• foto's van Ristorante Pizzeria Girasole in Breda - 1

2. Italiaans
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 076 522 44 37

sjaak14

Een kleine rectificatie op mijn recensie van gisteren betreffende de zabaglione. Door een miscommunicatie bleek achteraf dat het een semi fredo van zabaglione was. Ik werd net keurig opgebeld met tekst en uitleg over de situatie. Ik vind dit echt TOP! Voor mij een eerste keer dat ik dit meemaak en ben blij dat deze mensen hun zaak en het ondernemingschap zo serieus nemen! De kok is dus zijn garde nooit kwijt geweest, het enige wat hij achteraf tikte waren al de punten voor een geweldige avond! Tot de volgende keer!

Gegeten op 9 april 2015

sjaak14

Wederom een avondje girasole en wederom een succes! Vooraf de rosbief met truffeldressing, eenvoud zelve maar o zo lekker. Daarna gamba's in romige saus van cognac welke geen probleem waren om gepeld te krijgen. Perfect gaar, niks niet rubberachtig. Een aanrader! Toe een specialiteit van het bord, semi fredo met aardbeien en zabaglione, het ijs met de aardbeien heerlijk alleen ontbrak de zabaglione. Er lag wel een soort van sliert van sausje maar dit was geen zabaglione. Denk dat de kok zijn garde niet kon vinden om een zabaglione te tikken. Verder echter heerlijk gegeten met een enorm vriendelijke bediening! Volgende keer zijn wij er weer, met of zonder zabaglione ;)
Nog een puntje van opbouwende kritiek, investeer met jullie heerlijke wijnen nou eens in een paar mooie wijnglazen. De huidige glazen horen horen echt niet meer thuis.

Gegeten op 9 april 2015

tankpat

met 8 man gaan eten.
zoals ik gewend ben hier weer uitmuntend geholpen en het eten was weer geweldig.

in eerste instantie had een van onze vroegkomers zich verkeerd aangemeld waardoor er een misverstand ontstond met de reservering maar alles is uitmuntend verholpen.

een erg leuke avond gehad

Gegeten op 7 februari 2015

lotte61

Bij aankomst, zoals gewoonlijk, netjes ontvangen en naar onze tafel gebracht. Daar werd ons meteen gevraagd of we wat wilden drinken.

Daarna ontvingen we de kaart en werd ons er vrolijk bij verteld dat er ook nog een speciaal paasmenu was. We hebben uiteindelijk gekozen voor de bruchetta, carpaccio en het biggen ruggetje met truffelsaus als voorgerecht. Alle drie de gerechten waren zoals we gewend zijn voortreffelijk, vooral de bruchetta is een aanrader (zo simpel en toch zo bijzonder lekker).

Als hoofdgerecht namen we beiden een pasta; ik de spaghetti vodka (lekkere romige tomatensaus en stukjes vlees afgeblust met vodka wat het een lekkere bite geeft). Mijn vriend nam de spaghetti carbonara en dat was ook erg smakelijk. Een toetje konden we helaas niet meer op, maar van eerdere bezoekjes weten we dat de dessertwijn een aanrader is! De inrichting is simpel, doch ontzettend gezellig, al vind ik dat persoonlijk niet belangrijk zolang het eten maar goed is.

Girasole vinden we beide de beste Italiaan van Breda en omstreken, naast lekkere gerechten is de prijs ook prima en dat is wel fijn (als student zijnde ;)). Een echte aanrader dus!

Gegeten op 6 april 2015

Bleekie

Eten: Voortreffelijk gegeten dagspecialiteiten waren erg goed.Service is ronduit een drama lang (1 uur wachten op voorgerecht, men komt met bord aan bij tafel en weet niet wie wat besteld heeft, drinken erbij komt later of helemaal niet). Wij waren het tweede gezelschap (6 pers) die kwamen eten, na een uur kwam men ons vertellen dat een dag specialiteit al niet meer voorradig was?! Dus snel ander gerecht gekozen. Na 2 uur eindelijk het hoofdgerecht.
Sfeer/Decor, oudbollig, de naamkaartjes stonden nog in de bakjes met kruiden die naast ons stonden als aankleding. Deze zaak is NIET rolstoel geschikt. Gewoonweg te weinig ruimte om deze ergens neer te zetten.
Ik kom hier niet meer.

