Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Eetlokaal Kuiter in Rotterdam - 1

1. Toon telefoonnummer 0104155745
  2. www.facebook.com/eetlokaalkuiter

Genieten bij Kuiter!

Feite

'Smaak voor je geld' is onze conclusie na drie maal gast te zijn geweest in Eetlokaal Kuiter.
(H)eerlijke gerechten die verrassen in eenvoud, samenstelling en smaak. Heel fijn die rode poon zonder graat, voorafgegaan door kalfstong en peren-amandeltaart na. En ook de wijnadviezen pakken steeds goed uit.
Wat brengt de volgende kaart?

Gegeten op 11 september 2014

Michael-leahciM

Gisteren bij eetlokaal Kuiter gegeten op basis van de recencies op Iens en het mooie verhaal op de buik van Rotterdam. Eetlokaal Kuiter ligt niet in het fraaiste stukje Rotterdam maar wel in een levendig deel. Het restaurant oogt eenvoudig maar netjes. Tafeltjes die ver uit elkaar staan in een ruimte die opgesplitst is in twee delen. Bij binnenkomst kijk je direct in de open keuken waar de kok je begroet. Het restaurant loopt hier in een rechthoek naar achteren waar een 2e vierhoekige ruimte is. Het voorste deel is wat rustiger dan de ruimte achter. Wil je iets rustiger dineren ga dan voor zitten. Hou je van veel rumour om je heen zul je het achter leuk vinden. Er hangt een ongedwongen sfeer in het restaurant. De bediening is vriendelijk en attent. De bestelling wordt vlot opgenomen terwijl het restaurant vol zit. Keuze uit 4 voorgerechten, 5 hoofdgerechten en 3 nagerechten. Wij namen de mosselen en kalfstong vooraf en het konijn en de rode poon als hoofdgerecht. Alle 4 de gerechten waren zéér smakelijk en de borden lagen zowel bij het voorgerecht als het hoofdgerecht vol. Geen kleine hapjes bij Kuiter maar met een volle buik naar huis. En zelfs de rekening smaakte naar meer. Wordt vervolgd!

Gegeten op 11 september 2014

m.d.v.

In het verleden hadden wij hier eerder gegeten, maar waren onze ervaringen niet erg positief. We hoorden dat er een nieuwe eigenaar is en hebben opnieuw een poging gewaagd. Dat is ons goed bevallen. Vanavond super lekker gegeten bij Kuiter. Heerlijk menu voor 30 euro. Ruime porties en erg aardige bediening. Aan te bevelen!

Gegeten op 26 augustus 2014

IMH_Rotterdam

Afgelopen weekend gegeten met vrienden bij dit Eetlokaal. De cijfers voor het eten zijn terecht. Erg lekker, (te) grote hoeveelheden, helemaal niet duur (30 Euro voor 3 gangen). Als je op de menukaart kijkt lijken de gerechten standaard maar dat zijn ze zeker niet. Service was vriendelijk en uitleg over de bijpassende wijnen (die erg lekker en naar mijn mening speciaal waren) was goed.
De buurt is so-so, maar rijd er graag voor om.
Wat beter kon: Wij zaten in het tweede deel en hadden soms het gevoel een beetje vergeten te zijn. Dat het bereiden van de gerechten even kan duren vonden wij niet erg. Maar we waren wel graag even bijgeschonken... En, Joris, vegetariers hebben toch geen eetstoornis? ik heb me niet laten weerhouden door je column op de Buik van Rotterdam, maar toch:)

Gegeten op 23 augustus 2014

johanna60

Onlangs hebben we weer gegeten bij Kuiter. Omdat het een mooie avond was konden we op het gezellige drukke terras zitten. We kregen direct zelfgebakken brood en een fles water. Daarna was het moeilijk kiezen, want er stonden heerlijke gerechten op de menukaart. Uiteindelijk kozen vooraf mosselen en carpaccio. Dit bleek een goede keuze. Als hoofdgerecht namen we buikspek en gebakken sliptong. Dit eenvoudige menu was meer dan voortreffelijk klaargemaakt. Het nagerecht bestond uit een perziktaart en een aardbeiensorbet. De wijn was afkomstig uit de buurt van Bergamo. Een prima zomerwijn.
Een heerlijke avond tegen een goede prijs.

Gegeten op 1 augustus 2014

diluci

Na de goede ervaring van een half jaar geleden maar weer eens naar Spangen afgereisd. De zaak ziet er duidelijk mooier uit dan een half jaar geleden. Fris in de verf en de ontsierende steigers zijn weg. Ook kon je nu, met dit mooie weer, op het levendige terras zitten.
Wat gelukkig gebleven is is het heerlijke eten en fantastische bediening! Orginele gerechten met mosselen (altijd doen), ossehaas (in citroensap gegaard), lever en sliptong. Zalige abrikozentaart met room als dessert. Enige nadeel dat gebleven is zijn de grote porties. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 1 augustus 2014

karen1

Ik heb hier nu meerdere keren gegeten en het was altijd heerlijk! Geen aanstellerig gedoe, gewoon erg goed eten zonder poespas. De bediening is vriendelijk en attent en de inrichting is echt mijn smaak. Leuk ook dat je zo de keuken in kunt kijken. Echt een aanrader, zeer goede prijs-kwaliteit verhouding!

Gegeten op 27 juni 2014

mariejose74

Al een tijdje benieuwd naar dit restaurant dan eindelijk toch hier gaan eten. Gemoedelijke sfeer in het restaurant, vriendelijke en ongedwongen ontvangst. In verband met mijn voedselallergie ben ik altijd een beetje afwachtend, maar daar werd heel prettig op gereageerd. Heerlijk voorgerecht op met spinazie waarvan gnochi was gemaakt, echt streling voor de tong. Heel positief ook dat je veel verschillende wijnen (van Platenburg) per glas kunt bestellen, dus passend bij de gang. Prima hoofdgerecht (voor de bijgerechten rekening gehouden met mijn voedselallergie) en weer een subliem dessert.
De keuken is open, wat ikzelf altijd een zeer positief punt vind bij restaurants. Er wordt met aandacht voor je een heerlijk gerecht gemaakt, en dat proef je. Zeker een aanrader en een plek waar ik terug ga komen.

Gegeten op 25 juni 2014

niels63

Heerlijk gegeten bij Kuiter, niet hele schokkende gerechten, maar goed uitgevoerde lekkere gerechten. Octopus was heerlijk, varkensnek ook. Vriendelijke behulpzame bediening in een leuk eetlokaal.

Gegeten op 24 juni 2014

antoineveldhoven

De verwachtingen waren heel erg hoog na alle positieve reacties. Ze hebben hun reputatie meer dan waar gemaakt. Hele vriendelijke service, voortreffelijke gerechten en goede wijnen. De nagerechten waren subliem! De negatieve reacties over te weinig keus zijn wat mij betreft heel eenvoudig te weerleggen doordat de chef een mooie selectie heeft gemaakt van diverse gerechten met stuk voor stuk verse ingrediënten, zeg nou zelf heb je liever meer keus of meer kwaliteit? Een echte aanrader. We komen hier zeker vaker

Gegeten op 10 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Eetlokaal Kuiter in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eetlokaal Kuiter. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.