a TripAdvisor company

4. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 050 311 68 79
  2. www.bijvanboven.nl

Aanschouw bruisend Groningen

Uitzicht op het bruisende hart van Groningen. Bij van Boven kijkt uit op het altijd levendige Grote Markt. Bekijk de fietsende studenten, terwijl je zelf rustig bijkomt in het restaurant. Chef-kok Theo Wildeboer maakt internationale gerechten met regionale producten en de sommelier Roel Wijfjes zorgt dat je altijd een bijpassende drankje hebt.

FTG

De beste lunchplek van Groningen! Heerlijk is het broodje met gemarineerde kip en spekjes, maar ook het broodje met parmaham en geitenkaas is verrukkelijk. Nette, goed geklede, snelle bediening. Afgezien van het feit dat het wat gehorig is, is dit plekje perfect!

lydie4

Gisteren met 7-en geluncht zonder te reserveren. Het plaatsen van ons grote gezelschap was natuurlijk even een uitdaging, maar er werd met een vriendelijke lach een plek voor ons vrij gemaakt. Super! Daarna genoten van een goede lunch met verse, smaakvolle ingredienten en porties die zeker voldoende brandstof bieden voor een dagje Groningen. Leuke bruin café atmosfeer.

Gegeten op 12 maart 2016

be3

Heerlijk, eerlijk eten.
Bij elke gang goede wijn en bier, aanrader!
Absoluut goede prijs kwaliteit verhouding
Hier komen we weer terug.

Gegeten op 6 februari 2016

Ffgros

Via online reservering

Via Iens kozen we voor het verrassingsmenu. Begonnen met eendenborst op bedje van haricots verts. Niet spectaculair én iets te koud. Het tussengerecht een notenrisotto met groene pesto en pompoen. Smaakloos en meer maagvulling, niet echt restaurant waardig. Het hoofdgerecht een rucolastamp met sukade. Lekker maar te "zwaar" voor dit menu. Als toetjes ijs met een brownie. Kortom een fantasieloos niet bij elkaar passend menu, gewoon om te eten, ons avondje uit was niet een tongstrelend feestjes vwb het eten dan....! Prima als daghap, maar niet voor € 30 p.p. Jammer, niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 1 oktober 2015

chari.vegalorenzo

Via online reservering

Het was een verrassingsmenu wat heel lekker was
Bedienend personeel was heel vriendelijk en professioneel, er werd een goede uitleg gegeven van het menu dat werd geserveerd
De inrichting is heel sfeervol

Gegeten op 26 september 2015

JobBrandsma

Op het voor ons aangewezen plekje naast de ingang naar het toilet na een heerlijk etentje gehad. Last minute nog gevraagd of we wat konden eten dus dat plekje is maar een klein detail. Bediening heeft verstand van zaken. Eten was heerlijk, entrecote is zeker aan te raden!

Gegeten op 27 juni 2015

Thessa74

Via online reservering

We hebben een heerlijke avond gehad. Het eten was erg goed. De wijnen van het arrangement wat we erbij hadden, waren met zorg uitgekozen. De bediening was vriendelijk en vlot. Zeker een aanrader!

Gegeten op 8 mei 2015

attantua

Via online reservering

Het voorgerecht, lauwwarm taartje van o.m. asperges, was heerlijk.
Bij het hoofdgerecht was het bereide vlees, lamsrund, lekker klaar gemaakt. Helaas waren de krieltjes en de asperges die erbij geserveerd werden nog wat "knapperig".
Het dessert, rabarber crumble, was oke.
Het decor was op zich prima, alleen we moesten de tafel verschuiven zodat ik kon zitten op de bank. De tafel moest ook weer worden teruggeschoven, anders was de tafel te ver weg. Kortom, zat een beetje ingesloten. Daarnaast was de bekleding wat smoezelig, versleten.
Service was gewoon goed.

Gegeten op 5 mei 2015

laura120

Via online reservering

Lekker eten, goeie wijn, attente service, helemaal top!
Het eten bestond uit een verassings- menu, met o.a. een asperge taartje met doperwten creme, lam met asperges en krieltjes, en tot slot een rabarber crumble met witte chocolade ijs en basilicum crème.
Aanrader!

Gegeten op 2 mei 2015

Erwin_uut_Grunn

Goed eten, Top service. Fijn dat er nog restaurants bestaan waar niet uit een pakje wordt gekookt. Gewoon goed eten met mooie en eerlijke producten. Ook een goede timing van de gastheer/sommelier Roel. Hij weet precies te vertellen wat je wil horen en geen over de top verhalen. Ga zo door.

Gegeten op 7 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Bij van Boven in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Bij van Boven. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.