Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Eetlokaal Kuiter in Rotterdam - 1

1. Toon telefoonnummer 0104155745
  2. www.facebook.com/eetlokaalkuiter

Genieten bij Kuiter!

Dr-Spoon

Normaal gesproken ben ik zelf niet zo van de recensies, maar deze mensen verdienen alle lof!
Ik heb gisteren met twee vrienden in Kuiter gegeten. Ik besloot voor Kuiter te kiezen na het lezen van recencies ipv de adressen die ik al kende en dat was een goede beslissing.
Zowel mijn gerechten als ook de gerechten van mijn tafelgenoten allemaal goed. Alles wordt in de semi open keuken bereid en is vers. Nagerechten mogen iets meer aangekleed, maar waren prima van smaak. Wijn is per glas te bestellen en de suggesties zijn goed. Bediening weet waar ze het over hebben en hebben goede timing: heerlijk!
Mijn tafelgenoten gaan vaak (zakelijk) uit eten en waren blij verrast door de kwaliteit en sfeer.
Mooie tent, no nonsense, goed eten, lekkere wijn, perfecte bediening, hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb er weer een goed eetadres bij.

Twee suggesties: de deur tocht nog steeds een beetje, dus bij koud/guur weer een beetje achterin gaan zitten en het adres (mathernesseweg 2) werkt niet goed op de navigatie. Mathernessedijk als adres werkte wel bij mij.

Gegeten op 16 december 2014

HAHVD1

Afgelopen week hebben wij weer bij Kuiter gegeten. De zaak was goed gevuld, maar niet te druk, dus de sfeer was bij binnenkomst al meteen goed. We vroegen om een biertje en de gastvrouw stelde ons een Kuiter biertje voor. Dit typeert eetlokaal Kuiter, zelfs als je iets simpels te drinken bestelt ipv een chique wijnarrangement, kan je kiezen voor een bijzonder alternatief waar over nagedacht is. Het zelfgebakken brood terwijl we op ons eten zaten te wachten was heerlijk, net als de 2 vleesgerechten (eendenborst en biefstuk) die daarop volgden. De kaart is misschien volgens sommigen klein, maar dat is helemaal niet erg omdat de verschillende gerechten elkaar genoeg aanvullen waardoor er voor ieder wat wils is. Trouwens, het is al moeilijk genoeg om nu een keuze te maken, alles ziet er goed uit en bij Kuiter kan je erop vertrouwen dat het dat ook echt is. Ik vind het leuk dat de kaart zo vaak verandert, daardoor eten we elke keer weer iets heel nieuws. We kregen twee bijgerechtjes die goed bij onze hoofdgerechten pasten, erg lekker. Hierna werden wij in de watten gelegd met een heerlijk dessert. We hebben genoten van het eten! De zaak heeft mooie details trouwens (kijk maar eens naar het plafond).

Absolute aanrader, onze favoriet in Rotterdam. Alleen al over het brood hebben we het nog dagen gehad! ;)

Gegeten op 19 november 2014

HaVla1982

Voor mijn verjaardag werd ik uit eten genomen bij dit restaurant. Geweldig! Als voorgerecht had ik gestoomde mosselen met prei en spek, alles was heerlijk vers en de smaak super. Mijn hoofdgerecht was een piepkuiken met bospaddestoelen, heerlijk mals en perfect op smaak. Ook het nagerecht was super. De bediening was attent en vriendelijk, een parel in Spangen! Hier ga ik zeker weten vaker naartoe.

Gegeten op 5 november 2014

jan318

We hebben nu voor de tweede keer bij Kuiter gegeten. Leuke bediening die oog heeft voor de gasten. Alles weer eens anders bereid. Geen liflafjes, goede porties. Heerlijke bijpassende wijnen. Het is onvoorstelbaar hoe de kok het fikst in zon'n korte tijd. Het ziet er eenvoudig maar gezellig uit. Prijs kwaliteit is ook dik in orde. Dit eetlokaal houden we er graag in.

