a TripAdvisor company

1. Frans

Eetcafé De Lutine

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 0562 451 477

Heel vriendelijk ontvangen in een gezellig restaurant. Verwachtingen waren daarom hoog maar helaas viel het eten tegen. De schol en de koolvis waren te droog. De mosseltjes goed. De hoeveelheid vis was veel te weinig. Het garnituur van aardappeltjes en groente werd slordig opgediend. Wel heel veel maar dusdanig onaantrekkelijk dat je eigenlijk bij de aanblik al geen trek meer had. Moesten te lang wachten op eten. Borden waren op was het excuus.
Jammer, van dit gezellige restaurant met aardige bediening!

Gegeten op 14 mei 2015

Dick07

Ontvangst en bediening zijn allervriendelijkst in dit restaurant. De stijl van het interieur en van het eten is die van een bistro: houten tafels en gerechten die bewust wat ongeordend zijn. De gerookte gans, overvloedig in het groen, smaakte prima. Dat gold ook voor het hoofdgerecht wijting. Daarbij hoorde een grote schaal met aardappelpartjes en groenten. Een aangename rode chileen begeleidde dit geheel. Alles verscheen ook nog snel op tafel. De prijs-kwaliteit verhouding is heel goed.

Gegeten op 23 april 2015

Nikitovitch

Het eten was zeer basic, zonder bijzonder veel smaak. De gerookte eend (ipv gans) en lamscottelette waren lekker. Langgegaarde varkensvlees smakeloos. De bijgerecht was zeer ordinaire. 1,5 uur wachten voor een hoofdgerecht.

Gegeten op 26 april 2015

bentea

Een leuk restaurant, fijne sfeer en prettige bediening. We deelden ons voorafje: de bonbon van gele bietjes gevuld met mousse van Noordzeekrab en zure room. Heerlijk en ziet er leuk uit. Langzaam gegaard varkensvlees en duo van wildzwijn ook prima. We besloten met koffie met bonbon. Het was er zo aangenaam dat we de volgende avond terugkwamen om een sorbet te eten (vers fruit en goed ijs). Een aanrader dit.

Gegeten op 10 april 2015

Verwendnest

Wat een fijne plek is dit! We waren vroeg, werden vriendelijk ontvangen en kozen een heerlijke plek bij het (gas)haardvuur. Vooraf had ik een gansfilet met rode uienchutney. Dat smaakt anders dan ik had verwacht (het gerookte vlees was verder vrijwel rauw), maar erg lekker. Mijn man had niets te mopperen op de soep van de dag, behalve dat het een erg klein kopje was. Van het hoofdgerecht had ik graag het recept mee naar huis genomen: een zuurkoolquiche met geitenkaas. Precies waar ik trek in had met dat koude weer! De biefstuk was ook prima, begreep ik. Op de kinderkaart stonden ook spareribs: een nieuwe eetervaring voor onze jongste, waar hij nogal enthousiast over was. Na het eten zijn we nog even blijven hangen om een spelletje te doen. Kopje koffie erbij, hele knusse avond.

Gegeten op 30 december 2014

Elaine007

Het viel allemaal tegen. Het eten was niet smakelijk, hoe moeilijk is het om een goede tosti te serveren....... Simpele gerechten betekent niet dat het niet smakelijk kan zijn. Als De Lutine op de vaste wal zou zijn, zou het niet lang bestaan.

Gegeten op 1 januari 2015

henkvanvliet53

Heerlijke plek om tot rust te komen. Goed en gezellig gegeten. Aanrader is het wisselende menu! ongecompliceerde kaart, die voor ieder wel wat bied.

Gegeten op 27 november 2014

anna62

hier prima pannenkoeken gegeten. Tafeltjes zijn klein en de wijn is eenvoudig, maar gewoon een basic eetcafe met prima prijs/kwaliteit verhouding

Gegeten op 13 oktober 2014

aafjes

Op onze tweede dag op Vlieland zijn we beland bij eetcafé De Lutine, waar we vanwege het heerlijke weer buiten hebben gegeten, en hoe !! We hebben hier zooo lekker gegeten dat we dag drie en dag vier ook hier hebben gegeten. We hebben o.a. gegeten: héérlijke kabeljauw file met een voortreffelijke mosterdsaus met spekjes, lekkere verse gevarieerde groente erbij, een grote puntzak patat en een superlekkere verse salade erbij met van alles erin en een zeer smakelijke dressing. Een lamsstoofpotje met rijst om je vingers bij af te likken zo lekker. Beide gerechten brachten ons in de verleiding om de dag erna voor hetzelfde te kiezen. Ook nog de varkens en diamant haas met stroganoff saus en de langzaam gegaarde varkenswang gegeten beiden wederom zalig !!!
Dan heb ik het nog niet over de super vriendelijke en vrolijke bediening gehad, je wordt echt een avond verwend. Een lekkere fles huiswijn erbij , in je t-shirt buiten eten in de gezellige Dorpsstraat dat is pas vakantie. We gaan zeker terugkomen op Vlieland een fantastisch mooi eiland en ik weet nu al waar we dan gaan eten, helemaal top !!!

Gegeten op 16 september 2014

peter203

We hebben hier met twee personen gegeten, mijn vrouw de zacht gegaard varkensfilet en ik een kabeljauw filet.
De hoeveelheid van mijn kabeljauw viel zwaar tegen een veel te kleine portie, de portie varkensvlees van mijn vrouw daarentegen was weer enorm groot. Maar zeker niet zacht gegaard! Het viel dus tegen qua eten.
De bediening was erg aardig, ik had het idee dat er veel mis ging in de keuken, de mensen naast ons bestelden ruim voor ons, maar zaten veel langer op hun eten te wachten, blijkbaar hadden we geluk.
De tafeltjes in het restaurant stonden erg dicht op elkaar zodat je onmogelijk de gesprekken van de buren kon negeren, jammer. Beter wat meer ruimte maken en grotere porties,

Gegeten op 10 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé De Lutine in Vlieland

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé De Lutine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.