Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van MOOII in Rotterdam - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 010 411 22 95

Frans met een internationaal tintje

Een modern restaurant met een gastvrije, warme uitstraling op een van de leukste plekken van Rotterdam, het Oude Haven gebied. De veelzijdige menukaart staat vol met gerechten uit de Franse keuken met internationale invloeden. Klassiekers met een twist die je doen watertanden.

Proever8396

Via online reservering

Bij binnenkomst werden we heel warm onthaald door een vriendelijke jongen met leuke humor. We namen deel aan restaurant week en de kaart zag er heerlijk uit. Het eten: heerlijk, alleen wij vonden de wortel puree die terugkwam in meerdere gerechten wat afdoen aan de uitgesproken doch subtiele smaken van de tegenhangers (coquiles en schaaldieren saus). En de hoeveelheid had ook wel iets royaler gemogen -en we zijn geen culinair-barbaren die all-you-can-eat standaard hebben-.

Al met al genoten bij MOOII! We zullen er zeker nog eens gaan dineren.

Gegeten op 5 oktober 2014

mauslestorm

Via online reservering

Eigenlijk ging alles mis die avond. Er liep te weinig personeel die avond.Was best veel op aan te merken.Er liep daar een ober,die heeft er perfect op in gespeelt. Het regende die avond en ik vroeg of ze een plastic tas hadden, wij stonden ver met onze auto van het restaurant. En daar kwam de ober aan met een paraplu om de avond toch een beetje goed te maken. Perfect!! Een dik compliment voor hem. Eten kwaliteit is super. Geef ze zeker nog een herkansing want vind het toch een dikke aanrader. En fouten kunnen gemaakt worden.

Gegeten op 4 oktober 2014

CFranken

Via online reservering

Mooi(i) restaurant, vriendelijke bediening, af en toe moest ik wel aangeven dat we iets wilde. Porties zijn wat klein, met name weinig bijgerechten. Bijvoorbeeld 1 bakje friet voor 4 personen. Een bakje bijbesteld, waar we 4euro voor betaalde. Echt lekker gegeten, we gaan zeker terug.

Gegeten op 3 oktober 2014

RotterdamProever

Gisteren met z'n zessen bij restaurant Mooii gegeten met de Iens Dinerdagen. Per gang kon er uit twee gerechtjes gekozen worden en eventueel konden er extra tussengerechtjes genuttigd worden (dat hebben wij niet gedaan).
Heerlijke gerechtjes (ik zal ze niet verklappen, mocht u van plan zijn hier deze week nog te gaan eten), en strak opgemaakt: de keuken heeft het hier duidelijk begrepen! Portiegrootte was prima, net als de service van het vriendelijke personeel.
Mooi ingericht restaurant met een open keuken, het is een genot om te kijken met welk (schijnbaar) gemak de koks alle gerechtjes bereiden.
Al met al zeker een aanrader, ik kom hier vaker terug!

Gegeten op 26 september 2014

mmell

Al een tijdje geleden hier gegeten. (precieze datum weet ik niet meer) We waren met een groep van 15 dus hadden een 3 gangen menu waarbij we konden kiezen tussen vis en vleesgerechten en nog een keuze konden maken voor 2 bijgerechten. Het personeel was erg vriendelijk en professioneel. Het enige min puntje was dat ze het laatste bijgerecht (kaasplankje) waren vergeten te serveren voor het dessert en we dus uiteindelijk alleen een ijs dessert hebben gegeten.

Gegeten op 30 april 2014

Lmjwvandriel

Via online reservering

Prima entourage, sfeer en bediening. Het kreeftenmenu was beduidend minder geslaagd. Wellicht dat de losse gerechten van de menukaart beter zijn, maar ons menu was geen succes. Het voorgerecht begon hoopvol, maar bij de kreeftensoep haakten we al af. Sorry: geen succes.

