Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Eetcafé De Lutine

1. Frans

Eetcafé De Lutine

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 0562 451 477

peter203

We hebben hier met twee personen gegeten, mijn vrouw de zacht gegaard varkensfilet en ik een kabeljauw filet.
De hoeveelheid van mijn kabeljauw viel zwaar tegen een veel te kleine portie, de portie varkensvlees van mijn vrouw daarentegen was weer enorm groot. Maar zeker niet zacht gegaard! Het viel dus tegen qua eten.
De bediening was erg aardig, ik had het idee dat er veel mis ging in de keuken, de mensen naast ons bestelden ruim voor ons, maar zaten veel langer op hun eten te wachten, blijkbaar hadden we geluk.
De tafeltjes in het restaurant stonden erg dicht op elkaar zodat je onmogelijk de gesprekken van de buren kon negeren, jammer. Beter wat meer ruimte maken en grotere porties,

Gegeten op 10 september 2014

henny123

Wij hebben er afgelopen Zaterdag gegeten, verrukkelijk.het was een scholfilet met frites en lekker ijs nagegeten. We waren vol lof, hebben ze een compliment gegeven, wat ze erg op prijs stelden.Twee dagen eerder hadden we ook daar gegeten, ook dat was heerlijk.Ze geven goed advies, zijn vriendelijk, behulpzaam.Bediening is goed, ziet er gezellig uit.Zijn zeer tevreden hierover.

Gegeten op 30 augustus 2014

We werden aardig ontvangen (we hadden besproken, maar konden ook een andere plaats kiezen). We werden vlot bediend en toen de aperitief glazen bijna leeg waren werd ons op een prettige wijze gevraagd of we nog een glas wilden.
We gingen alleen voor een hoofdgerecht: Lutine spies en varkensvlees gegaard in ananas en geserveerd met ananas chutney . Vooral het laatste gerecht was verrassend. Goed bereid en niet dertien in een dozijn. Het geserveerde eten was ruim en meer dan voldoende. We hebben heel smakelijk zitten eten.

Gegeten op 14 augustus 2014

newbie

Regelmatig komen wij in Eetcafé De Lutine. De Lutine is een van de weinige horeca gelegenheden waar ze nog een lekkere echte cappuccino serveren. (uit een piston machine) Ook is de zaak gezellig opnieuw ingericht en is het personeel service gericht en niet opdringerig Je kan er nog even rustig blijven zitten na het nuttigen van een kop koffie zonder dat er gelijk weer iemand aan je tafel staat met de vraag " of ze nog iets voor je kan doen"
Afgelopen zaterdag besloten wij dat we, voordat we met de middagboot weer terug naar het vaste land zouden gaan, nog even zouden lunchen bij De Lutine. Ik nam eerst een cappuccino. Kennelijk was deze gemaakt door een leerling barista want de melk was veel te heet geworden. Hierdoor verdwijnt de lobbige structuur van de melk en krijg je " schuim" Jammer, want meestal is het uitstekend. Vervolgens bestelde ik een mosterdsoep met uitgebakkenspekjes en cranberry's. Helaas viel dit ook tegen. De mosterdsoep was erg zurig van smaak en zeer waterig. En er was absoluut geen uitgebakken spekje in de soep te vinden. Heb dit ook bij de bediening gemeld. Over smaak valt niet te twisten, maar dat er geen uitgebakken spekjes in zaten was duidelijk aantoonbaar. De bediening zou het navragen bij de keuken, echter ik heb deze persoon niet weer gezien... Hierna nog een club sandwich gegeten met ei en spek. Deze was uitstekend.
Bij het afrekenen nogmaals aangegeven dat ik de mosterdsoep slecht vond. Daar werd totaal niet op gereageerd.
Ik kan begrijpen dat er soms iets mis gaat of dat iemand zijn dag niet heeft. Maar niet reageren en gewoonweg niet terugkomen vind ik erg klant-onvriendelijk.

Gegeten op 4 augustus 2014

anja63

Heerlijk mosselen gegeten. Prima hoeveelheid, geen foute mosselen ertussen. De bediening was heel alert en vriendelijk, bij lege glazen werd goed getimed gevraagd of we nog wat drinken wilden bestellen. Onze zoon van 8 wilde ook graag wat mosselen, naast zijn kindermenu, dit werd op een apart bordje voor hem geserveerd, en geen kosten werden berekend.

Gegeten op 25 juli 2014

krullebol

Hele vriendelijke bediening, ook tegen de kleintjes. De speelhoek is super (vandaar de 8 voor het decor, hoewel ik het binnen wel erg donker vind). Het eten viel een beetje tegen (spareribs), maar was prima.

Gegeten op 1 juli 2014

andrea236

Vandaag hier gegeten, broodje met warm vlees en honig mosterdsaus.
Service was goed ondanks de drukte op het terras. Zelfs van de dienstwissel was niets te merken.
Broodje was goed op smaak. Broodje was te klein voor de ruime hoeveelheid beenham. Salade die standaard op je bord komt was ook heel lekker door de dressing.

Gegeten op 2 juli 2014

Richard en Ria

Vriendelijke correcte bediening ondanks de enorme drukte in het restaurant. Gelukkig leed de keuken hier ook niet onder want het smaakte goed.wij genoten van het varkensvlees met ananaschutney en het stoofpotje van lam. We verwachtten lamsvlees in een pannetjes maar het werd geserveerd op een bord. De smaak was wat vlak, het had wat pittiger gekund. De portie varkensvlees was groot. Aan de wens om weinig zout te gebruiken werd gehoor gegeven Super!
De inrichting kan wel een oppepper gebruiken maar vindt de oorsprong in een schip dat in 1801 is vergaan, dus kan natuurlijk niet hypermodern zijn. Tafels staan wel erg dicht op elkaar. Aan de kinderen is ook gedacht, zij kunnen zich vermaken in een kinderhoek. Prijs\kwaliteitverhouding is dik in orde.

Gegeten op 3 mei 2014

BlueBird

De Lutine is binnen veel groter dan dat je aan de buitenkant vermoedt. Het eten was goed. Ik had zelf het zacht gegaard en daarna gegrild varkensvlees met ananaschutney, mijn echtgenote had een hele zeebaars. Beide waren duidelijk met zorg bereid ondanks de drukte. We moesten er wel even op wachten, maar dat was voor ons geen probleem.
Op basis van de recensies hier op iens had ik wel mijn twijfels om hier te gaan eten. Maar ik kan alleen maar schrijven dat mijn ervaringen goed waren. Misschien heeft het te maken met het feit dat ik er niet in het hoogseizoen ben.

Gegeten op 27 april 2014

wilma33

Wij hebben hier heerlijk gegeten, in een sfeervol restaurant. De bediening is vriendelijk en attent. Wij hadden spareribs en een heerlijk toetje. Beide werden op een leuke manier gepresenteerd toppie. Zekers aan te bevelen.

Gegeten op 29 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé De Lutine in Vlieland

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé De Lutine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.