Biladi

• 7.5

• 7.3

annejacobs80
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk marokkaaans tentje met gezellige sfeer en ruime keus. Lekker marokkaans gegeten, couscous kip met groente en couscous met vlees en groente. Zeker een aanrader. Al mogen de gerechten nog meer uitgesproken zijn wat smaak betreft wat je wel verwacht van een marokkaans restaurant. Wel erg klein en je zit bijna echt erg dicht op elkaar. Geen restaurant om te blijven hangen maar gewoon lekker eten tegen betaalbare prijzen. Service is prima en vriendelijk.

Ramses81
  • Recensies in de laatste twee jaar

Klein en knus restaurant. Inrichting is niet bijzonder en de bank tegen de wand is te hoog voor de tafel. Wel erg klein en daardoor druk. Service was ok, vriendelijk maar weinig toelichting en niet toegankelijk. Het eten was lekker, maar eet regelmatig Marokkaans en dit was nogal gewoontjes ivm andere Marokaanse restaurant in Amsterdam. De couscous kip met groente was wel een aanrader, maar de kipschotel was niet bijzonder. Zou wel willen terugkomen om andere gerechten te proberen maar niet in het weekend, te druk en te klein.

amsterdamlikes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is leuk! Authentieke Marokkaanse keuken en dito sfeer. Tajine lamsvlees en couscous met kip. Bediening gaf aan dat zij alleen maar kipfilet hebben, benieuwd, maar was toch mals.
De porties zijn groot, prijs kwaliteit heel goed.

Gegeten op 16 augustus 2013

Berjan_Schoenmaker
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi decor, prima service maar ik vond het eten niet zo lekker. Heb voor hoofdgerecht lamspies genomen dat was wel prima, maar er zat teveel ui in de pastilla en dat is niet mijn smaak. De sfeer vond ik wel echt prima!

Gegeten op 11 april 2013

Zahir
  • Recensies in de laatste twee jaar

druk zaak je zit aan elkaar geen privacy service laat de wensen over het eten was tagine kip wel aan de droog kant ,tagine vis was ook te min gewoon smaakloos je mist de structuur in alles dus maar geen toe wij vinden het goed zo terug komen zeker niet snel als er verandering komt in de keuken

Gegeten op 2 maart 2013

WR1987
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten bij Biladi is vers, goed op smaak en niet duur! De porties zijn behoorlijk groot en de salade die je er standaard bij krijgt kost bij menig restaurant 9 euro; het is gewoon een volle maaltijd salade. Ik heb niets te klagen over dit kleine maar fijne restaurantje. Ik eet er gemiddeld een keer in de maand en heb er nog nooit een negatieve ervaring gehad.

Gegeten op 24 februari 2013

nouz
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg lekker gegeten. Het eten wordt hier vers klaar gemaakt en snel opgediend. De tradionele marokkaanse soep en de vis gerechten blijven mijn favoriet. we komen snel weer terug.

Gegeten op 10 november 2012

lina3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben met een vriendin in deze restaurant heerlijk gegeten! Mijn vriendin bestelde vis gerecht en ik heb de heerlijke lams tagine met pruimen en amandellen. Super super lekker! De 29ste gaan wij weer daar eten! Heb nu al trek!

Gegeten op 23 september 2012

-Catharina
  • Recensies in de laatste twee jaar

Snel op tafel en erg vers. Enorm uitgebreide salade bij het eten, heerlijk aangemaakt en met bietjes, olijven, guacamole, etc etc echt een topper waar restaurants die 4,50 vragen voor een rauwe bak sla een groots voorbeeld aan kunnen nemen!
Best heel grote porties, dus bestel niet te snel teveel.
Altijd druk hier, het is knus klein, tafels zijn aan de lage kant, en je kunt zien dat het vroeger een snackbar is geweest.
Heel vriendelijke bediening, ik lees dat anderen de bladeren in de thee missen, maar de thee hier is helemaal goed: gunpowder, suiker en verse munt. 1000x beter dan een glas gekookt water met zo'n slappe struik erin!
met z'n tweeen eet je voor zo'n 35 euro je buikjes helemaal rond

zoubida01

• Slecht

Op een gezellige mooie zonnige namiddag hadden mijn vriendin zin om uitgebreid te eten. We hoorden veel over het restaurant Biladi. We waren reuze benieuwd. In deze namiddag zijn we tram 17 gaan pakken en hebben we een kaartje van 2 euro en 70 cent gekocht aangezien de goede recensies over het restaurant biladi waren wij uiteraard bereid om dit te voldoen. Aangekomen in het restaurant Biladi hadden we gelukkig zitplaats, want het schijnt daar altijd druk te zijn. Na ons eindelijk te hebben gesetteld op de ouderwetse Marokkaanse banken wouden wij graag de menukaart bekijken. Ten eerste kregen we dit in het engels en aangezien ik geboren en getogen ben in Nederland ging dit een beetje moeilijk, maar gelukkig wou de Marokkaans jonge god ons graag een Nederlandse versie aanbieden. Na nog geen oogwenk te hebben gegeven vroeg deze Marokkaanse jonge god ons al of we al keuze hadden gemaakt. Mijn vriendin raakte lichtelijk agressief dit zal wel komen omdat ze van Marokkaanse komaf is. Na een enig moment zijn we tot een keuze gekomen namelijk de vis tagine en de kip schotel. We waren reuze benieuwd. Als voorafje kregen kruidenboter met bruine droge stokbrood. Heeeerlijk. Ja, het sarcasme druipt er vanaf. Na een enig kwartier kregen we eindelijk onze bestelling. Het was koud alsof het uit de koelkast kwam en het bestek was vies en de jus die we hadden besteld was met water gemengd en hoe ik dit weet komt namelijk aangezien ik in een jus fabriek heb gewerkt. Vervolgens besloten we om een toetje te nemen we dachten laten we maar voor veilig en heerlijk Marokkaans gaan. Een muntthee met Marokkaanse koekjes. Ten eerste de Marokkaanse koekjes waren zo hard als de bank waar we op zaten. Ik heb natuurlijk niet veel verstand van Marokkaanse lekkernij, maar dit was het uitermate en ten tweede de muntthee..muntthee? waar is de munt? Ik zal alleen goud kleurige vloeistof. Het was niet te drinken. Uiteindelijk wilden we overgaan tot de rekening. Na een enige discussie met mijn vriendin besloot ik toch maar te betalen. Aangekomen bij de 'kassa?' vroeg ik om de rekening en het bedrag was maar liefst 47 euro en 50 cent. Mijn broek zakte er letterlijk vanaf. Overigens was de Marokkaanse jonge god toch niet zo glorieus van dichtbij. Hierbij kom ik tot mijn conclusie dat het tram kaartje van 2 euro en 70 cent dit toch niet waard was en op de terug weg moesten we opnieuw een kaartje halen aangezien we 1 minuut te laat waren.

Schrijf zelf een recensie over Biladi in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Biladi. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!