Gegeten op 1 november 2014

Hillegers

Prettige ontvangst. interieur is sober, zodat het niet afleid van het eten. Bediening is attent en zorgzaam. Goed wijnadvies. Voorgerechten (zalm en carpaccio) zijn goed, maar m.n carpaccio had wat smaakvoller gekund. Superieure spätburgunder maakt alles goed. Hoofdgerechten (piepkuiken en buikspek) zijn voortreffelijk. Goed eten zonder pretentie en frutsels.

Gegeten op 17 oktober 2014

MarijnUitEten

Gerechten zijn mooi in balans en goed op smaak. De zelf gemaakte zuurdesem brood is overheerlijk. Espresso was ook goed heet en lekker van smaak, dat zijn van die kleine details die ik zelf erg belangrijk vind. Zeer vriendelijk personeel. Achterin de zaak ruikt het helaas nog naar vocht. Met wat raampjes open en wat gewenning, tijdens het eten geen last van gehad. Voorin de zaak reserveren is dus mijn tip.

Gegeten op 18 oktober 2014

Sophie59

Op een vrijdagavond samen gegeten bij Kuiter. Omdat we het voor in de zaak een beetje koud vonden met de steeds open gaande deur toch maar achterin gaan zitten. Daar rook het helaas een beetje muf en is het snel rumourig, maar je moet keuzes maken. De serveerster was erg aardig en behulpzaam. Het eten (vooraf inktvis met knoflook en peterselie en als hoofdgerecht buikspek en tarbot) was werkelijk verrukkelijk! Wij komen zeker een keer terug!

Gegeten op 17 oktober 2014

restauranttester

Kuiter is een echt eetlokaal met een open keuken. Er is een beperkte kaart van drie gangen, maar wel voor ieder wat wils. Wij hadden de rilette van tonijn, simpel maar smakelijk. De fazant was goed bereid en de vis van de dag was volgens mijn tafelgenoot overheerlijk. Ik dacht dat het zeewolf? met mosselen en garnalen was. Als bijgerecht kregen we linzen, dit vinden wij niet lekker, dus dat mag wat ons betreft achterwege blijven. Als dessert hadden wij de kaas genomen, dit was prima en ruim voldoende. Ze hebben alleen speciale drankjes, dus verwacht geen heineken of zeven up. De bediening is vriendelijk, maar niet erg snel en de eigenaar moet echt wat doen aan zijn sociale skills. Hij heeft geen oog voor de gasten en toont niet klantvriendelijk. Maar al met al hebben we lekker gegeten en het is de moeite waard om eens te bezoeken.

Gegeten op 7 oktober 2014

Aalhekszwamdraak

Eetlokaal Kuiter bleek een fijn restaurantje te zijn (makkelijk te vinden en bovendien een fijne wandeling vanaf CS) met zeer vriendelijke bediening en goed eten. De kalfstartaar was goed op smaak en het slibtongetje was ook super! Het is inmiddels een tijdje geleden dat ik er was maar wilde toch een recensie achterlaten want ze verdienen het. Qua prijs ook heel redelijk. Enige dat jammer was dat mijn hoofdgerecht (een kuiken van het een of ander?) op was. Maar goed er was een fijn alternatief. Toetje was overigens erg groot :-)

Gegeten op 23 september 2014

R-S

Drie mooie achten voor dit sfeervolle eetlokaal. Het concept is eenvoudig vanwege de kleine keuken: 3 gangen voor 30 euro. De bedieningsmeneren en -mevrouwen konden ons prima adviseren qua bijpassende wijnen. Die waren ook echt goed. Mooie wijnen en goede wijn/spijs combinaties. Het voorgerecht van de gestoofde mosselen met witte bonen en tomaatjes was meer een soep maar desalniettemin erg lekker. Verder waren de hoofdgerechten (tongschar en varkensnek) erg lekker, goed op smaak en met duidelijk Franse invloeden. Mooi hoor.
Als dessert hadden mijn tafelgenoten een kaasplank en ik een pure chocoladetaart. Beiden vergezeld van dezelfde volle rode wijn, verrassend en geslaagd.
Rotterdam heeft er een smakelijke bistro bij!

Gegeten op 23 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Eetlokaal Kuiter in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eetlokaal Kuiter. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.