Restaurant O

• 8.0

• 7.8

MennoR
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eén keer eerder bij "O" gegeten. Een jaar geleden. Vol verwachting vanavond opnieuw de tocht naar het Zuiden gemaakt. Helaas, helaas, hadden we het maar niet gedaan. Wat fout kon gaan, ging fout.
Bij binnenkomst kon men onze reservering niet vinden. Pas nadat mijn vrouw aangaf dat haar 06-nummer wel in het reserveringsboek stond, konden we plaatsnemen. "Of heeft u een andere naam opgegeven toen u reserveerde?"...

Daarna gingen de zaken eventjes goed: bestellingen voor de voorgerechten en de hoofdgerechten opnemen ging probleemloos. En ja, na 20 min. kregen we dat ook. En dat was ook lekker (vandaar ook nog de waardering 3 voor het eten). Maar vanaf dat moment ging het mis.

Na iets meer dan een uur wachten kregen we onze hoofdgerechten. Dus tussen het plaatsen van de bestelling en het moment van serveren zat anderhalf uur. Het gerecht van mijn tafelgenote was goed van smaak en temperatuur. Mijn gegrilde zalm was zachtgezegd 'koel'... Gevraagd aan de serveerster hoe ze het gerecht wilde benoemen: lauw-warm, koud of warm, antwoordde ze "warm". Waarop ik haar vertelde dat de zalm niet warm was. Lauw-warm op zijn hoogst. Ze stelde voor het gerecht warm te laten maken in de keuken. Niet echt wat ik verwachtte: een (opnieuw) opgewarmd stuk zalm na anderhalf uur wachten. Dat was voor mij de druppel. Mijn tafelgenote heeft haar gerecht opgegeten en ik heb de rekening betaald. Waarbij de mevrouw die me te woord stond ook nog meldde: "We hebben uw gerecht maar niet op de rekening gezet." Werkelijk?

Ons idee: waarschijnlijk is er iets misgegaan in de keuken en heeft de zalm allang klaargestaan voordat het andere gerecht klaar was. Vergeten wellicht, maar ik heb liever dat men communiceert dat er iets mis gaat dan het zonder een woord daarover als een topgerecht serveert.

We hebben er een lange rit aan gewaagd om bij "O" te eten, maar dat viel o zo tegen.

Gegeten op 12 april 2014

Kikiboe
  • Recensies in de laatste twee jaar

De bediening was goed, correct en vriendelijk, de een wat warmer dan de ander.
Het eten vonden we oké, niet heel erg bijzonder of heel erg lekker (wat je wel verwacht voor die prijs).
De champagne was erg goed!
De tafels staan heel erg dicht op elkaar, wat wij erg onprettig vonden. Je kan niet eens rustig om je heen kijken zonder je buurman/buurvrouw recht in zijn/haar gezicht te kijken. Als je naar het toilet moet heb je dus een probleem. De kuipstoeltjes zaten niet comfortabel.
Al met al scoort dit restaurant een voldoende bij ons, maar is helaas niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 25 januari 2014

caspar0
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een restaurant dat tot voor kort intimiderend overkwam. ..
Voor de jaarwisseling bij O gegeten, een mooie afsluiting van het jaar.
O is en blijft het beste visrestaurant uit de omgeving, naar mijn mening vergelijkbaar met cafe de turin in Nice alleen dat met iets meer poespas.
De essentie blijft het eten en zowel de kwaliteit als de prijs/kwaliteits verhouding is gewoon super! Dit gecombineerd met een kundig team dat super meedenkt, zowel in de keuken als in de service staat garand voor een geweldige gastronomische avond!

Gegeten op 19 december 2013

Johan78
  • Recensies in de laatste twee jaar

We mochten op oudejaarsavond aanschuiven in het kleine, sympathieke en sfeervolle O. Natuurlijk werd onze beinvloedingsvermogen enigszins aangetast door de nieuwjaarsstemming en de alcohol, maar toch verdient restaurant een mooie recensie. Het is een visrestaurant pur sang. Als je niet van vis houdt, ben je hier op het verkeerde adres (voor de echte carnivoren staat er wel een vleesgerechtje op het menu, maar daar kom je niet voor). We starten met heerlijke schaal met fruit-de-mers. Ik had daarna mooie gerookte vis en daarna klassieke slibtongetjes. We kozen er wat bijpassende wijnen uit. Per glas is er niet heel veel aanbod (da's nog een tip), maar er is wel een ruim assortiment van goede en toch betaalbare flessen. Vriendelijke en adequate bediening, die geen moeite teveel is. Zeker een adres om opnieuw te bezoeken, ook op een 'gewone' avond!

