• foto's van Klokspijs in Amsterdam - 1

• 8.2 10 40

• 8.3

• 7.8

Klokspijs over zichzelf

Restaurant Klokspijs in de Pijp is klein maar fijn en kent geen geheimen. U kijkt vanaf uw tafel rechtstreeks de keuken in.

De menukaart is helder en overzichtelijk én is bovendien ouderwets betaalbaar. Een driegangenmenu krijgt u bij ons al voor € 28,50 en onze wijnen zijn zeer vriendelijke geprijsd.

Anomaly
  • Recensies in de laatste twee jaar

Helaas al een tijdje niet gegeten bij Floris maar na gisteren weet ik weer zeker dat dit een foutje was. Het blijft gewoon een heerlijk restaurant met prima kwaliteit eten en vooral ook wijn. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de huisgemaakte gevogelteparfait geserveerd met crostini's en balsamico uitjes gevolgd door coquilles die volgens mij nieuw op de kaart waren. Een fijn nieuw gerecht. Wat een plankje kaas, een glaasje port en voor een schappelijke prijs heb je een mooi avondje uit, Flop bedankt.

Gegeten op 25 maart 2014

evanderveen101
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al een aantal keren bij de Klokspijs gegeten en het valt nooit tegen. De prijs/kwaliteit verhouding is top! Altijd hartelijke bediening, constant prima niveau eten en leuke locatie.

Gegeten op 14 maart 2014

rozemarijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdagavond om 18.00 uur gereserveerd omdat we op tijd naar een voorstelling moesten. Daar werd goed rekening mee gehouden. Erg lekker eten! We hadden als voorgerecht een vegetarische bietensalade en de zeevruchtenkroketjes. Allebei zeer smakelijk. Als hoofdgerecht de coquilles: mooie hoeveelheid en zacht van smaak. Frites waren mooi bruin en met lekkere frisse mayo. Toe hadden we de notentaart - ook uitstekend. Zeer tevreden, komen graag terug.

Gegeten op 15 maart 2014

B.Lat.
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk en gezellig gegeten bij Klokspijs. Vooraf de gevogelte parfait, een echte aanrader. De groentelasagne smaakte op zich goed, maar had wel iets steviger en meer uitgesproken mogen zijn. De sinaasappelcake met kruidenijs toe was goddelijk. Op aanraden van de serveerster een hele sappige en ronde Libanese rode wijn erbij gedronken. Een restaurant om terug te komen!

Rpeters
  • Recensies in de laatste twee jaar

Terrine van hert en zwijn , herten biefstuk , sticky toffee pudding , allemaal heerlijk , leuke meiden in de bediening , vriendelijk chef (eigenaar) voor een zeer vriendelijke prijs .. Vaker doen !

Henri II
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zaterdagavond. We gaan uit eten! Deze keer bij Klokspijs waar Flop de scepter zwaait. De zaak is redelijk vol. Hoe kan het ook anders want hier wordt uitstekend gekookt en is de rekening niet absurd hoog. Iets waar veel goede “chefs” helaas patent op hebben. Klokspijs heeft een open keuken wat altijd leuk is en men wordt bediend door lieftallige studentes. (Nee, ik heb er nog nooit een jongen gezien). Je zit er aangenaam en ruim en de zaak is basic maar plezierig ingericht. Geen poespas. Vooraf een gevogeltepaté die je uit kan smeren ( zo heet dat toch) op een getoaste dunne plak brood. Heerlijk! Hoofdgerecht sucadevlees. Heel mooi gegaard en opgediend. Met fantastisch lekkere pommes frites en zelfgemaakte mayonaise saus. Flop kwam aan tafel om een wijn aan te raden: Een rode wijn uit Libanon! Ik hou wel van een avontuurtje en dat is mij goed bevallen. In een blinde proeverij zou deze wijn hoge ogen gooien. Nagerecht een heerlijk stukje ijs met caramel en een zoete wijn. Hoe heerlijk kan het leven zijn! Klokspijs staat al jaren in mijn top-5 van zaken waar je uitstekend kan eten en normaal afrekent. Twee flessen goede wijn, een drie-gangen diner van hoog niveau, een zoete wijn en koffie met likeur voor 135 euro/ twee personen. Een heerlijke avond en volkomen tevreden. Klokspijs is een restaurant zoals ik dat graag zie. Bravo.

