a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 1 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 2 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 3 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 4 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 5 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 6 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 7 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 8

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 532 47 81

Culinaire traktaties

Restaurant Noor combineert trendy met comfort. In een ruime opzet nestel je je in designstoelen waar je voor de verandering wel een hele avond comfortabel in zit. Uit de open keuken komen prachtige Frans-mediterrane gerechten. Laat verder alles over aan de attente bediening. Die hebben de nodige kennis over wijn en spijs in huis om je van het beste advies te voorzien.

joost178

Kreeftenmenu was lekker. Voorgerecht bestond oa uit heerlijk soepje. Hoofdgerecht uiteraard kreeft gevuld met spinazie en afgemaakt met kaas. Heerlijke smaak maar wel wat weinig vlees. Nagerecht was tiramisu van rabarber met aardbeitjes, heerlijk.
De friet (voor partner) diende apart besteld te worden. €4,50 is aan dure kant, als je het mij vraagt.
Puntje van kritiek:
Een paar keer op 1 avond moeten constateren dat bijna alle tafels lege drankglazen hadden (muv tafels die fles wijn hadden besteld) bediening was mi te druk met opnieuw indekken van servies en bestek.

Gegeten op 13 juni 2015

hjteunissen52

Met een voucher van ticketveiling hier een 3 gangen verrassingsmenu gehad. Entree was huisgemaakt brood, met boter en een tomatentapanade. Als voorgerecht een kreeftensoepje met Hollandse garnalen en asperges. Het hoofdgerecht waas Ossenhaas, heerlijk mals was bijna om weg te zuigen, pastinaak en aardappels uit de oven. Het nagerecht bestond uit een Tiramisu met rabarber saus, en als zoetje een bolletje ijs. Het was verrukkelijk.

Gegeten op 10 juni 2015

mark_en_els

Als je eenmaal in de lijst staat krijg je af en toe van die mailtjes waardoor je het niet kunt laten. Dus weer op naar Noor voor het drie gangen kreeftmenu.
De eerste gang van het menu was een salade met Hollandse garnalen, koude asperges, lamsoor, groen pesto en siroop van bieten. Dit was een klein gerechtje naast een kopje kreeftsoep met daarop saffraan room. Allemaal heel mooi op smaak en bij elkaar passend. De smaak en geur van de kreeftsoep onvergetelijk.
Dit werd gevolgd door de kreeft zelf. Ieder kreeg een hele Canner kreeft in twee helften gesneden, die wat was gevuld met spinazie samen met hollandaisesaus. Hierop wat roseval aardappelen en wat zwarte peen. Goed gemaakt, simpel en doeltreffend. Zoiets wil je eigenlijk vaker eten. Wij dronken er, net als bij het voorgerecht, Zuid-Afrikaanse witte wijn bij (Plankenbrug). Goede combinatie.
Dessert bestond uit tiramisu van rabarber met daarop aardbei en saus van rabarber, vergezeld van een bollletje dulce di leche roomijs op wat fijngehakte gekarameliseerde noten. Stijlvol opgemaakt bord en een waardige afsluiter. We dronken er mooie Pedro Ximenez sherry bij. Misschien iets te zoet en had een dessert wijn beter gepast maar wij houden nu eenmaal van deze prachtige sherry.
Zoals eerder was de bediening attent en professioneel en genoten we weer van goed eten. Opvallend dat dit het enige restaurant in de omgeving leek te zijn wat nagenoeg geheel gevuld was met gasten. En dat op een woensdag avond.

Gegeten op 3 juni 2015

GSchoute

Via online reservering

Vrijdag, 22 mei hebben we heerlijk gegeten bij restaurant Noor. Alle gerechten mooi in balans en prachtig opgediend. Bediening is vriendelijk en professioneel. Echt een aanrader!

Gegeten op 22 mei 2015

NicoleTruijens

Gisteravond genoten van een driegangenmenu bij Restaurant Noor. De combinaties van de gerechten met het gekozen wijnarrangement was geweldig, de uitleg van de serveerster sloeg de spreekwoordelijke spijker op de kop. Vooral het hoofdgerecht van lamsvlees heeft indruk gemaakt, een lust voor de zintuigen! Komen zeker terug.

Gegeten op 22 mei 2015

antoine4459

Moeilijk een restaurant kiezen in de Kleine Houstraat. Maar ik kan restaurant Noor van harte aanbevelen. Goede, efficiënte en vriendelijke service. En uitstekende gerechten. En vooral de desserts waren heerlijk. En dat voor iemand die zelden een dessert neemt. Je kunt kiezen uit een 3 of 4 gangen menu voor vaste prijs. Daarna selecteer je je gangen uit tenminste 5 of meer opties per gang. Ruime keus.. Vlees, vis, vegetarisch. Alle gerechten in one groep van 4 personen waren uitstekend. En de Z-Afrikaanse Pinotage was een hele goede keuze voor redelijke (restaurant) prijs.

