a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 1 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 2 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 3 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 4 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 5 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 6 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 7 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 8

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 532 47 81

Culinaire traktaties

Restaurant Noor combineert trendy met comfort. In een ruime opzet nestel je je in designstoelen waar je voor de verandering wel een hele avond comfortabel in zit. Uit de open keuken komen prachtige Frans-mediterrane gerechten. Laat verder alles over aan de attente bediening. Die hebben de nodige kennis over wijn en spijs in huis om je van het beste advies te voorzien.

EA_v_V

Via online reservering

Het eten was erg lekker! We moesten wel even geduld opbrengen voor de eerste gang op tafel kwam, maar dat was niet erg hinderlijk. Het was de eerste dag voor de serveerster, maar ze loste alles wat ze niet wist keurig op. Heel vriendelijk personeel.

Gegeten op 9 juli 2016

frank459

Via online reservering

Lekker eten. Met name de vleesgerechten zijn erg goed. Visgerechten zijn wat vlakker qua smaak. Over het algemeen hadden de meeste gerechten een tikkeltje meer zout kunnen gebruiken.
Wij startten de avond om 19.15 en stonden, zonder koffie toe, pas om 22.40 buiten. Voor een 5 gangen verassingsmenu, vonden wij het tempo aan de te lage kant. Als Noor zich op dit punt weet te verbeteren, komen we graag weer!

Gegeten op 9 juli 2016

wisse2

Via online reservering

Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening en een gezellige setting. Wel jammer dat voor bijna alle gerechtjes bijbetaald moet worden wanneer je een menu neemt. Waarom dan een a la carte menu voor een vaste prijs?

Gegeten op 2 juli 2016

nicole198

Via online reservering

Super mozzarella in het voorgerecht. Lekkere meloentartaar. Briljante entrecote en verrassend basilicumijs. Een geslaagde avond!

Gegeten op 11 juni 2016

Ger_Driehuis

Gegeten in het kader van de Heerlijk 10 daagse.
Brood met boter en knoflooksaus kwam al snel.
We konden kiezen tussen een verrassingsmenu of het kreeftenmenu.
Dat laatste kozen wij. Een heerlijke kreeftenbisque vooraf.
Als hoofdgerecht het karkas van de kreeft gevuld met wilde spinazie en stukjes kreeft.
Dus geen geworstel met tangen. Bovendien was de combinatie werkelijk verrukkelijk.
Lekkerder nog dan puur kreeft.
Als dessert een rabarber- bavarois. Weer een prima combinatie.
Hier gaan we vast binnenkort weer eten. Ook de bediening was heel goed.

Gegeten op 25 mei 2016

Hansel59

Via online reservering

Zo heerlijk gegeten (complimenten aan de kok!) en een geweldige en vriendelijke service. Echt waar voor je geld, kwaliteit en kwantiteit. Niet te veel, voldoende en heerlijk!
Jammer dat ze naar Bloemendaal gaan verhuizen, Haarlem verliest hiermee een toprestaurant :-(
Heel veel succes met jullie restaurant in Bloemendaal!

Gegeten op 10 juni 2016

blankenalex

Via online reservering

Met 2 collega's hebben we hier heerlijk gegeten. Keuze gemaakt voor het 3-gangen menu. Coquilles vooraf, angus entrecote als hoofd, kaasplank na. Alles heerlijk klaargemaakt met zeer diverse en smakelijke kaasjes. Zeer goede prijs-/kwaliteitsverhouding.
Noor gaat verhuizen naar Bloemendaal, maar is absoluut een aanrader om ze ook op het nieuwe adres te bezoeken

Gegeten op 7 juni 2016

BolusdePauskabouter

Geen ster, wel sterrenkwaliteit. Eten bij Noor is pure verwennerij. Het restaurant is niet groot, er loopt geen enorme hoeveelheid personeel, maar.... de aandacht is volledig gericht op het eten en de klant! Bij binnenkomst staat (vers) brood met aioli en boter en een schaaltje olijfjes al klaar. Eerst even een drankje en dan bestellen. De kaart is overzichtelijk met een beperkt aantal voor- en hoofdgerechten en desserts. Gekozen voor het drie gangen a al carte menu. Vooraf steak tartare en coquilles. Geen poespas, maar wat een smaak! Eitje op de steak precies goed, coquilles precies goed. Top. En dan het hoofdgerecht. Buiten de kaart om was er black Angus entrecote (voor twee personen). We waren met z'n drieën dus 1 keer de black Angus en 1 maal ossenhaas besteld. Werd meteen gemeld dat als het met twee kon, met drie ook geen probleem was. Zo gezegd, zo gedaan. Dat bleek een uitstekende keus. Geserveerd op een stoere houten plank kregen we een behoorlijk stuk vlees, botermals, met een perfect op de gril dichtgeschroeide buitenkant. Daarbij een garnituur van asperges en roseval aardappeltjes (dat hadden er wat ons betreft wel wat meer mogen zijn :-) ). Het werd helemaal afgemaakt met truffeljus en bearnaisesaus. In een woord 'overheerlijk'. Ook de wijn verdient nog even vermelding. Bij de coquilles een Maastrichtse Riesling, bij de steak tartare een zuid France Chardonnay en bij de entrecote een stevig Argentijnse Malbec. Stuk voor stuk lekker wijnen en uitstekend passend bij de gerechten. Over de desserts (2 keer chocolade en 1 keer omelette siberienne) kunnen we kort zijn. Super! Aparte vermelding verdient de bediening. Slechts 1 dame die alle tafeltjes bedient met ondersteuning voor de wijn. Onopvallend aanwezig, vriendelijk en alert. Voor de sommelier geldt hetzelfde. Beiden met duidelijke niet overdreven korte toelichting op gerecht en wijn. Ga je ergens eten in Haarlem, wil je daar de tijd voor nemen en gun je het jezelf om er ook echt van te genieten is Noor the place to be.

Gegeten op 3 juni 2016

Tasty68

Via online reservering

Het eten was fantastisch en de bediening heel correct. Ondanks de drukte kregen wij ons eten snel gereserveerd nadat ik had aangegeven dat we om een bepaalde tijd thuis moesten zijn.
Mijn complimenten! Enig nadeel vond ik dat je vrij dicht naast andere mensen zat.
Maar op de nieuwe locatie zal hier waarschijnlijk wel rekening mee gehouden worden!

Gegeten op 3 juni 2016

sandy36

Via online reservering

We hebben gekozen voor het menu en zijn ieder gerecht weer verrast door de combinaties.
Ook de verschillende wijnen passen erg goed bij de gerechten. Heerlijk.

Gegeten op 20 mei 2016

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Noor in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Noor. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.