• foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 1

• 8.5 10 32

• 8.4

• 7.8

Culinaire traktaties

Restaurant Noor combineert trendy met comfort. In een ruime opzet nestel je je in designstoelen waar je voor de verandering wel een hele avond comfortabel in zit. Uit de open keuken komen prachtige Frans-mediterrane gerechten. Laat verder alles over aan de attente bediening. Die hebben de nodige kennis over wijn en spijs in huis om je van het beste advies te voorzien.

Rw0179
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond met vier personen wezen eten in dit fijne, intieme restaurant. Allen een vijf-gangendiner (37,50 euro) genomen en allen echt genoten!! Heerlijk brood en klein soepje als amuse vervolgd door een fantastisch voorgerecht van garnalen en zalm. Daarna een pastinaaktruffelsoepje, heerlijke vis met spinazie en mooi gebakken rood vlees. Dessert kreeg door de chef kok the finishing touch aan tafel: warme karamel waardoor de chocolade smolt en drie smakelijke gerechtjes tevoorschijn kwamen. Bediening aller vriendelijkst, niet opdringerig maar goed bereikbaar zonder gesprekken te storen. Prijs kwaliteit is zeer goed en ook de wijnen waren allen mooi van smaak en vriendelijk geprijsd. Water van het huis kan ik altijd zeer waarderen!! Wij komen terug!!!

Gegeten op 8 maart 2014

sunsmountain
  • Recensies in de laatste twee jaar

Je jas wordt netjes aangenomen en de stoelen zitten comfortabel. Het voorgerecht van zalm met fijne saus is gevarieerd met smakelijke garnalen met krokant laagje. Hoofdgerecht ossenhaas smakelijk bereid met gevarieerde garnering, maar wederom niks extreems of fusion cooking achtig. Gewoon goed. Bij het toetje krijgt de presentatie een 9, een koepel van chocola wordt gesmolten door warme karamel. Het chocolade en hazelnootijs daaronder is lekker, de sorbetijs verfrissend, maar toch wel vrij wel vrij friszuur tegenover het romige andere ijs. Het past net niet bij elkaar, het vrij vloeibare sorbetijs gemengd met chocola maakt het ietwat bitter. Verder geen minpunten, geen hoogtepunten, gewoon klassiek eten met vrijwel gegarandeerd lekkere smaak.

Gegeten op 6 maart 2014

mark_en_els
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen gegeten bij Noor en het was echt een avond uit. Beide een 5 gangen seizoenmenu gegeten met daarbij een passend wijnarrangement. Vooraf een amuse van Iberico ham en een wilde bospaddenstoelensoep. Goede smaak maar niet te stevig zoals dat wel eens met dergelijke soep het geval is. Eerste gang gerookte gemarineerde zalm met tempura van garnaal. De zalm stevig als goede rauwe tonijn, heerlijk van smaak met kundig gemaakte Ebi tempura. Prachtige witte wijn erbij (Elzas). Vervolgens Pastinaak preisoep met een scheutje truffelroom vergezeld van een iets mousserende wijn uit Oostenrijk. Dan op naar een stukje roodbaars op spinazie met kreeftsaus. Samen met de gebakken kappertjes volledig in balans. Vis perfect gegaard. Chardonnay om het compleet te maken. Dan super zachte ossenhaas die van een BBQ leek te komen. Mooi rokerig van smaak en de polenta, groenten en rode wijn jus pasten er prima bij. Helaas de naam van de rode wijn kwijt. Een pracht uit 2005 met een mooi droge afdronk. Dan na bijna 3 uur de chef zelf aan tafel om het dessert te overgieten met warme karamelsaus. De chocolade dome smolt daarbij open om de verassingen daaronder te tonen bestaande uit onder andere sorbet van passievrucht, chocolade mousse en een mini macaron. De Pedro Ximenez paste hier natuurlijk prima bij. Bediening kundig en vriendelijk en een goede sfeer. Hier komen we terug!

Gegeten op 28 februari 2014

PaulusM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Van de zomer heerlijk gegeten bij Noor. Het is niet echt goedkoop, maar je krijgt dan ook bijzondere gerechten waar aan je kan zien en proeven dat er veel aandacht aan is besteed. Zowel smaak als presentatie uitzonderlijk goed.

Prima bediening. Niet overdreven, wel oplettend, vriendelijk en persoonlijk en rustig antwoord als je vragen hebt.

Ambiance kan fraaier, maar is wel aangenaam en heeft een goede akoestiek.

Gegeten op 15 juli 2013

willemijntje81
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag met een vriendin hier gegeten. Leuke sfeer en alle tafeltjes bezet. We kwamen binnen en onze jassen werden meteen aangenomen. Daarna plekje uitgezocht (vrij dicht op andere tafeltjes) en vriendelijk bediend. Eten was heerlijk. En de wijn ook. Vooral de knoflookjus viel erg in de smaak. Enige nadeel was de warmte. Niet alleen wij maar ook de mensen om ons heen hadden het echt heel warm. Daar valt nog wat winst te behalen.

Gegeten op 5 oktober 2013

clémence1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is een heel gezellig restaurantje heel lief en leuk accuraat personeel.
Eten heel goed en mooi geserveerd.
Lekkere huiswijn..
Lekker eten en waar naar je geld.
Clémence

Gegeten op 4 oktober 2013

eliaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de restaurant week hier het verrassingsmenu gegeten, wat meteen de eerste keer was dat we hier binnen stapten.
De ontvangst was hartelijk. Het menu was op een opgerold vel papier geschreven, zodat je van te voren kon inzien wat er langs zou komen en welke extra opties er waren.
Het voorgerecht met zacht gegaarde zalm, little gem en creme brulee van geitenkaas was een heerlijke combinatie. Bij het hoofdgerecht een portie huisgemaakte friet gekozen: fantastisch klaargemaakt, echt een aanrader! Als extraatje heeft mijn man een kaasplankje genomen en dat was ook prima. Zelf vond ik het toetje met rood fruit, ijs en merengue heerlijk!
Vanwege zwangerschap heb ik een aangepast menu gegeten, maar ook dat was keurig verzorgd. Jammer vond ik alleen dat ik bij het hoofdgerecht 2x hetzelfde vlees kreeg met 2 verschillende sauzen; ik heb persoonlijk liever 2 echt verschillende soorten.
Al met al: hier gaan wij zeker nog eens eten! Gastvrij, lekker eten, prima sfeer.

Gegeten op 24 augustus 2013

Titia
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag weer heerlijk gegeten bij Noor. Een heel mooi 5-gangen seizoensmenu, mooie porties en erg lekker. Goede bediening die goed inspeelt op de gasten en niet schrikt van een extra gast(je) bij het dessert. Prijs/kwaliteit prima in verhouding.

Gegeten op 7 september 2013

roelinda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was wederom super lekker, hier nog nooit teleurgesteld weggegaan.
De bediening ook altijd voorkomend.
Kortom een aanrader.

Gegeten op 3 juli 2013

eric46
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het ziet er aan de binnenkant een beetje oubollig uit - maar dat neemt niet weg dat je hier goed zit, prima bedient wordt en erg goed te eten krijgt.

Je zou kunnen zeggen: een restaurant waar ze zonder pretenties gewoon goed eten serveren. Well done mensen!

Gegeten op 30 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Noor in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Noor. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!