a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Turks
  1. Toon telefoonnummer 024 329 55 89

norbert7

Met 11 personen hebben we verjaardag gevierd bij de Serre in Nijmegen. Vooraf een koele La Chouffe op het terras is een feestje na een lange dag. Aan de weg gelegen is dat wat onrustig, maar de ligging is perfect bereikbaar vanuit het station schuin tegenover. Vervolgens konden we op onze tijd naar binnen en werd een grote serie verschillende tapas in kleine ovenschalen op tafel gezet (zie kaart), waar ieder zijn deel uit kon nemen. Ongedwongen gezellige sfeer. Stuk voor stuk gerechten met eigen charme, goede smaak, niet overgaar, Turkse bereiding, varierend van garnaal, tot kipkluifje van champignon tot lamsvleesspies en vegetarische keuze. Eenvoudige plek, erg vriendelijke en goede bediening. Eenvoudige indeling, rustig en geen Turkse vlaggen of iets dergelijks. Restaurant is een aanrader om gezellig, laagdrempelig met vrienden wat te eten.

Gegeten op 21 juli 2016

marya13

Na een warme, vermoeiende wandeling vanuit Mook namen we een klein treinritje, en streken met een groepje neer op het terras van De Serre.
Het was pas 4 uur, nog niet echt etenstijd maar wel trek! Ideaal dat je hier kleine gerechtjes kunt bestellen, waardoor je eet zoveel of zo weinig als je wilt. Er was 1 vegetariër bij, ook hij had keus genoeg op de gevarieerde kaart die uitnodigt vanalles te proeven. De grote parasols werden speciaal voor ons opgestoken, we zaten daar heerlijk buiten. De bediening was vlot en vriendelijk, we kregen advies de gerechtjes met elkaar te delen en dat pakte gezellig uit. De tapas smaakten fantastisch, stuk voor stuk. Een aanrader!

Gegeten op 11 mei 2016

fcvu2006

Lekkere gerechtjes, soort grote mezze, bij 4 stuks heb je wel een maaltijd. Bediening vriendelijk, eigenaar kwam ook nog even vragen of alles in orde was en bood nog een extra schaaltje aan namens het huis. Inrichting doet niet erg Turks/mediterraan aan.

Gegeten op 16 december 2015

jenspost

Leuke formule voor een gezelschap, in dit geval voorafgaand aan een leuk concert in Doornroosje dat op een steenworp afstand ligt. Je bestelt een serie gerechtjes en als je er meer wil bestel je weer bij. Lekkere Turkse gerechten zowel vlees, vis als vegetarisch. Smaak is prima en uitgebalanceerd. Goede prijs/prestatieverhouding. Bediening is erg prettig en volt. Sfeer is ongedwongen. Als ik dan toch een punt moet noemen is dat de hoeveelheden per gerecht wat aan de kleine kant zijn. Maar dat is uiteraard heel persoonlijk. Aanrader dus.

Gegeten op 21 november 2015

DavidJansen

Samen met mijn familie bij de Serre gegeten. Erg gezellig, de bediening deed erg goed haar best. Het eten was lekker maar de verhoudingen in de porties waren naar mijn inziens niet helemaal eerlijk. De zaak ziet er erg verzorgd uit, alleen een schilderijtje hier of daar had het wat meer opgevrolijkt.

Gegeten op 6 februari 2015

Ef

De Serre had iemand uit ons gezelschap 'van horen zeggen' en omdat we wel zin hadden om ergens te gaan eten waar we nog nooit geweest waren, kwamen we hier terecht. Een goede keuze! Heerlijke Turkse mezze, die in het echt nog lekkerder smaakten dan ze er op de kaart uitzagen. Omdat we niet helemaal konden inschatten hoeveel mezze we op konden, hebben we eerst een grote ronde besteld, daarna de lekkerste hapjes nog eens bijbesteld. Plus nog een overheerlijk dessert. De serveerster was erg vriendelijk en legde bij elke ronde uit wat er op de schalen lag. Wij waren met vijf personen en het is leuk om met zijn allen rond een grote schaal met bakjes te zitten en 'te pikken' wat je lekker vindt.
Zoals voorgangers al benoemden is de akoestiek niet top. Naast ons zat een luidruchtig gezelschap en dat maakte ons het praten soms wat lastig. Ook liep het al vroeg op de avond leeg, waardoor we als enige gasten overbleven. Omdat dat toch wat ongemakkelijk was, zijn we ook maar vertrokken om ergens anders nog een afzakkertje te nemen. Maar goed, het eten was erg lekker en daarvoor wil ik zeker nog eens terug.

Gegeten op 1 februari 2014

Teubje

Met een groep van 10 personen gegeten.
Verschillende, heerlijke, verrassende kleine gerechtjes en voor elk wat wils, ook voor de vegetariër. Vriendelijke bediening. Porties aan de kleine kant voor grote eters. Met een dessert erbij wel voldoende.Enige nadeel is de gehorigheid. Er zaten veel andere groepen en je kon elkaar bijna niet verstaan door de harde geluiden.

Gegeten op 15 juni 2013

LauraMmm

Een restaurant waar je Turkse tapas kan eten. De gerechtjes zijn geweldig van smaak en zeer gevarieerd. Ook de presentatie is leuk op grote schalen en de porties aardig groot. Wel is de wachttijd tot de gerechten komen wat lang en kan de oplettendheid mbt het bijvullen van de glazen en het weg halen van lege schalen beter. We erg vriendelijk personeel..
De inrichting van het restaurant is wat sober en heeft weinig uitstraling. De akoestiek is zeer slecht waardoor het al snel heel rumoerig klinkt en je moeite moet doen bij een wat groter gezelschap om je tafelgenoten te verstaan.
Een aanrader wat het eten betreft, ook voor grote groepen. I.v.m. een trap bij de ingang (en naar de toilet) is het niet toegankelijk voor mindervaliden.

Gegeten op 16 mei 2013

EnjoyingNijmegen

Gister bij de Serre gegeten en waren zeer benieuwd naar deze keuken. Overall zeer verrassend en zeer prettige bediening die naar mijn smaak voldoende contactmomenten zocht. De gerechten waren erg smaakvol. Dus ga vooral zo door! Ik hoop voor deze zaak in de toekomst twee dingen: een keuken die zich blijft ontwikkelen tot een rijke Turkse keuken. En een 'spannendere' serre, t ziet er mooi gerenoveerd uit. Maar nu nog wat meer artistieke touch. Zodat het nog meer een p2b wordt.

Eten62

Wij zijn liefhebbers van een maaltijd bestaande uit veel kleine gerechten. Ditmaal dus de Turkse variant hierop. De meeste gerechten waren prima, vooral de gebakken kaas met honing. Het lamsvlees viel wat tegen: veel peper maar weinig andere kruiden. Wij bestelden ook brood voor 3,50. Het minuscule schaaltje met de een of andere crème plus de vijf olijven die hierbij werden geleverd, kwamen wat vreemd over. We hadden voor
17,50 lekkere Turkse wijn en kregen gratis water erbij hetgeen langzamerhand een uitzondering wordt bij de horeca.

Schrijf zelf een recensie over De Serre in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over De Serre. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.