a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 1 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 2 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 3 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 4 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 5 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 6 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 7 foto's van Restaurant Noor in Haarlem - 8

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 532 47 81

Culinaire traktaties

Restaurant Noor combineert trendy met comfort. In een ruime opzet nestel je je in designstoelen waar je voor de verandering wel een hele avond comfortabel in zit. Uit de open keuken komen prachtige Frans-mediterrane gerechten. Laat verder alles over aan de attente bediening. Die hebben de nodige kennis over wijn en spijs in huis om je van het beste advies te voorzien.

NicoleTruijens

Gisteravond genoten van een driegangenmenu bij Restaurant Noor. De combinaties van de gerechten met het gekozen wijnarrangement was geweldig, de uitleg van de serveerster sloeg de spreekwoordelijke spijker op de kop. Vooral het hoofdgerecht van lamsvlees heeft indruk gemaakt, een lust voor de zintuigen! Komen zeker terug.

Gegeten op 22 mei 2015

antoine4459

Moeilijk een restaurant kiezen in de Kleine Houstraat. Maar ik kan restaurant Noor van harte aanbevelen. Goede, efficiënte en vriendelijke service. En uitstekende gerechten. En vooral de desserts waren heerlijk. En dat voor iemand die zelden een dessert neemt. Je kunt kiezen uit een 3 of 4 gangen menu voor vaste prijs. Daarna selecteer je je gangen uit tenminste 5 of meer opties per gang. Ruime keus.. Vlees, vis, vegetarisch. Alle gerechten in one groep van 4 personen waren uitstekend. En de Z-Afrikaanse Pinotage was een hele goede keuze voor redelijke (restaurant) prijs.

Gegeten op 16 mei 2015

joop85

Prima gegeten, waarbij een heerlijk aspergemenu en een heel goed klaargemaakte griet van het dagverse vismenu. Bediening was uitstekend en zeer attent en we werden eindelijk weer eens binnen een acceptabele tijd tussen de gangen bediend, hetgeen in de meeste Nederlandse restaurants een groot probleem blijft.. Het nagerecht kon zonder probleem door ons worden gedeeld, Omdat we naar 4 gangen al redelijk vol zaten kon het nagerecht zonder probleem door ons worden gedeeld. Vergeleken met veel duurdere restaurants in Haarlem, een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding, zowel qua eten als qua wijnen.
Een echte aanrader

Gegeten op 8 mei 2015

erik238

Via online reservering

We hebben in een gezellig en goed restaurant gegeten. De coquille was uitstekend! Prettige bediening. Voorde rest geen echte uitschieters.

Gegeten op 25 april 2015

madeleine15

Koken kunnen ze goed bij Noor; dat hadden we al eerder gemerkt. En we hadden wat te vieren: ik zocht al naar een goed visrestaurant. Toen ik op hetzelfde moment echter een eerste mail kreeg van Couverts Dinerweek en Noor daarbij vermeld zag, besloten we daarom snel toch voor Noor. Ik nam de bevestiging mee, hoewel werd vermeld dat dat niet hoefde omdat Noor al op de hoogte zou zijn van onze deelname aan de actie. Bij binnenkomst was er al een lange tafel volbezet en 2 tafeltjes voor twee. Omdat we hier eerder last hadden gehad van te veel geluid, kozen we de plek naast de wijnen. Ik vroeg de dame die ons bediende hoe het werkt als je (zoals ik nu) meedoet aan de actie van Couverts Dinerweek van a la carte voor 25 euro. Ze meldde dat alles van de menukaart kan worden besteld, met als uitzondering enkele gerechten waarbij op de menukaart een toeslag is vermeld. (Een menu kost normaal 35 euro.) Verder meldde ze het extra gerecht van de dag (dat kon ook binnen de actie), en: "U kunt ook kiezen voor het aspergemenu" . "O, wat buiten wordt vermeld op het schoolbord, hoort dat er ook bij?" vroeg ik. "Ja, dat kunt u ook kiezen." Op het bord stond een aspergemenu van Euro 27,50, dus dacht ik: Mijn man is gek op asperges, en mijn keuze voor ook de asperges zou in verband met de actieprijs voordeliger zijn voor het restaurant dan een keuze uit de la carte-gerechten. Dus ik gunde het ze graag zo, en het werd dus 2x asperges - ook makkelijk voor de kok, zei mijn man er nog bij.
Het mooie voorgerecht (asperges met zalm) werd verder niet toegelicht, hoewel er van alles op het bord te zien en te proeven viel. De aardige man die ons bediende vroeg ik nadere info en die verstrekte hij 2x na een bezoek aan de keuken. Op de volgende gangen moesten we heel erg lang wachten. Vanwege de actie dronken wij veel meer dan normaal, want dat kon er nu wel af: 1x rosé vooraf plus 1x bier, 3x Chablis a 7 euro per (mooi vol) glas plus nog een glas dessertwijn en espresso. En toen kwam de rekening waarop 2x een menu van 27,50. Vergissing? zei ik, maar mijn man wilde midden in de intussen nagenoeg volle zaak geen stennis maken toen de dame die afrekenende, zei dat het aspergemenu niet onder de actie viel. Dat klopte toch niet! vond ik. En daarna ging ik heel boos naar huis.