Gegeten op 16 mei 2015

joop85

Prima gegeten, waarbij een heerlijk aspergemenu en een heel goed klaargemaakte griet van het dagverse vismenu. Bediening was uitstekend en zeer attent en we werden eindelijk weer eens binnen een acceptabele tijd tussen de gangen bediend, hetgeen in de meeste Nederlandse restaurants een groot probleem blijft.. Het nagerecht kon zonder probleem door ons worden gedeeld, Omdat we naar 4 gangen al redelijk vol zaten kon het nagerecht zonder probleem door ons worden gedeeld. Vergeleken met veel duurdere restaurants in Haarlem, een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding, zowel qua eten als qua wijnen.
Een echte aanrader

Gegeten op 8 mei 2015

erik238

Via online reservering

We hebben in een gezellig en goed restaurant gegeten. De coquille was uitstekend! Prettige bediening. Voorde rest geen echte uitschieters.

Gegeten op 25 april 2015

madeleine15

Koken kunnen ze goed bij Noor; dat hadden we al eerder gemerkt. En we hadden wat te vieren: ik zocht al naar een goed visrestaurant. Toen ik op hetzelfde moment echter een eerste mail kreeg van Couverts Dinerweek en Noor daarbij vermeld zag, besloten we daarom snel toch voor Noor. Ik nam de bevestiging mee, hoewel werd vermeld dat dat niet hoefde omdat Noor al op de hoogte zou zijn van onze deelname aan de actie. Bij binnenkomst was er al een lange tafel volbezet en 2 tafeltjes voor twee. Omdat we hier eerder last hadden gehad van te veel geluid, kozen we de plek naast de wijnen. Ik vroeg de dame die ons bediende hoe het werkt als je (zoals ik nu) meedoet aan de actie van Couverts Dinerweek van a la carte voor 25 euro. Ze meldde dat alles van de menukaart kan worden besteld, met als uitzondering enkele gerechten waarbij op de menukaart een toeslag is vermeld. (Een menu kost normaal 35 euro.) Verder meldde ze het extra gerecht van de dag (dat kon ook binnen de actie), en: "U kunt ook kiezen voor het aspergemenu" . "O, wat buiten wordt vermeld op het schoolbord, hoort dat er ook bij?" vroeg ik. "Ja, dat kunt u ook kiezen." Op het bord stond een aspergemenu van Euro 27,50, dus dacht ik: Mijn man is gek op asperges, en mijn keuze voor ook de asperges zou in verband met de actieprijs voordeliger zijn voor het restaurant dan een keuze uit de la carte-gerechten. Dus ik gunde het ze graag zo, en het werd dus 2x asperges - ook makkelijk voor de kok, zei mijn man er nog bij.
Het mooie voorgerecht (asperges met zalm) werd verder niet toegelicht, hoewel er van alles op het bord te zien en te proeven viel. De aardige man die ons bediende vroeg ik nadere info en die verstrekte hij 2x na een bezoek aan de keuken. Op de volgende gangen moesten we heel erg lang wachten. Vanwege de actie dronken wij veel meer dan normaal, want dat kon er nu wel af: 1x rosé vooraf plus 1x bier, 3x Chablis a 7 euro per (mooi vol) glas plus nog een glas dessertwijn en espresso. En toen kwam de rekening waarop 2x een menu van 27,50. Vergissing? zei ik, maar mijn man wilde midden in de intussen nagenoeg volle zaak geen stennis maken toen de dame die afrekenende, zei dat het aspergemenu niet onder de actie viel. Dat klopte toch niet! vond ik. En daarna ging ik heel boos naar huis.

Gegeten op 21 april 2015

bosviool

Via Ticketveiling kwamen wij hier terecht met een voucher voor een driegangenmenu voor twee personen, maar dit bleek geen succes. Bij aankomst bleek dit gewijzigd in een "menu van de chef" alhoewel bij de deal gesuggereerd werd dat men mocht kiezen uit de menukaart. Nadat we van een drankje waren voorzien kregen we twee stukjes brood met garnituur maar voordat we dit konden nuttigen werd het voorgerecht al geserveerd. Dit bestond uit twee stukjes rauwe zalm, romana-sla, stukje tonijn en enkele flintertjes van o.a. asperge en pastinaak op een bord met tal van kleurige toefjes saus. Lekker, maar minimaal zelfs voor een voorgerecht. Nadat we dit op hadden werd weldra het hoofdgerecht geserveerd dat bestond uit 3 plakjes lamsvlees met wat pastinaak en een potje met gestoofd lamsvlees. Lekker maar ook erg weinig (en wij zijn geen grote eters). Als dessert was een semifreddo voorzien maar aangezien wij niet zo van zoetigheid houden, vroegen wij of dit veranderd kon worden in koffie. Hierna werd vrijwel onmiddellijk de koffiemachine aangezet, want blijkbaar was het de bedoeling dat wij binnen 45 minuten weer buiten stonden. Wij hebben het tijdstip van vertrek nog even kunnen uitstellen door het bestellen van een drankje, maar vinden de service van dit restaurant onprofessioneel en ongastvrij !
Wat betreft de inrichting zijn wij van mening dat de tafeltjes wel erg dicht op elkaar staan.
Jammer Noor, niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 11 april 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Noor in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Noor. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.