Gegeten op 31 december 2013

jvd001
  • Recensies in de laatste twee jaar

Die eerste flauwe bocht na Maastricht Airport is magisch. Daar ontvouwt zich het buitenland. Afgelopen met de vlakte, met de industrieterreinen, het Hollandse.
De combinatie Nuttig en Aangenaam resulteerde in een kort weekend Maastricht waarbij Aangenaam mooi in lijn gebracht kon worden met Culinair.
Overal zijn restaurants, goed, minder goed, slecht. Waarom lijkt het toch dat Maastricht meer biedt dan die andere Hollandse contreien ? In dit geval eet je Vis toch liefst aan zee ? Of aan de haven? Daar denken ze bij ''O'' anders over.
We schuiven aan op vrijdagavond en wanen ons te Cannes of een andere mondaine badplaats. In ''O'' is het zomeravond warm, buiten een rijtje tafels, de plateaus Fruit de Mer volop(tues) aanwezig, een Rechtstraat met de sfeer van een lome boulevard.
Het welkom is informeel en hartelijk. Het aperitief, een frisse witte uit de Loire met een begeleidende amuse is vlot ter tafel.
We besluiten met enige weerstand niet te gaan voor de uitgebreide selectie plateaus, ook niet een klein proeverijtje, maar voor de Carte. Het menu van de dag presenteert een prachtige kabeljauw, op z'n Mediterraans. De kaart zelf biedt daarnaast een krokant gebakken zeebaars (filets) met een gedurfde saus van ansjovis en jonge groenten.
Als vooraf kunnen we het niet nalaten een half dozijn Gillardeau's te delen. We hebben al snel spijt van die hoeveelheid; een dozijn had ook niet misstaan. De osters zijn vlezig, en mooi van formaat.
Daarna, ondanks de zomerse sferen, kiezen we beiden voor de kreeftensoep met rouille en mooi krokante dunne toast in de rol van croutons met Gruyere.
Hoewel de rouille niet de klassieke receptuur volgt, is deze meer Mediterrane variant uiterst smakelijk bij de voortreffelijke soep en geeft een mooie hint van tomaat ter completering.
Van de uitgebreide, maar zeer zorgvuldig samengestelde wijnkaart kiezen we voor een enigszins onverwachte Cotes de Gascogne van Alain Brumont uit 2011, een blend van de Sauvignon Blanc en de inheemse Gros Manseng, een druif die deze uitermate frisse witte een boost aan fruit en appel geeft. Mooie wijn voor een schier onwaarschijnlijke aangename prijs die de gerechten eer aan doet.
Over de hoofdgerechten kan ik kort zijn. Zowel kabeljauw als zeebaars zijn perfect bereid. Laatstgenoemde heeft een mooi beloofd krokant buitenkantje en de kabeljauw is simpelweg op z'n verst. Uitstekend van smaak waarbij complimenten voor de zeebaars begeleidende saus van ansjovis die niet (te) zout is maar voldoende subtiel om de vis overeind te houden. Van de jonge groenten die beide gerechten begeleiden kan wellicht opgemerkt worden dat ze ietwat kort gekookt zijn. De bite is iets te veel ''al dente'', een constatering die overigens de smaak onverlet laat.
We besluiten onze smaakpapillen niet te folteren met zoetigheid of een kaasselectie. We zijn meer dan blij met hetgeen we hier hebben genoten, hetgeen overigens niet wegneemt dat de desserts ongetwijfeld van een vergelijkbaar niveau zijn. De kaart doet althans zo vermoeden.
Conclusie: ''O'' is een uitstekend visrestaurant, op een leuke locatie, niet stads maar mondain, uitstekende prijs/kwaliteitverhouding en zo Maastrichts als maar kan. Aanrader !!

Gegeten op 16 augustus 2013

Marco-kelly
  • Recensies in de laatste twee jaar

Viel tegen, tonijn was ruk! Niet mals en erg taai. Fruits du mer zat kuit bij de garnalen en kreeft. Bediening was aan begin van de avond goed, naarmate het drukker werd steeds slechter. Zonde

philippereuser
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker eten in een van de mooiste gedeeltes van Maastricht. De kaart is super, het personeel weet goede wijnsuggesties te doen. Enige minpuntje is dat de tafels best dicht op elkaar staan en de zaak best luidruchtig is. Verder top avond gehad!

Gegeten op 12 april 2013

Metropole
  • Recensies in de laatste twee jaar

Aan mooi gedekte tafel buiten een fantastisch menu van 4 gangen gegeten. Prijs-kwaliteitsverhouding prima! Prachtig voorgerecht van verse seafood (en niet weinig), spaghetti alla vongele, geweldig mooi stuk zwaardvis op een bijzonder manier klaargemaakt en een heerlijk nagerecht. Wij waren onder de indruk. Wij komen uit Den Haag dus zijn wel wat gewend. Goede en aardige bediening. Toen het ging regenen ging het diner geruisloos binnen door. Goede timing ook. Wij komen terug!

Gegeten op 23 juli 2013

sdubbes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie avond gehad bij " O " , voor het menu gekozen , het plateau de fruits de mer was uitstekend, evenals de octopus met chorizo , de poon met asperges en Hollandaisesaus, als afsluiting aardbeien met witte chocolademousse en aardbeiijs.
Perfecte bediening en prima huiswijn maakten het helemaal af.
Kortom een restaurant om terug te komen.

Gegeten op 25 mei 2013

alexander5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond zijn wij bij O wezen eten. De reden was dat wij met onze kookclub hier eens willen gaan eten en ik dit ging uitproberen. Het ontvangst was prima. Als voorgerecht hadden wij een kreeftsoep (was een te zout) en markreel mousse die te zuur was. Als hoofdgerecht hadden we de Tonijn en Rode Poon. Hier was weinig op aan te merken en dat was qua smaak best goed alleen erg machtig. Verder was de service op het ontvangst na erg traag. Wij hebben 3x voor de rekening moeten vragen en 25 minuten moeten wachten op onze jassen nadat we die al 5x hadden gevraagd.

Gegeten op 7 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant O in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant O. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!