Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Bij van Boven

3. 31% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 050 311 68 79
  2. www.bijvanboven.nl

FTG

Mijn favoriete lunchtentje in Groningen! Een heerlijk waldkornbroodje met gemarineerde kip, spekjes, tomaat en Parmezaanse kaas gegeten. Daarbij een lekker glas cava omdat we wat te vieren hadden. De bediening is vriendelijk. Het enige minpuntje is misschien dat het een beetje gehorig is in het restaurant. Toch zal ik hier nog vaak terugkomen!

Gegeten op 1 juli 2014

paul164

OP deze warme pinksterzondag verkozen we de rust van het restaurant op de tweede etage, terwijl het terras vol zat. Goede keuze, we werden uitstekend geholpen. We namen het driegangenmenu van de chef, waarbij asperges de boventoon vormden. Voorgerecht: zalmrolletjes met aardappelsalade en groene asperges. Top. Hoofdgerecht: lam met truffelsaus en asperges. Heel goed. De rabarbercrunch met ijs als dessert had iets kleiner gemogen, maar smaakte verfijnd. Inclusief wijn rekenden we € 71,- af met z'n tweeën. Heel prettig geprijsd ook nog eens!

Gegeten op 8 juni 2014

matsz

Een tijdje terug ben ik hier wezen lunchen met een aantal vrienden.
Helaas moet je bij deze recensies een minimaal aantal woorden schrijven, anders had er "Kies broodje sparerib!" gestaan. Wat een top lunch gerecht. Ik ben verkocht en zal zeker vaker terug komen met vrienden. Als je geluk hebt word je ook nog eens aan het raam geplaatst en kijk je leuk over de Grote Markt uit. Het personeel straalt vrolijkheid uit en helpen je goed.
Nogmaals: broodje sparerib!

Gegeten op 16 april 2014

HB-Parker

Zeer goede brasserie. Geen poespas, alles wat je krijgt is goed. Voorgerecht asperges met heerlijke huisgerookte zalm. Hoofdgerecht aardig gegaard lam met asperges. Nagerecht lekkere crumble van rabarber.

Bediening viel me wat tegen deze keer; iets te makkelijk en te weinig kennis en interesse in wijn en spijs.

Goede prijs-kwaliteit-verhouding. We waren voor zo'n 100 euro klaar met z'n 2en. Drie gangen incl wijnen.

Gegeten op 21 april 2014

alijzenga

Gisteren ben ik voor het eerst met mijn partner gaan lunchen in deze brasserie. Toen we binnenkwamen werden we verrast door een gezellig en knus decor met een warme uitstraling door de barokke aankleding. Ook heb je een mooi uit zicht op de Olle Grieze (Martinitoren) en op de grote markt.
Van het eten verwachtten we niets aangezien we voor het eerst kwamen, maar toen onze club tosti gebracht werd, werden we wederom verrast met een mooi opgemaakt bord met 4 dubbele tosti's op elkaar. Zo mooi als het er uit zag, zo goed smaakte het ook. Er werd heerlijke mosterdmayonaise bij geserveerd en nadat de tosti's op waren hebben we een paar uur zo vol gezeten dat avondeten er maar met moeite in ging.
Ook de bediening was hartelijk en snel, dus de volgende keer weet ik wel waar ik ga lunchen als ik weer in Groningen ben!

Gegeten op 7 januari 2014

Nepblond1963

Op zondag 29 december hebben wij heerlijk gegeten bij Brasserie Bij van Boven in Groningen.
Het eten, de wijnen en de bediening waren top.
Vooraf kregen we een heerlijke amuse en warm brood met boter (van het huis).
Mijn man had het Menu van de Chef, met vooraf gans en als hoofdgerecht hert, hierbij kreeg hij heerlijke wijnen geserveerd door de sommelier, die duidelijk verstand van zaken had.
Zelf heb ik genoten van de lintpasta en de Doradefilet.
En de dessertwijn Pedro Ximenez die geserveerd werd, bij de warme lava cake, was helemaal top.

Gegeten op 29 december 2013

JD78

Als je op een mooie plek in Groningen wilt lunchen of dineren dan ben je bij dit restaurant aan het goede adres. Gelegen aan de Grote Markt op de verdieping boven Hooghoudt heb je een prachtig uitzicht over de Grote Markt. De uitgebreide lunchkaart met kenmerkende gerechten als mega tosti's, pan pita's en het niet te versmaden broodje spareribs maken het een feest om hier te gaan lunchen. 's Avonds wordt de sfeer omgetoverd tot een intiem restaurant waar de gastheer je met liefde de juiste wijnen bij de heerlijke gerechten aanraadt. Een compleet bedrijf waar alles klopt, top!

Gegeten op 12 november 2013

budje1990

Op een maandagavond zijn we hier gaan dineren met zijn tweetjes. Fantastisch gegeten. Het menu van de chef was fantastisch, heerlijke combinaties van smaken. Absoluut een aanrader! Mijn zusje had als voorgerecht de gerookte ribeye met oude kaas & tru?el en als hoofdgerecht de pork slider. Ook dit was een groot succes. Complimenten aan de chef. We hebben de huiswijn gedronken bij de gerechten en dit was prima, maar niet heel bijzonder. Bediening was vriendelijk en vlot met opdienen.
Het decor kan wel wat opgeleukt worden, waarbij als eerste de schilderijen vervangen mogen worden.

Gegeten op 28 oktober 2013

waldorf en statler

Op advies van een groningse studente hier gaan lunchen en het is inderdaad een aanrader. De mega-tosti en pan pizza zijn erg smakelijk. De zaak is verouderd maar is door leuke accenten gepimpt wat het een erg gezellige sfeer geeft.

Gegeten op 7 september 2013

Stuivinga

Geregeld ga ik lunchen bij Brasserie Bij van Boven. De lunchkaart is zeer uitgebreid, voor ieder wat wils en erg lekker. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Het personeel is professioneel, snel en vriendelijk.

Gegeten op 19 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Bij van Boven in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Bij van Boven. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.