• foto's van Eetlokaal Kuiter in Rotterdam - 1

1. Toon telefoonnummer 0104155745
  2. www.facebook.com/eetlokaalkuiter

Genieten bij Kuiter!

JanJansen

We hebben een drie gangen menu gekozen, voor een paddestoelen ragout gevolgd door een makreel en als dessert een chocolade taartje met noten, als ik er nu nog aan terug denk erg lekker. Qua privacy staan de tafeltjes niet te dicht op elkaar het personeel is leuk. Kuiter is een aanwinst voor het onderschatte Rotterdam West! Leuk! Vooral gaan eten! Een tevreden klant!

Gegeten op 14 februari 2015

Sonjavanderlee

Wij hadden via vrienden over dit adres gehoord. Wij hebben genoten van een prima avond. Het sfeer is aangenaam en de bediening is vriendelijk. Het Mediterraanse menu is eenvoudig en keuzes maken is hierdoor makkelijke te doen. Het eten was niet spetterend maar wel goed. De wijnen hadden wij meer van verwacht. Wij komen hier wel terug om de nieuwe kaart uit te proberen.

Gegeten op 14 februari 2015

Jurczik

Naar aanleiding van lovende recensies gaan eten. Prettige ambiance, uitstekende bediening, kaart is overzichtelijk met 4 voor/tussen, 4 hoofd en 3 nagerechten. Maar, het belangrijkst, het eten viel tegen. Verwachting waren hooggespannen maar konden niet worden waargemaakt. Opmaak was ok, maar smaak was geen sensatie. Met zo weinig gerechten waarbij de focus ligt op smaak en kwaliteit, had ik geweldige gerechten verwacht, maar dit viel helaas tegen.

Gegeten op 17 februari 2015

Elisabeth111

Een verrukkelijk 3 gangen menu met originele gerechten! Ik heb zelden zo'n lekkere geconfijte eend gegeten. Echt een aanrader om hier te eten!

Gegeten op 13 februari 2015

Nonino

Wat een aanwinst! Wij komen terug hoor! Heerlijk en eerlijk eten, perfecte garing, alles goed in balans., mooie porties. De kok/eigenaar houdt duidelijk van zijn vak. Mooie wijnen. Voortreffelijke alerte bediening, zonder opdringerig te zijn. Mooie kaart, kortom een aanrader!

Gegeten op 4 februari 2015

SegersMm

Deze man kan koken! een bescheiden kaart maar de gerechten die we voorgeschoteld kregen waren van hoge kwaliteit. de tarbot was een uitblinker. De bediening is vriendelijk, voorkomend en professioneel. Een hele goede prijs-kwaliteit verhouding. We hebben genoten!

Gegeten op 6 februari 2015

AstridH

Menu is niet verrassend maar wel heel lekker. Onze tafel voor twee was aan de kleine kant. Vooraf kozen we voor een carpaccio van eend en een salade van kalfswang. Beiden waren erg lekker en zeer mals. Als hoofdgerecht kozen we een rib-eye en een gehaktbal. Ik vond het wel gewaagd dat ze een gehaktbal op het menu hadden gezet, dus koos ik die als hoofdgerecht. De bal was sappig, maar helaas vond ik het verder niet zo bijzonder. Als dessert kozen we sorbert-ijs van bloedsinaasappel en een gestoofd peertje met vanille en desert-wijn. Deze waren zeer lekker.

Gegeten op 17 januari 2015

Omnomnomnom

Kuiter wordt steeds beter en interessanter, dit is een restaurant om met regelmaat heen te gaan want de vaardigheden van de chef blijven groeien.

Het eten is hier erg puur, de focus van elk gerecht ligt op een kerningrediënt die wordt ondersteunt door een bescheiden aantal andere ingrediënten. Eten zonder poespas.
Elk onderdeel op het bord is met zeer veel zorg en aandacht bereid, hierin zijn een aantal elementen (zoals worteltjes) werkelijk perfect klaargemaakt.

Ik ben erg benieuwd hoeveel verder de chef de kwaliteiten van ingrediënten naar voren kan brengen in hun puurste vorm, want dit is nu de grote meerwaarde van dit eetlokaal.

Gegeten op 18 december 2014

Dr-Spoon

Normaal gesproken ben ik zelf niet zo van de recensies, maar deze mensen verdienen alle lof!
Ik heb gisteren met twee vrienden in Kuiter gegeten. Ik besloot voor Kuiter te kiezen na het lezen van recencies ipv de adressen die ik al kende en dat was een goede beslissing.
Zowel mijn gerechten als ook de gerechten van mijn tafelgenoten allemaal goed. Alles wordt in de semi open keuken bereid en is vers. Nagerechten mogen iets meer aangekleed, maar waren prima van smaak. Wijn is per glas te bestellen en de suggesties zijn goed. Bediening weet waar ze het over hebben en hebben goede timing: heerlijk!
Mijn tafelgenoten gaan vaak (zakelijk) uit eten en waren blij verrast door de kwaliteit en sfeer.
Mooie tent, no nonsense, goed eten, lekkere wijn, perfecte bediening, hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb er weer een goed eetadres bij.

Twee suggesties: de deur tocht nog steeds een beetje, dus bij koud/guur weer een beetje achterin gaan zitten en het adres (mathernesseweg 2) werkt niet goed op de navigatie. Mathernessedijk als adres werkte wel bij mij.

Gegeten op 16 december 2014

HAHVD1

Afgelopen week hebben wij weer bij Kuiter gegeten. De zaak was goed gevuld, maar niet te druk, dus de sfeer was bij binnenkomst al meteen goed. We vroegen om een biertje en de gastvrouw stelde ons een Kuiter biertje voor. Dit typeert eetlokaal Kuiter, zelfs als je iets simpels te drinken bestelt ipv een chique wijnarrangement, kan je kiezen voor een bijzonder alternatief waar over nagedacht is. Het zelfgebakken brood terwijl we op ons eten zaten te wachten was heerlijk, net als de 2 vleesgerechten (eendenborst en biefstuk) die daarop volgden. De kaart is misschien volgens sommigen klein, maar dat is helemaal niet erg omdat de verschillende gerechten elkaar genoeg aanvullen waardoor er voor ieder wat wils is. Trouwens, het is al moeilijk genoeg om nu een keuze te maken, alles ziet er goed uit en bij Kuiter kan je erop vertrouwen dat het dat ook echt is. Ik vind het leuk dat de kaart zo vaak verandert, daardoor eten we elke keer weer iets heel nieuws. We kregen twee bijgerechtjes die goed bij onze hoofdgerechten pasten, erg lekker. Hierna werden wij in de watten gelegd met een heerlijk dessert. We hebben genoten van het eten! De zaak heeft mooie details trouwens (kijk maar eens naar het plafond).

Absolute aanrader, onze favoriet in Rotterdam. Alleen al over het brood hebben we het nog dagen gehad! ;)

Gegeten op 19 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Eetlokaal Kuiter in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eetlokaal Kuiter. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.