Gegeten op 21 augustus 2014

LR

Mooii 'springt eruit' door opvallende zaken, zoals de heerlijke muziek die gedraaid wordt; lekkere, licht up-tempo, vrolijke lounge muziek -verschillende genres. Niet eerder werd ik in een goed restaurant verrast door zulke prettige muziek; het droeg meer dan bij aan de fijne avond. De bediening valt ook op, door hun warme en professionele omgang. Dat er heerlijk gekookt wordt bij Mooii wordt bijna bijzaak ;-)

Gegeten op 22 augustus 2014

Neeltje60

Met de iens deal het kreeft menu gegeten.Het restaurant kenden we niet, maar op aanraden collega's gegaan.
Een heel vriendelijke ontvangst en een mooie inrichting.
Het kreeft menu was heerlijk , de twee voorgerechten waren prima, vooral al de kreeftsoep met wontons. Lekker maisbrood erbij, en als dat niet genoeg was kon je brood bij krijgen.
De kreeft(langoustine) was lekker, alleen jammer dat de frietjes wat laat kwamen. Er werden zelfs excuses aangeboden dat het geen huisgemaakte frietjes waren maar dat dit kwam doordat er nog geen nieuwe aardappels waren.
Het toetje was prima al miste ik (gelukkig) de verse gember.
Water bij het eten was gratis!
Al met al een prima ervaring, prima lokatie en geweldige bediening .Zeker de moeite waard om nog een keer terug te gaan

Gegeten op 20 augustus 2014

robswaak

De IENS-deal: 4 gangen kreeftmenu viel heerlijk uit. Voorgerechten: kreeftensalade [met artisjokkenmayonaise, granny smith en avocadocrème] en schuimige soep van kreeft [met dim sum van kreeft en citroengras]. Hoofdgerecht: halve kreeft gegratineerd met buffelmozzarella, basilicum, hollandaise, gnocchi en gepofte tomaat. Tot slot een lekker dessertje en koffie. Voor de derde gast werd i.v.m. een ernstige lactose allergie een apart menuutje geserveerd. Gelukkig hebben geen van allen een wijnallergie en konden we genieten van een uitstekende Viognier bij dit alles. Als gast wordt je in de watten gelegd [ook dus bij een kortingsmenu!]. De bediening is vriendelijk, ontspannen en attent. De inrichting is heel smaakvol aangepast aan de architectuur van het pand: licht en hoog. Het nieuwe terras nodigt uit tot lekker lang tafelen en na-tafelen als het weer wil meewerken. Mooii = genieten.

Gegeten op 13 augustus 2014

Marnix010

Via online reservering

We hadden gereserveerd voor het 4-gangen kreeftmenu (iens-deal) en die is ons prima bevallen! Het was een tamelijk rustige avond en dan zit je binnen prima en comfortabel. De bediening was vlot en vriendelijk.
Wat me een klein beetje tegenviel was dat ze geen overuidelijke wijnsuggestie hadden bij het menu. Nu is 1 fles ook heel lastig combineren met 3 verschillende kreeftgerechten en een zoet nagerecht, maar we hadden gehoopt op een paar bijpassende verschillende wijnen per glas. Lijkt me geen vreemde aanname aangezien MOOII zich ook als 'wijnbar' profileert.
Uiteindelijk kozen we zelf voor de Italiaanse pinot grigio en die ging best prima bij de eerste 3 gangen. De cava die we vooraf dronken vonden we overigens wel heel erg eenvoudig (glazen waren 5,50 euro voor 0,1 ltr). Voor dat geld zijn betere bubbels te organiseren.

De vaste chef was met vakantie maar tot onze (positieve) verrassing herkenden we de souschef van 'In de keuken van Floris' achter het fornuis . Het hele kreeftmenu was prima, lekker, mooie bereidingen en goeie cuissons. Een avond waarop we alles bij elkaar gewoon lekker gegeten hebben. Als ze vaker dit soort kwaliteitsmenuutjes voor deze prijs hebben, krijgt MOOII van mij een dikke 8.

Gegeten op 12 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over MOOII in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over MOOII. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.