Ristorante Pizzeria Girasole

• 8.3

• 7.6

Gieltje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat was het weer lekker! Het was geruime tijd geleden dat ik hier met dit gezelschap was. Het overtrof onze herinneringen. Na een aangename antipasto zijn we verdergegaan met heerlijk dagverse vis- en vleesgerechten. De bediening was prettig, de wijnen passend en de koffie smaakte als vanouds. Kortom, een puur Italiaans restaurant nabij het Bredase centrum en station. Voor ons meer dan herhaling vatbaar en voor anderen zeker aanbevelenswaardig.

Gegeten op 11 april 2014

Proever80871
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dé Italiaan van Breda! Echt eten zoals het bedoeld is.
Al een aantal jaar geleden ontdekt en is bijna altijd mijn nummer 1 keus als ik (Italiaans) GOED wil eten.
Geen poespas, poeha of liflafjes. Gerechten en gastvrijheid zoals ze bedoeld zijn. Alle passie en energie ligt in het eten en dat proef je. Daar bovenop nog eens de oprechte Italiaanse gastvrijheid van de eigenaren. Mijn tip voor iedereen in en om Breda.
Ik ben dan ook erg blij dat ik sinds kort om de hoek woon!

binzelli
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zoek je een echte Italiaan? Dan ben je hier aan het goede adres! De Italiaanse keuken zoals het bedoeld is en bereid door echte Italianen. Of je nu komt voor een lekker bord pasta, een mooi stuk vlees of vis of 'gewoon' een pizza, hier moet je zijn. Voor de essentie van de Italiaanse keuken in al haar eenvoud. Hartelijk, kundig personeel en super gastvrije eigenaars. Erg blij dat ik dit adresje heb ontdekt.

Gegeten op 4 maart 2014

Connie en Johan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima gegeten bij dit Italiaans restaurant. De start met antipasti was van goede kwaliteit met heerlijke bruschetta en carpaccio erbij, kortom voor elk wat wils. Het tussengerecht pasta, heerlijk vers en met fijne saus. Als hoofdgerecht hadden we vis besteld, zeebaars, voortreffelijk klaargemaakt, met wat risotto erbij. Het is geen haute cuisine, maar alle gerechten waren van zeer goede kwaliteit en in overeenstemming met het prijsniveau.

De bediening was gastvrij en vriendelijk, ontspannen sfeer.

De tafeltjes in het restaurant staan dicht op elkaar en zijn krap. Het aparte "zaaltje" is ook klein, een smalle pijpenla, maar met open verbinding met de bar en het restaurant. Toch is het een leuk "zaaltje" voor gezelschappen tot ca. 10 personen.

Gegeten op 22 november 2013

EgBrig
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is toch echt DE italiaan in Breda (nadat Maurizio met Da Nino gestopt is, maar toch). Lang geleden dat ik alles op m'n bord lekker vond. We waren al een tijd niet meer geweest en wilden meerdere gerechten proeven. Enkele antipasti en primo piati met twee bordjes bestellen, gaat hier moeiteloos. Daardoor bleef er ruimte voor de nagerechten. Het blijft een beetje krap bemeten dit restaurant, maar op deze zondagavond direct na de vakanties zat het gelukkig niet helemaal vol. Voortreffelijke huiswijn. We hebben genoten!

