Eetcafé De Lutine

Eetcafé De Lutine

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 0562 451 477

bentea

Een leuk restaurant, fijne sfeer en prettige bediening. We deelden ons voorafje: de bonbon van gele bietjes gevuld met mousse van Noordzeekrab en zure room. Heerlijk en ziet er leuk uit. Langzaam gegaard varkensvlees en duo van wildzwijn ook prima. We besloten met koffie met bonbon. Het was er zo aangenaam dat we de volgende avond terugkwamen om een sorbet te eten (vers fruit en goed ijs). Een aanrader dit.

Gegeten op 10 april 2015

Verwendnest

Wat een fijne plek is dit! We waren vroeg, werden vriendelijk ontvangen en kozen een heerlijke plek bij het (gas)haardvuur. Vooraf had ik een gansfilet met rode uienchutney. Dat smaakt anders dan ik had verwacht (het gerookte vlees was verder vrijwel rauw), maar erg lekker. Mijn man had niets te mopperen op de soep van de dag, behalve dat het een erg klein kopje was. Van het hoofdgerecht had ik graag het recept mee naar huis genomen: een zuurkoolquiche met geitenkaas. Precies waar ik trek in had met dat koude weer! De biefstuk was ook prima, begreep ik. Op de kinderkaart stonden ook spareribs: een nieuwe eetervaring voor onze jongste, waar hij nogal enthousiast over was. Na het eten zijn we nog even blijven hangen om een spelletje te doen. Kopje koffie erbij, hele knusse avond.

Gegeten op 30 december 2014

Elaine007

Het viel allemaal tegen. Het eten was niet smakelijk, hoe moeilijk is het om een goede tosti te serveren....... Simpele gerechten betekent niet dat het niet smakelijk kan zijn. Als De Lutine op de vaste wal zou zijn, zou het niet lang bestaan.

Gegeten op 1 januari 2015

henkvanvliet53

Heerlijke plek om tot rust te komen. Goed en gezellig gegeten. Aanrader is het wisselende menu! ongecompliceerde kaart, die voor ieder wel wat bied.

Gegeten op 27 november 2014

anna62

hier prima pannenkoeken gegeten. Tafeltjes zijn klein en de wijn is eenvoudig, maar gewoon een basic eetcafe met prima prijs/kwaliteit verhouding

Gegeten op 13 oktober 2014

aafjes

Op onze tweede dag op Vlieland zijn we beland bij eetcafé De Lutine, waar we vanwege het heerlijke weer buiten hebben gegeten, en hoe !! We hebben hier zooo lekker gegeten dat we dag drie en dag vier ook hier hebben gegeten. We hebben o.a. gegeten: héérlijke kabeljauw file met een voortreffelijke mosterdsaus met spekjes, lekkere verse gevarieerde groente erbij, een grote puntzak patat en een superlekkere verse salade erbij met van alles erin en een zeer smakelijke dressing. Een lamsstoofpotje met rijst om je vingers bij af te likken zo lekker. Beide gerechten brachten ons in de verleiding om de dag erna voor hetzelfde te kiezen. Ook nog de varkens en diamant haas met stroganoff saus en de langzaam gegaarde varkenswang gegeten beiden wederom zalig !!!
Dan heb ik het nog niet over de super vriendelijke en vrolijke bediening gehad, je wordt echt een avond verwend. Een lekkere fles huiswijn erbij , in je t-shirt buiten eten in de gezellige Dorpsstraat dat is pas vakantie. We gaan zeker terugkomen op Vlieland een fantastisch mooi eiland en ik weet nu al waar we dan gaan eten, helemaal top !!!

Gegeten op 16 september 2014

peter203

We hebben hier met twee personen gegeten, mijn vrouw de zacht gegaard varkensfilet en ik een kabeljauw filet.
De hoeveelheid van mijn kabeljauw viel zwaar tegen een veel te kleine portie, de portie varkensvlees van mijn vrouw daarentegen was weer enorm groot. Maar zeker niet zacht gegaard! Het viel dus tegen qua eten.
De bediening was erg aardig, ik had het idee dat er veel mis ging in de keuken, de mensen naast ons bestelden ruim voor ons, maar zaten veel langer op hun eten te wachten, blijkbaar hadden we geluk.
De tafeltjes in het restaurant stonden erg dicht op elkaar zodat je onmogelijk de gesprekken van de buren kon negeren, jammer. Beter wat meer ruimte maken en grotere porties,

Gegeten op 10 september 2014

henny123

Wij hebben er afgelopen Zaterdag gegeten, verrukkelijk.het was een scholfilet met frites en lekker ijs nagegeten. We waren vol lof, hebben ze een compliment gegeven, wat ze erg op prijs stelden.Twee dagen eerder hadden we ook daar gegeten, ook dat was heerlijk.Ze geven goed advies, zijn vriendelijk, behulpzaam.Bediening is goed, ziet er gezellig uit.Zijn zeer tevreden hierover.

Gegeten op 30 augustus 2014

We werden aardig ontvangen (we hadden besproken, maar konden ook een andere plaats kiezen). We werden vlot bediend en toen de aperitief glazen bijna leeg waren werd ons op een prettige wijze gevraagd of we nog een glas wilden.
We gingen alleen voor een hoofdgerecht: Lutine spies en varkensvlees gegaard in ananas en geserveerd met ananas chutney . Vooral het laatste gerecht was verrassend. Goed bereid en niet dertien in een dozijn. Het geserveerde eten was ruim en meer dan voldoende. We hebben heel smakelijk zitten eten.

Gegeten op 14 augustus 2014

newbie

Regelmatig komen wij in Eetcafé De Lutine. De Lutine is een van de weinige horeca gelegenheden waar ze nog een lekkere echte cappuccino serveren. (uit een piston machine) Ook is de zaak gezellig opnieuw ingericht en is het personeel service gericht en niet opdringerig Je kan er nog even rustig blijven zitten na het nuttigen van een kop koffie zonder dat er gelijk weer iemand aan je tafel staat met de vraag " of ze nog iets voor je kan doen"
Afgelopen zaterdag besloten wij dat we, voordat we met de middagboot weer terug naar het vaste land zouden gaan, nog even zouden lunchen bij De Lutine. Ik nam eerst een cappuccino. Kennelijk was deze gemaakt door een leerling barista want de melk was veel te heet geworden. Hierdoor verdwijnt de lobbige structuur van de melk en krijg je " schuim" Jammer, want meestal is het uitstekend. Vervolgens bestelde ik een mosterdsoep met uitgebakkenspekjes en cranberry's. Helaas viel dit ook tegen. De mosterdsoep was erg zurig van smaak en zeer waterig. En er was absoluut geen uitgebakken spekje in de soep te vinden. Heb dit ook bij de bediening gemeld. Over smaak valt niet te twisten, maar dat er geen uitgebakken spekjes in zaten was duidelijk aantoonbaar. De bediening zou het navragen bij de keuken, echter ik heb deze persoon niet weer gezien... Hierna nog een club sandwich gegeten met ei en spek. Deze was uitstekend.
Bij het afrekenen nogmaals aangegeven dat ik de mosterdsoep slecht vond. Daar werd totaal niet op gereageerd.
Ik kan begrijpen dat er soms iets mis gaat of dat iemand zijn dag niet heeft. Maar niet reageren en gewoonweg niet terugkomen vind ik erg klant-onvriendelijk.

Gegeten op 4 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé De Lutine in Vlieland

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé De Lutine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.