alijzenga
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren ben ik voor het eerst met mijn partner gaan lunchen in deze brasserie. Toen we binnenkwamen werden we verrast door een gezellig en knus decor met een warme uitstraling door de barokke aankleding. Ook heb je een mooi uit zicht op de Olle Grieze (Martinitoren) en op de grote markt.
Van het eten verwachtten we niets aangezien we voor het eerst kwamen, maar toen onze club tosti gebracht werd, werden we wederom verrast met een mooi opgemaakt bord met 4 dubbele tosti's op elkaar. Zo mooi als het er uit zag, zo goed smaakte het ook. Er werd heerlijke mosterdmayonaise bij geserveerd en nadat de tosti's op waren hebben we een paar uur zo vol gezeten dat avondeten er maar met moeite in ging.
Ook de bediening was hartelijk en snel, dus de volgende keer weet ik wel waar ik ga lunchen als ik weer in Groningen ben!

Gegeten op 7 januari 2014

Nepblond1963
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zondag 29 december hebben wij heerlijk gegeten bij Brasserie Bij van Boven in Groningen.
Het eten, de wijnen en de bediening waren top.
Vooraf kregen we een heerlijke amuse en warm brood met boter (van het huis).
Mijn man had het Menu van de Chef, met vooraf gans en als hoofdgerecht hert, hierbij kreeg hij heerlijke wijnen geserveerd door de sommelier, die duidelijk verstand van zaken had.
Zelf heb ik genoten van de lintpasta en de Doradefilet.
En de dessertwijn Pedro Ximenez die geserveerd werd, bij de warme lava cake, was helemaal top.

Gegeten op 29 december 2013

JD78
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als je op een mooie plek in Groningen wilt lunchen of dineren dan ben je bij dit restaurant aan het goede adres. Gelegen aan de Grote Markt op de verdieping boven Hooghoudt heb je een prachtig uitzicht over de Grote Markt. De uitgebreide lunchkaart met kenmerkende gerechten als mega tosti's, pan pita's en het niet te versmaden broodje spareribs maken het een feest om hier te gaan lunchen. 's Avonds wordt de sfeer omgetoverd tot een intiem restaurant waar de gastheer je met liefde de juiste wijnen bij de heerlijke gerechten aanraadt. Een compleet bedrijf waar alles klopt, top!

Gegeten op 12 november 2013

budje1990
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een maandagavond zijn we hier gaan dineren met zijn tweetjes. Fantastisch gegeten. Het menu van de chef was fantastisch, heerlijke combinaties van smaken. Absoluut een aanrader! Mijn zusje had als voorgerecht de gerookte ribeye met oude kaas & tru?el en als hoofdgerecht de pork slider. Ook dit was een groot succes. Complimenten aan de chef. We hebben de huiswijn gedronken bij de gerechten en dit was prima, maar niet heel bijzonder. Bediening was vriendelijk en vlot met opdienen.
Het decor kan wel wat opgeleukt worden, waarbij als eerste de schilderijen vervangen mogen worden.

Gegeten op 28 oktober 2013

waldorf en statler
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op advies van een groningse studente hier gaan lunchen en het is inderdaad een aanrader. De mega-tosti en pan pizza zijn erg smakelijk. De zaak is verouderd maar is door leuke accenten gepimpt wat het een erg gezellige sfeer geeft.

Gegeten op 7 september 2013

Stuivinga
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geregeld ga ik lunchen bij Brasserie Bij van Boven. De lunchkaart is zeer uitgebreid, voor ieder wat wils en erg lekker. Goede prijs-kwaliteitverhouding. Het personeel is professioneel, snel en vriendelijk.

Gegeten op 19 augustus 2013

hannekecoffey
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier nu een aantal keer gegeten en altijd prima niks speciaals maar wel goed dat is ook belangrijk!! Ze hebben een heerlijke rib eye die wel dik aan de prijs is naar erg lekker!! De bediening verscheeld vaak lopen paar mensen rond die het gelukkig snappen. Kortom best duur maar wel goed eten

Gegeten op 21 mei 2013

nljw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom hier voornamelijk voor de grootste tosti's van Groningen, die naast de omvang erg lekker zijn. Leuke combinaties en ze vullen erg goed. Daarnaast hebben ze een uitgebreide lunchkaart met voor elk wat wils. Heb hier ook 's avonds eens gegeten. Ook toen was het fijn, alleen de service kan absoluut beter.
Er loopt genoeg personeel rond, maar ze kregen het voor elkaar om telkens over ons heen te kijken. Drie verschillende mensen maken een pas vrijgekomen tafeltje drie maal schoon (slecht afgestemd?), terwijl wachtende klanten over het hoofd worden gezien. Wel vaker meegemaakt dat het lastig oogcontact maken is met het personeel.
Voor een hapje tussen de middag is dit een goede plek op een zeer goede locatie. Als het lukt, ga dan aan het raam zitten, prachtig uitzicht over de Grote Markt!

Gegeten op 1 juni 2013

Loortje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik eet hier zeer regelmatig met vrienden. Het is altijd gezellig en goed voor elkaar. Het eten is origineel en goed op smaak. Echt een aanrader vind ik de pan pita's, maar ook de rest is uitstekend.

Gegeten op 7 mei 2013

Cameriere
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week wezen lunchen Bij van Boven, na een avondje flink stappen is het hier heelijk bijkomen..

Onder het genot van een (heerlijk) broodje beenham en een verse jus genoten van het mooie uitzicht over de grote markt. Bediening is vriendelijk en correct!

Gegeten op 15 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Bij van Boven in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Bij van Boven. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!