Gegeten op 25 augustus 2013

Sole
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goed gegeten bij Girasole. De spaghetti is van een kwaliteit die je hier niet in de supermarkt kunt kopen. Geen gladde zachte slurp-smurrie, maar stevige tarwe, en perfect al dente gekookt.
De spaghetti met knoflookolie is rijk van smaak en goed pittig. Hoe lekker een gerecht met weinig ingrediënten kan zijn...Bij de tiramisu (overigens prachtig opgemaakt) had ik echter ook graag een laag mascarpone willen zien én proeven. Dat was helaas niet het geval. Het had dit toetje smeuiger en romiger gemaakt.
Over service hadden we niet te klagen. Vriendelijk ontvangst, attente en gastvrije bediening, een kok die de moeite nam zich even voor te stellen. Hier zijn echte Sardinolen aan het werk. Dus geen Italian food for the Dutch bij Girasole. Wat een verademing.
We zaten in het huiskamertje aan een tafeltje voor 2. Waarschijnlijk een kamertje dat knus bedoeld is, maar helaas door de vele kinderen en hun ouders die daar (wellicht voor de rust in de hoofdzaal) geplaatst werden, toch wat meer 'kinderkamer'-achtig. Gelukkig waren deze kinderen geen herrie makers, dat scheelt. Bovendien waren we zelf ook wat laat met reserveren, twee uur van te voren. Maar dat het restaurant bomwol zat bij het weggaan, zegt genoeg. Breda houdt van Girasole! Verder is het huiskamertje naar mijn mening net iets te klein voor teveel tafeltjes. Gevolg: geen mogelijkheid tot echte sfeer.
Maar al met al een zeer geslaagde avond met een prima prijs-kwaliteit verhouding.
Brabant kent meerdere Italiaanse restaurants, maar qua smaak springt Girasole daar voor mij uit. Ik kom hier graag weer terug.
Grazie Giovanni & Co!

Gegeten op 11 mei 2013

oosterhouter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met z'n tweeën hier gegeten. Van tevoren gereserveerd, want wij weten dat het hier "vol" kan zitten. Vriendelijke ontvangst. Voor twee personen krijg je een ietwat te kleine tafel. Wat mij wel opviel (en dit is niet de eerste keer) is dat, wanneer je niet gereserveerd hebt, een grotere tafel krijgt. Dan het eten: is gewoon goed. Je kunt hier kiezen uit de grote, doch overzichtelijke menukaart maar ook een keuze maken uit de gerechten die op het "schoolbord" staan genoemd. Voor mijn man: de spaghetti vongole als voorgerecht. Vervolgens als hoofdgerecht: het lamscarré. Lam was supermals, het sausje ietsjes te zout. Zelf had ik een keuze uit de menukaart gemaakt, w.o. een tris van pasta. Ook dit was heerlijk, met uitzondering van de tagliatelle. Naar mijn mening iets te veel "al dente". Dit heb ik ook zo doorgegeven en de kok kwam direct naar mij toe om te vragen of hij de tagliatelle voor mij opnieuw kon maken en reserveren. Dit hoefde voor mij niet (kleine eter), maar het geeft wel aan dat er geluisterd wordt. Helemaal prima en complimenten hiervoor. Dit zie je namelijk zelden meer. We gaan hier zeker weer gauw naar terug.

Gegeten op 21 april 2013

Basvanwesel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren gegeten bij Girasole, en het wat top! Met een ernstige pinda-allergie geen probleem! Echt een aanrader! Eten is echt super en traditioneel italiaans! Jammer dat er geen vestiging in Nijmegen zit.

Gegeten op 15 februari 2013

Insulinde
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag heerlijk gegeten bij dit restaurant. Kalfsoesters zijn mijn voorkeur. Mijn vrouw neemt dit keer de zeebaars in zoutkorst wat een perfecte keuze was. Dit restaurant is een van mijn favoriete zaken in Breda

Gegeten op 9 januari 2013

Proever42121
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier kun je lekker Italiaans eten en dat voor een fatsoenlijke prijs. Het restaurant heeft een uitgebreide kaart (pasta's en ook pizza). De bediening is vriendelijk en het personeel is Italiaans (uit Sardinië). Er zit voldoende tijd tussen de verschillende gangen; je hebt zeker niet het idee dat ze je zo snel mogelijk weer buiten willen hebben. Al met al een aanrader.

Gegeten op 5 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Ristorante Pizzeria Girasole in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Ristorante Pizzeria Girasole. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!