Gegeten op 21 april 2015

bosviool

Via Ticketveiling kwamen wij hier terecht met een voucher voor een driegangenmenu voor twee personen, maar dit bleek geen succes. Bij aankomst bleek dit gewijzigd in een "menu van de chef" alhoewel bij de deal gesuggereerd werd dat men mocht kiezen uit de menukaart. Nadat we van een drankje waren voorzien kregen we twee stukjes brood met garnituur maar voordat we dit konden nuttigen werd het voorgerecht al geserveerd. Dit bestond uit twee stukjes rauwe zalm, romana-sla, stukje tonijn en enkele flintertjes van o.a. asperge en pastinaak op een bord met tal van kleurige toefjes saus. Lekker, maar minimaal zelfs voor een voorgerecht. Nadat we dit op hadden werd weldra het hoofdgerecht geserveerd dat bestond uit 3 plakjes lamsvlees met wat pastinaak en een potje met gestoofd lamsvlees. Lekker maar ook erg weinig (en wij zijn geen grote eters). Als dessert was een semifreddo voorzien maar aangezien wij niet zo van zoetigheid houden, vroegen wij of dit veranderd kon worden in koffie. Hierna werd vrijwel onmiddellijk de koffiemachine aangezet, want blijkbaar was het de bedoeling dat wij binnen 45 minuten weer buiten stonden. Wij hebben het tijdstip van vertrek nog even kunnen uitstellen door het bestellen van een drankje, maar vinden de service van dit restaurant onprofessioneel en ongastvrij !
Wat betreft de inrichting zijn wij van mening dat de tafeltjes wel erg dicht op elkaar staan.
Jammer Noor, niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 11 april 2015

Proever8077

Via online reservering

Leuk restaurant met compacte kaart en goede bijpassende wijn. Bediening was vriendelijk. Vooral de kaasplank was een aanrader!

Gegeten op 9 april 2015

SanneS

Eten was erg goed. Bediening vriendelijk en met name de meneer van de wijnen (weet niet of sommelier is of niet). De dame is hartstikke vriendelijk, maar mijn god, niemand wordt slechter van een beetje mascara. Het is net of je bij de bakker staat. De klanten doen hun best om er mooi uit te zien naar een restaurant, want dat hoort bij het uitje, maar de dame in de bediening vond dat blijkbaar niet nodig. Dat vind ik jammer. Dus conclusie: top eten, top decor, top sommelier. Wij komen zeker weer en hopen dat de dame in kwestie ook haar best doet om er gezellig uit te zien.

Gegeten op 13 maart 2015

mark_en_els

Weer heerlijk gegeten bij Noor. Beide een drie gangen menu met bijpassende wijnen. Heerlijke gekonfijte kwartel met spek vooraf, gevolgd door ossenhaas met gepofte groenten. Mijn vrouw had de tonijn vooraf en een vegetarisch hoofdgerecht. Alles smaakvol en met zorg bereid. De wijnen die werden geserveerd waren een prachtige aanvulling op de gerechten. Beide als dessert chocolade souffle met citroensorbet. Heerlijke Pedro Jimenez erbij. Fijne, attente bediening. Echt een aanrader.

Gegeten op 13 maart 2015

sebastiaan44

Via online reservering

Afgelopen zaterdag jawel op Valentijnsdag heerlijk gegeten bij Noor. Hoewel het onder de noemer Valentijns-diner stond vermeld was er helaas niets in terug te vinden...in kleur of hartjes. Maar dit deed niet ten onder van het heerlijke 4 gangen diner we voor geschoteld kregen. Zoals bij meerdere recensies te lezen valt is het een min puntje dat de tafels wel heel dicht op elkaar staan...zeker met Valentijnsdag :-) Maar mocht je eens in Haarlem zijn moet je er echt een hapje gaan eten.

Gegeten op 14 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Noor in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Noor. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.