Gegeten op 11 januari 2014

fredito
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mede doordat de tafels naast ons dichtbij onze tafel stonden (circa 20cm), waren de gesprekken naast ons helaas lastig te negeren. Het dessert Sticky Toffee Pudding met vanille-ijs is een aanrader.

Gegeten op 29 november 2013

Rak
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een paar weken geleden ontving ik per mail de nieuwe herfstkaart van Klokspijs. Op dat moment begon ik al te watertanden en heb dus gereserveerd. Gisteren zijn we er uiteindelijk gaan eten en alle verwachtingen zijn volledig waargemaakt. We bestelden als voorgerecht een salade van gekonfijte eendenbout (kwaakvers, incl. kans op een hagelkogel) met frambozensaus en de loempia met ragout van zeevruchten (versgemaakt). De hoofdgerechten waren wildpeper van hert en een hertenbiefstuk in bospaddestoelensaus. Dit waren fantastische gangen. Daarna toch voor de bread en butterpudding gegaan, die wel ok was, maar niet aan het hoge niveau van de voor-en hoofdgerechten kon tippen. De wijnkaart was ook erg goed. Hoe vaak komt het nog voor dat je voor €23 een hele goede passende wijn kunt drinken (Cote du Rhône)? Knap hoe de heer en vrouw des huizes al 7 jaar een constant hoog niveau kunnen blijven leveren.

Gegeten op 22 november 2013

asteijger
  • Recensies in de laatste twee jaar

In een weekend als deze met een mega event in de stad (ADE) werd het al een uitdaging op zich om een restaurant met een tafel voor 2 te vinden. Gelukkig heb je daar vrienden voor en zo terecht gekomen bij klokspijs in de Pijp. Het zit midden in een woonwijk, dus je moet er gericht naar toe. Ontvangst vriendelijk, rustige inrichting, open keuken: het sloot perfect aan wat wij in gedachten hadden voor de avond. Tafelgenoot koos een heerlijk rode wijn uit: een Medoc uit 2009, die netjes werd gedecateerd middels een een overschenksysteem die de wijn versneld chambreert. Top! En dan de prijs voor dit moois; € 22,- ... Daar heb je in de meeste zaken in de stad een slechte huiswijn voor! Je kunt kiezen uit een menu met diverse voor/hoofd/nagerechten en zelf het aantal gangen kiezen. Wij namen er drie. Voor het onmogelijke lage bedrag van €28,50 En dan eet je vers, met passie bereidde gerechten. Wel even wat anders dan het gemiddelde eetcafe. Vooraf een heerlijk pate en bisque van garnalen, hoofd was hertenbiefstuk en kalfsrib-eye en na kaas en chococakeje met caramel en ijs. Inclusief een 10 jaar oude port en goede dessertwijn, ook weer zeer vriendelijk geprijsd. Het was allemaal heerlijk en goed bereid. Enig minpunt was het brood vooraf: dat was minder cers en wat aan de droge kant. Maar wie eet er brood met zulke lekkere gerchten? Zeker eens doen, de moeite waard!

Gegeten op 19 oktober 2013

buitenkans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Klokspijs is een sympathiek restaurant met een intieme, warme sfeer. Gastvrije bediening, ook door de kok zelf. Vooraf een carpaccio van pompoen met geitenkaas en een basilicum-rozemarijn dressing, en die was prima. Daarna een ribeye van kalf en die was boterzacht en perfect klaargemaakt.
Het glas witte sauvignon blanc huiswijn was uitstekend, maar de verrassing van de avond was de fles Amarone met een alcoholpercentage van 16,5%, een indrukwekkende 'bom'. Deze Amarone kwam in plaats van een andere Amarone die niet meer in voorraad was, en helaas was ook de gewenste armagnac er niet meer, maar de vervangers waren uitstekend. Een tip voor de eigenaar is om de afzuiging te controleren/repareren want er hangt een soort frituurlucht in de zaak. En de drankenkaart een keer aanpassen dus...

Gegeten op 23 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Klokspijs in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Klokspijs. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!