Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Pêt Thai

1. Thais

Pêt Thai

1. Thais
  1. Toon telefoonnummer 043 326 10 26

anness

Schattig klein Thais eettentje in het centrum van Maastricht. Goede locatie. Inrichting en indeling kan beter. Het is een omgetoverde woonkamer. Dat zie je iets te goed. Bediening is vriendelijk maar niet professioneel.
Dit omdat bediening en volgens mij de eigenaars pal achter ons op een niet toepasselijke toon aan het grappen waren. Het eten was erg veel en dat terwijl we kleine bijgerecht porties krijgen. En met veel bedoel ik misschien 500 gram gebakken rijst en dat voor een kleine portie. Even bevestigd zelfs of dit een kleine portie was en dat
was inderdaad het geval. Benieuwd hoe een grote portie er uit zag. On proportioneel, maar goed dit kan door sommigen ook als positief ervaren worden.

Gegeten op 5 oktober 2014

ErikScheffers

Vrijdagavond heb ik met een vriend gegeten bij Pet Thai. Vooraf hadden we een schaal met 4 gefrituurde gamba's (8) en een grote schaal gefrituurde groenten (9). Daarna een milde kokossoep met flinke stukken vis erin (9). Als hoofdgerecht had ik biefstukreepjes met groenten en cashewnoten (9). Het eten was erg lekker en ruim voldoende van hoeveelheid. Helaas deed men niet aan kraanwater, zodat ik een dure fles bronwater van 0,75 liter voor 5 euro moest kopen.
Toen wij binnenkwamen uit de stromende regen was er aanvankelijk geen plaats vrij, maar na even geschuild te hebben konden we gelukkig toch aanschuiven.

Gegeten op 27 juni 2014

J44

Al diverse keren geweest en ondanks dat ik van pittig houd: de gerechten zijn vaak te pittig. Ook als je gerechten mild wilt, moet ik soms passen. De laatste keer soep en hoofdgerecht laten staan. Dit ook aan bediening duidelijk gemaakt dat het opnieuw veel te pittig was. Helaas werd niets met klacht gedaan. Daarom d service ook een 5 anders een 7. Dat geldt ook voor het eten. Er zitten goede lekkere gerechten tussen. Ook hier anders een 7 als ze minder met de pepers zouden strooien. Prijzen niet te duur maar zeker ook, niet te goedkoop.

Gegeten op 10 mei 2014

heutsie

Gegeten op 25 mei 2014

Zoefdehaas

Keuken van het rurale noordoosten van Thailand, niet de meest culinaire regio van het land. Keuken is dus ook niet erg verfijnd. Tod man pla bijvoorbeeld, waren vette brokken vis, ipv platte koekjes. De keuken is mij te spaarzaam met de verse kruiden, gebruikt in plaats daarvan willekeurige groente van de markt maar die blonken ook niet uit in versheid: droge repen wortel, bloemkool en prei. De saus was fijn pittig, maar ook plat, weinig aromatisch. De bediening was opgewekt en aanstekelijk in het aanprijzen van de waar, deed stoer over de mate van pittigheid en vertelde graag ('n beetje te opdringerig naar mijn smaak) over de eigen leefervaring in het land. Dat kan het enthousiasme voor dit restaurant verklaren, maar ik heb echt beter, vooral verfijnder, Thais gegeten.

Gegeten op 15 mei 2014

haro

Kwamen per toeval langs Pet Thai,hadden nog nooit thai's gegeten..O.K..naar binnen en proberen.Inrichting is zeer sober maar toch gezellig.We worden vriendelijk en vlot,ondanks de drukte,naar een tafeltje voor twee gebracht.Wat dan opvalt is dat de bediening wel erg sjofel gekleed is...jammer...willen bijna weggaan!Dan komt iemand (type ruwe bolster,blanke pit)de bestelling opnemen.Vriendelijk adviseert hij het door ons bestelde soepje niet te nemen....is erg scherp.Eigenwijs toch doorgezet,echtgenote is per slotte Indonesisch maar helaas met tranen in ogen moeten opgeven!!Is te "pedis".Gelukkig blust het volgende gerecht,vis met paddestoelen en verse groenten,de boel.Overigens super lekker.Kortom ..lekker gegeten,uitgekiende porties,lekker wijntje/biertje,heerlijk kopje koffie,zacht prijsje,prima service...doen!!!

Gegeten op 2 januari 2014

teigetjes55

We hadden om 18.15 gereserveerd maar konden het niet halen. Na een telefoontje was 20.00 ook goed. Bij de meeste restaurants kijk je donker en gezellig naar binnen. Bij Pet Thai kijk je licht en kleurig naar binnen. We hadden bijna spijt maar ja gereserveerd. Eenmaal binnen konden we kiezen uit 3 tafeltjes. Personeel was uitermate vriendelijk en behulpzaam bij het uitleggen van de kaart m.n het pepertjes verhaal. Tafelgenoot ging voor 2 pepertjes , ik voor 1. Beide keuzes bleken goed, we waren dus goed geadviseerd. Tafelgenoot koos een soep vooraf maar er werd meteen gezegd, die is mega, mega scherp. Ander geadviseerd, die was erg lekker. Goede uitleg over verschillende kleuren currys en de groottes van de porties. Smaken waren erg lekker. Erg opvallend is de behulpzaamheid en de vrolijkheid van het personeel, je voelt je welkom. 1 mdw ging zelfs op zn hurken aan tafel zitten om uitgebreid iets uit te leggen. Wachtwoord voor WIFI staat aangeplakt. Prettig. 2 voorgerechten (tjes), 2 hoofdgerechten, 1 portie mie extra -heerlijk in gebonden saus/ 2 koffie- 3 drankjes p-p-- 51 euro. Graag een volgende keer weer.

Gegeten op 19 december 2013

irene17

Supervriendelijke mensen, houden rekening met dieetwensen (ik ben veganist), heerlijk eten. Kortom: hier gaan we nog eens naar terug!

Gegeten op 29 november 2013

arjanboosten

Gewoon heerlijke traditionele Thaise keuken met streekgerechten en fantastische bediening die ik ook heel betrokken is bij je keuze. Mijn favoriete restaurant in Maastricht.

Gegeten op 2 oktober 2013

Tomvegan

Gegeten op 3 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Pêt Thai in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Pêt Thai. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.