Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van MOOII in Rotterdam - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 411 22 95

Frans met een internationaal tintje

Een modern restaurant met een gastvrije, warme uitstraling op een van de leukste plekken van Rotterdam, het Oude Haven gebied. De veelzijdige menukaart staat vol met gerechten uit de Franse keuken met internationale invloeden. Klassiekers met een twist die je doen watertanden.

mmell

Al een tijdje geleden hier gegeten. (precieze datum weet ik niet meer) We waren met een groep van 15 dus hadden een 3 gangen menu waarbij we konden kiezen tussen vis en vleesgerechten en nog een keuze konden maken voor 2 bijgerechten. Het personeel was erg vriendelijk en professioneel. Het enige min puntje was dat ze het laatste bijgerecht (kaasplankje) waren vergeten te serveren voor het dessert en we dus uiteindelijk alleen een ijs dessert hebben gegeten.

Gegeten op 30 april 2014

Lmjwvandriel

Via online reservering

Prima entourage, sfeer en bediening. Het kreeftenmenu was beduidend minder geslaagd. Wellicht dat de losse gerechten van de menukaart beter zijn, maar ons menu was geen succes. Het voorgerecht begon hoopvol, maar bij de kreeftensoep haakten we al af. Sorry: geen succes.

Gegeten op 21 augustus 2014

LR

Mooii 'springt eruit' door opvallende zaken, zoals de heerlijke muziek die gedraaid wordt; lekkere, licht up-tempo, vrolijke lounge muziek -verschillende genres. Niet eerder werd ik in een goed restaurant verrast door zulke prettige muziek; het droeg meer dan bij aan de fijne avond. De bediening valt ook op, door hun warme en professionele omgang. Dat er heerlijk gekookt wordt bij Mooii wordt bijna bijzaak ;-)

Gegeten op 22 augustus 2014

Neeltje60

Met de iens deal het kreeft menu gegeten.Het restaurant kenden we niet, maar op aanraden collega's gegaan.
Een heel vriendelijke ontvangst en een mooie inrichting.
Het kreeft menu was heerlijk , de twee voorgerechten waren prima, vooral al de kreeftsoep met wontons. Lekker maisbrood erbij, en als dat niet genoeg was kon je brood bij krijgen.
De kreeft(langoustine) was lekker, alleen jammer dat de frietjes wat laat kwamen. Er werden zelfs excuses aangeboden dat het geen huisgemaakte frietjes waren maar dat dit kwam doordat er nog geen nieuwe aardappels waren.
Het toetje was prima al miste ik (gelukkig) de verse gember.
Water bij het eten was gratis!
Al met al een prima ervaring, prima lokatie en geweldige bediening .Zeker de moeite waard om nog een keer terug te gaan

Gegeten op 20 augustus 2014

robswaak

De IENS-deal: 4 gangen kreeftmenu viel heerlijk uit. Voorgerechten: kreeftensalade [met artisjokkenmayonaise, granny smith en avocadocrème] en schuimige soep van kreeft [met dim sum van kreeft en citroengras]. Hoofdgerecht: halve kreeft gegratineerd met buffelmozzarella, basilicum, hollandaise, gnocchi en gepofte tomaat. Tot slot een lekker dessertje en koffie. Voor de derde gast werd i.v.m. een ernstige lactose allergie een apart menuutje geserveerd. Gelukkig hebben geen van allen een wijnallergie en konden we genieten van een uitstekende Viognier bij dit alles. Als gast wordt je in de watten gelegd [ook dus bij een kortingsmenu!]. De bediening is vriendelijk, ontspannen en attent. De inrichting is heel smaakvol aangepast aan de architectuur van het pand: licht en hoog. Het nieuwe terras nodigt uit tot lekker lang tafelen en na-tafelen als het weer wil meewerken. Mooii = genieten.

