Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Serre

1. Restaurant
  2. Turks

De Serre

1. Restaurant
  2. Turks
  1. Toon telefoonnummer 024 329 55 89

Ef

De Serre had iemand uit ons gezelschap 'van horen zeggen' en omdat we wel zin hadden om ergens te gaan eten waar we nog nooit geweest waren, kwamen we hier terecht. Een goede keuze! Heerlijke Turkse mezze, die in het echt nog lekkerder smaakten dan ze er op de kaart uitzagen. Omdat we niet helemaal konden inschatten hoeveel mezze we op konden, hebben we eerst een grote ronde besteld, daarna de lekkerste hapjes nog eens bijbesteld. Plus nog een overheerlijk dessert. De serveerster was erg vriendelijk en legde bij elke ronde uit wat er op de schalen lag. Wij waren met vijf personen en het is leuk om met zijn allen rond een grote schaal met bakjes te zitten en 'te pikken' wat je lekker vindt.
Zoals voorgangers al benoemden is de akoestiek niet top. Naast ons zat een luidruchtig gezelschap en dat maakte ons het praten soms wat lastig. Ook liep het al vroeg op de avond leeg, waardoor we als enige gasten overbleven. Omdat dat toch wat ongemakkelijk was, zijn we ook maar vertrokken om ergens anders nog een afzakkertje te nemen. Maar goed, het eten was erg lekker en daarvoor wil ik zeker nog eens terug.

Gegeten op 1 februari 2014

Teubje

Met een groep van 10 personen gegeten.
Verschillende, heerlijke, verrassende kleine gerechtjes en voor elk wat wils, ook voor de vegetariër. Vriendelijke bediening. Porties aan de kleine kant voor grote eters. Met een dessert erbij wel voldoende.Enige nadeel is de gehorigheid. Er zaten veel andere groepen en je kon elkaar bijna niet verstaan door de harde geluiden.

Gegeten op 15 juni 2013

LauraMmm

Een restaurant waar je Turkse tapas kan eten. De gerechtjes zijn geweldig van smaak en zeer gevarieerd. Ook de presentatie is leuk op grote schalen en de porties aardig groot. Wel is de wachttijd tot de gerechten komen wat lang en kan de oplettendheid mbt het bijvullen van de glazen en het weg halen van lege schalen beter. We erg vriendelijk personeel..
De inrichting van het restaurant is wat sober en heeft weinig uitstraling. De akoestiek is zeer slecht waardoor het al snel heel rumoerig klinkt en je moeite moet doen bij een wat groter gezelschap om je tafelgenoten te verstaan.
Een aanrader wat het eten betreft, ook voor grote groepen. I.v.m. een trap bij de ingang (en naar de toilet) is het niet toegankelijk voor mindervaliden.

Gegeten op 16 mei 2013

EnjoyingNijmegen

Gister bij de Serre gegeten en waren zeer benieuwd naar deze keuken. Overall zeer verrassend en zeer prettige bediening die naar mijn smaak voldoende contactmomenten zocht. De gerechten waren erg smaakvol. Dus ga vooral zo door! Ik hoop voor deze zaak in de toekomst twee dingen: een keuken die zich blijft ontwikkelen tot een rijke Turkse keuken. En een 'spannendere' serre, t ziet er mooi gerenoveerd uit. Maar nu nog wat meer artistieke touch. Zodat het nog meer een p2b wordt.

Eten62

Wij zijn liefhebbers van een maaltijd bestaande uit veel kleine gerechten. Ditmaal dus de Turkse variant hierop. De meeste gerechten waren prima, vooral de gebakken kaas met honing. Het lamsvlees viel wat tegen: veel peper maar weinig andere kruiden. Wij bestelden ook brood voor 3,50. Het minuscule schaaltje met de een of andere crème plus de vijf olijven die hierbij werden geleverd, kwamen wat vreemd over. We hadden voor
17,50 lekkere Turkse wijn en kregen gratis water erbij hetgeen langzamerhand een uitzondering wordt bij de horeca.

BasN

De Serre serveert Turkse tapas die in kwaliteit erg van elkaar verschillen: sommige tapas zijn zonder meer top (zoals de gebakken helimkaas met honing), andere tapas zijn niet heel erg bijzonder, om niet te zeggen een beetje saai (bijvoorbeeld de groentepannenkoekjes). Maar aangezien je met een paar mensen al snel een hele tafel vol hebt staan is er keus genoeg en is het geheel toch een heel aardige maaltijd. De witte wijn drinkt lekker door, zonder er nu erg uit te springen. Ze mogen overigens wel wat royaler schenken.
De bediening is erg aardig en attent en de keuken is zeer snel (misschien wel iets te snel). En hoewel het niet op de mooiste plek van Nijmegen ligt (schuin tegenover het NS station) zorgt de gezellige huiskamersfeer er al snel voor dat je hier een hele aardige avond kunt doorbrengen.

Phoebe

In de Serre worden Turkse Tapas geserveerd, deze komen op mij over als authentiek Turks. Ontzettend lekker maar je hebt al gauw 6 gerechtjes ( gem. 5 euro per tapas.) nodig om een volledige maaltijd te verkrijgen. De bediening is minimaal, komt op mij ook niet attent over en de aankleding is erg sober. Voordeel is wel dat je er ook met grotere groepen terecht kunt.

rwt

• Redelijk

Met vrienden hier wezen eten. Ik vond de menukaart er aantrekkelijk uit zien. Maar veel gerechten waar ik hoge verwachtingen bij had vielen toch beetje tegen, soms erg gewoontjes (bijv. de salades, aardappels en vleespiesjes). Kok houdt kennelijk van sterke smaken, bijv. hele zoute gedroogde ossenhaas. Deel van de gerechten viel dus beetje tegen, andere waren weer heel lekker. Bediening was erg aardig maar niet erg 'zoals het hoort'. Borden en glazen worden aangegeven. Soms alles beetje haastig. Maar prijs-kwaliteitverhouding is erg goed (eten + drinken ca. €23 pp). Witte wijn kan echt beter (groter glas mag ook wel).

blokje

• Redelijk

Leuk voor een lekker hapje eten. Zaak is echter wel nodig aan een renovatiebeurt toe.

Rifat

• Goed

• Goed

Ik ben afgelopen week bij dit restaurant geweest en vond het eten goed. Het is niet duur en het is een leuk concept. Je krijgt lekkere kleine gerechten die allemaal lekker zijn. De bediening en de eigenaar zijn erg aardig en is een goed woordje mee te wisselen, de gerechten lichtte hij ook leuk toe. Ik ga zeker nog eens terug.

Schrijf zelf een recensie over De Serre in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over De Serre. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.