Dende

• 6.7

• 7.4

Aanmijncosta
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten bij Dende! Het eten was heerlijk, bediening was vlot en vriendelijk en wist ook nog wat te vertellen over de producten op ons bord! Zelfs de wijn die ons werd aangeraden paste er inderdaad prima bij.
Verrassend was de kunst aan de muur, mooie schilderijen....een heuse expositie. Gaaf hoor!
Wij komen nog een keer terug. Bedankt hoor!

Gegeten op 12 april 2014

Vannetje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke locatie met terrasboot voor de deur. Het eten was ronduit matig (tot slecht) het vlees was droog en de saus had al vliesjes. De service was erg afstandelijk en ondeskundig, jammer

Gegeten op 15 februari 2014

ESmit
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanaf de buitenkant zou je niet zeggen dat Dende van binnen nog zo groot en sfeervol is. We werden snel geholpen met een drankje, helaas kregen we geen tweede menukaart. Speciaal voor de pompoensoep wou ik naar Dende toe, deze was smakelijk. Wel op een hartige manier en het was niet een zoetige pompoensoep. Mijn partner had een focaccia met geitenkaas en dat was ook echt een focaccia met geitenkaas. Heeel veel geitenkaas. Naar mijn mening veelste overheersend, ik was blij dat ik maar een klein stukje kon proeven, het hele broodje had ik niet op willen eten. De wrap met aubergine, hummus en peccorino. Bestond meer uit sla, dan de ingrediënten uit de omschrijving. Wel smakelijk, maar een klein beetje teleurstellend. Ons tweede drankje is helaas nooit bij de tafel aangekomen, maar dat zal wel aan de drukte hebben gelegen.

Gegeten op 14 februari 2014

Pardoel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom heerlijk gegeten. Super malse rundersteak, mooie wijn en vriendelijke bediening. Wisselende kunst aan de muur en als we met ons zoontje van 1 jaar komen, altijd welkom met de buggy, er is een verschoonplek (hygienisch en handig) en kinderstoel. Dat zie je zeker niet overal. Blijkt dat de laatste zondag vd maand Hans Kagie en zijn dochter Marjolein hier fantastisch Indonesisch koken( Anak Bandung waardig).
Wij blijven komen!

Gegeten op 11 januari 2014

leonie18
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom er met regelmaat, met vriendinnen en/of mijn zoontje, en het is altijd fijn! Genieten van het zonnetje, kijken naar de voorbijwandelende mensen, onder het genot van een goed glas wijn (of goede kop koffie, lekker biertje). De kaart wisselt regelmatig, met gerechten die verassend geserveerd worden en erg lekker zijn. Pas op voor de nacho's, die zijn echt verslavend en zo goedkoop dat er geen goede reden is ze niet te eten..... Ook aan kinderen wordt gedacht, mijn zoontje vermaakt zich prima met een kleurplaat, en verheugt zich altijd op de limonade en de (volwassen, ongeschilde) overheerlijke frietjes. Of hij eet de helft van mijn gerecht op, de meeste gerechten zijn prima voor kinderen. Kortom voor iedereen wat wils, ik raad iedereen aan het eens te proberen!

melanieehren
  • Recensies in de laatste twee jaar

We gingen hier eten vanwege de twee vegetarische gerechten op de kaart (Leiden heeft bijna geen aanbod aan vegetarische restaurants). Helaas was de bediening bits en het eten een grote teleurstelling. De risotto was waterig en leek van gewone rijst te zijn gemaakt waar wat groenten doorheen zijn geroerd. De prijs hiervoor (17 euro) was buitensporig. Ook de overige (niet vegetarische) gerechten waren van erg matige kwaliteit (droog en taai varkensvlees) en veel te duur (18 euro voor een klein stukje vlees, een paar aardappeltjes en een klein bakje sla). Hier komen we niet meer terug!

Gegeten op 16 augustus 2013

lisa35
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als ik ga lunchen in Leiden, is Dende echt favoriet. Hier krijg je iets anders dan een standaard broodje kaas. Probeer de club sandwiches! Heerlijk.

