Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Ristorante Pizzeria Girasole in Breda - 1

2. Italiaans
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 076 522 44 37

Petra08

Met mijn dochter hier voor het eerst gegeten. We hadden beide een voor en hoofdgerecht. Mijn voorgerecht carpaccio was erg koud, bijna bevroren. Het voorgerecht van mijn dochter bruchetta was prima. Beide hadden we als hoofdgerecht pasta, deze was prima. Bediening goed maar een tikkeltje gehaast. Kortom jammer van de hele koude carpaccio voor de rest lekker gegeten. Goede prijs kwaliteit verhouding. Interieur kan wel een opfrisser gebruiken.

Gegeten op 2 december 2014

BartdeGraaf2

Zaterdag voor het eerst in Breda bij Ristorante Girasole gegeten. Wat een leuke avond hebben we gehad. Een hartelijk ontvangst liet ons meteen op ons gemak voelen. Begonnen met een aperitief met een bruschetta daarbij, heerlijk vers. We hebben ons laten verassen door het specialiteiten menu. Als voorgerecht nam ik bufala met meloen en parmaham en mijn vrouw had fagottini di melanzane, smullen. Bij het hoofdgerecht had ik een dorade in zeezout korst gekozen omdat ik had gehoord dat dit een echte aanrader was en het was leuk hoe de gastvrouw deze vervolgens aan tafel kwam fileren. Mijn vrouw had een kalfsentrecote met truffelsaus en bos paddenstoelen, een feestje! Hierna hebben we koffie met dessertwijn gedronken. Kortom, heerlijk gegeten en een hele gastvrije bediening. We hebben een top avond gehad. Bedankt en tot gauw!

Gegeten op 8 november 2014

kimila

Gisteravond na een dagje winkelen in Breda op aanraden van vrienden hier gegeten. Aller hartelijkst ontvangen. Wat wij leuk vonden was dat er buiten de kaart diverse voor- en hoofdgerechten te bestellen waren. Omdat we nog een stukje moesten rijden hebben we beiden alleen een hoofdgerecht genomen. Zeebaars, deze werd professioneel aan de tafel gefileerd en de smaak, die was voortreffelijk. De volgende keer nemen we meer tijd en gaan we voor een volledig menu, staat al genoteerd, de week voor kerst. Bedankt!

Gegeten op 29 oktober 2014

coen26

Vandaag met mijn moeder hier gegeten nette ontvangst en we werden meteen naar onze tafel gebracht. Het eten was heerlijk we hadden een voor gerecht van het special bord genomen. Gegratineerde coquilles en een spaghetti met vongle. De coquilles was goddelijk en je kon proeven dat het lekker vers was. Mijn moeder vond de spaghetti vongle ook heerlijk. Daarna tortelloni tartuffata gegeten en me moeder zeebaars in zeezoutkors. Het laatste heeft de gastvrouw vakkundig aan tafel gefileerd. Smaak was heerlijk!!! Het dessert hebben we helaas overgeslagen maar dat gaan we zeker de volgende keer nemen. Echt een top avond met me moeder gehad

Gegeten op 23 oktober 2014

Rbroeck

Teleurgesteld zijn we na een verblijf van een aantal uren in dit restaurant huiswaarts gekeerd. Binnen het gezelschap van 6 personen was de eenduidige mening: dit is de eerste maar ook de laatste keer geweest.
De voorgerechten waren matig en vlak van smaak. Misschien erger was dat het eerste eten pas na 7 kwartier werd opgediend.
De hoofdgerechten ( geen pizza;s) waren niet beter: vlak van smaak.
Bij een gerecht bleek er onvoldoende vlees te zijn. De kok voegde er maar wat anders bij zonder enig overleg, maar hij kwam dit na afloop wel "trots" vertellen. Bij een ander gerecht hadden we een sterk idee dat er ander vlees werd geserveerd dan wat besteld was.
De geserveerde groenten leken meer op een brei dan op groente. De gebakken aardappelen zagen er grauw uit.

De kwaliteit van de bediening was sterk wisselend:
Lange wachttijden,
Kraanwater bestellen was onmogelijk
De bediening kon de geserveerde gerechten niet herkennen zodat gerechten werden verwisseld en zelfs na langdurig turen niet kon vertellen wat hij zojuist had uitgeserveerd
Voordat er een hap kon worden genomen werd er opeens vanuit 3 verschillende kanten maar wel afzonderlijk geïnformeerd of alles naar wens was. Nee dus!

Algemene konklusie :
Amateuristisch ( in de slechte zin van het woord) restaurant. Wellicht zijn de pizza,s beter!

Gegeten op 18 oktober 2014

Nina1990

Her restaurant was vol, het laatste tafeltje was voor ons. Echter in een ander deel dat afgezonderd was van het entree gedeelte. We vonden het decor verouderd, en doordat wij aan de doorloop naar de keuken zaten snelde de bediening langs ons waardoor we niet ontspannen zaten. De bediening verliep niet soepel, hoofdgerecht werd voor het voorgerecht gebracht, de gastvrouw verrekende dit bij de betaling, netjes en attent. De sfeer werd ook beïnvloed door andere tafels die hun klachten rondom de bediening en wachttijd uiten. Het eten, pizza's waren prima in orde, wij vonden echter dat de sfeer, onrustige bediening het eten niet tot zijn recht deed komen.

