a TripAdvisor company

Eetcafé De Lutine

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 0562 451 477

dinie7

We hebben heerlijk gegeten bij Lutine.Ondanks dat het heel druk was werden we vlot en vriendelijk bediend.
Een bijzonder lekkere biefstuk met spekjes en champignons.We hebben een uitleg gehad dat het van runderen komt van de Duitse wadden.
En een heerlijke zalm op een bedje van spinazie en pasta.

Gegeten op 23 april 2016

nienke97

Zodra je binnen komt, voel je de gezellige sfeer al. Leuke inrichting, vlotte bediening. Wij hebben er met 4 personen meerdere keren gegeten, en iedereen was altijd heel tevreden. Als we op Vlieland zijn ,willen we gewoon naar de Lutine , voor een lekker kopje koffie, lunch of diner. Een echt aanrader dus.

Gegeten op 1 april 2016

ivo57

Ontvangst was goed en meteen gezellig.
Ruime keuze wat betreft de menukaart en voor ieder wat wils. We hebben er heerlijk gegeten met een goede smaak, alles goed gaar en lekker gebakken. Tijdens het eten hebben we er een lekker biertje bij gedronken en we kunnen "de straffe Hendrik" zeer aanbevelen.
De Lutine kan trots zijn op zijn personeel, vriendelijk, gezellig en altijd in voor een praatje.

Voor ons niks anders als alleen maar lof en een dikke 10 !

Gegeten op 22 maart 2016

lucton2

Lange tijd niet geweest bij de Lutine. Maar het liefst zou ik hier elke week willen eten. Wat een feestje. Vooraf hadden we alledrie hertenrosbief met truffelmayo croutons en venkel. Dit is het lekkerste voorgerecht wat ik ooit heb gegeten. Wat een smaakexplosie!!!! Aanrader pur sang. Als hoofdgerecht had ik kaasfondue met gegrilde groenten. Ronduit super. Mijn tafelgenoten hadden de biefstuk van Schotse Aberdeen Angus met paddenstoelen en saus van eekhoorntjesbrood. Ook deze ging schoon op. Ik heb de saus geproefd en die was hoog op smaak. Voortreffelijke saus!. Kortom zalig eten in een gezellige ambiance met super vriendelijke bediening en topkok. Aanrader!!

Gegeten op 4 december 2015

Ratatouille4

Echt lekker gegeten. Het wildstoofpotje, met donker bier en ontbijtkoek was net zo smakelijk als het klinkt. Het dessert, witte chocomousse met frysk suikerbrood, zoute pinda crumble en kaneelijs, ging er ook prima in.

Gegeten op 17 november 2015

ruudvanw

Het zag er uitnodigend uit, leuke kaart met leuke gerechten, maar het eten viel enorm tegen. De kaasfondue was een bonk kaas met een bruine olieachtige aubergine. Het wildstiofpotje was wel gaar, maar te zoet en lauw. Het bijgerecht, tuinbonen met stukgekookte bruine bonen smaakte nergens naar. De bediening bleef vriendelijk, maar het eten vonden wij echt niet lekker.

jan_stout

Eetccafe Lutine is van dezelfde eigenaar als restaurant "Zuiver"op Vlieland, maar meer gericht op de "gewone"eter. Toch lijkt de filosofie van Zuiver hier ook te gelden: verse producten, pure smaken, maar met minder pretentie. 2 dagen achtereen hier gegeten, met veel plezier. Maandag was het erg stil, dinsdag werd het restaurant overvallen door de drukte, waardoor de service iets minder was. Dagverse vis, seizoensgroenten, erg goed klaargemaakt. Behoorlijke porties. Vriendelijk personeel. Goede huiswijn.

Gegeten op 21 september 2015

makebeliefde

Gisteren nog buiten op het terras gegeten. Gebakken polenta met paddestoelen en groene asperges, die was heerlijk! Ook de groenten die er bij zaten met de rabarbercompote smaakten goed. De zelfgemaakte lemon cheesecake met gecarameliseerde pecannoten maakten het etentje af. Zowel buiten als binnen zag het er gezellig uit en ik vond de bediening vriendelijk.

ine3

Afgelopen zondagavond buiten op het terras gegeten. Vriendelijk personeel, attent. De kabeljauw was heerlijk. Lekkere knapperige, gemengde gekookte groenten erbij. Daarnaast goed gebakken aardappelstukken en heerlijke appelcompote. Het eten werd leuk opgediend en zag er verzorgd uit. Bij de cappuccino gelukkig geen lotus koffiekoekje maar een verpakte bonbon.

Gegeten op 9 augustus 2015

paul153

Samen met 2 Vlielandse vrienden daar gegeten.
Wij bestelden inktvis ringen , maar wat ze daarmee hadden gedaan is ons een raadsel.
Was echt niet te eten rubber.
Hebben we geweigerd en kregen toen een salade met gerookte makreel wel heel weinig makreel zat erin.
Waarom inktvis ringen niet in bier beslag en dan frituren zoals het hoort.
De biefstukken waren goed ik had het zacht gegaarde varkensvlees was zonder enige smaak, gevraagd naar knoflook saus om het nog enigszins aangenaam te maken.
De bijlagen zagen er niet echt uitnodigend uit.
Personeel en entourage ts in orde.
Hier valt voor hem nog wel het een en ander te verbeteren.
Paul en Monique Mathlener

Gegeten op 28 juni 2015

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé De Lutine in Vlieland

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé De Lutine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.