De Vrolijke Pater

• 6.2

• 6.8

CEM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier met een groep gegeten, maar het viel heel erg tegen. De bediening was veel te jong en onervaren en kon de druk niet aan. We zaten om 6 uur aan tafel en pas om 7 uur kregen we de kaart (het duurde even voordat we compleet waren). Om een uur of 8 kwam er eindelijk iets te eten op tafel. Ook dit viel tegen. Er zat totaal geen groente bij, vlees was te doorbakken, aardappels waren nog bijna rauw. Het was erg moeilijk om de aandacht van de bediening te krijgen. We zaten regelmatig met lege glazen. Voorlopig hoeven wij hier niet meer te eten.

Gegeten op 14 maart 2014

Proeftkonijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Je zou je misschien, zoals ik, kunnen afvragen waarom de desbetreffende pater in hemelsnaam vrolijk is. Goeie redenen te bedenken voor het tegengestelde, toch? Maar ga eens eten bij dit restaurant en je zult het weten!
De Vrolijke Pater is een gezellig knus restaurantje, ideaal dicht gelegen bij een theater, bioscoop en meerdere parkeergarages. Het decor oogt warm en authentiek. De liefde die in de aankleding is gestopt, straalt er nog hartelijk vanaf.
De menukaart (hoort deze nou bij decor of service?) staat mij bij als zeer goed. Alle gerechten zijn met een prettig verhaaltje uitgelegd en er zijn zowel wijn als biersuggesties bij vermeldt. Helaas kon ik die avond niet drinken, dus kan ik verder niet zeggen of de suggesties bij mijn kogelbiefstuk ergens op sloegen. Stiekem durf ik toch aan te nemen van wel.
Ook het eten viel mooi in het patroon van kwaliteit en liefde, dat ik al eerder zag. Een fikse kogelbiefstuk heerlijk geserveerd op een heet plaatje, rijkelijk aangevuld met groenten en frites.
Eind van de avond was ik voldaan en liep met een lach op mijn gezicht de deur uit.

Gegeten op 17 september 2013

Spoelkeuken072
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het verleden goed gegeten en goede bediening. Deze avond helaas druk en personeel leek het niet aan te kunnen. Veel te laat kaart en drinken en moesten vaak vragen. Medium biefstuk was meer rauw, jammer. Ze zouden veel bier op de tap hebben maar hadden alleen Alva op dat moment. In principe was het eten ok op dat moment maar hebben beter bij ze meegemaak. Volgende keer beter?

zondermeer
  • Recensies in de laatste twee jaar

We gingen die avond naar het theater en wilden daarvoor nog een lekker hapje eten. Dat is bij de pater zeer zeker gelukt! Ze hebben een prachtig assortiment speciaalbier op de kaart staan. Alleen daarvoor zou je al bij ze aanschuiven. De sfeer is er gemoedelijk en warm, alleen het aquarium valt wat uit de toon. Het eten is er zeer goed. Ik had lamsbiefstuk vooraf, goed bereid en heerlijk mals. Mijn vriend koos voor de ham, een groot succes. Als hoofdgerecht kozen we beiden voor een biefstuk. Dit wordt op een kokendheet pannetje op tafel gebracht met de ui, spek en paddenstoelen ernaast. Er werd een grote puntzak friet, spruitjes en een klein glaasje rabarber/aardbei compote bij geserveerd. Allemaal ontzettend lekker, alleen de friet had wel wat steviger gemogen. Ik had in een restaurant als dit ook zeker verse zelfgesneden friet verwacht (hint). De porties zijn ruim en meer dan voldoende, we hadden geen ruimte meer voor een dessert. Naarmate de avond vorderde, werd het steeds drukker in het restaurant. Ze zaten die avond helemaal volgeboekt terwijl er twee mensen liepen te bedienen. hierdoor werd de aandacht voor de tafels natuurlijk minder, logisch. Maar jammer was het wel, want dan hadden we nog een biertje toe genomen. Verder is het personeel zeer vriendelijk en attent.

Gegeten op 14 december 2013

twijnands
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima gegeten bij dit knusse restaurant. Vooral het stoofvlees was voortreffelijk. De aankleding is vrij eenvoudig, maar de sfeer en het personeel was goed. We komen hier zeker terug.

Gegeten op 6 december 2013

Wisteria
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik bestelde Pater Hendrikus den Tweede. Het vlees was erg lekker, maar er zat totaal geen groente bij het menu. De roseval aardappeltjes ontbraken (volgens de menukaart hoorden die er wel bij) en toen ik de jonge ober erop attendeerde, deed hij navraag bij de kok. Ze bleken op te zijn. Ik kreeg niets ter vervanging. Ik betaalde wel de volle prijs. Voorlopig ga ik hier niet meer heen.

Gegeten op 12 juli 2013

dewi3
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Vrolijke Pater bezoek je om lekker bourgondisch te eten voor een goede prijs. Veel afwisseling omdat ze naast de kaart ook nog werken met gerechten op borden. Het eten is altijd lekker op smaak en een goede prijs-kwaliteitverhouding.

De bediening is zeer behulpzaam en vriendelijk. Ook als het druk is.

De Vrolijke Pater ziet er een beetje gek uit. Het is er niet heel gezellig ingericht maar dit zorgt ook voor een ongedwongen sfeer.

Baltasar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Top adres om gewoon lekker te eten, geen haute cuisine maar dat kun je ook niet verwachten. Ruime porties en een meer dan ruime keuze. Altijd een lekker Belgisch biertje van de tap en alle wijnen voor bijna dezelfde prijs. Ga zo door...

Miss_Tea
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een vriend hier gegeten. Bij het zien van de kaart begon ik al te watertanden. Ik koos voor de rose gebakken kalfsoester. Toen het hoofdgerecht werd geserveerd zag ik 2 stukjes vlees op mijn bord in een heerlijke saus en de hazelnoot crumble paste er erg goed bij. Helaas... toen ik mijn eerste kalfsoester opensneed zag ik dat deze niet rose was maar doorbakken. Wat een afknapper, sorry maar naar mijn mening is de smaak dan echt minder. De saus en crumble maakte het nog een soort van goed. Mijn andere stuk vlees was wel lekker en heb er toen maar extra van genoten. Ik vind het alleen niet kunnen dat zo iets fout kan gaan.
Naast de kalfsoester kregen wij nog een beetje bloemkool stampot en zuurkool en een zak patatekes en gebakken aardappelen met rozemarijn. Het smaakte prima, maar was niet speciaal. De patatekes waren nogal taai en de gebakken aardappels waren iets wat zacht. Best jammer want verder smaakte het wel goed. Van de serveerster kregen wij nog een glas met aardbei en gember. Er werd niet verteld waarom wij dit kregen. Het was lekker maar ik had het idee dat de kok er van af moest en het daarom maar aan zijn gasten had gegeven. Het was wel leuk zo'n extra'tje en het smaakte wel lekker!
Ik denk er over om hier nog een keer heen te gaan over een tijdje. Ik ben nu helaas een beetje afgeknapt op dit restaurant.

Gegeten op 28 oktober 2012

jochem1
  • Recensies in de laatste twee jaar

prima restaurant om een keer te eten tussendoor. veel variatie, en week gerechten. weet niet of het wat is voor als je lang en lekker wilt tafelen.

Schrijf zelf een recensie over De Vrolijke Pater in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over De Vrolijke Pater. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!