Gegeten op 4 april 2015

peter520

We zijn wezen eten in restaurant Girasolle te breda. We werden hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Als voorgerecht hadden we antipasti van het huis. Dit was erg lekker. Als hoofdgerecht had mijn man de runderlende dit was zeer lekker en heel mals vlees echt erg lekker klaar gemaakt. Zelf had ik zeebaars in witte wijnsaus ook dit was erg lekker. Het personeel was erg vriendelijk. Wij hebben er erg lekker gegeten en een topavond gehad . Dit restaurant is zeker een aanrader.

Diana

Gegeten op 28 maart 2015

JBH

Wij dachten gezellig uit het eten te gaan bij een leuk restaurant. Het eten was gewoon lekker, maar de service wat minder. Hoewel het niet druk was, leken andere gasten belangrijker dan wij. We hadden op tijd gereserveerd, maar kregen een tafel op een niet zo'n fijne plek terwijl er genoeg andere tafels vrij waren. Onze drankjes werden pas opgenomen toen de tafel voor ons al voorzien was (terwijl die gasten minimaal 10 minuten later dan ons het restaurant binnen kwamen). Nadat iedereen om ons heen had besteld, mochten wij ook bestellen. Het eten was prima, maar we hadden nog zin in een drankje en een dessert. Het drankje konden we bestellen na een niet-grappige rare opmerking van de gastvrouw. De dessertkaart kregen we pas nadat twee andere tafels (die later dan ons hun hoofdgerecht ophadden) voorzien waren van dessertkaart, dessert en koffie. Zij waren zelfs al het restaurant al uitgelopen voordat ons werd gevraagd of we nog iets wilden. We hadden geen zin meer om daar nog een uur langer te zitten en zijn dus vertrokken.

Gegeten op 25 maart 2015

desofist

Vanwege goede recensies hier gaan eten.
Helaas ontsteeg het niveau van gerechten amper dat van een doorsnee pizzeria.
De gebruikte ingrediënten leken ingekocht bij de discount supermarkt.
De sauzen waren vettig en weinig subtiel. In ieder geval niet zoals je dat in Italië gewend bent.
De gerechten leken verder plichtmatig en inspiratieloos bereid.

Mariskah

Geen tijd om te koken dus gingen we gezellig bij deze Italiaanse restaurant eten.
Beide hadden we de lasagne ik met vleessaus en mijn moeder de vegetarische het smaakte verrukkelijk samen met een rood wijntje.
Inrichting was knus personeel erg vriendelijk.

Gegeten op 24 februari 2015

Mask38

Verrassende avond in Breda in restaurant Girasole. Lekker gegeten in een leuk echt Italiaans restaurant met zicht op de Wilhelminafontein. De verrassing zat hem in de kaart met originele Italiaanse gerechten en buiten de kaart om nog een aantal bijzondere suggesties. Veel vis en zeevruchten, zelfbereid, geen groothandelseten. Vooraf een fantasie van gerookte vis (zalm, forel, garnalen, ansjovis), simpel maar lekker. Tafelgenoten hadden gemengde antipasto en een carpaccio van vis. Hoofdgerecht: saltimbocca, kalfsvlees met ham omhuld, verfijnd van smaak. De gerechten waren simpel bereid, zonder toeters en bellen. Maar liever eenvoudig bereid, zodat er niets aan verprutst kan worden, dan te ingewikkeld gemaakt waardoor het net niet goed is. Aantrekkelijk aan dit restaurant is het grote aanbod in visgerechten. Uiteindelijk vind ik de prijs-kwaliteit verhouding toch niet goed: het is iets te duur voor wat er geboden wordt. De bediening is alert en vriendelijk. Een klein en intiem restaurant waar ik nog wel eens een keer wil eten.

Gegeten op 21 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Ristorante Pizzeria Girasole in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Ristorante Pizzeria Girasole. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.