a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 311 68 79

Aanschouw bruisend Groningen

Uitzicht op het bruisende hart van Groningen. Bij van Boven kijkt uit op het altijd levendige Grote Markt. Bekijk de fietsende studenten, terwijl je zelf rustig bijkomt in het restaurant. Chef-kok Theo Wildeboer maakt internationale gerechten met regionale producten en de sommelier Roel Wijfjes zorgt dat je altijd een bijpassende drankje hebt.

laura120

Via online reservering

Lekker eten, goeie wijn, attente service, helemaal top!
Het eten bestond uit een verassings- menu, met o.a. een asperge taartje met doperwten creme, lam met asperges en krieltjes, en tot slot een rabarber crumble met witte chocolade ijs en basilicum crème.
Aanrader!

Gegeten op 2 mei 2015

Erwin_uut_Grunn

Goed eten, Top service. Fijn dat er nog restaurants bestaan waar niet uit een pakje wordt gekookt. Gewoon goed eten met mooie en eerlijke producten. Ook een goede timing van de gastheer/sommelier Roel. Hij weet precies te vertellen wat je wil horen en geen over de top verhalen. Ga zo door.

Gegeten op 7 februari 2015

robboddaert

Wij komen graag bij Boven Jan vanwege het goede eten, mooie wijnen en de goede prijs kwaliteit verhouding. Laatst werd er weer een plaatsje voor ons gezocht tijdens een druk weekend, erg fijn. Lekkere amuse, heerlijke carpaccio en het vlees naar wens, rood, gebakken. Lijkt simpel maar wij hebben andere ervaring. Lekker kaasplankje na met mooie port, dank voor weer een mooie avond, tot snel.

Gegeten op 16 januari 2015

Mariekmuziek

Heerlijk gegeten! Prijs/kwaliteit/service > super; in lange tijd niet zo goed gegeten.

1. Keurig ontvangen (naar onze smaak wel té formeel; bezorg ons een gezellige avond met een lach en/of een grapje. Dat mag gerust...zéker als de tent verder leeg is...)
Voor: carpaccio runderbavette/pata negra/tonijnmayonaise > heerlijk & een prima portie! Fijn ook dat er eens gedacht wordt aan het 'aanmaken' van de salade. Blij!
Hoofd: Ribeye/vijgen-portsaus > heerlijk & perfect rood zoals gewenst. Heeeel blij!
Na: kaasplank van hollandse kazen; perfect... en best royaal. Lekker met de geadviseerde rode port.

Vol! :)

Puntje: liever een warm bord onder zo'n heerlijke ribeye... Jammer dat 'ie zo snel koud werd nu.

Gegeten op 11 januari 2015

jeanpaulgraft

Telkens als wij Groningen bezoeken proberen wij bij dit meer dan leuke restaurant te eten. Zoals ook vorige week, weet de exacte datum niet meer maar het was weer meer dan goed. De geserveerde kabeljauw wss goed en met name de geadviseerde wijnen waren top. Als u iets zoekt met een goede prijs kwaliteitsverhouding is dit een mooi adtes

Gegeten op 3 januari 2015

A_v_G

Voor de tweede keer hier gegeten en het was weer voortreffelijk! De amuse en het brood smaakten al heerlijk, maar ook de drie gangen daarna waren top. De borden waren prachtig opgemaakt en de smaakcombinaties waren bijzonder. Goede wijnen erbij; en de uitleg aan tafel werd zeer gewaardeerd. Eigenlijk weinig op aan te merken!

Gegeten op 9 januari 2015

BartWijnSpijs

We hebben hier al meerdere keren gegeten. Iedere keer vertrokken we tevreden. Zo ook deze keer.

Het eten was lekker, maar er waren enkele kleine dingetjes aan te merken (die deel ik hier niet om te zeuren, maar gewoon omdat dat iedereen baat heeft bij een eerlijke recensie). Het voorgerecht werd bijvoorbeeld te koud geserveerd (rillette was daardoor nog niet echt lekker), de kabeljauw was erg karig geportioneerd en de saus had niet de beloofde smaak.

Dit restaurant bewijst waarom Service bijna net zo belangrijk is het als het eten: door de goede service hebben wij ondanks dat het eten niet perfect was, toch een ontzettend prettige avond gehad.

Bijzonder compliment voor de Sommelier. De wijnen waren van goede kwaliteit voor een mooie prijs: en dat is niet makkelijk te realiseren voor een restaurant. Vooral goed was de enthousiaste en kloppende uitleg bij de wijnen. Ook erg leuk om een verrassend biertje te drinken bij een van de gerechten.

Wij zijn tevreden gasten en komen vast nog eens terug.

Gegeten op 3 januari 2015

henkvanvliet53

Top zaak! elke keer weer verrast over de keuken. Simpel maar ook weer verfijnd. Tevens afsluiten met een biertje aan de bar beneden. Plate van de week is een aanrader.

Gegeten op 14 november 2014

A_v_G

Heerlijk gegeten hier! Restaurant op een mooi plekje in Groningen (uitzicht op de Grote Markt), maar inrichting is wat oubollig. Bediening is kundig, vriendelijk en attent. Wel ietwat formeel. We gingen voor een 3-gangen menu. Gerechten waren gebalanceerd en uitstekend uitgevoerd. De wijnsuggesties maakten het plaatje compleet. Erg goed gegeten alles bij elkaar!

SandraVanC

De liefde voor het vak komt hier ten uiting. Wat een heerlijke gerechten staan er op de menukaart! Een aanrader is de ossenhaas met gamba's. Over de bediening niets meer dan lof. Stuk voor stuk zeer bekwaam, vriendelijk en correct. We hadden een leuk plaatsje aan het raam. Het uitzicht op de Grote Mark is erg vermakelijk. Echt een aanrader!

Gegeten op 17 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Bij van Boven in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Bij van Boven. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.