Brussels Lof

2. Hollands
  3. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0180 462 561

killy

Leuke brasserie, gelegen op een plein in het winkelcentrum. Met een groep van 15 personen gegeten op een vrijdagavond. Ik koos, samen met enkele anderen, voor het viergangenkeuzemenu (wild). Keurig opgemaakte gerechten. Voorgerecht (carpaccio) was in orde. Het tussengerecht (witlof-truffelsoep) was tamelijk vlak van smaak. Het hoofdgerecht (gekozen voor de hazepeper) was karig qua hoeveelheid en de smaak was lekker, maar niet echt bijzonder. Het nagerecht (chocolademousse, vanilleroom, karamel en ijs van kaneel) was een voltreffer: compliment!
Het was er erg druk en daardoor (mede door onze grote groep) tamelijk luidruchtig. De bediening was vriendelijk maar nam (noodgedwongen vanwege de drukte?) weinig tijd aan tafel voor het opnemen van de gerechten en voor het serveren. De algemene indruk van de gehele groep was na afloop: prima gegeten.

Gegeten op 9 januari 2015

Esdee

We wilden koffie met muffin. De koffie werd al snel geserveerd met een amaretto met slagroom. De verse muffins werden nog even snel gehaald. Maar geen probleem want toen die een beetje later geserveerd werden, met chocoladesaus en een klein crème brulee, werd ons ter compensatie nog een warme koffie van het huis aangeboden en ook die geserveerd met amaretto! Bij het verlaten van de zaak werd ook nog eens de deur opengehouden. Met een oprecht Gastgevoel hebben we Brussels Lof verlaten maar hier komen we zeker terug! Top gastvrijheid. Een voorbeeld voor vele.

Gegeten op 27 november 2014

thorbecke

Wij hadden op het terras gezeten en hadden niet veel trek. We wilden alleen wat drinken en een klein hapje eten. Kozen wat uit het menu. Maar helaas dat kon niet want dat hoorde bij het hele menu.
Een beetje terleurgesteld bestelden we wat anders. Tot onze grote verrassing kwam de serveerster toch met wat we wilden hebben. Daarna wilden we dit uiteraard ook betalen, maar nee dat hoefde niet. Het was gratis.
Dit noemen wij dus Klantvriendelijkheid met een grote K.

Gegeten op 28 september 2014

Aniesa

Vorige week voor acht dames een High-tea gereserveerd. In verband met geloofsovertuiging eten wij alleen Halal. Gezien in Ridderkerk weinig of geen eetgelegenheden zijn waar Halal geserveerd word, ben je bij Brussels Lof aan het juiste adres! De High-tea was Halal geregeld. Wel bij reservering van te voren aangeven dat je Halal wilt eten. Dan kunnen zij met inkopen doen hier rekening mee houden. De High-tea bestond uit sandwiches met kipfilet, mini pizza met gehakt, gehakt balletjes met mozzarella, sandwiches met zalm, sandwiches met brie en niet te vergeten de overheerlijke zoetigheden. En werd rijkelijk thee geserveerd. Al met al alles was super en ontzettend heerlijk! Ook Halal dineren is hier mogelijk!

Gegeten op 18 oktober 2014

foodlover1984

Kom hier met enige regelmaat en is altijd goed eten en gezellig sfeertje. Als voorgerecht altijd de carpaccio, is heerlijk vers gesneden, of het lijkt in ieder geval zo in tegenstelling tot bij andere restaurants. Zalm op de tagliatelle is heerlijk, alleen de frieten die er nog bij komen is iets teveel van het goede. Zijn wel erg lekker overigens.

Gegeten op 30 augustus 2014

johan1

Gisteren hier geweest. Menuutje gegeten, carpaccio die niet bepaald werd verrijkt door een wat vettige saus, stukjes kipfilet in serranoham met mozzarella gevuld begeleid door o.a. net te lang gekookte peultjes, een smakelijke jus en heel veel patat. Tenslotte aardbeien stroganoff die heel weinig smaak hadden.
Het kostte erg veel moeite uit de serveerster te krijgen wat men voor bieren heeft terwijl toch het idee wordt gewekt dat de zaak een Belgische sfeer moet hebben... pas na drie keer vragen was ze bereid de bieren te noemen (ze zouden ook gewoon op de kaart gezet kunnen worden). Ook het afrekenen kostte nogal tijd.
Mooi ingerichte zaak, dat wel.

Gegeten op 4 oktober 2014

Beest1708

Met vrienden gegeten een heerlijk plankje voor 2 gaan dat zeker gauw nog eens doen.
De bediening was vriendelijk en vlot.

Gegeten op 12 augustus 2014

Marjoleinhg

Al eerder gegeten, en toen leuke avonden gehad. Dit keer viel het tegen. Nieuwe eigenaar? In ieder geval een andere kaart dan op de website stond, minder keuze. Ook waren de gerechten anders dan vermeld op de kaart. Bij het brood was er stokbrood (afbakbrood) en wat stukjes brood van Menno. Was het brood van Menno soms op? Drie personen bestelden de garnalenkroket, waarna deze helaas op bleek te zijn. Het voorgerecht was verder oké. Bij het hoofdgerecht waren gerechten anders dan vermeld op de kaart. Er staat bv dat tournedos geserveerd wordt met zoete aardappel, maar in het gerecht is nergens zoete aardappel te bekennen. Zalm zou worden geserveerd met gepofte tomaatjes, maar ook bij de zalm zijn de tomaatjes vergeten. De pasta bij de zalm was erg vet. Ook de vis van de dag was smakeloos. Op zich, na opmerkingen proberen ze het goed te maken door een dessert aan te bieden... Wij komen hier echter niet meer terug.

Gegeten op 15 augustus 2014

herbert2

Het was al weer een tijdje geleden , dat wij in Ridderkerk waren.Hebben de kennismaking met deze horeca-onderneming hernieuwd. Lunch genomen.
Broodje met warme beenham en honingmosterdsaus.Het andere broodje was met pest , kaas en bospaddenstoelen. Verzorgd , smaakte allemaal goed.

Gegeten op 7 augustus 2014

KimenAlex220905

Vorige week met Ridderdag hier gegeten voor de lunch. De bediening was vriendelijk en dat is al een mooi begin. Ik zelf had een sandwich met zalm wat prima smaakte, de zalm had iets meer mogen zijn maar voor de rest prima in orde. Mijn man ging voor de sate. een zeer uitgebreid gerecht wat zeer goed smaakte. Het peperdipje wat erbij zat was wel behoorlijk pittig maar een beetje afblussen met een biertje en dan komt dat helemaal goed. Goed restaurant en lekker eten, TOP!

Gegeten op 7 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Brussels Lof in Ridderkerk

Schrijf hieronder je recensie over Brussels Lof. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.