a TripAdvisor company

foto's van Dende in Leiden - 1 foto's van Dende in Leiden - 2 foto's van Dende in Leiden - 3 foto's van Dende in Leiden - 4 foto's van Dende in Leiden - 5 foto's van Dende in Leiden - 6 foto's van Dende in Leiden - 7 foto's van Dende in Leiden - 8 foto's van Dende in Leiden - 9 foto's van Dende in Leiden - 10 foto's van Dende in Leiden - 11

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 071 512 69 15

Culinair genieten aan de Nieuwe Rijn

Sfeervol genieten in het bruisende hart van Leiden. Bij Dende zit je heerlijk aan het water en word je verwend met seizoensgebonden producten van lokale leveranciers. Daarnaast zorgt de vrolijke en enthousiaste bediening dat je op je wenken wordt bediend en dat het je aan niets ontbreekt. Of je nou zakelijk op pad bent of met familie, aanschuift voor lunch of voor diner; Dende zorgt voor een heerlijke culinaire ervaring!

JelmerZ

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Een restaurant met een leuke uitstraling en mooi concept. Helaas viel onze ervaring erg tegen, met name door slechte service. De medewerkers waren veel drukker met elkaar dan met de klant, erg onprofessioneel. Daarnaast kwam het eten koud aan onze tafel.

Gegeten op 23 augustus 2016

Jilmot

Via online reservering

Dende is een ontzettend leuk concept! Met elkaar kies je de gerechten die je samen wilt eten. Er zijn standaard mogelijkheden, maar tegen een kleine vergoeding kun je een wisseling maken. Wij hebben genoten van de risotto, diamant haas, seizoensgroenten, falafel en sparibs gedurende het hoofdmenu. Het toetje was eveneens heerlijk! Met een petite grand dessert sloten wij de avond af. Een aanrader!! De bediening was goed en maakt tijd voor de klant! De sfeer is eveneens gezellig! Er heerst een goede vibe! We hebben een heerlijke avond gehad!

Gegeten op 19 augustus 2016

CasperD

Via online reservering

Gister heerlijk gegeten bij Dende. Vriendelijk personeel met kennis van de kaart. We moesten even wachten op het hoofdgerecht, maar het was het wachten waard. Genoeg keuzemogelijkheden. Het 3-gangen diner was meer dan voldoende. De ijs-fondue was het hoogtepunt!

Gegeten op 17 augustus 2016

NickyB89

Via online reservering

Dende is een erg leuk en lekker restaurant! Het concept met plankjes en hapjes, erg leuk! Het eten was lekker en de bediening was erg vriendelijk! Ik heb hier een super gezellig verjaardagsdiner gehad!

Gegeten op 17 augustus 2016

apollobartels

Via online reservering

Met vier personen een avondje gaan eten bij Dende. Per twee personen een plankje. Vooraf Vis & vegetarisch en Vlees & vis. Hoofd Vlees en Chef's plankje. Makkelijk te doen om met vier personen twee verschillende plankjes uit te proberen. Super smakelijk. Lekkere pulled pork, heerlijke mosseltjes, een super sardienbruscetta, en lekker fijn vlees met roerbak groent. . Ook het dessert is lekker en onderhoudend als je het Ijs dessert neemt, vers fruit en chocolade mousse van stikstof.

Gegeten op 13 augustus 2016

Abolster

Heerlijk gegeten met prima bediening. Leuk shared dining concept: ruime keuze uit verschillende plankjes met heerlijke gerechtjes om te delen. Vlees, vis, vegetarisch of een combi. Vlees heerlijk mals en alle gerechten waren even smakelijk. De ijsfondue is een absolute aanrader. Lekker en hartstikke leuk om te doen. Daarbij goede wijn, kraanwater in karaf verkrijgbaar en ook nog eens lekkere thee en koffie om af te sluiten. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 13 augustus 2016

iens6

Via online reservering

Vlees en vegetarische plankjes bevielen prima. Verstandig om bij hamburger en haas even aan te geven hoe je ze wilt hebben. Bediening gaf prima persoonlijke aandacht.

Gegeten op 5 augustus 2016

Jo_H

Via online reservering

Heerlijk op het terras gegeten, alles was naar wens! Het eten werd zelfs naar aanvraag klaargemaakt en de sfeer was fantastisch

Gegeten op 20 juli 2016

Hendrik1234

Na een einde middag wijntje op de terrasboot van Dende in Leiden, vroeg ik het bedienend personeel naar de mogelijkheden om wat te eten van de dinerkaart. Dat kon, maar er werd mij verteld dat ik dan wel rekening moest houden met een toeslag. Dende hanteert nl. een 'shared diner' concept, wat inhoud dat je met minimaal 2 personen moet komen eten. Solo eters zijn ook welkom, mits ze een meerprijs per gerecht betalen (wat niet expliciet op de kaart vermeld wordt). De gerechten worden op plankjes geserveerd, waarbij de prijzen per plankje per persoon variëren van 9 tot 14,50 euro. Voor solo eters komt daar 4 euro toeslag per plankje bovenop omdat men voor de solo eter 'de portionering iets aanpast', aldus het management.
En alleen als je kiest voor een 3-gangen diner (3 plankjes p.p.), krijg je er aardappeltjes of friet bij. Bij minder plankjes moet ook voor die bijgerechten bijbetaald worden.
Dit is iets wat ik nog nooit heb meegemaakt (en ik ga als alleenstaande regelmatig solo buiten de deur eten).
Ik vind dit zo'n bizar en klantonvriendelijk verhaal dat ik er niet gegeten heb (en dat in de toekomst ook niet van plan ben).

Gegeten op 17 juli 2016

earthpower.nobuya

Via online reservering

Superleuk concept, vooral de ijsfondue was origineel en lekker verfrissend. Alles was perfect bereid en even lekker. Amuse zag er superleuk uit, heel creatief! We vonden ze allebei niet lekker omdat we allebei geen doperwtjes lusten maar smaken verschillen nou eenmaal en origineel was het wel. Ik kom zeker terug!

Gegeten op 16 juli 2016

Schrijf zelf een recensie over Dende in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Dende. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.