Gegeten op 18 oktober 2014

ndew

Eigenlijk ben ik geen fan van Italiaanse restaurants, omdat ik het vaak zo gewoontjes vind, maar Girasol was me al zo vaak aangeraden dat ik het toch eens geprobeerd heb. En inderdaad: geweldig!
Vooraf heerlijke antipasti en gegrilde gamba's. De antipasti was prima. De gamba's waren super goed. De hoofdgerechten waren top! Kalfsoester in parmaham en runderlende. Zo kan je het thuis niet maken. Heerlijk mals vlees. Goed gaar en heerlijke saus en marinades.
Als toetje op aanraden van de gastvrouw sorbetijs met limocello. Lekker, maar eerlijk gezegd niet zo bijzonder. Volgende keer proberen we tiramisu of panne cotta.
De bediening was heel vriendelijk en met name de gastvrouw wist een goede, amicale sfeer te creëren. Ze zouden wel iets meer kunnen vertellen bij de gerechten (bijv wat lagen er eigenlijk voor antipasti op het bord). Als je erom vroeg, kreeg je wel een goede uitleg over kaart of gerecht.
Enige puntje van kritiek is dat er weinig (witte) wijnen op glas te bestellen zijn. Daar staat wel tegenover dat de Sardijnse witte huiswijn ontzettend goed is. Eigenlijk beter dan de wijn op glas van de wijnkaart.
Het restaurant is niet zo groot dus de sfeer is al snel klus. Toch zit je absoluut niet op elkaars lip.
Hier gaan we zeker nog eens eten of gewoon een pizza afhalen.

Gegeten op 5 oktober 2014

Joost Oomen

De gastvrije ontvangst en placering waren het perfecte voorspel van een mooie avond hier in restaurant Girasole. Klachten over de ambiance zul je van ons niet horen. De sfeervolle markiezen geven het interieur het gedempte licht waar je graag in dineert. En binnen staat het gezellig vol zonder rommelig te zijn. De bediening is bijna vlekkeloos. Mijn tafelgenoot zat op de plaats met uitzicht op de bar en het was soms moeilijk om contact te krijgen. Verder niets aan te merken op onze gastheer en -vrouw die uiterst vriendelijk en foutloos de menu’s presenteerden en serveerden. En dan het eten. Een kaart met een grote variëteit aan klassieke Italiaanse gerechten. De voorgerechten met scampi’s en de vitello tonato waren heerlijk hoewel het kalf iets aan de droge kant was. Bij de hoofdgerechten was de ‘pizze formagio’ perfect en ook van de andere disgenoten niets dan lof. Zo ook de nagerechten. Prima op tempo geserveerd. Al met al een geslaagde avond. En als ik dan toch een minpuntje mag noemen is het dat de karaf huiswijn met een prijs van 22 euro qua prijs toch wat uit de toon viel.

Gegeten op 6 september 2014

Edgilst

Heel af en toe vind je zo'n pareltje waar ze nog op ambachtelijke wijze werken. Zowel in de keuken als in de bediening. Hoffelijk, gastvrij en zeer correct ontvangen. De gerechten werden netjes aanbevolen en naast de kaart ook nog voldoende keuze.
Het enige minpunt aan dit bezoek was dat we maar een uur de tijd hadden en dus niet alles konden proeven. De salade met tonijn spetterde van versheid en was geweldig op smaak. De pommodori pasta met mozzarella geurde en smaakte voortreffelijk.
Op de kaart staan enkele pizza's, ook deze worden helemaal vers bereid en komen vast nog eens aan bod bij een van de volgende bezoeken. Dat ik hier terug kom, staat namelijk als een paal boven water.

Gegeten op 26 juni 2014

plaer

Met z'n drieën, na een kindervoorstelling in het theater, gegeten bij Girasole. We hadden niet gereserveerd omdat we geen idee hadden hoe laat wij überhaupt klaar zouden zijn, rond 21:00 uur vriendelijke ontvangen, er was direct een tafel beschikbaar. Wat opvalt is dat ze een overzichtelijke menukaart hebben en een keuze maken uit de gerechten die op het "bord" staan. We besloten te starten met een Antipasta, als hoofdgerecht hadden wij een spaghetti Vodka, Tagliatelle zalm en Ravioli met salie en botersaus en als nagerecht de tiramisu en een Gelato bambini . Ik moet eerlijk zijn het was heerlijk, allemaal vers en eigen gemaakte sauzen, dit zie je ook niet overal. Als ik al een opmerking zou moeten maken dan is het over de flexibiliteit, ik vroeg voor mijn dochter (9jaar) of het mogelijk was een klein hoeveelheid te bestellen, dat was niet mogelijk wat ik jammer vind. Nu zat mijn dochter aan te kijken tegen een bord vol met Tagliatelle wat ze nooit op kon, het zou fijn zijn als ze hiermee flexibeler zouden omgaan, wat mij betreft hoeven ze de prijs niet eens aan te passen. Verder was het een heerlijke avond

Gegeten op 3 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Ristorante Pizzeria Girasole in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Ristorante Pizzeria Girasole. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.