Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 532 47 81

Culinaire traktaties

Restaurant Noor combineert trendy met comfort. In een ruime opzet nestel je je in designstoelen waar je voor de verandering wel een hele avond comfortabel in zit. Uit de open keuken komen prachtige Frans-mediterrane gerechten. Laat verder alles over aan de attente bediening. Die hebben de nodige kennis over wijn en spijs in huis om je van het beste advies te voorzien.

Mverbrug

Heerlijk gegeten tijdens de restaurant week! Goed menu, goede smaken en een mooie zaak. Wel erg aan de prijs vergeleken met andere ook erg goede restaurants.

Gegeten op 25 februari 2014

AlanS

Heel lekker gegeten; de garnalen gerechten waren heel lekker en bijzonder van smaak. De bediening is vriendelijk en behulpzaam. Sfeer is prima , decor idem dito. We komen hier graag terug!

Gegeten op 29 mei 2014

rachelle-t

Meerdere keren gegeten. Leent zich uitstekend voor een speciale gelegenheid maar ook voor een mooie avond uit. Veel persoonlijke aandacht, mooie presentatie en uitleg bij het verrassingsmenu. Er is veel wijn kennis in huis, en de vlees gerechten uit hun BIG GREEN EGG zijn echt bijzonder lekker. Noor is echt een aanrader, het geld dubbel en dwars waard en een must als je in Haarlem bent.

Gegeten op 28 mei 2014

MartinK

Heerlijk gegeten in dit warm uitziende restaurant. Het is wel wat aan de prijs maar dan krijg je er ook wat voor terug ook. De amuse was een goed begin (champignon soepje met zalm) en werd vervolgd met een smakelijk stuk eendenlever en mijn tafelgenoot coquilles. Als hoofdgerecht had ik een heerlijke kreeft met witte asperges en aan de overkant een heerlijk stuk zeeduivel.

Dachten we het hoogtepunt gehad te hebben kregen we een overheerlijk kaasplankje waarbij alles kazen volledig tot zijn recht kwamen. Dat maak ik niet vaak mee! Bediening kundig en zeer vriendelijk.

Kortom aanrader!

Gegeten op 18 april 2014

RenateW

Gisteravond met vier personen wezen eten in dit fijne, intieme restaurant. Allen een vijf-gangendiner (37,50 euro) genomen en allen echt genoten!! Heerlijk brood en klein soepje als amuse vervolgd door een fantastisch voorgerecht van garnalen en zalm. Daarna een pastinaaktruffelsoepje, heerlijke vis met spinazie en mooi gebakken rood vlees. Dessert kreeg door de chef kok the finishing touch aan tafel: warme karamel waardoor de chocolade smolt en drie smakelijke gerechtjes tevoorschijn kwamen. Bediening aller vriendelijkst, niet opdringerig maar goed bereikbaar zonder gesprekken te storen. Prijs kwaliteit is zeer goed en ook de wijnen waren allen mooi van smaak en vriendelijk geprijsd. Water van het huis kan ik altijd zeer waarderen!! Wij komen terug!!!

Gegeten op 8 maart 2014

sunsmountain

Je jas wordt netjes aangenomen en de stoelen zitten comfortabel. Het voorgerecht van zalm met fijne saus is gevarieerd met smakelijke garnalen met krokant laagje. Hoofdgerecht ossenhaas smakelijk bereid met gevarieerde garnering, maar wederom niks extreems of fusion cooking achtig. Gewoon goed. Bij het toetje krijgt de presentatie een 9, een koepel van chocola wordt gesmolten door warme karamel. Het chocolade en hazelnootijs daaronder is lekker, de sorbetijs verfrissend, maar toch wel vrij wel vrij friszuur tegenover het romige andere ijs. Het past net niet bij elkaar, het vrij vloeibare sorbetijs gemengd met chocola maakt het ietwat bitter. Verder geen minpunten, geen hoogtepunten, gewoon klassiek eten met vrijwel gegarandeerd lekkere smaak.

Gegeten op 6 maart 2014

mark_en_els

Samen gegeten bij Noor en het was echt een avond uit. Beide een 5 gangen seizoenmenu gegeten met daarbij een passend wijnarrangement. Vooraf een amuse van Iberico ham en een wilde bospaddenstoelensoep. Goede smaak maar niet te stevig zoals dat wel eens met dergelijke soep het geval is. Eerste gang gerookte gemarineerde zalm met tempura van garnaal. De zalm stevig als goede rauwe tonijn, heerlijk van smaak met kundig gemaakte Ebi tempura. Prachtige witte wijn erbij (Elzas). Vervolgens Pastinaak preisoep met een scheutje truffelroom vergezeld van een iets mousserende wijn uit Oostenrijk. Dan op naar een stukje roodbaars op spinazie met kreeftsaus. Samen met de gebakken kappertjes volledig in balans. Vis perfect gegaard. Chardonnay om het compleet te maken. Dan super zachte ossenhaas die van een BBQ leek te komen. Mooi rokerig van smaak en de polenta, groenten en rode wijn jus pasten er prima bij. Helaas de naam van de rode wijn kwijt. Een pracht uit 2005 met een mooi droge afdronk. Dan na bijna 3 uur de chef zelf aan tafel om het dessert te overgieten met warme karamelsaus. De chocolade dome smolt daarbij open om de verassingen daaronder te tonen bestaande uit onder andere sorbet van passievrucht, chocolade mousse en een mini macaron. De Pedro Ximenez paste hier natuurlijk prima bij. Bediening kundig en vriendelijk en een goede sfeer. Hier komen we terug!

Gegeten op 28 februari 2014

PaulusM

Van de zomer heerlijk gegeten bij Noor. Het is niet echt goedkoop, maar je krijgt dan ook bijzondere gerechten waar aan je kan zien en proeven dat er veel aandacht aan is besteed. Zowel smaak als presentatie uitzonderlijk goed.

Prima bediening. Niet overdreven, wel oplettend, vriendelijk en persoonlijk en rustig antwoord als je vragen hebt.

Ambiance kan fraaier, maar is wel aangenaam en heeft een goede akoestiek.

Gegeten op 15 juli 2013

willemijntje81

Afgelopen zaterdag met een vriendin hier gegeten. Leuke sfeer en alle tafeltjes bezet. We kwamen binnen en onze jassen werden meteen aangenomen. Daarna plekje uitgezocht (vrij dicht op andere tafeltjes) en vriendelijk bediend. Eten was heerlijk. En de wijn ook. Vooral de knoflookjus viel erg in de smaak. Enige nadeel was de warmte. Niet alleen wij maar ook de mensen om ons heen hadden het echt heel warm. Daar valt nog wat winst te behalen.

Gegeten op 5 oktober 2013

clémence1

Het is een heel gezellig restaurantje heel lief en leuk accuraat personeel.
Eten heel goed en mooi geserveerd.
Lekkere huiswijn..
Lekker eten en waar naar je geld.
Clémence

Gegeten op 4 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Noor in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Noor. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.