a TripAdvisor company

Restaurant O

1. Vis
  1. Toon telefoonnummer 043 325 97 47

ans59

Bij ons bezoek aan Maastricht mochten wij dit restaurant niet overslaan. Aangeraden door familie. We hebben heerlijk gegeten. Een super lekkere verse Fruits du Mer, zalige garnalen kroketten en de schelvis van het menu. Begeleid door de huiswijn een hele mooie Chardonnay.
We waren zeer te spreken over de gastvrije bediening. De gastvrouw heeft ons een prima avond bezorgd.
Volgende bezoek aan Maastricht komen We zeker terug.

Gegeten op 30 april 2015

AnnieBB

Gegeten op 28 maart 2015

Margo6416

In themaweek Maastricht aan Tafel, hier gereserveerd.
We werden hartelijk ontvangen en voorzien van aperitief.
We kozen voor het themamenu met een kleine wijziging.
Heerlijk gegeten, uiterst smaakvolle aromatische kreeftensoep, vergezeld van rouille, kaas en croutons, opgevolgd door een gegrilde zonnevis op een andijviestampotje met pastinaak en linzensaus, afgesloten met chocolademousse met mango en pistachenoten en pistache ijs.
Wat ons vooral trof, is de oprechte bevlogenheid en toewijding van het team, hier wordt met liefde voor het vak gewerkt, gasten voelen zich echt gast! Complimenten!
Wij gaan zeker terug!

Gegeten op 5 februari 2015

Proever78961

Eindelijk eens bij "O" gedineerd met vrienden. Al lang een wens van ons. We werden hartelijk ontvangen door de gastvrouwen en Dennis. Wij hadden al snel besloten om het menu te eten, met toch hier en daar een uitzondering. Daar werd zeer gastvrij op gereageerd. Een overheerlijke fruits de mer, rijkelijk en super vers. De kreeftensoep was ook goed gevuld en erg smakelijk.
De griet in z'n geheel als hoofdgerecht, super gegrild en geserveerd. Heerlijke flensjes.
Een zeer goede prijs en kwaliteit verhouding. Uitstekende wijnen. Gastvrije service. Wij hebben genoten. Een aanbeveling waard. Dit restaurant ziet ons snel terug.
Walther Verbruggen

Gegeten op 20 januari 2015

Jeroen-Bourgondier

Al jarenlang staat O op onze lijst van favoriete visrestaurants. Dit weekend zijn wij weer bij O geweest. Benieuwd hoe de score deze keer was? Wij weten dat eigenlijk een te krap restaurant is. Teveel tafels te dicht op elkaar en een slechte akoestiek. Maar wij komen voor het eten! De eerste contacten met de bediening verliep wat stroef. Wij gaven aan dat de prijzen op de site niet meer actueel zijn en dat dit verwarrend is, het antwoord dat ze de site niet kunnen aanpassen was niet echt bevredigend.

Maar dan komt de plat met heerlijke verse vis. Kakelvers, goed gekookt en heerlijk van smaak. Dat maakt bijna alles weer goed. Het tussengerecht was een zeer smakelijke carpaccio van zwaardvis met granaatappel. Heerlijk! De gegrilde dorade was prima bereid als was de smaak wat mij betreft iets te vlak. Als smakelijke afsluiting de klassieker crepes suzettes.

De wijnkaart is altijd weer een heerlijk avontuur en ook deze keer was de witte Crizes Hermitages niet te versmaden. Iets te warm in eerste instantie, maar prima van smaak.

De rekening staat in verhouding tot de kwaliteit. Ondanks wat schoonheidsfoutjes en de beperking van de krappe ruimte komen wij volgende keer toch graag weer op bezoek. Misschien is het dan wat rustiger...