Gegeten op 13 augustus 2014

Marnix010

Via online reservering

We hadden gereserveerd voor het 4-gangen kreeftmenu (iens-deal) en die is ons prima bevallen! Het was een tamelijk rustige avond en dan zit je binnen prima en comfortabel. De bediening was vlot en vriendelijk.
Wat me een klein beetje tegenviel was dat ze geen overuidelijke wijnsuggestie hadden bij het menu. Nu is 1 fles ook heel lastig combineren met 3 verschillende kreeftgerechten en een zoet nagerecht, maar we hadden gehoopt op een paar bijpassende verschillende wijnen per glas. Lijkt me geen vreemde aanname aangezien MOOII zich ook als 'wijnbar' profileert.
Uiteindelijk kozen we zelf voor de Italiaanse pinot grigio en die ging best prima bij de eerste 3 gangen. De cava die we vooraf dronken vonden we overigens wel heel erg eenvoudig (glazen waren 5,50 euro voor 0,1 ltr). Voor dat geld zijn betere bubbels te organiseren.

De vaste chef was met vakantie maar tot onze (positieve) verrassing herkenden we de souschef van 'In de keuken van Floris' achter het fornuis . Het hele kreeftmenu was prima, lekker, mooie bereidingen en goeie cuissons. Een avond waarop we alles bij elkaar gewoon lekker gegeten hebben. Als ze vaker dit soort kwaliteitsmenuutjes voor deze prijs hebben, krijgt MOOII van mij een dikke 8.

Gegeten op 12 augustus 2014

MarkRobin

Betaalbaar en heerlijk kreeft gegeten via de IENS-deal. De smaken en de ongedwongen bediening bevielen ons. De kreeftsalade was al meteen een aangename verrassing. Er was zichtbaar aandacht besteed aan de opmaak van de gerechten. Ook wij kregen een hele (langoestine). Ik wilde haar niet gegratineerd en dat was geen probleem. Alles werd in een rustig tempo geserveerd: precies goed voor ons. De wijn vonden wij echter opvallend duur en de witte wijnen per glas niet echt bijzonder (waren wel op de goede temperatuur).

Gegeten op 5 augustus 2014

basilico

Eens met de eerdere recensie. Wij ook het "kreeft" iens-menu genuttigd. Hoofdgerecht was geen kreeft, maar een langoest. Wel een hele. Dan nog waren alle gerechten erg lekker. Bij ons was het personeel wat slordig (tot tweemaal bij ons aan tafel geweest met een gerecht van anderen) en nam weinig moeite om de gerechten uit te leggen. Voor de rest gewoon vriendelijk en attent. Locatie is prima. We zaten buiten en het is daar erg gezellig. Even binnen gekeken en dat ziet er ook puik uit. Al met al een mooie avond gehad met goed eten en een lekker wijntje.

Gegeten op 1 augustus 2014

Anacha

Zo zie je maar; smaken verschillen. Ook wij kwamen voor het kreeftenmenu en wat een aanrader! Alles vol van smaak en bijzonder zoals de wantan in de heerlijke soep en de zeekraal bij het hoofdgerecht. Twee minpuntjes; een droog broodje (olie stond op tafel) vond ik erg goedkoop staan. Weinig moeite lijkt het me om dat wat meer aan te kleden. Bij het hoofdgerecht had wel iets meer "vulsel" gemogen om met een vol gevoel de zaak te verlaten. Bediening bestaat duidelijk uit vakmensen, geen geklungel en mooie uitleg van de gerechten.

Gegeten op 12 juli 2014

Esther_B

Gisteren bij Mooii gegeten met de Iens dinerdeal. Er zou een viergangen Kreeft diner geserveerd worden. Voorgerecht, kreeftsalade, werd heel snel uitgeserveerd. Prima gerecht, al was de couscous wat droog. Vervolgens de soep met kreeften wonton, die ook heel snel op tafel stond. Deze was wat flauw en smaakte ook niet echt naar kreeft. Hoofdgerecht een halve kreeft. Mooi gegratineerd, lekkere groenten en gnochi. Maar de 'kreeft' had toch echt meer weg van een langoest dan van een kreeft. Dessert was heerlijk: passievrucht, ijs, kokos; echt top. Al met al een prima diner op een mooie locatie en vriendelijk personeel voor een redelijke prijs, maar niet helemaal wat we vooraf verwacht hadden.

Gegeten op 12 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over MOOII in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over MOOII. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.