Dende

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 071 512 69 15

Culinair genieten aan de Nieuwe Rijn

Sfeervol genieten in het bruisende hart van Leiden. Bij Dende zit je heerlijk aan het water en word je verwend met seizoensgebonden producten van lokale leveranciers. Daarnaast zorgt de vrolijke en enthousiaste bediening dat je op je wenken wordt bediend en dat het je aan niets ontbreekt. Of je nou zakelijk op pad bent of met familie, aanschuift voor lunch of voor diner; Dende zorgt voor een heerlijke culinaire ervaring!

Emveebee

Erg leuk concept van kleine hapjes die samen een gang vormen. De gerechtjes zijn keurig bereid, smakelijk en zien er aantrekkelijk uit. Met name de tweede gang met o.a. de runderburger en diamanthaas smaakte uitstekend! Dit alles voor een hele milde prijs.
Bediening licht het concept en de gerechtjes toe.
Een aanrader!

Gegeten op 23 maart 2015

bram75

Via online reservering

Erg leuk en origineel concept met de verschillende plankjes! Het eten was ook erg lekker, de verschillende smaken worden toch een geheel op het plankje. Een aanrader als men opzoek is naar wat anders!

Gegeten op 19 maart 2015

guido43

Via online reservering

Leuke vlotte, en attente bediening met ook oog voor kinderen zonder te overdrijven. Heerlijk gegeten met royale porties voor goede prijs. Smaak combi's soms wat gezocht op een plankje maar concept prima en soms positief verrassend. We komen nog eens terug.

Gegeten op 19 maart 2015

v7bergen

Via online reservering

Vrijdagavond. Na een paar uur rijden zijn we eindelijk terug in Leiden. Toch maar uit eten dan. Snel gekeken op seatme: bij Dende kunnen we nog terecht voor een tafeltje voor 2. Nooit geweest maar wel al veel gehoord over het 'eetplankjes voor 2' concept. Het blijkt een schot in de roos. Bij binnenkomst in het goedgevulde, gezellig rumoerige etablissement aan de Nieuwe Rijn worden we hartelijk verwelkomt. Alhoewel de prijsstelling voor een proeverij van 3 plankjes (voor, hoofd en na) zeer aanlokkelijk is, beperken we ons vermoeid als we zijn toch maar tot een plankje hoofd met vis (waarbij het burgertje van albacore tonijn met kwarteleitje mijn favoriet was) en een ijsfondue als dessert. Vol enthousiasme wordt ons uitgelegd en voorgedaan hoe wij onze eigen ijstapas kunnen maken in een kom met vloeibaar stikstof. De walmende stikstof trekt - zoals altijd wordt ons verteld - ook de aandacht van de andere gasten. De gastheer speelt daar graag op in door bij het afruimen in ons deel van het restaurant de vloer in "mist" te hullen...
Alles bij elkaar is Dende een prima aanrader. En we komen graag op een rustiger moment terug om van de kunstexposities aan de muur (foto's en schilderijen) te kunnen genieten. Onderwijl nippend aan met gebruikmaking van vloeibaar stikstof bereidde gin-tonic :)

Gegeten op 6 maart 2015

Fleurmadelief

Via online reservering

Lekkere proeverijtjes op een houten plankje, voor elk wat wils. Heerlijk om allerlei smaken uit te proberen. De voorgerechtjes, vis en vegetarisch waren erg smakelijk, hOofdgerecht plankje was voor ons iets teveel, het dessert was geweldig
De bediening was erg vrolijk en vriendelijk. We werden op onze wenken bediend.
Zeker om naar terug te gaan.

Gegeten op 1 maart 2015

wenniepennie

Via online reservering

Mijn vriend en ik hadden ons eerste etentje met onze ouders gezamelijk. Het nieuwe concept van proeverijtjes viel zeker in de smaak bij iedereen. een proeverijtje bestond uit 5 verschillende gerechtjes en zijn allen zeer goed van kwaliteit. Je kon kiezen tussen vlees, vis, vegetarisch en vlees& vis. Het petit grand dessert is een aanrader. De bediening was aardig, zeer behulpzaam en ook vermakend.

Gegeten op 28 februari 2015

CoraKr

Via online reservering

We hebben gedineerd met acht personen, het eten was goed en de bediening erg vriendelijk en goed op de hoogte van de menu's en de diverse dranken.
Ook de sfeer in het restaurant was gezellig.
Leuk dat er een grote keuze was uit bijzondere bieren van de tap.
Uiteindelijk hebben we heerljk gegeten en gedronken voor een hele redelijke prijs.

Gegeten op 3 januari 2015

delhaas

Na een middagje Leiden wilden wij nog even lekker eten in de stad. De kaart en de uitstraling van Dende lokte ons naar binnen. Te vroeg voor het diner hebben we eerst geborreld met witte wijn (de Portugese) en bitterballen en brood met smeersels. Oma Bob's bitterballen waren subliem, zeker ook met de mosterd. De wijn was lekker. Het brood (bruin) vers en de smeersel zelf gemaakt. Heerlijk.
De Hamburger van de week (Rundvlees met bacon) was ook smaakvol; goed vlees! De zelfgemaakte frites met mayo waren ook lekker.
De salade was een beetje een teleurstelling; ui overheerste en te weinig dressing. Dat was jammer naast alle vlees en friet!
Ik zou er toch weer gaan eten als ik in Leiden ben!

Gegeten op 4 januari 2015

Plukkie

Via online reservering

Ongedwongen sfeer, café-gevoel maar met aparte dingen op de kaart, geen standaard eetcafé. Aardige, vlotte bediening, lekkere wijn.

Gegeten op 2 januari 2015

kees4

Hier lekker geluncht, ciabatta zalm met avocado mayonaise, broodje rosbief met rucolla, pesto, parmezaanse kaas en kappertjes. Broodjes zijn ruim belegd, bediening vlot en attent. Leuke inrichting met moderne kunst aan de muur. Prijzen zijn alleszins redelijk. Gelegen midden in het centrum van Leiden. Hier komen we terug.

Gegeten op 29 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Dende in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Dende. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.