Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Pêt Thai

1. Thais

Pêt Thai

1. Thais
  1. Toon telefoonnummer 043 326 10 26

george7

We waren op zoek naar een restaurant om wat te eten na onze lange reis naar Maastricht. Kwamen hier langs. Erg druk dus dat ziet er bemoedigend uit. Konden nog een tafeltje krjigen voor 2. Daarna begon het feest! Heerlijk gegeten, de keuze was te groot. Geweldige bediening(entertainment ter plekke) . Zalige gerechten gehad, heerlijk ijs toe(enige nagerecht) en een zeeeeer schappelijke rekening. Het is dat het zo ver is anders ging ik er met grote regelmaat weer heen!!

Gegeten op 19 december 2014

bernou1

Een lekker leuk eettentje waar je lekker pittig kunt eten! Ik ga altijd voor de groene curry met 3 pepertjes! Dit is dan ook echt de max! Hier krijg je het op een koude winteravond zeker warm van! De bediening is immer vriendelijk en lekker losjes. De sfeer is gewoon oke. Qua decoratie/inrichting zijn verbeterpunten (inderdaad het aantal zitplekken is wat veel voor de ruimte). Maargoed... Het gaat om het eten en dat krijgt van mij gewoon een dikke 8!

Gegeten op 17 oktober 2014

JeZustr

Het eten van Pet Thai is erg goed! Eindelijk een kok die niet bang is voor kruiden! En zo hoort Thais eten te zijn wat mij betreft. Het decor heeft wat weg van een Turks koffiehuis met tl-licht, maar dat draagt ook weer bij aan een ongedwongen sfeer. Dat ongedwongen karakter wordt extra benadrukt door een zeer vriendelijk maar niet al te professioneel personeel dat door de zaak rent, regelmatig sojasaus morst en glazen laat vallen. Maar ach, ze pretenderen ook niet sjiek te zijn. Pet Thai draait op zijn kruidige Thaise keuken en het eten speelt dan ook de hoofdrol. Al de rest is van ondergeschikt belang.

Gegeten op 11 november 2014

anness

Schattig klein Thais eettentje in het centrum van Maastricht. Goede locatie. Inrichting en indeling kan beter. Het is een omgetoverde woonkamer. Dat zie je iets te goed. Bediening is vriendelijk maar niet professioneel.
Dit omdat bediening en volgens mij de eigenaars pal achter ons op een niet toepasselijke toon aan het grappen waren. Het eten was erg veel en dat terwijl we kleine bijgerecht porties krijgen. En met veel bedoel ik misschien 500 gram gebakken rijst en dat voor een kleine portie. Even bevestigd zelfs of dit een kleine portie was en dat
was inderdaad het geval. Benieuwd hoe een grote portie er uit zag. On proportioneel, maar goed dit kan door sommigen ook als positief ervaren worden.

Gegeten op 5 oktober 2014

bewetten

Wij komen regelmatig bij dit Thaise restaurant. De gerechten zijn van hoog niveau. Komt ook door de chef (uit Noord Thailand). Scherpte van de gerechten kun je zelf bepalen. Persoonlijk ga ik voor 3 pepers. Wanneer je in Maastricht Thais wilt eten, ga naar Pet Thai ! Die keuze zal je niet teleurstellen. Voorgerecht gekozen voor Thaise worstjes (echt waanzinnig). Hoofdgerecht groene curry met kip. Naar mijn idee iets teveel tafeltjes, waardoor het op een studenten eetzaal lijkt, maar de gerechten maken alles goed. TOP

Gegeten op 2 september 2014

ErikScheffers

Vrijdagavond heb ik met een vriend gegeten bij Pet Thai. Vooraf hadden we een schaal met 4 gefrituurde gamba's (8) en een grote schaal gefrituurde groenten (9). Daarna een milde kokossoep met flinke stukken vis erin (9). Als hoofdgerecht had ik biefstukreepjes met groenten en cashewnoten (9). Het eten was erg lekker en ruim voldoende van hoeveelheid. Helaas deed men niet aan kraanwater, zodat ik een dure fles bronwater van 0,75 liter voor 5 euro moest kopen.
Toen wij binnenkwamen uit de stromende regen was er aanvankelijk geen plaats vrij, maar na even geschuild te hebben konden we gelukkig toch aanschuiven.

Gegeten op 27 juni 2014

J44

Al diverse keren geweest en ondanks dat ik van pittig houd: de gerechten zijn vaak te pittig. Ook als je gerechten mild wilt, moet ik soms passen. De laatste keer soep en hoofdgerecht laten staan. Dit ook aan bediening duidelijk gemaakt dat het opnieuw veel te pittig was. Helaas werd niets met klacht gedaan. Daarom d service ook een 5 anders een 7. Dat geldt ook voor het eten. Er zitten goede lekkere gerechten tussen. Ook hier anders een 7 als ze minder met de pepers zouden strooien. Prijzen niet te duur maar zeker ook, niet te goedkoop.

Gegeten op 10 mei 2014

heutsie

Gegeten op 25 mei 2014

Zoefdehaas

Keuken van het rurale noordoosten van Thailand, niet de meest culinaire regio van het land. Keuken is dus ook niet erg verfijnd. Tod man pla bijvoorbeeld, waren vette brokken vis, ipv platte koekjes. De keuken is mij te spaarzaam met de verse kruiden, gebruikt in plaats daarvan willekeurige groente van de markt maar die blonken ook niet uit in versheid: droge repen wortel, bloemkool en prei. De saus was fijn pittig, maar ook plat, weinig aromatisch. De bediening was opgewekt en aanstekelijk in het aanprijzen van de waar, deed stoer over de mate van pittigheid en vertelde graag ('n beetje te opdringerig naar mijn smaak) over de eigen leefervaring in het land. Dat kan het enthousiasme voor dit restaurant verklaren, maar ik heb echt beter, vooral verfijnder, Thais gegeten.

Gegeten op 15 mei 2014

haro

Kwamen per toeval langs Pet Thai,hadden nog nooit thai's gegeten..O.K..naar binnen en proberen.Inrichting is zeer sober maar toch gezellig.We worden vriendelijk en vlot,ondanks de drukte,naar een tafeltje voor twee gebracht.Wat dan opvalt is dat de bediening wel erg sjofel gekleed is...jammer...willen bijna weggaan!Dan komt iemand (type ruwe bolster,blanke pit)de bestelling opnemen.Vriendelijk adviseert hij het door ons bestelde soepje niet te nemen....is erg scherp.Eigenwijs toch doorgezet,echtgenote is per slotte Indonesisch maar helaas met tranen in ogen moeten opgeven!!Is te "pedis".Gelukkig blust het volgende gerecht,vis met paddestoelen en verse groenten,de boel.Overigens super lekker.Kortom ..lekker gegeten,uitgekiende porties,lekker wijntje/biertje,heerlijk kopje koffie,zacht prijsje,prima service...doen!!!

Gegeten op 2 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Pêt Thai in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Pêt Thai. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.