Dende

• 6.7

• 7.4

Aanmijncosta
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten bij Dende! Het eten was heerlijk, bediening was vlot en vriendelijk en wist ook nog wat te vertellen over de producten op ons bord! Zelfs de wijn die ons werd aangeraden paste er inderdaad prima bij.
Verrassend was de kunst aan de muur, mooie schilderijen....een heuse expositie. Gaaf hoor!
Wij komen nog een keer terug. Bedankt hoor!

Gegeten op 12 april 2014

Vannetje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke locatie met terrasboot voor de deur. Het eten was ronduit matig (tot slecht) het vlees was droog en de saus had al vliesjes. De service was erg afstandelijk en ondeskundig, jammer

Gegeten op 15 februari 2014

ESmit
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanaf de buitenkant zou je niet zeggen dat Dende van binnen nog zo groot en sfeervol is. We werden snel geholpen met een drankje, helaas kregen we geen tweede menukaart. Speciaal voor de pompoensoep wou ik naar Dende toe, deze was smakelijk. Wel op een hartige manier en het was niet een zoetige pompoensoep. Mijn partner had een focaccia met geitenkaas en dat was ook echt een focaccia met geitenkaas. Heeel veel geitenkaas. Naar mijn mening veelste overheersend, ik was blij dat ik maar een klein stukje kon proeven, het hele broodje had ik niet op willen eten. De wrap met aubergine, hummus en peccorino. Bestond meer uit sla, dan de ingrediënten uit de omschrijving. Wel smakelijk, maar een klein beetje teleurstellend. Ons tweede drankje is helaas nooit bij de tafel aangekomen, maar dat zal wel aan de drukte hebben gelegen.

Gegeten op 14 februari 2014

Pardoel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom heerlijk gegeten. Super malse rundersteak, mooie wijn en vriendelijke bediening. Wisselende kunst aan de muur en als we met ons zoontje van 1 jaar komen, altijd welkom met de buggy, er is een verschoonplek (hygienisch en handig) en kinderstoel. Dat zie je zeker niet overal. Blijkt dat de laatste zondag vd maand Hans Kagie en zijn dochter Marjolein hier fantastisch Indonesisch koken( Anak Bandung waardig).
Wij blijven komen!

Gegeten op 11 januari 2014

leonie18
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom er met regelmaat, met vriendinnen en/of mijn zoontje, en het is altijd fijn! Genieten van het zonnetje, kijken naar de voorbijwandelende mensen, onder het genot van een goed glas wijn (of goede kop koffie, lekker biertje). De kaart wisselt regelmatig, met gerechten die verassend geserveerd worden en erg lekker zijn. Pas op voor de nacho's, die zijn echt verslavend en zo goedkoop dat er geen goede reden is ze niet te eten..... Ook aan kinderen wordt gedacht, mijn zoontje vermaakt zich prima met een kleurplaat, en verheugt zich altijd op de limonade en de (volwassen, ongeschilde) overheerlijke frietjes. Of hij eet de helft van mijn gerecht op, de meeste gerechten zijn prima voor kinderen. Kortom voor iedereen wat wils, ik raad iedereen aan het eens te proberen!

melanieehren
  • Recensies in de laatste twee jaar

We gingen hier eten vanwege de twee vegetarische gerechten op de kaart (Leiden heeft bijna geen aanbod aan vegetarische restaurants). Helaas was de bediening bits en het eten een grote teleurstelling. De risotto was waterig en leek van gewone rijst te zijn gemaakt waar wat groenten doorheen zijn geroerd. De prijs hiervoor (17 euro) was buitensporig. Ook de overige (niet vegetarische) gerechten waren van erg matige kwaliteit (droog en taai varkensvlees) en veel te duur (18 euro voor een klein stukje vlees, een paar aardappeltjes en een klein bakje sla). Hier komen we niet meer terug!

Gegeten op 16 augustus 2013

lisa35
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als ik ga lunchen in Leiden, is Dende echt favoriet. Hier krijg je iets anders dan een standaard broodje kaas. Probeer de club sandwiches! Heerlijk.

Gegeten op 1 augustus 2013

AnnaSchr
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij Dende ging ik eind mei uiteten, op een rustige maandag. We werden redelijk snel geholpen door de enige ober, met een drankje en de menukaart. Ik heb zelf in de horeca gewerkt, maar ondanks dat volgde ik praktisch niets van wat de ober ons vertelde over het dagmenu, laat staan mijn dinerpartners. Daarnaast waren er een paar dingen op waardoor het een en ander elkaar verving. Best onduidelijk, maar kan gebeuren. Helaas bleek daarna wat ik wilde bestellen ook nog op. Ik vroeg of er groenten bij de risotto kwamen. Er zat alleen wat rucola bij de risotto legde hij uit. In de lasagne zaten wel champignons (is dat dan groente?) en een groene salade, dus ik ging daarvoor. Mijn eetpartner had wel risotto, waar de rucola ontbrak maar wel doperwten in zaten. Ik kreeg geen groene salade, hij vroeg ons of we nog iets wilde drinken. Toen ik hem hiernaar vroeg kreeg ik een bijdehand antwoord; doperwtjes zijn namelijk zoiets gewoons dat hij ze was vergeten te vermelden, salade is al onderweg hoor etc. Zo een soort situatie herhaalde zich bij het dessert. De zalm van het dagmenu was overigens uitstekend bereid. Ik heb me behoorlijk gestoord aan de onhandige ober en het gebrek aan gastvriendelijkheid, maar het eten smaakte verder goed.

Gegeten op 27 mei 2013

Bvaneerd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor het eerst in Dende gegeten. Kok heeft prima ingespeeld op speciale dieet wensen van mijn tafelgenote. Ik nam de dagschotel: voor onder de 10 euro een prima hoofdgerecht met cous-cous, verse groente, heel goed bereid rundvlees. Geen rare fratsen op het bord. Mooi gekruid alles.

Gegeten op 3 april 2013

gabriewoef
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer eens een keer aangenaam verrast. Jaren aan voorbij gelopen. Ben louter naar binnen gegaan op grond van de dagkaart. Leuke stamppot aardig lijkende runderstoofpot. Begon al goed bij de binnenkomst.Keuken ging later open. We zegden toe later terug te komen. Kelner van dienst zei uit de grond van zijn hart: "O gezellig". Uiensoep. We moesten even wachten. Prachtig. Vers. Niet uit een pakje! Daarna, runderstoofpot met stamp van verse andijvie en peen. Kok weet van kruiden. Toe appeltaart. Nou dat was zeer lekker en fors. Goede slagroom. Mintblaadjes.
Dat kan niet toevallig goed zijn. Gaan we binnenkort nog eens sjekken!

Gegeten op 27 februari 2013

Schrijf zelf een recensie over Dende in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Dende. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!