a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 071 512 69 15

Culinair genieten aan de Nieuwe Rijn

Sfeervol genieten in het bruisende hart van Leiden. Bij Dende zit je heerlijk aan het water en word je verwend met seizoensgebonden producten van lokale leveranciers. Daarnaast zorgt de vrolijke en enthousiaste bediening dat je op je wenken wordt bediend en dat het je aan niets ontbreekt. Of je nou zakelijk op pad bent of met familie, aanschuift voor lunch of voor diner; Dende zorgt voor een heerlijke culinaire ervaring!

ktk81

Het food sharing concept trok mij aan, en ben uiteindelijk met een groep van 6 daar wezen eten.
Na aankomst werd het plankjes systeem kort toegelicht door een spontane serveerster. Hoewel dit systeem wat onwennig aanvoelt, deden we toch een poging bij de bestelling. Mocht het qua hoeveelheid tekort komen dan konden we altijd nog extra plankjes bestellen. Uiteindelijk 2 voor en 3 hoofd plankjes, gemixt vega/vis/vlees. De opgediende plankjes zagen er verzorgd uit en de smaak voldeed aan het beeld. van bulgurwaldorfsalade, pittige pompoensoep en zalmcrouton tot verse samosa's, mini burgers en zeebaarsfileetjes. En de huisgemaakte frietjes niet te vergeten. Door alle drukte ontbraken enkele elementen op de hoofdplank, maar dit werd direct hersteld door de bediening.
Uiteindelijk toch nog één granddesert plank besteld waar wij met zn zessen met groot genoegen van hebben genoten. De rekening viel ook behoorlijk mee, aangezien we niet het aanbevolen 3 plankjes/p/p hebben gedaan. Met een voldaan gevoel zijn we huiswaarts gekeerd.
kortom, goede prijs/kwaliteit verhouding en attente service.

Gegeten op 24 mei 2015

jochem26

Prijs kwaliteit verhouding was erg goed. Na twee plankjes waren wij al verzadigd en hadden wij heerlijk de chef's special gegeten. Een kreeft, waar eet je dat nou voor 14 euro.
De service was ook erg goed, geen houterig gedrag maar gezellig en professioneel wanneer nodig. Ook de attentie was precies goed. Voor een spannend dessert kan men ook genieten bij Dende maar daarvoor moet u zelf maar is langsgaan.

Al met al een heerlijke avond en genoten voor een naar mijn mening passend bedrag.

Mvg,

J

Gegeten op 22 mei 2015

frans121

Via online reservering

heel leuk concept met de 3 plankjes. eten was goed. Enig minpuntje is dat het zo gehorig is. Tent zat vol en door al dat geroezemoes konden wij elkaar bijna niet verstaan.

Gegeten op 9 mei 2015

JillJW

Via online reservering

Het eten was echt erg lekker, veel variatie ook. Wij waren in het gezelschap van iemand die vegetarisch is en in veel restaurants worden er dezelfde gerechten (gevulde paprika, geitenkaas salade...) geserveerd maar hier was er volop keus! Daar waren we erg content mee. Het toetje (ijsfondue) was spectaculair en zeer smakelijk.
Nadeel vonden wij dat het ontzettend lawaaierig was binnen. Het restaurant zat helemaal vol en het geluid kon nergens heen. Dat is niet echt prettig wanneer je gewoon gezellig wil praten. En de stoelen zaten niet lekker. Verder was het een zeer geslaagde avond :-)

Gegeten op 9 mei 2015

Restaurant - 2 weken geleden

Bedankt voor uw feedback. We gaan direct contact opnemen met buro dat gespecialiseerd is in geluid!

roph

Persoonlijke ontvangst, gepaste en prettige aandacht en verzorging gedurende de hele avond, onderscheidend concept met de diverse gevarieerde en verrassende plankjes, goede kwaliteit, goede kwantiteit, prima prijs-kwaliteitsverhouding. Wij komen beslist terug!

Gegeten op 25 april 2015

LeaDeBea

Via online reservering

Prettige sfeer, mooi tafels, vriendelijke bediening, goede wijn. we hebben zoals altijd genoten van de heerlijke maandelijkse rijsttafel van de "Anak Bandung" koks.

Gegeten op 19 april 2015

Phma

Via online reservering

Dende is altijd goed voor een borrel. En ook voor lekker eten.
Eten met de plankjes is een leuk, gezellig en betaalbaar concept. We hebben met zijn zevenen gegeten en een heel leuke avond gehad.

Gegeten op 18 april 2015

RenateW

Dende nodigt met het plankjesconcept uit tot delen, de keuze is ruim wat betreft vlees, vis en vegetarisch. Wij kozen vlees vooraf en vis als hoofdplankje, leuke gerechten en prima verhouding qua prijs-kwaliteit. Risico met kleine gerechtjes is wel dat ze soms een beetje in het niet vallen, de zeebaars was iets te klein naar onze smaak, burger van tonijn met kwartelei heel lekker, het vleesplankje leuk gecombineerd. We hadden na een spectaculair geserveerde gin-tonic nog wat ruimte voor het petit grand dessert, vooral het limoncello-roomijs is ons bijgebleven, echt heerlijk. We dronken een Portugese witte wijn met karakter, paste zowel bij het vlees als visplankje. De bediening is heel enthousiast en oplettend, we hebben echt een leuke, relaxte avond met veel smaken gehad!

Gegeten op 16 april 2015

wafvb

Via online reservering

Prima concept met de plankjes. Het zou echter iets duidelijker op de site kunnen staan dat de plankjes per twee personen gaan,maar de prijs per persoon is.

Gegeten op 4 april 2015

rutger51

Via online reservering

De plankjes die men met twee personen of meer kan delen is een leuk en innovatief concept. Bovendien was de prijs-kwaliteit verhouding erg goed en de bediening enthousiast en vriendelijk. Goed gegeten voor een prima prijs.

Gegeten op 26 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Dende in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Dende. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.