Gegeten op 1 augustus 2013

AnnaSchr
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij Dende ging ik eind mei uiteten, op een rustige maandag. We werden redelijk snel geholpen door de enige ober, met een drankje en de menukaart. Ik heb zelf in de horeca gewerkt, maar ondanks dat volgde ik praktisch niets van wat de ober ons vertelde over het dagmenu, laat staan mijn dinerpartners. Daarnaast waren er een paar dingen op waardoor het een en ander elkaar verving. Best onduidelijk, maar kan gebeuren. Helaas bleek daarna wat ik wilde bestellen ook nog op. Ik vroeg of er groenten bij de risotto kwamen. Er zat alleen wat rucola bij de risotto legde hij uit. In de lasagne zaten wel champignons (is dat dan groente?) en een groene salade, dus ik ging daarvoor. Mijn eetpartner had wel risotto, waar de rucola ontbrak maar wel doperwten in zaten. Ik kreeg geen groene salade, hij vroeg ons of we nog iets wilde drinken. Toen ik hem hiernaar vroeg kreeg ik een bijdehand antwoord; doperwtjes zijn namelijk zoiets gewoons dat hij ze was vergeten te vermelden, salade is al onderweg hoor etc. Zo een soort situatie herhaalde zich bij het dessert. De zalm van het dagmenu was overigens uitstekend bereid. Ik heb me behoorlijk gestoord aan de onhandige ober en het gebrek aan gastvriendelijkheid, maar het eten smaakte verder goed.

Gegeten op 27 mei 2013

Bvaneerd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eerst in Dende gegeten. Kok heeft prima ingespeeld op speciale dieet wensen van mijn tafelgenote. Ik nam de dagschotel: voor onder de 10 euro een prima hoofdgerecht met cous-cous, verse groente, heel goed bereid rundvlees. Geen rare fratsen op het bord. Mooi gekruid alles.

Gegeten op 3 april 2013

gabriewoef
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer eens een keer aangenaam verrast. Jaren aan voorbij gelopen. Ben louter naar binnen gegaan op grond van de dagkaart. Leuke stamppot aardig lijkende runderstoofpot. Begon al goed bij de binnenkomst.Keuken ging later open. We zegden toe later terug te komen. Kelner van dienst zei uit de grond van zijn hart: "O gezellig". Uiensoep. We moesten even wachten. Prachtig. Vers. Niet uit een pakje! Daarna, runderstoofpot met stamp van verse andijvie en peen. Kok weet van kruiden. Toe appeltaart. Nou dat was zeer lekker en fors. Goede slagroom. Mintblaadjes.
Dat kan niet toevallig goed zijn. Gaan we binnenkort nog eens sjekken!

Gegeten op 27 februari 2013

hanssmit
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier met een grouponvoucher gegeten, maar dat was verder aan niets tye merken. Wat een leuke bediening en wat een geweldige kwaliteit. De steak (400 gram) was perfect gegrilled en gekruid en had precies de goede bite. Het broodje met kruidenboter vooraf was ook uitzonderlijk vers en lekker. De Spaanse wijn is een aanrader. Als de patat knappiger was geweest had ik een 9 voor het eten gegeven.

Gegeten op 28 januari 2013

Michael Toorop
  • Recensies in de laatste twee jaar

We kwamen hier met een grouponbon en waren aangenaam verrast. De bediening was uiterst vriendelijk en service minded. Het vier gangen diner was verrassend goed. Carpaccio, paddenstoelensoep met truffelolie, varkenshaas en biefstuk, tiramisu en creme brullee. Gezellige zaak. Hier komen we zeker terug.

Gegeten op 21 november 2012

Lydia123
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al zoekend naar een restaurant vonden wij Dende. Ze hadden een plateau van 'tapas' en deze was ook vegetarisch verkrijgbaar. Mijn partner nam de vlees plateau en ik de vegetarische. Ik had nadrukkelijk gezegd dat ik absoluut niet tegen aubergine kan. Vervolgens kreeg ik toch aubergine. Dit hebben ze vervangen, maar daar was nog wel discussie over.

Vervolgens vond ik in mijn quiche toch aubergine en dat heb ik gemerkt. Ook de kippenpootjes waren nog half rauw, niet bepaald veilig.
Het smaakte redelijk en ze hebben ook ons geen drankjes gerekend en een euro korting op het eten gegeven. Maar ik ga er nooit meer heen!