Gegeten op 20 december 2014

WoutHaarlem

O is een smalle pijpenla, met de tafels dicht op elkaar. De gesprekken van je buren moet je wel horen. De tafels zijn keurig gedekt, de servetten zijn van stof.
De bediening is vriendelijk. De wijn staat op een voor ons onbereikbare plek, maar die wordt tijdig bijgeschonken. Je jas wordt aangenomen en je wordt er ook weer in geholpen.
Vooraf namen we een kleine fruit de mer: prima. Als hoofdgerecht een gegrilde tarbot met paddenstoelen. Goed gegrild, maar te weinig gekruid. Peper en zout staan niet op tafel. Het dessert was een lekkere crêpe Suzette.
Komen we terug: O is niet goedkoop (€ 120 voor 2 personen, 3 gangen, koffie, excl. wijn). Maastricht ligt voor ons niet om de hoek, maar als we weer in de buurt zijn dan komen we vast nog een keer terug.

Gegeten op 19 december 2014

johan4

Afgelopen zondag aan het einde van de middag: wat doen we, gaan we al naar huis of eten we eerst nog wat in Maastricht? Dat laatste dan maar en om 17:15 uur kwamen we langs bij O en ze hadden nog een tafel voor 2 omdat er net iemand had afgebeld. JE doet er verstandig aan om tijdig te reserveren.
O is een mooi visrestaurant, met een leuke moderne inrichting. Geen poespas. Alleen de achtergrond muziek was af en toe een ietwat irritante lounge muziek. Daar moet je voor in de stemming zijn.
We hebben erg lekkere en kraak verse oesters uit de Marennes genomen, puur met druppeltje citroensap.(Een punt van verandering is wellicht de doekjes om je handen schoon te maken na het eten van fruits de mer, die doekjes zijn wel erg geparfumeerd).
Een mooi tussengerecht van gegrilde inktvis en als hoofdgerechten een mooi gegrilde tonijn en de vangst van de dag: coquilles met een klassieke dille saus.
Ze hebben een mooie vriendelijk geprijsde wijnkaart.
Kortom een erg leuk restaurant met prima visgerechten en een goede plek om fruits de mer te eten!

Gegeten op 17 augustus 2014

anneke61

We hebben er heerlijk gegeten.
Oesters vooraf en daarna garnalen op 2 manieren klaargemaakt.. Kroket o.a. Heerlijk
Daarna kabeljauw hoofdgerecht.
Een heerlijk toetje.

Gegeten op 6 augustus 2014

ArletteO

Toen wij ietwat vroeg binnenliepen bij 'O' werd ons verteld dat ze officieel nog niet open waren maar er werd niet moeilijk gedaan over plaatsnemen in de zaak. Ons werd gevraagd of we de avond 'bruisend' wilde beginnen met een een glaasje bubbels, leuke binnenkomer. Wel jammer dat deze zin bij ieder tafel als openingszin werd gebruikt.

Na een heerlijk aperitiefje kregen we de kaart waar genoeg op stond om uit te kiezen. Vooraf de kreeftensoep met daarbij nog croutons, rouille en gruyère. Aan onze tafel met uitleg hoe dit in Frankrijk normaliter gegeten wordt. De tafel naast ons kreeg ook deze soep. Deze helaas zonder uitleg waardoor ze niet wisten wat ze met de extra ingrediënten aanmoedigen. Jammer!

Als hoofdgerecht een hele Kreeft. Héerlijk! Meer of minder kan er niet van maken. Ook de wijn die door de sommelier werd geadviseerd paste erg goed bij dit gerecht. Overigens was iedereen met mij, 6 personen, erg te spreken over het eten en de wijn.

Al met al een gezellige avond gehad en genoten van heerlijke gerechten.

Gegeten op 3 juli 2014

lizette3

19 juni heerlijk gegeten bij visrestaurant 'o' . De chef kok kwam zelf aan tafel om het menu uitteleggen. De gerechten ( fruit de mer, caspacho, dorade, tonijn van de grill en de toetjes) waren overheerlijk. Het vriendelijke personeel neemt alle tijd voor je.

Gegeten op 19 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant O in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant O. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.