Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Eetlokaal Kuiter in Rotterdam - 1

1. Toon telefoonnummer 0104155745
  2. www.facebook.com/eetlokaalkuiter

Genieten bij Kuiter!

MarijnUitEten

Gerechten zijn mooi in balans en goed op smaak. De zelf gemaakte zuurdesem brood is overheerlijk. Espresso was ook goed heet en lekker van smaak, dat zijn van die kleine details die ik zelf erg belangrijk vind. Zeer vriendelijk personeel. Achterin de zaak ruikt het helaas nog naar vocht. Met wat raampjes open en wat gewenning, tijdens het eten geen last van gehad. Voorin de zaak reserveren is dus mijn tip.

Gegeten op 18 oktober 2014

Sophie59

Op een vrijdagavond samen gegeten bij Kuiter. Omdat we het voor in de zaak een beetje koud vonden met de steeds open gaande deur toch maar achterin gaan zitten. Daar rook het helaas een beetje muf en is het snel rumourig, maar je moet keuzes maken. De serveerster was erg aardig en behulpzaam. Het eten (vooraf inktvis met knoflook en peterselie en als hoofdgerecht buikspek en tarbot) was werkelijk verrukkelijk! Wij komen zeker een keer terug!

Gegeten op 17 oktober 2014

restauranttester

Kuiter is een echt eetlokaal met een open keuken. Er is een beperkte kaart van drie gangen, maar wel voor ieder wat wils. Wij hadden de rilette van tonijn, simpel maar smakelijk. De fazant was goed bereid en de vis van de dag was volgens mijn tafelgenoot overheerlijk. Ik dacht dat het zeewolf? met mosselen en garnalen was. Als bijgerecht kregen we linzen, dit vinden wij niet lekker, dus dat mag wat ons betreft achterwege blijven. Als dessert hadden wij de kaas genomen, dit was prima en ruim voldoende. Ze hebben alleen speciale drankjes, dus verwacht geen heineken of zeven up. De bediening is vriendelijk, maar niet erg snel en de eigenaar moet echt wat doen aan zijn sociale skills. Hij heeft geen oog voor de gasten en toont niet klantvriendelijk. Maar al met al hebben we lekker gegeten en het is de moeite waard om eens te bezoeken.

Gegeten op 7 oktober 2014

Aalhekszwamdraak

Eetlokaal Kuiter bleek een fijn restaurantje te zijn (makkelijk te vinden en bovendien een fijne wandeling vanaf CS) met zeer vriendelijke bediening en goed eten. De kalfstartaar was goed op smaak en het slibtongetje was ook super! Het is inmiddels een tijdje geleden dat ik er was maar wilde toch een recensie achterlaten want ze verdienen het. Qua prijs ook heel redelijk. Enige dat jammer was dat mijn hoofdgerecht (een kuiken van het een of ander?) op was. Maar goed er was een fijn alternatief. Toetje was overigens erg groot :-)

Gegeten op 23 september 2014

R-S

Drie mooie achten voor dit sfeervolle eetlokaal. Het concept is eenvoudig vanwege de kleine keuken: 3 gangen voor 30 euro. De bedieningsmeneren en -mevrouwen konden ons prima adviseren qua bijpassende wijnen. Die waren ook echt goed. Mooie wijnen en goede wijn/spijs combinaties. Het voorgerecht van de gestoofde mosselen met witte bonen en tomaatjes was meer een soep maar desalniettemin erg lekker. Verder waren de hoofdgerechten (tongschar en varkensnek) erg lekker, goed op smaak en met duidelijk Franse invloeden. Mooi hoor.
Als dessert hadden mijn tafelgenoten een kaasplank en ik een pure chocoladetaart. Beiden vergezeld van dezelfde volle rode wijn, verrassend en geslaagd.
Rotterdam heeft er een smakelijke bistro bij!

Gegeten op 23 september 2014

StagCouple

Heerlijke plek op een onverwachte locatie. Alles klopt. Puur en eerlijk eten: heerlijk. Chapeau Joris en team!!

Gestoomde mosseltjes met tomaat en peterselie, heerlijke sole met roomboter, citroen en verse laurier, knapperige salade, bruingebakken aardappeltjes en ongeëvenaard huisgenaakt zuurdesembrood.
Heerlijke wijn, zeer betaalbaar.

Gegeten op 27 september 2014

Blekker

De Kuiter bezocht na een lange zoektocht op Iens waarbij goede kwaliteit bovenop ons verlanglijstje stond.
Een heel prettig restaurant in een iets minder prettige uithoek van Rotterdam Spangen met een hoog hipster gehalte, een zeer scherpe prijs/ kwaliteit verhouding (totaal €140,- voor 4 pers), (h)eerlijke grote porties, gratis parkeren na 18u maar bovenal een gepassioneerde kok!!
Wij hebben erg genoten en raden eenieder aan dit Eetlokaal te bezoeken.

Gegeten op 13 september 2014

Feite

'Smaak voor je geld' is onze conclusie na drie maal gast te zijn geweest in Eetlokaal Kuiter.
(H)eerlijke gerechten die verrassen in eenvoud, samenstelling en smaak. Heel fijn die rode poon zonder graat, voorafgegaan door kalfstong en peren-amandeltaart na. En ook de wijnadviezen pakken steeds goed uit.
Wat brengt de volgende kaart?

Gegeten op 11 september 2014

Michael-leahciM

Gisteren bij eetlokaal Kuiter gegeten op basis van de recencies op Iens en het mooie verhaal op de buik van Rotterdam. Eetlokaal Kuiter ligt niet in het fraaiste stukje Rotterdam maar wel in een levendig deel. Het restaurant oogt eenvoudig maar netjes. Tafeltjes die ver uit elkaar staan in een ruimte die opgesplitst is in twee delen. Bij binnenkomst kijk je direct in de open keuken waar de kok je begroet. Het restaurant loopt hier in een rechthoek naar achteren waar een 2e vierhoekige ruimte is. Het voorste deel is wat rustiger dan de ruimte achter. Wil je iets rustiger dineren ga dan voor zitten. Hou je van veel rumour om je heen zul je het achter leuk vinden. Er hangt een ongedwongen sfeer in het restaurant. De bediening is vriendelijk en attent. De bestelling wordt vlot opgenomen terwijl het restaurant vol zit. Keuze uit 4 voorgerechten, 5 hoofdgerechten en 3 nagerechten. Wij namen de mosselen en kalfstong vooraf en het konijn en de rode poon als hoofdgerecht. Alle 4 de gerechten waren zéér smakelijk en de borden lagen zowel bij het voorgerecht als het hoofdgerecht vol. Geen kleine hapjes bij Kuiter maar met een volle buik naar huis. En zelfs de rekening smaakte naar meer. Wordt vervolgd!

Gegeten op 11 september 2014

m.d.v.

In het verleden hadden wij hier eerder gegeten, maar waren onze ervaringen niet erg positief. We hoorden dat er een nieuwe eigenaar is en hebben opnieuw een poging gewaagd. Dat is ons goed bevallen. Vanavond super lekker gegeten bij Kuiter. Heerlijk menu voor 30 euro. Ruime porties en erg aardige bediening. Aan te bevelen!

Gegeten op 26 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Eetlokaal Kuiter in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eetlokaal Kuiter. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.