a TripAdvisor company

1. 8,1 10 1 138

2. 8,4

3. 7,8

Culinair genieten aan de Nieuwe Rijn

Sfeervol genieten in het bruisende hart van Leiden. Bij Dende zit je heerlijk aan het water en word je verwend met seizoensgebonden producten van lokale leveranciers. Daarnaast zorgt de vrolijke en enthousiaste bediening dat je op je wenken wordt bediend en dat het je aan niets ontbreekt. Of je nou zakelijk op pad bent of met familie, aanschuift voor lunch of voor diner; Dende zorgt voor een heerlijke culinaire ervaring!

Jo_H

Via online reservering

Heerlijk op het terras gegeten, alles was naar wens! Het eten werd zelfs naar aanvraag klaargemaakt en de sfeer was fantastisch

Gegeten op 20 juli 2016

Hendrik1234

Na een einde middag wijntje op de terrasboot van Dende in Leiden, vroeg ik het bedienend personeel naar de mogelijkheden om wat te eten van de dinerkaart. Dat kon, maar er werd mij verteld dat ik dan wel rekening moest houden met een toeslag. Dende hanteert nl. een 'shared diner' concept, wat inhoud dat je met minimaal 2 personen moet komen eten. Solo eters zijn ook welkom, mits ze een meerprijs per gerecht betalen (wat niet expliciet op de kaart vermeld wordt). De gerechten worden op plankjes geserveerd, waarbij de prijzen per plankje per persoon variëren van 9 tot 14,50 euro. Voor solo eters komt daar 4 euro toeslag per plankje bovenop omdat men voor de solo eter 'de portionering iets aanpast', aldus het management.
En alleen als je kiest voor een 3-gangen diner (3 plankjes p.p.), krijg je er aardappeltjes of friet bij. Bij minder plankjes moet ook voor die bijgerechten bijbetaald worden.
Dit is iets wat ik nog nooit heb meegemaakt (en ik ga als alleenstaande regelmatig solo buiten de deur eten).
Ik vind dit zo'n bizar en klantonvriendelijk verhaal dat ik er niet gegeten heb (en dat in de toekomst ook niet van plan ben).

Gegeten op 17 juli 2016

earthpower.nobuya

Via online reservering

Superleuk concept, vooral de ijsfondue was origineel en lekker verfrissend. Alles was perfect bereid en even lekker. Amuse zag er superleuk uit, heel creatief! We vonden ze allebei niet lekker omdat we allebei geen doperwtjes lusten maar smaken verschillen nou eenmaal en origineel was het wel. Ik kom zeker terug!

Gegeten op 16 juli 2016

carlovannobelen

Het eten was prima.
Dessert ijsfondue was erg leuk.
Echter de gegrilde groenten en en gebakken aardappels waren slap alsof ze al heel lang in een bak lagen.

Voor de rest was het prima.

Gegeten op 8 juli 2016

Dirk01

Via online reservering

Het eten was gewoon goed. Leuk die afwisseling van gerechten. Het duurde lang voordat het eten werd geserveerd. De bediening deed zijn best en nam bestellingen snel op, maar de keuken werkte traag. Waarschijnlijk een te kleine bezetting.
Het interieur vond ik niet bijzonder. Lelijke tafels.

Gegeten op 5 juli 2016

kidnuid

Via online reservering

Wederom in het zonnetje op het terras genoten van een heerlijke club sandwich REmbrandt en mijn tafelgenoot een clubsandwich van RIjn. Beide zeer smakelijk, snel en goed verzorgd.
Locatie blijft natuurlijk geweldig bij mooi weer op het terras. Bediening vriendelijk en snel.

Gegeten op 22 juni 2016

coriette

Via online reservering

Ice Fondue was top! Veel fruit en lekkere marshmallows.
Ik had het vermeld bij mijn reservering dus het was er snel. Echt een aanrader:)

Gegeten op 20 juni 2016

vieto007

Via online reservering

Prima gedineerd in Dende. Moesten even wennen aan de menu plankjes, maar we vonden het een geslaagd concept. De bediening kon al onze vragen goed beantwoorden. We kozen voor de vegetarische plank hoofdgerecht. Een goede keuze. Gevarieerd, gezond en erg lekker. En ook precies de goede hoeveelheid. Ook de witte wijn uit de Dolomieten was erg lekker.
Ook mijn vrienden uit het culinair verwende Maastricht hebben genoten van dit restaurant.
Een aanrader voor wie gezond en lekker uit eten wil en wel 'ns wat anders wil proberen.
Dank aan Dende!

Gegeten op 18 juni 2016

xx-eline-xx

Via online reservering

Leuk restaurant met heerlijk eten. Heel anders dan de meeste restaurants en dat maakt het juist zo leuk. Alles was even lekker en je kreeg meer dan te verwachten voor de prijs, echt een aanrader.

Gegeten op 17 juni 2016

kruidentuin1

Via online reservering

Bediening was prima; aardige mensen, snelle bediening, helemaal top!
Eerst even buiten gezeten voor een drankje, toen naar binnen om te eten. Tafeltje voor twee achter pilaar voelde rustig, tot er een grote groep aan de tafel daarnaast kwam zitten. Afstand tussen beide tafels zeer klein, mensen te dichtbij en zeer overheersend qua geluid. Kun je met zijn tweeën bijna niet een gesprek meer voeren zonder je stem te verheffen. Erg jammer.
Toilet is beneden niveau. Heel klein, armoedig en niet echt schoon, lage pot en loszittende verwarmingsbuizen. Geen steun om je aan op te kunnen trekken als je toevallig een zere knie hebt of anderszins moeilijk ter been bent. Een beugel aan de muur zou al een stuk schelen.

De gerechten waren erg wisselend van kwaliteit. De plankjes zijn een lust voor het oog, maar aan de hapjes die erop liggen is niet dezelfde zorg besteed als het om smaak gaat. De verse groenten waren ronduit smakeloos, de visgerechtjes te flauw. Dit in schril contrast met andere hapjes (eerder op de dag klaargemaakt?) die wel goed gekruid waren. De heilbot had bovendien te lang in de pan gelegen en was daarnaast ook nog eens niet iets te droog. De frietjes waren erg donker en ook erg droog...
Als dessert kozen we dus maar een kaasplankje, daar kan weinig mee mis gaan!

Is de middagkok misschien een andere dan de avondkok? Je zou het wel denken als je naar het verschil in kwaliteit en smaak van de afzondelijke happen kijkt! Erg jammer!

Gegeten op 12 juni 2016

Schrijf zelf een recensie over Dende in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Dende. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.