Gegeten op 12 oktober 2012

Benge
  • Recensies in de laatste twee jaar

De lekkerste koffie van Leiden drink je nog altijd bij Dende. Op zaterdag vaste prik. Vaak bestel ik er dan een broodje bij, de lunchkaart is heel uitgebreid en erg lekker!

Chertje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier al meerdere malen onbeperkt gamba's gegeten. De gamba's zijn lekker op smaak, lekker donkerbruin(!) stokbrood met kruidenboter en verse frites. Het personeel is heel erg attent en oplettend. De toetjes smaken ook zeer goed. Laatste keer waren helaas zowel de creme brulee als de tiramisu op. Als goedmakertje kregen we echter een kopje thee/koffie van de zaak. De eerste twee keer met groupon gaan eten en daarna zonder groupon. Verschil in het eten of service is er niet. Goede zaak!

Estherdvl
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisterenavond gegeten bij Dende met een Groupon. Wij vonde n het tegenvallen, het voorgerecht was een salade met diverse soorten vis waarin met name zalm verwerkt was ( was wel lekker). Het tussen gerecht was een bouillon met jawel zalm erin. Het hoofdgerecht was je raadt het al Zalm !!. Beetje jammer en culinair onverantwoord om alle gerechten te bereiden met zalm. Wij zullen dus niet nogmaals een bezoek brengen aan dit restaurant? De bediening was prima en de wijn smaakte ook goed.

Gegeten op 27 oktober 2012

tjejen5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zondagavond stapten we Dende binnen om een hapje te eten en kregen een lekker tapasplateau voorgeschoteld. Dat was precies waar we voor kwamen. Het was leuk om na lange tijd hier weer eens terug te komen.
Het tapasplateau was zeer uitgebreid en kan qua dekking net zo goed een mezzeplateau heten want er lagen ook hapjes bij die wat oostelijker waren dan de échte Spaanse tapas, maar dat mocht de pret niet drukken, want ook de falafel en koteletjes waren goed bereid. Om het nog wat 'Hollandscher' te maken kregen we er ook nog frietjes bij. Vroeger kwam ik al graag voor de frietjes naar Dende, en ze zijn nog altijd net zo lekker en net zo zelfgemaakt, top! Lekkere mayonaise erbij en klaar. Daarna nog een heerlijke crème brulee, goede warme krokante korst en een nog koude crème bodem, dus zoals het hoort.
De bediening had een klein foutje (waar wij niet eens last van hadden gehad) gemaakt, maar dat maakten ze hoe-dan-ook goed. Bovendien waren de dames erg vriendelijk en oplettend. Dat maakte de avond tot een zeer aangename in het hartje van Leiden.

Gegeten op 16 september 2012

Vincent-Milou
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben bij Dende gekozen voor een snelle hap, een dagmenu voor minder dan 10 euro. Een lekkere kruiden stoofvlees schotel, heerlijk als je een keer geen zin hebt om te koken. ;-)

Hoewel de bediening iets spontaner en meer betrokken bij de gasten mag zijn, komen wij toch een keer terug om het diner te proberen.

Wij komen graag een keer terug voor een

Gegeten op 26 september 2012

Laisa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb al twee keer met een Groupon-bon bij Dende gegeten naar volle tevredenheid! De pijs/kwaliteitverhouding was sowieso prima. Het eten is smaakvol, de bediening vriendelijk en de locatie en inrichting leuk en gezellig. Ik kom nog weleens

tamerlane
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier met een groupon onbeperkt gamba's gegeten. Het was oke. Gamba's waren lekker maar verder niet op smaak gebracht, en de dipsausjes die erbij kwamen waren niet bijzonder. Bijgeleverde patat was slap en ongezouten en de salade was een wat snel bij elkaar geflansde rommel. Bediening was wel vriendelijk en erg duidelijk over wat ons te wachten stond. Decor is oke, alleen ze hoeven niet de deur continue open te houden (zeker als het buiten koud is).

Een prima avond, maar de normale prijs (dus zonder groupon) zou ik nooit betalen voor de geleverde kwaliteit.

Gegeten op 25 augustus 2012

Schrijf zelf een recensie over Dende in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Dende. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!