Dende

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 071 512 69 15

Culinair genieten aan de Nieuwe Rijn

Sfeervol genieten in het bruisende hart van Leiden. Bij Dende zit je heerlijk aan het water en word je verwend met seizoensgebonden producten van lokale leveranciers. Daarnaast zorgt de vrolijke en enthousiaste bediening dat je op je wenken wordt bediend en dat het je aan niets ontbreekt. Of je nou zakelijk op pad bent of met familie, aanschuift voor lunch of voor diner; Dende zorgt voor een heerlijke culinaire ervaring!

RenateW

Dende nodigt met het plankjesconcept uit tot delen, de keuze is ruim wat betreft vlees, vis en vegetarisch. Wij kozen vlees vooraf en vis als hoofdplankje, leuke gerechten en prima verhouding qua prijs-kwaliteit. Risico met kleine gerechtjes is wel dat ze soms een beetje in het niet vallen, de zeebaars was iets te klein naar onze smaak, burger van tonijn met kwartelei heel lekker, het vleesplankje leuk gecombineerd. We hadden na een spectaculair geserveerde gin-tonic nog wat ruimte voor het petit grand dessert, vooral het limoncello-roomijs is ons bijgebleven, echt heerlijk. We dronken een Portugese witte wijn met karakter, paste zowel bij het vlees als visplankje. De bediening is heel enthousiast en oplettend, we hebben echt een leuke, relaxte avond met veel smaken gehad!

Gegeten op 16 april 2015

wafvb

Via online reservering

Prima concept met de plankjes. Het zou echter iets duidelijker op de site kunnen staan dat de plankjes per twee personen gaan,maar de prijs per persoon is.

Gegeten op 4 april 2015

rutger51

Via online reservering

De plankjes die men met twee personen of meer kan delen is een leuk en innovatief concept. Bovendien was de prijs-kwaliteit verhouding erg goed en de bediening enthousiast en vriendelijk. Goed gegeten voor een prima prijs.

Gegeten op 26 maart 2015

hanepen

Als je terug kan kijken op een mooie avond in een restaurant, dan heb je het niet alleen over een goed bord voedsel. Er is meer, veel meer zelfs. De sfeer, de service, de keuze, de prijs-kwaliteitsverhouding etc. Wat dit alles betreft kun je met een gerust hart bij Dende binnen stappen. Een nieuwe trend is het serveren van kleine hapjes of schotels in plaats van een groot bord met een gerecht. Dende hanteert dit concept ook. Op plankjes wordt een variatie aan kleine gerechtjes opgediend. Wij hadden als voorafje gekozen voor vis & vegetarisch; een koriandersoepje, een verrassende salade met bulgur, zalm en calamares. Vérse calamares, dus je eet daar geen binnenband van een fiets, maar inktvisringen die heerlijk weghappen.
Als hoofdgerecht werd het vlees-visplankje op tafel gezet. Om een lang verhaal kort te houden: uitstekend en dus een absolute aanrader voor als een van de eters vegetariër is. Als wij uit eten gaan is het kaasplankje standaard. Soms wordt het zonder enige toelichting voor je neergedonderd met te koude kazen. Bij Dende niet. Olaf Kloosterman, de bedrijfsleider laat ook hier weer zien uit het juiste horecahout gesneden te zijn. Origine en smaak worden helder toegelicht evenals de juiste volgorde van consumptie. Een kaasplankje van formaat kun je wel zeggen. Oh, natuurlijk moet ik ook iets over de service zeggen. Hier geen ,,Heeft u al een keus kunnen maken?" om de twee minuten. Olav laat je met rust, maar houd je wel in de gaten of je zover bent. Dat geldt ook voor het bestellen van een flesje wijn, koffie met wat erbij enz. Laat ik nog een laatste pluspunt noemen. De vriend met wie ik was en ik zijn notoire plakkers. Meestal zijn we de laatste gasten. Opzichtig op horloges kijken, nerveus getrommel met de vingers of met veel lawaai opruimen zijn ons wel ten deel gevallen. Hier konden we blijven zitten tot het ons zelf ging vervelen :-)

Gegeten op 1 april 2015

krlabberte

Via online reservering

Value for money!! Plankenconcept voldoet prima. Kwaliteit eten naar wens. Eén minpuntje: 'huisgasten' waren een beetje erg luidruchtig, Gelukkig zaten ze bij de entree waardoor we er achterin weinig van merkten.

Gegeten op 28 maart 2015

Emveebee

Erg leuk concept van kleine hapjes die samen een gang vormen. De gerechtjes zijn keurig bereid, smakelijk en zien er aantrekkelijk uit. Met name de tweede gang met o.a. de runderburger en diamanthaas smaakte uitstekend! Dit alles voor een hele milde prijs.
Bediening licht het concept en de gerechtjes toe.
Een aanrader!

Gegeten op 23 maart 2015

bram75

Via online reservering

Erg leuk en origineel concept met de verschillende plankjes! Het eten was ook erg lekker, de verschillende smaken worden toch een geheel op het plankje. Een aanrader als men opzoek is naar wat anders!

Gegeten op 19 maart 2015

guido43

Via online reservering

Leuke vlotte, en attente bediening met ook oog voor kinderen zonder te overdrijven. Heerlijk gegeten met royale porties voor goede prijs. Smaak combi's soms wat gezocht op een plankje maar concept prima en soms positief verrassend. We komen nog eens terug.

Gegeten op 19 maart 2015

v7bergen

Via online reservering

Vrijdagavond. Na een paar uur rijden zijn we eindelijk terug in Leiden. Toch maar uit eten dan. Snel gekeken op seatme: bij Dende kunnen we nog terecht voor een tafeltje voor 2. Nooit geweest maar wel al veel gehoord over het 'eetplankjes voor 2' concept. Het blijkt een schot in de roos. Bij binnenkomst in het goedgevulde, gezellig rumoerige etablissement aan de Nieuwe Rijn worden we hartelijk verwelkomt. Alhoewel de prijsstelling voor een proeverij van 3 plankjes (voor, hoofd en na) zeer aanlokkelijk is, beperken we ons vermoeid als we zijn toch maar tot een plankje hoofd met vis (waarbij het burgertje van albacore tonijn met kwarteleitje mijn favoriet was) en een ijsfondue als dessert. Vol enthousiasme wordt ons uitgelegd en voorgedaan hoe wij onze eigen ijstapas kunnen maken in een kom met vloeibaar stikstof. De walmende stikstof trekt - zoals altijd wordt ons verteld - ook de aandacht van de andere gasten. De gastheer speelt daar graag op in door bij het afruimen in ons deel van het restaurant de vloer in "mist" te hullen...
Alles bij elkaar is Dende een prima aanrader. En we komen graag op een rustiger moment terug om van de kunstexposities aan de muur (foto's en schilderijen) te kunnen genieten. Onderwijl nippend aan met gebruikmaking van vloeibaar stikstof bereidde gin-tonic :)

Gegeten op 6 maart 2015

Fleurmadelief

Via online reservering

Lekkere proeverijtjes op een houten plankje, voor elk wat wils. Heerlijk om allerlei smaken uit te proberen. De voorgerechtjes, vis en vegetarisch waren erg smakelijk, hOofdgerecht plankje was voor ons iets teveel, het dessert was geweldig
De bediening was erg vrolijk en vriendelijk. We werden op onze wenken bediend.
Zeker om naar terug te gaan.

Gegeten op 1 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Dende in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Dende. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.