a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 071 512 69 15

Culinair genieten aan de Nieuwe Rijn

Sfeervol genieten in het bruisende hart van Leiden. Bij Dende zit je heerlijk aan het water en word je verwend met seizoensgebonden producten van lokale leveranciers. Daarnaast zorgt de vrolijke en enthousiaste bediening dat je op je wenken wordt bediend en dat het je aan niets ontbreekt. Of je nou zakelijk op pad bent of met familie, aanschuift voor lunch of voor diner; Dende zorgt voor een heerlijke culinaire ervaring!

Sarahbalyon

Via online reservering

Heerlijk gegeten! Leuk concept met verschillende plankjes die je kunt kiezen. Wij waten er voor mijn zus haar verjaardag en die kreeg bij dessert nog wat extra's met sterretjes ;) Bedienig was ook goed, terwijl het erg druk was!

Gegeten op 24 juli 2015

Carla661

In juli, gegeten op het terras aan het water, prachtige plek, vandaar de 7, niet voor decor maar voor uitzicht op het terras. Eten (concept met plankjes met verschillende gerechten) slecht. Uiensoep, waterig, smaakte naar instant soep. Komkommersalade kraak-noch-smaak, gewoon kale komkommer. Patatjes slap. Er werd ons een amuse toegezegd, die hebben we nooit gekregen. Nadat we enig (op een nette manier) commentaar hadden geleverd, werd ons niets meer gevraagd en werden we gemeden. Kortom: absoluut geen aanrader. Hebben besloten geen dessert of koffie meer te bestellen.

Gegeten op 2 juli 2015

esther_meer87

Heerlijk gegeten in een mooi restaurantje met goede service! Het concept is dat je per tweetal één plankje bestelt met daarop kleine gerechten. Dit zorgt ervoor dat je gezellig met elkaar aan het tafelen en proeven bent. De gerechten waren bovendien erg lekker en origineler dan in het gemiddelde restaurant (denk aan kleine lamsbouten, een heerlijke omelet, samosa's). Vooral het vegetarische voorgerechtplankje was heerlijk!

bas227

Uit Amsterdam speciaal gekomen om dit bijzondere concept te proeven. En fantastisch gegeten de chef's plank is een aanrader met heel goede wijnen erbij maakt de avond volmaakt

Gegeten op 16 juli 2015

Maritavl

Via online reservering

Bij Dende hebben ze een heel bijzonder concept waarbij je allemaal kleine hapjes eet. Het is daardoor erg leuk om over de soms bijzondere hapjes te praten. We kregen ook een lekker hapje vooraf in een bloempotje. De bediening is erg goed. Onze ober wist veel te vertellen over de verschillende huiswijnen. Daarnaast is het ijsfondue dessert met stikstof zeker een aanrader. Dit zie je niet overal.

AlexanderDeGourmet

Met mijn familie van acht mensen heb ik hier gegeten. Ik koos voor vis en vegetarisch als voorgerecht en hoofdgerecht, en het grand dessert als nagerecht. Eigenlijk vond ik alleen de groentelasagne en de friet van het hoofdgerecht. Ik houd van vis, maar alle drie visgerechten waren niet lekker, net als de andere gerechten. Zeker de spanakopita had geen smaak. Het desert was wel goed gedaan en mijn familie vond het wel lekker, vandaar toch nog een zes voor eten. De bediening was oplettend en attent. Decor was niets speciaals en had beter gekund.

tiny15

Via online reservering

de 4 verschillende gerechten per gang is een leuke proeverij.
Ook het nagerecht met vloeibare stikstof was zeer bijzonder.
Kortom een aanrader

Gegeten op 12 juli 2015

MvanMierlo

Daar waar ik Dende alleen bezocht voor de lunch, en dat ook al een tijdje geleden was nu Dende eens bezocht voor het diner.
Het "plankjes concept" klonk een initieel een beetje omslachtig en sprak me eigenlijk niet echt aan, maar nadat we het eerste plankje voorbij zagen komen bleek de eerste indruk niet de juiste te zijn.

Lekker veel proeven met zijn tweeen, voor een uiterst vriendelijke en toegankelijke prijs.
Dit in combinatie van een vrolijke attente bediening maakte het voor mij een aangename verassing.

Daar waar je al prima kon lunchen heb ik nu er een fijn adres bij voor het diner welke zeer vriendelijk geprijst is.

Gegeten op 9 juli 2015

MeesDuijfjes

Zwanger en zorgeloos (en lekker!) uit eten? Ga naar Dende! De bediening en keuken weten wat jij wel en niet mag hebben, daar hoef jij je dus niet mee bezig te houden. Je kiest een plankje en als er iets bij zit wat je niet mag hebben verzint de keuken zelf een alternatief. Heerlijk! Het concept van meerdere hapjes op een plankje spreekt mij aan, smaken worden goed gecombineerd en het is leuk om in meer dan één gerecht te proeven wat een kok in huis heeft. Een flesje Pas du Tout, Franse bubbels zonder alcohol, maakt het helemaal af!

Gegeten op 3 juli 2015

Pinky

Er zit altijd een risico in het proberen van iets nieuws. Bij Dende hebben ze het concept van plankjes. Je besteld per gang per tafel (min 2 pers) een plankje. Een plankje voor een plankje hoofd en een plankje na. Plankjes plankjes plankjes. Ik was er niet wild van. Op elk plankje 4 hapjes. Je wordt er tureluurs van. Het restaurant heeft verder de schrale sigarettengeur van de vorige uitbater niet weten te verdrijven. Wel lekker waren de wijnen. Niet voor mij.

Gegeten op 9 juni 2015

Schrijf zelf een recensie over Dende in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Dende. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.