Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Vrolijke Pater

1. Toon telefoonnummer 072 512 93 77

sverhaart

Gegeten op 22 januari 2015

marjolein115

Voor het eerst bij de Vrolijke Pater gegeten. Een leuke menukaart met verrassende gerechten. Het eten was heerlijk en voldoende, de bediening prima en het restaurant was eenvoudig, maar sfeervol ingericht. Ook het bier en de witte wijn waren heerlijk. We komen hier zeker nog eens terug!

Gegeten op 28 november 2014

johanna27

IK kom al vanaf 1997 bij (vroeger het pannenkoekenschip ) de vrolijke pater . een aantal feestjes daar gevierd met ongeveer 30 /40 mensen . vaak gewoon tussendoor ook heerlijk gegeten met z`n tweetjes of met vrienden . mijn kinderen komen daar ook graag . de bediening is top . het eten is heel goed . inkijk in de keuken vanuit het restaurant . het is er gewoon goed vandaar dat ik er weer naar toe ga ( met mijn vriend ) nu met de kerst . ik kan het u aan bevelen !!!!!

Gegeten op 18 juli 2014

Loyd12

Wij gaan hier vaker eten. Van het weekend weer geweest en o wat was het lekker. Er wordt altijd een goede groente bij geserveerd.. Het vlees is erg goed. Ossenhaas is erg lekker en lam ook. Heb eens een soepje genomen krab/garnaal deze is aan te bevelen. Sfeer is authentiek bruin, informeel met erg goed eten en veel verschillende bieren. Wijn trouwens ook goed. Heb als dessert kaasplankje gekozen... lekker!
Vooral eens doen! Niet geschikt voor kinderen.

Gegeten op 15 november 2014

Belgischebieren

Net gegeten met mijn vriendin bij de Vrolijke Pater. Vlotte bediening, smakelijk eten en redelijke prijs. Alleen op het dessert moesten wij iets langer wachten, maar hier verontschuldigde het personeel zich voor.
Dit was de 4e keer dat wij hier waren en wij komen hier zeker voor een 5e keer terug.

Ga zo door Vrolijke Pater!!

Gegeten op 2 augustus 2014

EliseEva0402

Mijn vriend en ik hadden iets te vieren en wilden daarvoor lekker uit eten gaan. Het eten was helemaal geweldig! We kregen er ook kleine gerechten bij. En een lekker glaasje aardbeien rabarber. Dus wij hadden zeker genoeg. . . Zeer vriendelijk personeel. Vrolijke pater zeker een terechte naam! Dit is en blijft ons favoriete restaurant. We komen zeker weer terug!

Gegeten op 5 juli 2014

CEM

Hier met een groep gegeten, maar het viel heel erg tegen. De bediening was veel te jong en onervaren en kon de druk niet aan. We zaten om 6 uur aan tafel en pas om 7 uur kregen we de kaart (het duurde even voordat we compleet waren). Om een uur of 8 kwam er eindelijk iets te eten op tafel. Ook dit viel tegen. Er zat totaal geen groente bij, vlees was te doorbakken, aardappels waren nog bijna rauw. Het was erg moeilijk om de aandacht van de bediening te krijgen. We zaten regelmatig met lege glazen. Voorlopig hoeven wij hier niet meer te eten.

Gegeten op 14 maart 2014

Proeftkonijn

Je zou je misschien, zoals ik, kunnen afvragen waarom de desbetreffende pater in hemelsnaam vrolijk is. Goeie redenen te bedenken voor het tegengestelde, toch? Maar ga eens eten bij dit restaurant en je zult het weten!
De Vrolijke Pater is een gezellig knus restaurantje, ideaal dicht gelegen bij een theater, bioscoop en meerdere parkeergarages. Het decor oogt warm en authentiek. De liefde die in de aankleding is gestopt, straalt er nog hartelijk vanaf.
De menukaart (hoort deze nou bij decor of service?) staat mij bij als zeer goed. Alle gerechten zijn met een prettig verhaaltje uitgelegd en er zijn zowel wijn als biersuggesties bij vermeldt. Helaas kon ik die avond niet drinken, dus kan ik verder niet zeggen of de suggesties bij mijn kogelbiefstuk ergens op sloegen. Stiekem durf ik toch aan te nemen van wel.
Ook het eten viel mooi in het patroon van kwaliteit en liefde, dat ik al eerder zag. Een fikse kogelbiefstuk heerlijk geserveerd op een heet plaatje, rijkelijk aangevuld met groenten en frites.
Eind van de avond was ik voldaan en liep met een lach op mijn gezicht de deur uit.

Gegeten op 17 september 2013

Spoelkeuken072

In het verleden goed gegeten en goede bediening. Deze avond helaas druk en personeel leek het niet aan te kunnen. Veel te laat kaart en drinken en moesten vaak vragen. Medium biefstuk was meer rauw, jammer. Ze zouden veel bier op de tap hebben maar hadden alleen Alva op dat moment. In principe was het eten ok op dat moment maar hebben beter bij ze meegemaak. Volgende keer beter?

zondermeer

We gingen die avond naar het theater en wilden daarvoor nog een lekker hapje eten. Dat is bij de pater zeer zeker gelukt! Ze hebben een prachtig assortiment speciaalbier op de kaart staan. Alleen daarvoor zou je al bij ze aanschuiven. De sfeer is er gemoedelijk en warm, alleen het aquarium valt wat uit de toon. Het eten is er zeer goed. Ik had lamsbiefstuk vooraf, goed bereid en heerlijk mals. Mijn vriend koos voor de ham, een groot succes. Als hoofdgerecht kozen we beiden voor een biefstuk. Dit wordt op een kokendheet pannetje op tafel gebracht met de ui, spek en paddenstoelen ernaast. Er werd een grote puntzak friet, spruitjes en een klein glaasje rabarber/aardbei compote bij geserveerd. Allemaal ontzettend lekker, alleen de friet had wel wat steviger gemogen. Ik had in een restaurant als dit ook zeker verse zelfgesneden friet verwacht (hint). De porties zijn ruim en meer dan voldoende, we hadden geen ruimte meer voor een dessert. Naarmate de avond vorderde, werd het steeds drukker in het restaurant. Ze zaten die avond helemaal volgeboekt terwijl er twee mensen liepen te bedienen. hierdoor werd de aandacht voor de tafels natuurlijk minder, logisch. Maar jammer was het wel, want dan hadden we nog een biertje toe genomen. Verder is het personeel zeer vriendelijk en attent.

Gegeten op 14 december 2013

Schrijf zelf een recensie over De Vrolijke Pater in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over De Vrolijke Pater. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.