Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Restaurant O

1. Vis

Restaurant O

1. Vis
  1. Toon telefoonnummer 043 325 97 47

WoutHaarlem

O is een smalle pijpenla, met de tafels dicht op elkaar. De gesprekken van je buren moet je wel horen. De tafels zijn keurig gedekt, de servetten zijn van stof.
De bediening is vriendelijk. De wijn staat op een voor ons onbereikbare plek, maar die wordt tijdig bijgeschonken. Je jas wordt aangenomen en je wordt er ook weer in geholpen.
Vooraf namen we een kleine fruit de mer: prima. Als hoofdgerecht een gegrilde tarbot met paddenstoelen. Goed gegrild, maar te weinig gekruid. Peper en zout staan niet op tafel. Het dessert was een lekkere crêpe Suzette.
Komen we terug: O is niet goedkoop (€ 120 voor 2 personen, 3 gangen, koffie, excl. wijn). Maastricht ligt voor ons niet om de hoek, maar als we weer in de buurt zijn dan komen we vast nog een keer terug.

Gegeten op 19 december 2014

johan4

Afgelopen zondag aan het einde van de middag: wat doen we, gaan we al naar huis of eten we eerst nog wat in Maastricht? Dat laatste dan maar en om 17:15 uur kwamen we langs bij O en ze hadden nog een tafel voor 2 omdat er net iemand had afgebeld. JE doet er verstandig aan om tijdig te reserveren.
O is een mooi visrestaurant, met een leuke moderne inrichting. Geen poespas. Alleen de achtergrond muziek was af en toe een ietwat irritante lounge muziek. Daar moet je voor in de stemming zijn.
We hebben erg lekkere en kraak verse oesters uit de Marennes genomen, puur met druppeltje citroensap.(Een punt van verandering is wellicht de doekjes om je handen schoon te maken na het eten van fruits de mer, die doekjes zijn wel erg geparfumeerd).
Een mooi tussengerecht van gegrilde inktvis en als hoofdgerechten een mooi gegrilde tonijn en de vangst van de dag: coquilles met een klassieke dille saus.
Ze hebben een mooie vriendelijk geprijsde wijnkaart.
Kortom een erg leuk restaurant met prima visgerechten en een goede plek om fruits de mer te eten!

Gegeten op 17 augustus 2014

anneke61

We hebben er heerlijk gegeten.
Oesters vooraf en daarna garnalen op 2 manieren klaargemaakt.. Kroket o.a. Heerlijk
Daarna kabeljauw hoofdgerecht.
Een heerlijk toetje.

Gegeten op 6 augustus 2014

ArletteO

Toen wij ietwat vroeg binnenliepen bij 'O' werd ons verteld dat ze officieel nog niet open waren maar er werd niet moeilijk gedaan over plaatsnemen in de zaak. Ons werd gevraagd of we de avond 'bruisend' wilde beginnen met een een glaasje bubbels, leuke binnenkomer. Wel jammer dat deze zin bij ieder tafel als openingszin werd gebruikt.

Na een heerlijk aperitiefje kregen we de kaart waar genoeg op stond om uit te kiezen. Vooraf de kreeftensoep met daarbij nog croutons, rouille en gruyère. Aan onze tafel met uitleg hoe dit in Frankrijk normaliter gegeten wordt. De tafel naast ons kreeg ook deze soep. Deze helaas zonder uitleg waardoor ze niet wisten wat ze met de extra ingrediënten aanmoedigen. Jammer!

Als hoofdgerecht een hele Kreeft. Héerlijk! Meer of minder kan er niet van maken. Ook de wijn die door de sommelier werd geadviseerd paste erg goed bij dit gerecht. Overigens was iedereen met mij, 6 personen, erg te spreken over het eten en de wijn.

Al met al een gezellige avond gehad en genoten van heerlijke gerechten.

Gegeten op 3 juli 2014

lizette3

19 juni heerlijk gegeten bij visrestaurant 'o' . De chef kok kwam zelf aan tafel om het menu uitteleggen. De gerechten ( fruit de mer, caspacho, dorade, tonijn van de grill en de toetjes) waren overheerlijk. Het vriendelijke personeel neemt alle tijd voor je.

Gegeten op 19 juni 2014

NVK21

Een weekendje naar Maastricht betekent voor mij lekker eten en drinken. Gelukkig werd dit waargemaakt bij restaurant O, waar ik samen met mijn vriend heerlijk genoten heb van de avond.
Gastvrij, goed eten en ongedwongen sfeer.
Het enige minpunt is dat de tafels wat dicht op elkaar staan. We hadden het geluk dat aan beide zijden buitenlandse gasten zaten, wat ons dus uiteindelijk niet hinderde.

Gegeten op 20 april 2014

MennoR

Gegeten op 12 april 2014

Kikiboe

De bediening was goed, correct en vriendelijk, de een wat warmer dan de ander.
Het eten vonden we oké, niet heel erg bijzonder of heel erg lekker (wat je wel verwacht voor die prijs).
De champagne was erg goed!
De tafels staan heel erg dicht op elkaar, wat wij erg onprettig vonden. Je kan niet eens rustig om je heen kijken zonder je buurman/buurvrouw recht in zijn/haar gezicht te kijken. Als je naar het toilet moet heb je dus een probleem. De kuipstoeltjes zaten niet comfortabel.
Al met al scoort dit restaurant een voldoende bij ons, maar is helaas niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 25 januari 2014

caspar0

Een restaurant dat tot voor kort intimiderend overkwam. ..
Voor de jaarwisseling bij O gegeten, een mooie afsluiting van het jaar.
O is en blijft het beste visrestaurant uit de omgeving, naar mijn mening vergelijkbaar met cafe de turin in Nice alleen dat met iets meer poespas.
De essentie blijft het eten en zowel de kwaliteit als de prijs/kwaliteits verhouding is gewoon super! Dit gecombineerd met een kundig team dat super meedenkt, zowel in de keuken als in de service staat garand voor een geweldige gastronomische avond!

Gegeten op 19 december 2013

Johan78

We mochten op oudejaarsavond aanschuiven in het kleine, sympathieke en sfeervolle O. Natuurlijk werd onze beinvloedingsvermogen enigszins aangetast door de nieuwjaarsstemming en de alcohol, maar toch verdient restaurant een mooie recensie. Het is een visrestaurant pur sang. Als je niet van vis houdt, ben je hier op het verkeerde adres (voor de echte carnivoren staat er wel een vleesgerechtje op het menu, maar daar kom je niet voor). We starten met heerlijke schaal met fruit-de-mers. Ik had daarna mooie gerookte vis en daarna klassieke slibtongetjes. We kozen er wat bijpassende wijnen uit. Per glas is er niet heel veel aanbod (da's nog een tip), maar er is wel een ruim assortiment van goede en toch betaalbare flessen. Vriendelijke en adequate bediening, die geen moeite teveel is. Zeker een adres om opnieuw te bezoeken, ook op een 'gewone' avond!

Gegeten op 31 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant O in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant O. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.