• foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 532 47 81

Culinaire traktaties

Restaurant Noor combineert trendy met comfort. In een ruime opzet nestel je je in designstoelen waar je voor de verandering wel een hele avond comfortabel in zit. Uit de open keuken komen prachtige Frans-mediterrane gerechten. Laat verder alles over aan de attente bediening. Die hebben de nodige kennis over wijn en spijs in huis om je van het beste advies te voorzien.

sebastiaan44

Via online reservering

Afgelopen zaterdag jawel op Valentijnsdag heerlijk gegeten bij Noor. Hoewel het onder de noemer Valentijns-diner stond vermeld was er helaas niets in terug te vinden...in kleur of hartjes. Maar dit deed niet ten onder van het heerlijke 4 gangen diner we voor geschoteld kregen. Zoals bij meerdere recensies te lezen valt is het een min puntje dat de tafels wel heel dicht op elkaar staan...zeker met Valentijnsdag :-) Maar mocht je eens in Haarlem zijn moet je er echt een hapje gaan eten.

Gegeten op 14 februari 2015

eetadvies

Weer heerlijk gegeten bij rest.Noor.Vooraf steak tartare,waarbij de parmensaanse kaas erover een vondst was.Ook de oesters van mijn partner waren zoals het hoort.Voor het hoofdgerecht kozen we lamsschouder,die fantastisch was.Ongelofelijk mals en ruime portie.Ze doen hier trouwens niet kinderachtig met de proportionering.Prima.
Ook de heerlijke wijnen, van leverancier Ockhuysen denk ik, paste prima bij de gerechten.
Dat we niet konden pinnen door storing,maar thuis het mochten overmaken paste bij de goede service.We komen zeker terug in dit restaurant wat volgens mij bij de top 4 van Haarlem behoort.

Gegeten op 14 februari 2015

Willykroes

Via online reservering

Super net restaurant. Mooi interieur met warme kleuren. Alles ook super schoon en netjes. Uitgebreide keuze op de menukaart en de gerechten werden leuk gepresenteerd op de borden. Bediening was ontzettend vriendelijk en super snel. Prijs kwaliteit verhouding was ook prima voor ons. We komen er zeker nog eens terug.

Gegeten op 13 februari 2015

madeleine15

Beiden aten wij a la carte en namen wij de zeer verse tonijn als voorgerecht - perfect vergezeld van diverse groene groenten (waaronder het hart van ijsbergsla? heel lekker knapperig) en een mooie dressing van zwarte knoflook.
De aanbevolen Italiaanse witte wijn erbij was een aangename verrassing, we hebben nog twee glazen genomen.
Hoofdgerecht voor mij: skrie (vis uit de IJslandse wateren), met aardappelschuim en wilde spinazie - een verrukkeluk gerecht! Mijn partner nam de fazant met zuurkool en aardappelschuim - hij genoot volop, ook met voor hem een glas prima rode wijn erbij. Mooie wijnkaart overigens!
Dessert was voor hem meringue, waar hij echt van smulde, en voor mij Creme brulée zonder het bijpassende speculaasijs (ik houd niet ijs) - dat werd voor mij vervangen door chocolade met toffee en slagroom.
Alles mooi verzorgd geserveerd, en zeer prettige bediening. Miste wel water op tafel. Maar zelfgemaakt cake-achtig brood bij het begin van de maaltijd was mmmmmm!
Gelukkig geen muzak. Alleen doodzonde dat wij de gesprekken van tot 3 tafels ver soms letterlijk konden volgen - doe wat aan die geluidsoverlast! Wij - aan het tafeltje naast de wijnen - durfden zelf daarom nauwelijks met elkaar te praten.

Gegeten op 27 januari 2015

Breukelaar01

Op basis van de vele goede reviews hadden wij hoge verwachtingen, waaraan volledig voldaan werd. Wij begonnen met een heerlijk voorgerecht van even aangebakken (tataki) tonijn, gevolgd door een verrukkelijke fazant met een saus van eendelever of heerlijke tongfilets op een bedje van spinazie. Geweldig.

Vergezeld (de fazant) door een mooie rode wijn van Chateau Panis Entr'amis uit de Corbieres (Frankrijk).

Kortom aanbevelenswaardig.

Gegeten op 23 januari 2015

jasonhammer

Na een dagje haarlem hier beland. Het was een prima avond. Garnalen waren lekker en goed van smaak. Decor vonden wij niet zo maar dat ligt meer aan ons. Al met al een prima avond gehad.

Gegeten op 25 oktober 2014

MrWijnSpijs

Lekker gegeten met een groepje fijnproevers met een wijnpassie. Verrassingsmenu was prima, alles vers en goed bereid, maar het miste soms wat spannning of verrassing. Wijnen waren prima en een heel aardige wijnkaart (van sommige druivensoorten, o.a. chardonnay, wel heel veel verschillende wijnen). Bediening prettig en attent. Niet goedkoop: €85 p.p. afgerekend.

Gegeten op 29 november 2014

Proever7119

Via online reservering

prima restaurant voor een avondje goed eten. Bediening is vriendelijk en alert.
vier gangen menu geeft mooie porties en goede keus.
de tafels staan wel dicht op elkaar en ook de geluiden van alle gesprekken zingen erg rond in de ruimte.

Gegeten op 10 januari 2015

EvaKoster

Via online reservering

Het nieuwe Noor na de brand ziet er gelikt uit. Je bent hier echter niet op het goeie adres voor een intiem etentje met fluisterende liefdesgesprekken. Daarvoor staan de tafeltjes te dicht bij elkaar en is het publiekslawaai te groot. Maar ....wil je uitstekend eten met adequate bediening en gewoon een gezellige avond ? Dan is dit een van de beste adressen dienHaarlem te bieden heeft !

Gegeten op 10 januari 2015

rmb

Via online reservering

Gekozen voor het 5 gangen verrassingsmenu. Prijs/prestatie een uitstekende keuze. Lekker gevarieerd, goede bereiding. Tevens goede huiswijnen voor een schappelijke prijs per glas.

Gegeten op 9 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Noor in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Noor. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.