biedt La Bodega zeer zeker. Het is er altijd druk en levendig en de tapas zijn heerlijk. Aanraders zijn de ossenhaasspiesjes, gefrituurde visjes en chorizo. Bediening is vlot en de aankleding van de zaak laat je eventjes in Spanje voelen!

Gegeten op 28 november 2013

Schrijf zelf een recensie over La Bodega in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over La Bodega. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!