Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Zomers

2. Mediterraan
  3. 92% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 050 318 63 52

tessa

Op zaterdagmiddag met mijn man en ons zoontje gaan lunchen bij Zomers. Het was erg druk binnen, helemaal als je met een kinderwagen binnenkomt. Gelukkig was er nog een tafeltje met wat extra ruimte vrij. Het duurde vrij lang voordat we de kaart kregen terwijl er ruim voldoende personeel aanwezig was. De broodjes ( carpaccio / panini ) waren wel van goede kwaliteit. Prijs-kwaliteit verhouding is wel oké.

Gegeten op 3 januari 2015

MeisjeNijmegen

De locatie van Zomers is ideaal op een mooie zomerse avond; we hebben buiten gegeten op het terras. Helaas was het eten niet bijzonder; een hamburger (ik) en een vleesschotel (mijn tafelgenoot), die ik eigenlijk zelf lekkerder had kunnen maken. Het was ook wat weinig, we hadden er nauwelijks genoeg aan. De prijs vond ik dan in verhouding tot de kwaliteit ook nogal hoog. Ook de bediening was niet erg behulpzaam. We moesten regelmatig moeite doen om ze te wenken, en zelfs toen we per ongeluk een drankje hadden omgegooid, liep de bediening onze tafel voorbij.

Gegeten op 7 augustus 2014

Anne2406

Restaurant Zomers zit op een mooie en praktische locatie. Op donderdagavond voor een prima prijs goed gegeten. Als voorgerecht een lichtgebonden soep met shiitake en kerrieroom, verrassend lekker en het zag er mooi uit. De hamburger die ik als hoofdgerecht had was in orde, maar niet heel bijzonder. Het vlees was lekker gekruid, maar iets teveel doorbakken. De aioli-achtige saus was te dun en er zat teveel tomatensalsa op de burger. Wel op een goed broodje geserveerd! Helaas was de bediening wat langzaam. Het was wel erg prettig dat we ons dessert konden cancelen toen we al (te) vol zaten van voor- en hoofdgerecht. Restaurant Zomers is een goede plek voor een makkelijke maaltijd.

Gegeten op 21 augustus 2014

jurgen6

Geluncht in de tuin van Zomers. Dat is ook de reden om heen te gaan. Een heerlijke plak in de stad. De bediening is wel aardig echter kijken niet om zich heen dus wenken, hoe vervelend dat ook is. De broodjes zijn aardig, niet bijzonder. Iets meer bediening en iets meer creativiteit en dan is het helemaal top!

Gegeten op 5 augustus 2014

missx

Voorgerechten waren prima. Hoofdgerecht (spinazie-risotto taartje) was verre van smakelijk. Op de kaart stond niet dat de spinazie en risotto samen met mozarella en paddestoelen in een pakket van filodeeg werd gedaan. Het leek alsof alle leftovers in een pakketje waren gedaan en de ingrediënten vulden elkaar absoluut niet aan.
De salade geitenkaas was te simpel, wel veel, maar niet vers. Geen goede Prijs-kwaliteitverhouding.
Het spinazie-risotto taartje teruggestuurd en wel een ander gerecht uitgezocht, netjes opgelost, maar de bediening was wel een stuk minder vriendelijk in één keer.
Mooi pand, maar er mag wel beter schoongemaakt en opgeruimd worden. Veel potentie, maar er wordt helaas niets mee gedaan. In de tuin waar je op zichzelf heerlijk kunt zitten, staat een open vuilnisbak, een vieze kar waar vieze bestek en boren opstaan. Mensen die naar een restaurant gaan willen dat niet zien, het doet afbreuk aan de sfeer.
Ik ga hier in ieder geval niet nog een keer naar toe, jammer want het is een mooie locatie met veel potentie.

Gegeten op 7 juni 2014

vest

Zomerse avond, eten in de binnentuin van Zomers. Eten prima al lijken ons sommige gerechten niet erg handig in elkaar te steken. Bediening charmant (geen bierviltje onder wijnglas - we zijn snel tevree ;); bonbons bij koffie erg lekker. Dit was de tweede keer dat we hier aten en er komt nog een derde keer.

Kikica

Op een zomerse dag lekker in de tuin gezeten en geluncht. Mijn neefje van 13 vond het super. Lunchen in een echt restaurant! Hij vond zijn Tostada Italiana dan ook erg lekker. Zelf heb ik een salade gehad. Heel fijn dat de elementen van 2 salades met elkaar tot 1 gevoegd konden worden. Ik houd namelijk niet van geitenkaas, maar de rest van die salade vind ik erg lekker. Op verzoek kon de geitenkaas wel door de kip van een andere salade vervangen worden. (Ik vraag dit vaker en hier wordt nooit moeilijk over gedaan.)
De salade smaakt goed, maar is echt te groot! En best prijzig. Een kleinere salade voor een lagere prijs, zout perfect zijn.
Service zou van mij op het terras meer aanwezig mogen zijn en iets meer "with a smile" mogen.

Gegeten op 27 juli 2013

bentea

De nieuwe kaart ziet er echt leuk uit en de verwachting qua eten komt uit. Heerlijke kalfsossobuco en vriendin de regenboogforel. Als chocoladeliefhebber was de chocoladeparfait van witte chocolade en mandarijn ook heerlijk. We zaten in het voorgedeelte met goed uitzicht op de Vismarkt. Bediening anticipeerde prima; leeg wijnglas werd op tijd opgemerkt :-)

Gegeten op 23 april 2013

Vanqua

De forel met garnituur was goed gebakken. Een voorafje met lekker smeuig brood en kruidenboter. De bediening is ok en niet als slordig ervaren. De wijn is redelijk gedoseerd geschonken, had iets ruimer gekund. Kwaliteit is in verhouding tot de prijs. Geen ster, dat hoeft ook niet. De locatie is prachtig en biedt ruimte voor ontspanning op de bank, zonder je aan iemand anders te hoeven storen. Het is geen vreetschuur.

Gegeten op 21 maart 2013

Willem57

Opnieuw lunch genoten, vorige keer zei ik al dat het wisselt, dit keer was beter dan de vorige. Zo ook de bediening, één serveerster was ronduit attent, verder waren ze te slordig. Maar het eerste schaap is over de dam. De locatie en gelegenheid zijn gewoon goed, het is een prettige omgeving en als je aan het raam zit is het een genot omdat je net iets boven de Folkingestraat en de Vismarkt uittorent.

Gegeten op 12 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Zomers in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Zomers. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.