a TripAdvisor company

1. ? 10 1 1

2. ?

3. ?

Marcel van Wolferen

Shiki is feitelijk om de hoek van mijn kantoor op het Rokin waar goede lunchadressen schaars zijn gezaaid. Ik ben blij dat ik de van toeristen overlopende Zoutsteeg ben ingedoken, want wat is het fijn hier! Een eenvoudig maar schoon familystyle Japans restaurant waar de klasssieke Japanse gerechten uitstekend en spettervers worden bereid. Mooie handrolls met hotate en spicy tuna, heerlijke stirfried udon en perfecte tempura. Snel, vriendelijke bediening en een voorbeeldige prijs-kwaliteitverhouding.

Gegeten op 23 juni 2016

zdg

Lekker, snel eten. Lekkere gyoza. Vriendelijke bediening, en redelijk geprijsd voor hartje amsterdam. Basic ingericht, maar wel een knus gevoel. Enige puntje van kritiek, is dat de bediening wel moet blijven opletten.

Gegeten op 1 oktober 2013

Jima

Sympathiek eethuisje waar je midden tussen de drukte lekker vers bereid Japans kunt eten voor een redelijke prijs. Zowel de warme gerechten als de sushi zijn smakelijk en alles vers bereid. Het interieur is eenvoudig en de bediening vriendelijk.

Gegeten op 9 mei 2013

Schwanzi

• Matig

• Matig

Zeer vieze toko, de tafel plakte aan alle kanten en de placemats ook, overal lagen etensresten op tafel. De bediening deed er 20 minuten over om voor het eerst naar ons toe te komen en na een half uur hadden we ons eerste drankje besteld, terwijl er hooguit 6 andere mensen aanwezig waren. Verder loopt de man in de bediening in stratenmakerskleding. Hoeveel moeite is het om de boel schoon te houden en af en toe iets te zeggen? Verder is het duur voor wat je krijgt. Op zich smaakte het wel redelijk tot goed. Je krijgt je drankje in een blikje, van een restaurant mag je toch wel een glas verwachten, lijkt me. De gelikte website is absoluut niet vergelijkbaar met hoe het er van binnen uitziet.

maike2

• Goed

We hebben een Sushi box afgehaald met 25 stuks sushi en hebben heerlijk gegeten! Goede kwalitiet, dit gaan we vaker doen!

XBlover

• Goed

Gisteren langsgegaan, vanwege aanraden vriend. Er hing een gezellige sfeer in dit kleine restaurantje. Voorgerecht een sushiplate besteld en achteraf wat warme gerechten. Eten was snel klaar en de teppanyaki gerechten waren goed op smaak. Volgend week met mijn bijenkorf collegas daar lekker lunchen ik hoop dat het dan ook zo goed is.

Thomas1986

• Goed

Via Groupon een menu besteld en afgehaald (zonder afspraak, was toevallig in de buurt. Was geen probleem omdat het vrij vroeg in de avond was). Erg vriendelijke bediening en prima sushi.

pjsmit

• Slecht

De zaak ziet er slecht verzorgd uit, dozen e.d. staan aan de zijkant opgestapeld. Ik leverde een Groupon bon in voor sushibox twv zogenaamd 22,50. De rijst was smakeloos, de meeste rolletjes waren vegetarisch (niet zoals ze op de foto beloofden), de tonijn was bruin en niet vers. Ik werd heel snel bedient en de bediening sprak niet eens één woord bij het afgeven. Kortom niet tevreden en kan iedereen afraden hier ooit te eten.

jeroenvanw

• Slecht

Ook ik heb helaas via Groupon zo'n menu "ter waarde van" 22,50 aangeschaft. Pure oplichting! de sushi's zijn zo dik als mijn duim, de rijst leek wel normale bami rijst, droog en zonder smaak. Om te beweren dat dat klein bakje 22,50 waard is is echt schaamteloos. De eerste keer dat ik belde om 18:30 was het zogenaamd zo druk dat ik pas om 21:00 mijn menu kon ophalen, paar dagen later nam er helemaal niemand op en ben ik er toch maar heen gegaan.
Wat een teleurstelling.

Marcoo

• Slecht

Ik heb ook via een groupon bon een sushi box van 25 stuks afgehaald. en ben het helemaal eens met de vorige schrijfster. (Dat bord heb ik gemist.)
De sushi is slecht gerold, sommige half leeg (aan de onderzijde natuurlijk) en over het algemeen smakeloos. Je hebt het idee dat je opgerolde rijst zit te eten. De bijgeleverde soja levert nog wat smaak, maar of je daar nou happy van moet worden?!. De wasabi was ook slappe hap.
In het restaurant stonden dozen opgestapeld achter de tepan yaki GEZELLIG! Het trieste is dat ik in mijn enthousiastme 2 bonnen gekocht had.. Nou ja de volgende haal ik wel maar dan weet ik wel wat me te wachten staat. Een saaie smakeloze hap dat geen Sushi mag heten!!

Schrijf zelf een recensie over Shiki in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Shiki. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.